Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Βασίλειος Σαλούστρος| Ιδρυτής & CEO της Choco Coffee: «Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε την αξία του καταναλωτή»

Βασίλειος Σαλούστρος| Ιδρυτής & CEO της Choco Coffee: «Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε την αξία του καταναλωτή»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Η πανδημία Covid-19 ανέτρεψε όλα όσα ξέραμε κι όλα όσα προβλέπαμε για το μέλλον των επιχειρήσεων της εστίασης, σύμφωνα με τον Βασίλειο Σαλούστρο, Ιδρυτή και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Choco Coffee.

choco coffee franchisor«Άλλαξε τη νοοτροπία των πελατών και τις συνήθειες που είχαν. Επηρέασε τη λειτουργία των καταστημάτων από τα θεμέλια κι έφερε αναδιάταξη στην αγορά. Καταστήματα που δούλευαν αποκλειστικά με take away και service, αναγκάστηκαν να προσαρμοστούν στις ανάγκες της πανδημίας και να εντάξουν στις υπηρεσίες τους την κατ’ οίκον παράδοση, για να μπορέσουν να παραμείνουν ζωντανές. Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα, ο ανταγωνισμός να εκτοξευθεί και να δημιουργήσει νέες προκλήσεις. Δυστυχώς, πολλά κατάστημα δεν μπόρεσαν ν’ αντεπεξέλθουν σε αυτό και θεωρώ πως οι πραγματικές πληγές της αγοράς δεν έχουν βγει ακόμα στην επιφάνεια», αναφέρει ο κ. Σαλούστρος.

Πώς διαμορφώνεται η συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή; Ποιες είναι οι ανάγκες του;

O σύγχρονος καταναλωτής επιθυμεί λιγότερη επαφή με το προσωπικό των καταστημάτων. Αναζητά περισσότερη υγιεινή, καθαριότητα, ποιοτικά προϊόντα και το βασικότερο, σωστή τιμή. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μετά τα συνεχόμενα lockdown, είδε το εισόδημά του να συρρικνώνεται κι όλο αυτό έχει δημιουργήσει ανασφάλεια και αμφιβολία προς τις υπηρεσίες που παρέχουν τα καταστήματα. Γι’ αυτό είναι περισσότερο απαιτητικός.

Εμείς, ως Choco Coffee μέσα στα τελευταία 2 χρόνια, έχουμε κάνει μια πολύ μεγάλη αναβάθμιση των καταστημάτων και των υπηρεσιών μας. Έχουμε αλλάξει κι έχουμε προσαρμόσει τα καταστήματα σε αυτό ακριβώς που έχει ανάγκη η αγορά. Σ’ ένα όμορφο και ζεστό περιβάλλον, με χώρους πολύ προσεγμένους, ζεστούς και σύγχρονους, με ποιοτικά προϊόντα που συνεχώς εξελίσσονται μέσα από πολύ αυστηρούς ελέγχους ποιότητας, σε προσιτές τιμές για τον μέσο καταναλωτή.

choco coffee franchise pancakes

Ποιες ενέργειες χρειάζεται να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις εστίασης για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της εποχής;

Οι ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις για να παραμείνουν ελκυστικές είναι σεβασμός στον πελάτη, στο ανθρώπινο δυναμικό, στα προϊόντα και στις πρώτες ύλες. Ο καταναλωτής πλέον μπορεί να ξεχωρίσει το ποιοτικό προϊόν, το ευχάριστο κλίμα σε έναν χώρο και ποια επιχείρηση είναι «υγιής».

Γι’ αυτό τον λόγο, στα Choco Coffee έχουμε υιοθετήσει την εξής πρακτική: To προϊόν που δεν θα επέλεγα για εμένα, δεν θα το προσφέρω στον πελάτη. Είναι σημαντικό να μην ξεχνάμε την αξία του καταναλωτή, γιατί αυτός είναι η δύναμη των καταστημάτων.

choco coffee franchise1

Ποιες είναι οι κύριες τάσεις, που θα ορίσουν τον κλάδο της εστίασης στη μετά COVID εποχή;

Η Choco Coffee γεννήθηκε μέσα στην κρίση και με βασικό σκοπό να εκμεταλλευτεί τα κενά της αγοράς για ποιοτικά προϊόντα σε σωστή τιμή που να μπορούν να απευθυνθούν σε όλους τους καταναλωτές. Εμάς, η πανδημία μας βρήκε έτοιμους, με πλήρως οργανωμένο συστημα διανομής, με πολυ καλά στημένο σύστημα διαχείρισης μεγάλου όγκου παραγγελιών μέσω Delivery και με προσωπικό με πάθος για αυτό που κάνουμε. Ξεκινήσαμε άλλωστε τέλη του 2017 με ένα κατάστημα 17 τ.μ. και στα επόμενα 2 χρονια ειχαμε φτάσει τα 4 σημεία.

Μεσα στην πανδημία και για τις ανάγκες της αγοράς και της υπηρεσίας Delivery, επεκτάθηκαμε σε αλλα 4 καταστήματα σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο, αυξάνοντας τον στόλο μας στα 50 μηχανάκια, για να μπορέσουμε να σταθούμε στην πρόκληση και τα καταφέραμε. Αναβαθμίσαμε ολα τα καταστήματα του δικτύου και προσαρμόσαμε τα προϊόντα μας σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής και τους κανόνες υγιεινής & ασφάλειας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να έχουμε μια αύξηση περίπου 200% την τελευταία διετία και συνεχίζουμε να αναζητούμε κενά στην αγορά για να δώσουμε στον καταλανωτη αυτό που ζητάει αλλα πριν ακόμα το ζητήσει.

choco coffee franchise spanakotiropita

Ποιος είναι ο ρόλος των aggregators στο μέλλον των επιχειρήσεων εστίασης, καθώς παρατηρείται ραγδαία αύξηση του delivery και του ανταγωνισμού;

Ο ρόλος των aggregators είναι πολυ σημαντικός στην εποχή μας και σε αυτόν πρέπει να εστιάσουμε. Βλέπουμε τα τελευταία χρόνια οτι περισσότερος κόσμος επιλεγει να αποφύγει την άμεση επαφή με τα κατάστημα για τις παραγγελίες του και να το κάνει από διάφορες πλατφόρμες.  Σε αυτό εχουμε δώσει πολυ μεγάλη βαρύτητα. Πάντα αναζητάμε την άμεση επαφή με τον καταλανωτη και την επικοινωνία, ομως εχουμε προσαρμόσει ολα μας τα συστήματα και συνεχώς εξελίσόμαστε, με γνώμονα τη στροφή των πελάτών μας στις διαδικτυακές παραγγελίες. Αυτός είναι και ένας λόγος που μας κάνει να είμαστε πάντα σε εγρήγορση, γιατι αυτό έχει δημιουργήσει πολυ μεγαλύτερο ανταγωνισμό και πολυ μεγαλύτερες απαιτήσεις από τους καταναλωτές.

choco coffee franchise burger

Μεγάλες επιχειρήσεις εστίασης στην Αμερική δυσκολεύονται να στελεχώσουν τα εστιατόρια τους, καθώς είναι μειωμένο το ενδιαφέρον για εργασία στην εστίαση, παρόλο που ο ημερήσιος μισθός αυξήθηκε αισθητά. Ποια είναι η άποψή σας πάνω σε αυτό; Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν το ίδιο πρόβλημα; Αν ναι, με ποιον τρόπο μπορούν να ξεπεράσουν αυτή τη δυσκολία;

Τα τελευταία 2 χρόνια παρουσιάζεται αναδιάταξη των αναγκών των καταστημάτων. Έχει αυξηθεί η ζήτηση για προσωπικό στην εστίαση. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο αγκάθι για τις περισσότερες επιχειρήσεις που δυσκολεύονται να στελεχώσουν τα καταστήματά τους. Μην ξεχνάμε πως η αύξηση του delivery σε παγκόσμιο επίπεδο έχει απορροφήσει έναν μεγάλο όγκο εργαζόμενων κι έχει δημιουργήσει μεγάλα κενά στην αγορά εργασίας. Εμείς, ως εταιρεία παρέχουμε στους υπαλλήλους ανταγωνιστικές αποδοχές, ευχάριστο κλίμα και την ασφάλεια μιας δυνατής οικογένειας. Βρισκόμαστε δίπλα τους σε όποια ανάγκη προκύψει. Αυτή δεν είναι μια πρακτική που υιοθετήσαμε τώρα, αλλά από την αρχή που κάναμε τα πρώτα μας βήματα. Οι εργαζόμενοί μας είναι η δύναμή μας και χωρίς αυτούς δεν υπάρχουμε. Αυτός είναι ο βασικός μας κανόνας. Όλοι από κάπου έχουμε ξεκινήσει και πρέπει να σεβόμαστε τον άνθρωπο που βγάζει το ψωμί του με τίμιο τρόπο.

choco coffee franchise milopita

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι franchisees πριν αποφασίσουν να επενδύσουν σε ένα franchise concept εστίασης;

Οι υποψήφιοι franchisees θα πρέπει να προσέξουν ποια πρόταση franchise θα επιλέξουν. Ένα νέο concept, φρέσκο στην αγορά που δεν έχει «κουράσει». Oι εποχές αλλάζουν και απαιτείται μεγάλη προσοχή από τον υποψήφιο επενδυτή. Να στραφούν σε concept που να είναι βιώσιμα, ώστε να μπορούν να αποσβέσουν την επένδυση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Αυτός ήταν και ο αρχικός στόχος της Choco Coffee. Να φτιάξουμε ένα μοντέλο που να είναι ασφαλές και κερδοφόρο για τους συνεργάτες μας. Στην Κρήτη, το brand παρουσιάζει σημαντική αναγνωρισιμότητα, γεγονός που μας το αποδεικνύουν οι πελάτες καθημερινά. Γι’ αυτό, ξεκινάμε αρχές του 2022 με τα πρώτα καταστήματα franchise σε Ελλάδα κι εξωτερικό, με στόχο να καλύψουμε τις ανάγκες των πελατών αλλά και των συνεργατών που αναζητούν μία φρέσκια και συμφέρουσα επιχειρηματική πρόταση.

Ποιο είναι το μέλλον της εστίασης; Θα συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών;

Η εστίαση είναι η καρδιά της οικονομίας της χώρας, με πάνω από 80.000 καταστήματα. Το ίδιο ισχύει και στο εξωτερικό. Η ανάπτυξη και η εξέλιξη της εστίασης είναι το μέλλον της οικονομίας της Ελλάδας και προσελκύει όλο και περισσότερους επενδυτές. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τα καταστήματα που ανοίγουν συνεχώς. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ανταγωνισμός, γιατί αυτός φέρνει την εξέλιξη, καλύτερες συνθήκες εργασίας και πιο ποιοτικές παροχές προς τον καταναλωτή. Σε αυτό εστιάζουμε και εμείς, καθώς οι ανάγκες για ανάπτυξη της εστίασης μας οδηγούν καθημερινά στην εξέλιξη.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ