Μετά από κάθε κρίση, όλες οι εταιρείες και φυσικά τα δίκτυα που δραστηριοποιούνται στην αγορά της εστίασης προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν κατά την διάρκεια της πανδημίας και μετά.
«Αυτό συνέβη με συστήματα και στρατηγικές που βοηθούν στο να συνεχίσει να υπάρχει υγιής ανάπτυξη παρά τα όποια εμπόδια και στρεβλώσεις που συμβαίνουν στην αγορά», τονίζει ο Κωνσταντίνος Αντάρας, Διευθύνων Σύμβουλος της Pizza Fan και συνεχίζει: «Πιστεύουμε ότι αυτό συνέβη σε καλό βαθμό στην περίπτωση των δικτύων πολύ περισσότερο από ότι σε μεμονωμένα καταστήματα ή εταιρείες που δεν είχαν την πολυτέλεια να έχουν τη συνεχή ασφαλή κάλυψη μιας μεγάλης εταιρείας που μπορεί να απορροφήσει τους κραδασμούς».
Απαιτείται πάντα μια προσέγγιση hands on που σημαίνει ότι ιδανικός franchisee είναι αυτός που είναι κάθε μέρα στο κατάστημά του και εποπτεύει όλες τις διαδικασίες.
Κύριε Αντάρα, ποιες είναι οι κύριες τάσεις σε επίπεδο αλλαγών συμπεριφοράς καταναλωτή που εντοπίζετε στην αγορά που απευθύνεται το δίκτυό σας;
Όπως ήδη είναι γνωστό στις μέρες του lockdown το delivery ήταν μεγάλη εξυπηρέτηση για τον καταναλωτή για αυτό και συνέχισε να αναπτύσσεται δυνατά και παράλληλα το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε σε όγκο αφού περισσότεροι καταναλωτές χρειάστηκε να συνηθίσουν τις online παραγγελίες.
Σαν ένα μεγάλο στοίχημα χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι τη φετινή χειμερινή περίοδο για τον κλάδο της εστίασης. Παράγοντες όπως η ενεργειακή κρίση, οι διαρκείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες δημιουργούν προκλήσεις για τους επιχειρηματίες και στην εστίαση. Ποιες παρεμβάσεις και εργαλεία μπορούν να αξιοποιήσουν τα συστήματα franchise στον χώρο της εστίασης έτσι ώστε να διασφαλίσουν την κερδοφορία των franchisees και να ενισχύσουν την συσπείρωση του δικτύου τους;
Κάθε χρόνο υπάρχουν προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, αυτός είναι μάλλον ο κανόνας παρά η εξαίρεση. Απλά τα ζητούμενα είναι διαφορετικά. Οι συνεργάτες franchisees της Pizza Fan στηρίζονται περισσότερο στο διαχρονικό επιτυχημένο μας μοντέλο που έχει αποδείξει ότι μπορεί να είναι κερδοφόρο κάτω από τις πιο δύσκολες και ακραίες πολλές φορές συνθήκες. Το θέμα λοιπόν δεν είναι θέμα παρεμβάσεων, είναι ενίσχυσης της καθημερινότητας με αύξηση των πωλήσεων στο δίκτυο και επιμονή στα βασικές αρχές που ήδη έχουμε υιοθετήσει εδώ και πολλά χρόνια για κορυφαία ποιότητα πρώτων υλών, διαδικασίες συνεχούς ελέγχου των διαδικασιών παραγωγής και διανομής των προϊόντων μας και μέτρηση της ικανοποίησης του πελάτη.
Το τελευταίο διάστημα υπάρχει καταγεγραμμένη δυσκολία στην εύρεση ικανού ανθρώπινου δυναμικού. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα δίκτυα franchise στον κλάδο της εστίασης;
Μετά το lockdown και το διαρκές κλείσιμο των καταστημάτων του χώρου της εστίασης ή τον περιορισμό της λειτουργίας με πολύ δύσκολους όρους ένας μεγάλος αριθμός στελεχών του χώρου της εστίασης κινήθηκε προς άλλους τομείς της οικονομίας ή έφυγε στο εξωτερικό. Νομίζω αυτό που θα φέρει τους ανθρώπους πίσω είναι να νοιώσουν ασφάλεια για τη δουλειά τους και να έχουν ένα ικανοποιητικό εισόδημα. Εταιρείες που προσφέρουν ένα αίσθημα ασφάλειας στους εργαζομένους τους όπως η Pizza Fan αντιμετώπισαν λιγότερο αυτό το πρόβλημα.
Σημαντικός μοχλός αύξησης της ενεργής ζήτησης ή αναδιανομής μεριδίων αποτελεί η αγορά που δημιουργούν οι online aggregators. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι τα συστήματα franchise μπορούν να διεκδικήσουν μερίδια στην αγορά αυτή; Ποιες είναι ενέργειες ή βέλτιστες πρακτικές που εντοπίζετε στον τομέα αυτό;
Οι online aggregators είναι μια πηγή αύξησης της ενεργούς ζήτησης και αρκετές εταιρείες συμμετέχουν κατά καιρούς με στόχο τον εμπλουτισμό του πελατολογίου τους με νέους πελάτες. Θεωρώ ότι τα συστήματα franchising διεκδικούν μερίδια από την αγορά αυτή πάντα υπό τον όρο να υπάρχει μια win-win προσέγγιση, γιατί κάθε brand πρέπει κατά προτεραιότητα να ενισχύει δυναμικά τη δική του αυτόνομη παρουσία στην αγορά, αφού η αξία του τότε μόνο ενισχύεται διαχρονικά. Παράλληλα τα δυνατά brands ευνοούν περισσότερο και τους aggregators που συνεργάζονται μαζί τους.
Ποιες είναι κάποιες από τις δράσεις ή πρωτοβουλίες στις οποίες έχετε προβεί ως σύστημα franchise έτσι ώστε να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητα του δικτύου σας στο τρέχον περιβάλλον;
Προσπαθήσαμε να απορροφήσουμε στο βαθμό που είναι εφικτό ένα μέρος από τις αυξήσεις πρώτων υλών που όλοι αντιμετωπίζουμε τους τελευταίους μήνες και να βγούμε δυναμικά με νέα προιόντα και προσφορές που δίνουν τη δυνατότητα στον καταναλωτή να αγοράσει φτηνότερα.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης και ελκυστικότητας της πρότασής franchise του δικτύου σας;
Η Pizza Fan με 86 καταστήματα στην Ελλάδα και 2 στην Κύπρο και 26 χρόνια πετυχημένης πορείας είναι σήμερα η νούμερο 1 εταιρεία pizza delivery. Διαθέτει ένα πελατολόγιο 1.500.000 ενεργών πελατών και ένα επιχειρηματικό μοντέλο που προσφέρει στον franchisee κερδοφορία και αναγνωρισιμότητα από την πρώτη μέρα . Η Pizza Fan από τα πρώτα της βήματα, εστίασε την προσοχή της στην ικανοποίηση των γευστικών αναγκών και απαιτήσεων των καταναλωτών. Γι’ αυτό ανέπτυξε ένα πολύπλευρο και ευέλικτο πελατοκεντρικό σύστημα (CRM), που της επιτρέπει να επικοινωνεί καθημερινά με τους πελάτες της και να ρωτά τη γνώμη τους για το προϊόν που κατανάλωσαν και έτσι να βελτιώνει συνεχώς τα προϊόντα της με βάση τις καταναλωτικές συνήθειες των πελατών της. Τέλος, με τον συνεχή έλεγχο της τήρησης των διαδικασιών και το σύστημα αυτοελέγχου HACCP, πιστοποιημένο από την TUV HELLAS , η Pizza Fan προσφέρει σταθερά φαγητό υψηλής ποιότητας και ασφάλειας, εξαιρετικά καινοτόμα προιόντα καθώς και τη μεγαλύτερη ποικιλία από συνταγές, ζύμες
Πώς διαμορφώνεται το προφίλ του ιδανικού franchisee για το δικό σας σύστημα franchise;
Απαιτείται πάντα μια προσέγγιση hands on που σημαίνει ότι ιδανικός franchisee είναι αυτός που είναι κάθε μέρα στο κατάστημά του και εποπτεύει όλες τις διαδικασίες. Παράλληλα για την Pizza Fan ιδανικός υποψήφιος είναι ο άνθρωπος που έχει περάσει από όλες τις θέσεις στο κατάστημα και έχει αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και τις ανάγκες που έχει ο χώρος του pizza delivery.
Τι θα συμβουλεύατε έναν υποψήφιο franchisee κατά την επιλογή ενός δικτύου franchise εστίασης;
Να διαλέξει ένα επιτυχημένο μοντέλο που προσφέρει μια πολύ πιο ασφαλή καριέρα από την πρώτη μέρα. Πρέπει να δει τα διαχρονικά στοιχεία κερδοφορίας των δικτύων που τον ενδιαφέρουν και να μιλήσει με τους ανθρώπους της αγοράς της εστίασης που συμμετέχουν σε αυτά για τις προοπτικές και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Στην περίπτωση της Pizza Fan πολλά στελέχη της εταιρείας που ξεκίνησαν εργαζόμενοι σε κατάστημα τώρα είναι επιτυχημένοι επιχειρηματίες. Μάλιστα αν ακούσατε την πρόσφατη καμπάνια μας στο ραδιόφωνο, παρουσιάσαμε μια μεγάλη ευκαιρία για νέους υποψήφιους franchisee να δουλέψουν πρώτα ως στελέχη καταστημάτων και αν αποδείξουν ότι έχουν τις ικανότητες μπορεί να αποκτήσουν το δικό τους κατάστημα χωρίς καμμία δική τους συμμετοχή στο κεφάλαιο.