Μοναδική προσέγγιση με βάση το concept της λειτουργίας
Επειδή, ακριβώς, ο ρόλος της εκπαίδευσης σήμερα έχει αναχθεί σε καθοριστικής σημασίας για την υγιή ανάπτυξη και δραστηριοποίηση ενός franchise δικτύου στον κλάδο που επιθυμεί, για αυτό και προσπαθούν να χαράξουν μια μεμονωμένη στρατηγική ολοκληρωμένης αντιμετώπισης του ζητήματος. Συγκεκριμένα, έχοντας ως βάση τις ιδιαιτερότητες που ισχύουν στον τομέα που δραστηριοποιούνται, τη μοναδικότητα της προσφοράς τους, την καινοτομία και εν γένει τεχνογνωσία που έχουν συγκεντρώσει, αλλά και τις σύγχρονες προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν τόσο οι ίδιες όσο και τα καταστήματα του δικτύου τους, φροντίζουν να «δομούν» το πρόγραμμα της εκπαίδευσης με πρωτόποριακά στοιχεία, έτσι ώστε οι franchisees-συνεργάτες τους να είναι σε θέση να ανταποκριθούν με αποτελεσματικότητα και επιτυχία απέναντι σε κάθε «θέλω» των πελατών ή μεταβολή των δεδομένων της αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται!
Στα Palmie bistro δημιούργησαν μια εξειδικευμένη Σχολή στην οποία εκπαίδευσαν το προσωπικό της αλυσίδας και στη συνέχεια ακολούθησαν την ανάπτυξη των καταστημάτων του δικτύου με τη μέθοδο του franchise! «Μάλιστα, η εκπαίδευση στον Όμιλό μας είναι υποχρεωτική και διαρκεί περίπου ένα μήνα. Οι διευθυντές του νέου καταστήματος και οι franchisees εκπαιδεύονται σε όλους τους τομείς ενός καφέ-εστιατορίου. Παράλληλα, και οι υπόλοιποι υπάλληλοι εκπαιδεύονται στον τομέα που πρόκειται να εργαστούν. Όσο για τη διαικασία της εκπαίδευσης, αυτή πραγματοποιείται στους χώρους της Palmie Academy, σε υφιστάμενα καταστήματα του δικτύου και τέλος εντός του ίδιου του νέου σημείου. Η εκπαίδευση είναι ουσιαστική και ολοκληρωμένη, ενώ υποστηρίζεται από 20 τόμους εγχειριδίων που αναφέρονται με εκτενή τρόπο σε ολόκληρη τη γνώση που έχουν συλλέξει τα στελέχη του Ομίλου στα 43 χρόνια της ενασχόλησης τους με τον κλάδο της εστίασης και της ψυχαγωγίας», δηλώνει εμφατικά ο κ. Δημήτρης Μήτος, Διευθυντής Ανάπτυξης των Palmie bistro.
Τον τελευταίο καιρό το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της mod’s hair HELLAS εστιάζει το ενδιαφέρον του στην ποιότητα, θέλοντας από τη μια πλευρά να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και από την άλλη να ανταποκριθεί στις απαιτητικές οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σήμερα στην εγχώρια αγορά. «Στόχος της εκπαίδευσης είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης των πελατών αλλά και η παροχή άψογων τεχνικά παρεχομένων υπηρεσιών έτσι ώστε να διασφαλίσουμε ότι ο πελάτης θα είναι πάντοτε περισσότερο από ικανοποιημένος. Τελικά η διαρκής και σωστή εκπαίδευση είναι ένα όπλο που δίνει την δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αντιμετωπίζουν τον διαρκή ανταγωνισμό, να διατηρούν και να αυξάνουν το μερίδιο που θα καταλαμβάνουν στην αγορά», σημειώνει ο κ. Κήρυκος Βασιλειάδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος.
Αναφορικά με τις ιδιαιτερότητες που ισχύουν στο δίκτυο των Ink Center, ο κ. Μιχάλης Τζανής σημειώνει: «Εκτός από την αρχική εκπαίδευση που στην περίπτωση μας πραγματοποιείται πάντα στην έδρα μας και σε πραγματικό χρόνο λειτουργίας ενός καταστήματος έτσι ώστε ο franchisee να εξοικειώνεται σε ρεαλιστικές συνθήκες και όχι με βάση υποθετικά σενάρια σε κάποια αίθουσα διδασκαλίας, στα Ink Center λειτουργεί ξεχωριστό τμήμα τεχνικής υποστήριξης. Αυτό, μάλιστα, διαθέτει ειδική τηλεφωνική γραμμή, e-mail και ειδική σελίδα στο διαδίκτυο -InkCenter Tech Support FORUM- με έτοιμες ερωταπαντήσεις για κάθε ζήτημα που επαφίεται στο τεχνικό σκέλος της δραστηριοποίησής μας, ακόμα και για την ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των δικαιοδόχων του δικτύου μας».
«Έχοντας ως γνώμονα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών στα Fairy Nails, φροντίζουμε και πραγματοποιείται εκπαίδευση και σε βασικές αρχές τεχνικών πωλήσεων, επικοινωνίας και εξυπηρέτησης των πελατών», όπως επισημαίνει η κυρία Μίνα Χαλδεάκη.
Επειδή η εξειδίκευση συγκαταλέγεται στα βασικά συστατικά χαρακτηριστικά της λειτουργίας ενός franchise concept, για αυτό και συνήθως απαιτείται ο αντίστοιχος βαθμός προσήλωσης και στο καίριο ζήτημα της εκπαίδευσης. Έτσι, λοιπόν, τα δίκτυα franchise οργανώνουν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα έχοντας κατά νου την παράμετρο της εξειδίκευσης.
«Σκεφτείτε, πως πριν καν προχωρήσουμε στην έναρξη της λειτουργίας του πρώτου καταστήματος 5àSec στη χώρα μας, είχαμε εκπαιδευτεί πλήρως σε κάθε πτυχή αναφορικά με την λειτουργία της εταιρείας, τονίζει η κυρία Αιμιλία Μαλτέζου-Χατζηπαύλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της αλυσίδας. Παράλληλα, έχουμε δημιουργήσει τρια εκπαιδευτικά κέντρα στη Μεταμόρφωση, στο Χαλάνδρι και το κέντρο της Αθήνας, κάθε ένα εκ των οποίων σχετίζεται με ένα αντίστοιχο επίπεδο και αντικείμενο… ειδίκευσης! Έτσι, λοιπόν, στη Μεταμόρφωση πραγματοποιείται η θεωρητική κατάρτιση και ορισμένα επιμορφωτικά σεμινάρια στην αρχική εκπαίδευση. Στο Χαλάνδρι εδρεύει ένα πλήρως εξοπλισμό κατάστημα, στο οποίο ο υποψήφιος συνεργάτης μαθαίνει να κινείται σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας. Όσο για αυτό της Πατησίων εστιάζει τη λειτουργία του στο αντικείμενο των επιδιορθώσεων».
«Όλα τα προγράμματα εκπαίδευσης που έχει εφαρμόσει η ChipsAway, έχουν βοηθήσει σημαντικά, όλους όσους απαρτίζουν το δίκτυο μας, δηλαδή, τόσο τους franchisees με τους εργαζόμενους τους, όσο και όλους εμάς που αποτελούμε τις Κεντρικές Υπηρεσίες, συμπληρώνει ο κ. Θόδωρος Σαραντάρης. Ιδιαίτερη αναφορά θα ήθελα να κάνω σε μία σειρά εκπαιδευτικών σεμιναρίων, που αφορούν τεχνική επιμόρφωση και τα οποία ξεκίνησαν το 2009, από την Θεσσαλονίκη και θα συνεχιστούν και το 2010. Αυτά τα προγράμματα, σε συνδυασμό με την συνεχή προσπάθεια που καταβάλουμε για υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων που αφορούν την επιχειρηματική επιμόρφωση, πιστεύουμε ότι θα βοηθήσουν σημαντικά στην βελτίωση του δικτύου και στην εδραίωση αυτού στην Ελληνική αγορά».