Τα τελευταία χρόνια, η διεθνής ανάπτυξη αποκτά αυξανόμενα σημαντικό ρόλο στην εταιρική δράση ολοένα και περισσότερων ελληνικών αλυσίδων, που μετά την επιτυχημένη πορεία τους στο εσωτερικό, βάζουν πλώρη για νέες αγορές. Ξεκινώντας στις αρχές της δεκαετίας από τα Βαλκάνια οι ελληνικές αλυσίδες έχουν πλέον αναπτυχθεί σε αρκετές χώρες της ΕΕ, καθώς και σε Μέση Ανατολή, Κίνα, ΗΠΑ κ.ά.
Συχνά, η επιθυμία για ανάπτυξη είναι η φυσική εξέλιξη μίας καλής ιδέας – ενός πετυχημένου concept, ώστε μια επιχείρηση να αποκτήσει νέο κοινό και να αντιμετωπίσει δημιουργικές προκλήσεις. Και με τα εργαλεία που δίνουν οι νέες τεχνολογίες αυτό πλέον είναι πιο εφικτό από ποτέ. Οι καταναλωτές υποδέχονται με ενθουσιασμό τα διεθνή franchise concepts, και παρά τις διαφορές από χώρα σε χώρα και από κλάδο σε κλάδο, είναι σαφές ότι το κοινό επιθυμεί να έχει πρόσβαση σε προϊόντα και υπηρεσίες από όλο τον κόσμο. Ποιές είναι λοιπόν οι προκλήσεις που ενδέχεται να συναντήσει ένα brand που θέλει να δραστηριοποιηθεί σε διεθνές επίπεδο και ποιες οι προϋποθέσεις για μια επιτυχημένη πορεία και ανάπτυξη;
Η έξοδος των επιχειρήσεων franchise σε ξένες αγορές γνωρίζει μεγάλη άνθιση, και είναι εμφανές ότι βρισκόμαστε στη μέση μιας νέας «επανάστασης» καθοδηγούμενης από την παγκοσμιοποίηση και την τεχνολογία. Η ανάπτυξη ενός δικτύου σε διεθνές επίπεδο δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση, αλλά με την πάροδο των χρόνων, γίνεται σαφές το γεγονός ότι ένα ισχυρό brand, με το κατάλληλο στρατηγικό πλάνο και μεθοδευμένες κινήσεις μπορεί να εισχωρήσει σε διαφορετικές αγορές και να εδραιωθεί.
Σύμφωνα με την Franchise Times, στην ετήσια λίστα των top 200 franchise concepts για το 2017 τα σκήπτρα κρατούν τα McDonald’s, με πάνω από 36.800 καταστήματα παγκοσμίως, και την πεντάδα συμπληρώνουν τα 7-Eleven, τα KFC, τα Burger King και τα Subway. Με εξαίρεση τα δημοφιλή αμερικάνικα convenience stores, φαίνεται πως ο χώρος της εστίασης αποτελεί σταθερά τον πιο κερδοφόρο κλάδο ανάπτυξης, γεγονός που ισχύει και για την Ελλάδα, καθώς παρατηρούμε ότι η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που ανοίγει τα φτερά της και στο εξωτερικό αποτελείται από concepts φαγητού και καφέ.
Συμμετέχουν οι αλυσίδες: ΓΡΗΓΟΡΗΣ, COFFEE ISLAND, CREPA CREPA, MIGATO, COFFEE BERRY, ESTRELLA, CAFÉ MÉ.