Οι προκλήσεις που παρουσιάστηκαν στον κλάδο της εστίασης κατά τη διάρκεια της πανδημίας και μετά, βρήκε τη The Big Bad Wolf Souvlaki & Burger Bar απόλυτα προετοιμασμένη.
«Η αλυσίδα The Big Bad Wolf Souvlaki & Burger Bar από την ίδρυση της έως σήμερα είχε επικεντρωθεί στο delivery & το take away με αποτέλεσμα η πανδημία να μας βρει πανέτοιμους να εξυπηρετήσουμε το κοινό, αξιοποιώντας σε μεγάλο βαθμό και τις νέες τεχνολογίες, προκειμένου να παραμένουμε ανταγωνιστικοί στον ψηφιακό κόσμο», αναφέρει η Χριστιάννα Μανταλβάνου, Head of Marketing & Communication, της εταιρείας, για να συμπληρώσει: «Οι επιχειρήσεις που διέθεταν ευελιξία και αντιλήφθηκαν εγκαίρως την ανάγκη προσανατολισμού σε αυτή την κατεύθυνση κατάφεραν να εξελιχθούν και να επιβιώσουν».
Καλές πρακτικές είναι ένα σωστό marketing plan και η αμοιβαία υποστήριξη της συνεργασίας με τους aggregators.
Κα Μανταλβάνου, ποιες είναι οι κύριες τάσεις σε επίπεδο αλλαγών συμπεριφοράς καταναλωτή που εντοπίζετε στην αγορά που απευθύνεται το δίκτυό σας;
To καταναλωτικό κοινό φαίνεται να αναζητά περισσότερο τη σύνδεση τιμής και ποιότητας, ενώ σε συγκεκριμένες περιόδους διακρίνουμε μία αύξηση στη ζήτηση των προσφορών και των προγραμμάτων επιβράβευσης. Μία άλλη τάση που παρατηρείτε είναι η αύξηση των καταναλωτών που επιλέγουν τη χρήση των digital παραγγελιών delivery, μέσω site και app.
Σαν ένα μεγάλο στοίχημα χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι τη φετινή χειμερινή περίοδο για τον κλάδο της εστίασης. Παράγοντες όπως η ενεργειακή κρίση, οι διαρκείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες δημιουργούν προκλήσεις για τους επιχειρηματίες και στην εστίαση. Ποιες παρεμβάσεις και εργαλεία μπορούν να αξιοποιήσουν τα συστήματα franchise στον χώρο της εστίασης έτσι ώστε να διασφαλίσουν την κερδοφορία των franchisees και να ενισχύσουν την συσπείρωση του δικτύου τους;
Η αλήθεια είναι η ενεργειακή κρίση και οι συνεχείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες αποτελούν δύσκολες προκλήσεις για τον κλάδο της εστίασης. Η πρότασή μας είναι να αναπτύξουν μηχανισμούς ελέγχου και μείωσης της σπατάλης ενέργειας και πρώτων υλών, καθώς και η υιοθέτηση ενός βιώσιμου τρόπου λειτουργίας με περιβαλλοντική ευσυνειδησία.
Το τελευταίο διάστημα υπάρχει καταγεγραμμένη δυσκολία στην εύρεση ικανού ανθρώπινου δυναμικού. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα δίκτυα franchise στον κλάδο της εστίασης;
Η εύρεση ικανού προσωπικού είναι άλλη μία πρόκληση δυστυχώς όχι μόνο για την εστίαση και αφορά όλο το Δυτικό κόσμο. Τα αίτια της συγκεκριμένης δυσκολίας είναι βαθύτερα και άπτονται στο πώς η κοινωνία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γαλουχήσει τους νέους ως προς τα πρότυπά και τους στόχους τους. Η εταιρία μας προσπαθεί να προσελκύσει ταλαντούχους υπαλλήλους παρέχοντας υψηλές αποδοχές, bonus παραγωγικότητας, ευκαιρίες για συνεχή εκπαίδευση και εξέλιξη, καθώς και τη δημιουργία ενός σταθερού και φιλικού εργασιακού περιβάλλοντος στο οποίο ο κάθε εργαζόμενος θα νιώθει ευπρόσδεκτος και ασφαλής.
Σημαντικός μοχλός αύξησης της ενεργής ζήτησης ή αναδιανομής μεριδίων αποτελεί η αγορά που δημιουργούν οι online aggregators. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι τα συστήματα franchise μπορούν να διεκδικήσουν μερίδια στην αγορά αυτή; Ποιες είναι ενέργειες ή βέλτιστες πρακτικές που εντοπίζετε στον τομέα αυτό;
Όσο πιο δυνατό και αναγνωρίσιμο είναι ένα brand, άλλο τόσο ευνοημένα βγαίνουν τα συστήματα franchise, οπότε σίγουρα μπορούν να διεκδικήσουν μερίδιο στην αγορά αυτή. Καλές πρακτικές είναι ένα σωστό marketing plan και η αμοιβαία υποστήριξη της συνεργασίας με τους aggregators.
Ποιες είναι κάποιες από τις δράσεις ή πρωτοβουλίες στις οποίες έχετε προβεί ως σύστημα franchise έτσι ώστε να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητα του δικτύου σας στο τρέχον περιβάλλον;
ATL & BTL activities, συνεργασίες με αξιόπιστους προμηθευτές.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης και ελκυστικότητας της πρότασής franchise του δικτύου σας;
Είμαστε ένα brand που είναι leader στην κατηγορία «σουβλάκι». Αυτό σημαίνει ότι έχουμε την εμπειρία, την τεχνογνωσία και τα στελέχη για να υποστηρίξουμε και να παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο στους συνεργάτες που θα θελήσουν να επενδύσουν στο franchising, ώστε να αποσβέσουν την επένδυσή τους και να εξελιχθούν. Είμαστε δίπλα στον franchisee από την πρώτη στιγμή, από την επιλογή και τη διαμόρφωση του χώρου μέχρι τη σωστή και επιτυχημένη λειτουργία του εστιατορίου. Επιπλέον, οι κεντρικές συμφωνίες με αξιόπιστους προμηθευτές πολυεθνικής εμβέλειας, σε συνδυασμό με τις στοχευμένες μάρκετινγκ ενέργειες βοηθούν στην επιτυχία της συγκεκριμένης επένδυσης.
Πώς διαμορφώνεται το προφίλ του ιδανικού franchisee για το δικό σας σύστημα franchise;
Εργατικότητα, αξιοπιστία και φερεγγυότητα είναι τα χαρακτηριστικά των συνεργατών που αναζητούμε στο franchising. Θέλουμε να συμμετέχουν ενεργά στην εξέλιξη του brand συνολικά και να μην το αντιλαμβάνονται απλά ως μία επένδυση.
Τι θα συμβουλεύατε έναν υποψήφιο franchisee κατά την επιλογή ενός δικτύου franchise εστίασης;
Αυτό που πρέπει να προσέχουν οι υποψήφιοι franchisees είναι την προβλεπόμενη περίοδο απόσβεσης της επένδυσης και όχι το ύψος της επένδυσης. Ένα φαινομενικά «φθηνό» concept δεν σημαίνει ότι θα φέρει την απόσβεση γρηγορότερα από ένα πιο «ακριβό». Άλλο ένα σημείο προσοχής είναι το πόσο καινοτόμο είναι το concept και όσο ανταγωνισμό έχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι συγκεκριμένοι τομείς και προϊόντα έχουν πλημμυρήσει την αγορά με αποτέλεσμα να γίνεται πλέον κανιβαλισμός και βέβαια να κάνει την επένδυση πολλές φορές ζημιογόνα.