“Η δύναμη της εκπαίδευσης σε περιόδους οικονομικής κρίσης είναι κυρίαρχη στην μέθοδο της δικαιόχρησης”
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΣΤΕΡΓΙΟΣ,
Υπεύθυνος Τμ. Εκπαίδευσης
L’ Artigiano
Η εκπαίδευση σε ένα δίκτυο franchise αποτελεί την αρχή και το τέλος της επιτυχίας ενός concept που αναπτύσσεται με την μέθοδο franchise. Αν είναι οργανωμένη, τακτική και ουσιαστική υπάρχει και η επιτυχία, τονίζει ο κ. Στέργιος Οικονόμου, Υπεύθυνος Εκπαίδευσης της αλυσίδας.
F.S.: Εκπαίδευση σε ένα δίκτυο franchise, ποιες οι βασικές ιδιαιτερότητες και ποια η δοαφοροποίηση έναντι ενός εταιρικού δικτύου;
Σ.Ο.: Η κύρια ιδιαιτερότητα έναντι του εταιρικού δικτύου είναι ότι η λειτουργία της εκπαίδευσης ως “coaching” μέθοδο βοηθάει τον επιχειρηματία – franchisee να καταλάβει και να λειτουργεί αποτελεσματικότερα για το σύνολο του δικτύου αλλά και για προσωπικό του όφελος, καθώς η ευμάρεια του δικτύου αντικατροπτίζει την δική του δύναμη. Συνεπώς κάθε είδους εκπαίδευση που προσφέρεται αν ακολουθηθεί σωστά από τον επιχειρηματία – franchisee το μόνο σίγουρο είναι ότι θα βγει περισσότερο κερδισμένος από όσο αρχικά υπολόγιζε. Έπειτα βασιζόμενοι σε ένα ορθά οργανωμένο σύστημα εκπαίδευσης, το προσωπικό του καταστήματος θα νοιώθει την “προστασία” του δικτύου και θα δημιουργούνται δυνατές σχέσεις «δέσμευσης & αποτελέσματος» των εργαζομένων στον επιχειρηματία – franchisee και συνεπώς αύξηση της παραγωγικότητας, μείωση του φαινόμενου αποσυντονισμού των υπαλλήλων και τελικά αύξηση των κερδών. Τέλος η εκπαίδευση οφείλει να γίνει με επίσημη παρουσίαση από το τμήμα εκπαίδευσης της εταιρείας, με εξειδικευμένους έμπειρους συνεργάτες και είναι πολύ σημαντικό για το προσωπικό των franchise καταστημάτων να νοιώθουν ασφάλεια και σιγουριά στην οικογένεια του δικτύου, χωρίς να υπάρχουν διαχωρισμοί ή διαφορετική προσέγγιση στην επίλυση διαφορών προβλημάτων (έναντι του εταιρικού δικτύου) ή ακόμη και διαφορετική προσέγγιση στην εκπαίδευσή τους.
F.S.: Ποια είναι τα συστατικά στοιχεία που πρέπει να περιλαμβάνει ένα αρχικό πρόγραμμα εκπαίδευσης.
Σ.Ο.: Συγκεκριμένα παρέχεται πλήρη εκπαίδευση από το franchisor & το τμήμα εκπαίδευσης, πολύ αναλυτικό εγχειρίδιο manual λειτουργίας “how-to” από τα πιο απλά πράγματα μέχρι και τα πιο περίπλοκα και η εκπαίδευσή του περιλαμβάνει αναλυτικές παρουσιάσεις τόσο από την λειτουργία όσο και on-the-job-training ώστε βιωματικά πλέον να αντιληφθεί το πολυδιάστατο πλαίσιο της λειτουργίας ενός καταστήματος. Παρέχεται πλήρης και ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε τρεις βασικούς άξονες στηριζόμενοι στην μεθοδολογία 4-corner training. Πρώτον και κυριότερο η λειτουργία αυτή καθ’ αυτή του καταστήματος, δεύτερον διαχείριση οικονομικών & marketing , τρίτον και εξίσου κυριότερο ποιοτικός έλεγχος – διασφάλιση ποιότητας & διαχείριση προσωπικού. Κάθε άξονας εκπαίδευσης χωρίζεται σε υποκατηγορίες και όλες μαζί αλληλοσυνδέονται με κύριο γνώμονα τον πελάτη και την ικανοποίηση του.
F.S.: Ποιους τομείς θα πρέπει να καλύπτει και με τι συχνότητα; Ποιοι άλλοι τομείς της λειτουργίας συναρθρώνουν με αυτόν της εκπαίδευσης;
Σ.Ο.: Ουσιαστικά δεν μπορούμε να πούμε ότι η εκπαίδευση στο δίκτυο σταματάει πότε ή ότι κάλυψε παραδείγματος χάρη το 60% των αναγκών όποτε ή συχνότητα θα πρέπει να είναι χαμηλότερη. Η εκπαίδευση ουσιαστικά θα πρέπει να λειτουργεί τονωτικά, σαν βιταμίνη και να πραγματοποιείται τακτικά ώστε να γνωρίζουμε τις αδυναμίες που ίσως να προκύπτουν και πάντα να λειτουργεί προληπτικά. Όλοι οι τομείς λειτουργίας συναρθρώνουν με αυτόν της εκπαίδευσης, από την εξυπηρέτηση του πελάτη, την μεταπωλητική συμβουλευτική ως και την διαχείριση παραπόνων και τέλος το τμήμα παραγωγής. Αν παρομοιάσουμε την εκπαίδευση με διαδρομή, όλοι οι τομείς τις λειτουργίας θα είναι οι πόλεις που συναντάμε σε μια διαδρομή. Πρέπει να περάσουμε από όλες και φυσικά ποτέ δεν υπάρχει τέλος.
F.S.: Ειδικά για αυτό το χρονικό διάστημα με τις οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε βοήθησε το δίκτυό σας κάποιο ειδικό πρόγραμμα που ακολουθήσατε;
Σ.Ο.: Επειδή πιστεύουμε ότι το τελικό προϊόν πρέπει να είναι άριστο πάντα, ανεξαιρέτου συγκυριών, ουσιαστικά επενδύουμε συνέχεια σε σεμινάρια παραγωγής, ποιοτικού ελέγχου και γενικότερα αρχές λειτουργίας. Κάποιο ειδικό πρόγραμμα ώστε να βοηθήσουμε να ξεπεραστούν κάποιες αδυναμίες σχετικά με την εξυπηρέτηση του πελάτη & τηλεφωνική πώληση σχεδιάζεται αυτήν την στιγμή ώστε να εφαρμοστεί κάποια στιγμή στο 2010.
-
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- Επωνυμία εταιρίας: L' ARTIGIANO
- Έδρα: M. Aλεξάνδρου 3, 172 35 Δάφνη
- Tηλ: 210 9716616
- Fax: 210 9716416
- E-mail:
- Website: www.lartigiano.gr
- Υπεύθυνος Ανάπτυξης: THE FRANCHISE CO.
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- Μέσο μέγεθος καταστήματος: 120-150 τ.μ.
- Μέσο Ύψος Επένδυσης: €220.000-240.000
- Entry fee: €20.000