Την πεποίθηση ότι τα δίκτυα franchise προσαρμόστηκαν σε μεγάλο βαθμό στις προκλήσεις που αντιμετώπισαν τα τελευταία χρόνια όσο αναφορά την εξυπηρέτηση του καταναλωτή, εξέφρασε ο ιδρυτής του δικτύου Baristas, Αθανάσιος Γιαννούλης. Επιπλέον τόνισε πως το καταναλωτικό κοινό ανταποκρίνεται με δυσκολία στις εξελίξεις που διαδραματίστηκαν σχετικά με τις ανατιμήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, που είχε ως συνέπεια την αύξηση της τιμής των προϊόντων.
Σταθερός παράγοντας αποτελεί το τελευταίο διάστημα για τον κλάδο της εστίασης, η δυσκολία εύρεσης κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού.
Κύριε Γιαννούλη, ποιες είναι οι κύριες τάσεις σε επίπεδο αλλαγών συμπεριφοράς καταναλωτή που εντοπίζετε στην αγορά που απευθύνεται το δίκτυό σας;
Στον κλάδο της καφεστίασης, το καταναλωτικό κοινό επιζητά την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας – τιμής, με την αγοραστική δύναμη να έχει μειωθεί. Το Barista αναλογιζόμενο την περίοδο και τις συνθήκες, προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει, έτσι ώστε οι καταναλωτές να αποκομίσουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.
Σαν ένα μεγάλο στοίχημα χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι τη φετινή χειμερινή περίοδο για τον κλάδο της εστίασης. Παράγοντες όπως η ενεργειακή κρίση, οι διαρκείς ανατιμήσεις στις πρώτες ύλες δημιουργούν προκλήσεις για τους επιχειρηματίες και στην εστίαση. Ποιες παρεμβάσεις και εργαλεία μπορούν να αξιοποιήσουν τα συστήματα franchise στον χώρο της εστίασης έτσι ώστε να διασφαλίσουν την κερδοφορία των franchisees και να ενισχύσουν την συσπείρωση του δικτύου τους;
Οι συνεχόμενες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της εστίασης, με την ενεργειακή κρίση και τις διαρκείς ανατιμήσεις των πρώτων υλών, έχουν ως συνέπεια την αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Ένα σύστημα franchise, ωστόσο, μπορεί και παραμένει σε πλεονεκτική θέση αντιμετωπίζοντας με επιτυχία τα νέα δεδομένα. Κύριο χαρακτηριστικό για το franchise Barista αποτελεί το εργαλείο της διαφήμισης, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούμε συχνά διαγωνισμούς προκειμένου ο franchisee να προσελκύσει ακόμη περισσότερη πελατειακή ροή.
Το τελευταίο διάστημα υπάρχει καταγεγραμμένη δυσκολία στην εύρεση ικανού ανθρώπινου δυναμικού. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί από τα δίκτυα franchise στον κλάδο της εστίασης;
Σταθερός παράγοντας αποτελεί το τελευταίο διάστημα για τον κλάδο της εστίασης, η δυσκολία εύρεσης κατάλληλου ανθρώπινου δυναμικού. Η εταιρεία μας επενδύει στο προσωπικό της, παρέχοντας την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και δημιουργώντας ένα φιλικό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον. Στον τομέα της εστίασης, η δουλειά σε ένα καφέ, συγκρινόμενη με άλλες κατηγορίες, δεν έχει πολλές απαιτήσεις. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει δυσκολία στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Σημαντικός μοχλός αύξησης της ενεργής ζήτησης ή αναδιανομής μεριδίων αποτελεί η αγορά που δημιουργούν οι online aggregators. Σε ποιο βαθμό πιστεύετε ότι τα συστήματα franchise μπορούν να διεκδικήσουν μερίδια στην αγορά αυτή; Ποιες είναι ενέργειες ή βέλτιστες πρακτικές που εντοπίζετε στον τομέα αυτό;
Απόρροια της πανδημίας είναι η ολοένα και αυξανόμενη συμμετοχή των online aggregators στην αγορά, καλύπτοντας με το πέρασμα των χρόνων ολοένα και περισσότερες καταναλωτικές ανάγκες. Θεωρώ, ωστόσο, ότι δεν αλλάζουν εύκολα οι συνήθειες των καταναλωτών, που στο σύνολό τους αναζητούν την προσωπική επαφή που υπάρχει στο φυσικό κατάστημα.
Ποιες είναι κάποιες από τις δράσεις ή πρωτοβουλίες στις οποίες έχετε προβεί ως σύστημα franchise έτσι ώστε να ενισχύσετε την ανταγωνιστικότητα του δικτύου σας στο τρέχον περιβάλλον;
Έχοντας ως βασικό κριτήριο την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του καταναλωτή, προσφέρουμε εξαιρετικής ποιότητας καφέ και μια μεγάλη γκάμα από γλυκά και αλμυρά σνακ, παρασκευασμένα από επώνυμες πρώτες ύλες, σε value for money τιμές. Παράλληλα βελτιώσαμε το προϊοντικό μας μείγμα για να είμαστε περισσότερο ανταγωνιστικοί, ενώ πραγματοποιούμε-ανά τακτά διαστήματα- διαγωνισμούς προκειμένου να δοθούν επιπρόσθετα κίνητρα στο καταναλωτικό κοινό. Ανακαλύπτουμε συνεχώς νέους τρόπους αύξησης της πελατειακής ροής, διότι ο τζίρος έχει μειωθεί αισθητά.
Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης και ελκυστικότητας της πρότασής franchise του δικτύου σας;
To Baristas αποτελεί έναν προορισμό για τους λάτρεις του εκλεκτού καφέ και του ποιοτικού σνακ. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το φιλικό προσωπικό, παρέχεται μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον καταναλωτή. Τα παραπάνω τοποθετούν το Barista ως μια ελκυστική πρόταση για έναν συνεργάτη – franchisee που θέλει να επενδύσει στον τομέα της καφεστίασης. Επιπλέον κίνητρο αποτελεί το χαμηλό μέσο ύψος επένδυσης, ενώ είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι δεν υπάρχουν royalties. Από την πλευρά μας, βρισκόμαστε από την αρχή δίπλα στους franchisees, παρέχοντας τους πλήρη υποστήριξη σε όλους τους τομείς.
Πώς διαμορφώνεται το προφίλ του ιδανικού franchisee για το δικό σας σύστημα franchise;
Πρώτα απ’ όλα ο ιδανικός franchisee πρέπει να είναι σωστός επιχειρηματίας. Από εκεί και πέρα, σημαντικό θα ήταν να προέρχεται μέσα από την οικογένεια του Barista, δηλαδή να εργάζεται αρχικά στην επιχείρηση. Παρόλα αυτά υπάρχουν αρκετές αξιόλογες περιπτώσεις υποψήφιων επενδυτών που θα μπορούσαν να ανοίξουν το δικό τους Barista.
Τι θα συμβουλεύατε έναν υποψήφιο franchisee κατά την επιλογή ενός δικτύου franchise εστίασης;
Οι υποψήφιοι franchisees θα πρέπει να διακρίνονται από την εργατικότητα και τη μεθοδικότητα. Η μετά-covid εποχή είναι γεμάτο προκλήσεις για τον χώρο της εστίασης και απαιτείται σωστή και σοβαρή διαχείριση. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει ιδιαίτερη προσοχή σε ότι αφορά την επιλογή του concept και τον ενδεχόμενο ανταγωνισμό.