«Τα καθαριστήρια Stegno αποτελούν ιδανική επιλογή για family business!», δηλώνουν με έμφαση οι franchisees του δικτύου στο Νέο Ψυχικό, ο Νίκος και η Γεωργία Καρακασιλιώτη. Η έμπειρη ομάδα της Stegno μπορεί να αναγνωρίσει και να αναδείξει τα «δυνατά» σημεία κάθε μέλους μιας οικογενειακής επιχείρησης, αλλά και να «διαβάσει» γρήγορα τις εξελίξεις στην αγορά, διασφαλίζοντας την επιτυχία κάθε μέλους του δικτύου και της αλυσίδας συνολικά.
Τα αδέλφια Καρακασιλιώτη, η Γεωργία και ο Νίκος, προέρχονται από τον χώρο των οικονομικών και των πωλήσεων. Αφού εργάστηκαν αρκετά χρόνια στον ιδιωτικό τομέα αποφάσισαν να γίνουν «αφεντικά του εαυτού τους», δημιουργώντας τη δική τους οικογενειακή επιχείρηση. Στα καθαριστήρια Stegno βρήκαν ό,τι ακριβώς έψαχναν. Μια διαχρονική επένδυση, ιδανική για family business, που προσφέρει σταθερότητα και εξειδίκευση.
Ποιες ευκαιρίες εντοπίσατε στον κλάδο των καθαριστηρίων;
Νίκος: Αυτό που μας ώθησε να επενδύσουμε στον κλάδο είναι η σταθερότητα που προσφέρει. Πρόκειται για έναν απαιτητικό χώρο, στον οποίο η επιτυχία στηρίζεται στην εκπαίδευση και το κτίσιμο σχέσεων. Με απλά λόγια, μπαίνοντας στο δίκτυο του Stegno διδαχθήκαμε μια εξειδικευμένη δουλειά και χτίσαμε προσωπικές σχέσεις με την τοπική αγορά. Τα στοιχεία αυτά κάνουν την επένδυσή μας διαχρονική και όχι μια συγκυριακή ευκαιρία με ημερομηνία λήξης.
Στα Stegno είμαστε μια οικογένεια όπου ο καθένας έχει τις ιδιαιτερότητές του και όλοι το ίδιο όραμα.
Για ποιους λόγους ξεχωρίσατε το Stegno από τα υπόλοιπα brands του κλάδου;
Γεωργία: Γιατί συνδυάζει τη διαχρονικότητα, τη δυνατότητα εξέλιξης, την υποστήριξη, την εκπαίδευση, τη συνεχή επιμόρφωση, την εμπειρία των στελεχών αλλά και την ανθρώπινη προσέγγιση σε κάθε επίπεδο. Τη δουλειά τη γνώριζαν όσο κανένας άλλος και χωρίς εντυπωσιασμούς και υπερβολές κέρδισαν την εμπιστοσύνη μας.
Αναφερθήκατε παραπάνω στο γεγονός ότι αποκτήσατε μια εξειδίκευση. Ποια εκπαίδευση λάβατε από τον franchisor;
Ν.: Οι άνθρωποι του Stegno μας δίδαξαν ένα επάγγελμα από την αρχή, κάθε τεχνική λεπτομέρεια και κυρίως με «on the job training». Παράλληλα, εκπαιδευτήκαμε στις τεχνικές πωλήσεων, στη διαχείριση πελατών και στην οικονομική διαχείριση του καταστήματος.
Ως ιδρυτές μίας family business, πόσο πιστεύετε ότι ευνοεί τον συγκεκριμένο τύπο επιχείρησης το franchising;
Γ.: Κατ’ αρχάς, θεωρούμε ότι η επιλογή του franchising είναι η πλέον ενδεδειγμένη όσον αφορά το «επιχειρείν». Η δομή των περισσότερων δικτύων και οι κανόνες λειτουργίας, τους οποίους έχουμε αποδεχτεί, δεν ευνοούν διαφορετικές ερμηνείες ή προσεγγίσεις που συχνά οδηγούν σε συγκεχυμένες αποφάσεις με αμφίβολα αποτελέσματα. Μέσω του franchising επιλέγεις να ακολουθήσεις μια κοινή πορεία οπότε έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις στους στόχους σου.
Ποια χαρακτηριστικά κάνουν το Stegno μια ιδανική πρόταση για family business;
Ν.: Η εντιμότητα και η αμεσότητά του. Το δίκτυο franchise Stegno είναι ο ορισμός του family business! Πρώτα απ’ όλα γιατί είμαστε μια οικογένεια με όλα τα χαρακτηριστικά της, δηλαδή ο καθένας μας με τις ιδιαιτερότητες του και όλοι με το ίδιο όραμα.
Η Stegno «διάβασε» γρήγορα τη νέα κατάσταση που δημιούργησε η κρίση, έτσι πολύ γρήγορα ήμασταν έτοιμοι για την επόμενη μέρα.
Ποια είναι κάποια βασικά tips για τη σωστή οργάνωση μιας οικογενειακής επιχείρησης;
Γ.: Αρχικά, το να αποτελεί κοινή απόφαση η δημιουργία επιχείρησης όπως και η επιλογή της δραστηριότητας. Απαιτείται επίσης πολλή δουλειά, ενώ θα πρέπει να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των εμπλεκομένων -οικονομικές, επιβεβαίωσης, φιλοδοξίες κ.λπ.
Πώς μοιράζονται οι αρμοδιότητες μεταξύ των μελών της οικογένειας;
Γ.: O διαχωρισμός των αρμοδιοτήτων σε μια οικογενειακή επιχείρηση είναι μια δύσκολη υπόθεση. Ωστόσο, τα έμπειρα στελέχη ενός δικτύου franchise μπορούν να διακρίνουν τα «δυνατά» σημεία κάθε μέλους και να αναδείξουν πώς αυτά μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος της επιχείρησης. Η προσωπική swot analysis μας βοηθά να ανακαλύψουμε σε ποιους τομείς υπερτερεί ο καθένας και κατόπιν να μοιράσουμε αναλόγως τις αρμοδιότητες.
Ποιες οι κυριότερες προκλήσεις για τα μέλη μίας family business;
Ν.: Η σημαντικότερη είναι να ξεχωρίσεις τον «συγγενή» από τον «συνεργάτη». Τα θέματα της δουλειάς μένουν στο μαγαζί και η χαρά της οικογένειας μεταφέρεται στο γιορτινό τραπέζι. Χρειάζεται να πιστεύει ο ένας στις δυνατότητες του άλλου και αντίστοιχα να προσαρμόζονται και οι δύο.
Το γεγονός ότι γνωριζόμαστε πολύ καλά, βοηθά στο να διορθώνουμε ο ένας τα λάθη του άλλου. Ακόμη κι αν αυτό δημιουργεί μικροαντιπαραθέσεις, τελικά λειτουργεί προς όφελος
του καταναλωτή και της επιχείρησης.
Προσφάτως, η αγορά άλλαξε άρδην λόγω της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19. Σε αυτή την περίπτωση, ποια υποστήριξη λάβατε από τη μητρική εταιρεία;
Ν.: Η υποστήριξη που λάβαμε ήταν άμεση, ουσιαστική και πολυεπίπεδη. Κατ’ αρχάς «διαβάζοντας» την κατάσταση σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία φρόντισε έγκαιρα να ενισχύσει την επάρκεια σε αναλώσιμα προϊόντα καθώς τα καταστήματα της αλυσίδας παρέμειναν ανοιχτά. Όταν η πανδημία έφτασε πια στη χώρα μας, η αντίδραση της εταιρείας ήταν και πάλι άμεση. Σεβόμενοι τα μέτρα ασφαλείας, μειώσαμε το ωράριο λειτουργίας, παρότι δεν εί-
χαμε υποχρέωση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας, βρισκόμασταν σε τακτική επικοινωνία, αξιοποιώντας τα νέα τεχνολογικά μέσα. Έτσι δεν αισθανθήκαμε ποτέ απομονωμένοι. Επίσης, όσον αφορά την επικοινωνία με τους καταναλωτές επιλέξαμε μια «ιδιαίτερη» προσέγγιση με χιουμοριστικά μηνύματα, η οποία βρήκε μεγάλη ανταπόκριση στους πελάτες μας. Φτάνοντας στο σήμερα, η επόμενη μέρα μας βρίσκει όλους έτοιμους, καθώς έχουμε υιοθετήσει μια σειρά διαδικασιών που πιστοποιούν τον ασφαλή τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης των ρούχων τόσο για εμάς όσο και για τους πελάτες μας.
Για ποιους λόγους θα συνιστούσατε το Stegno σε έναν υποψήφιο franchisee;
Γ.: Για την ασφάλεια ενός δικτύου που είναι παρόν στα δύσκολα και μπορεί να προβλέψει το αύριο. Ενός δικτύου που αφουγκράζεται τις ανάγκες κάθε μέλους του ξεχωριστά για να προτείνει customized λύσεις. Ενός συστήματος franchise που αναζητά συνεχώς τις νέες τάσεις της αγοράς, ώστε να είμαστε πάντα καινοτόμοι. Θα το συνιστούσαμε επίσης για το ολοκληρωμένο πλάνο marketing, για την προμήθεια αναλωσίμων στις καλύτερες τιμές και την πλήρη τεχνική υποστήριξη. Θα το προτείναμε γιατί πολλές
φορές σκέφτεται και λειτουργεί πριν από εμάς για εμάς.
Ποια είναι τα μελλοντικά επιχειρηματικά σχέδια σας;
Ν.: Πρωταρχικός μας στόχος είναι να συνεχίσουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Αλλά εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν, στόχος μας είναι η ανάπτυξη. Οι τύποι καταστημάτων που προβλέπει το επιχειρηματικό μοντέλο του Stegno – Full Shop, SAT και Laundry – μας προσφέρουν επαρκείς επιλογές ώστε να εξασφαλίσουμε την επιτυχία μίας νέας επιχειρηματικής κίνησης.
-
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- Tηλ: 210 6756200
- Fax: 210 6756864
- E-mail:
- Website: www.stegno.gr
- Διευθύνων Σύμβουλος/Γενικός Διευθυντής: Γιάννης Χίνος
- Υπεύθυνος Ανάπτυξης: THE FRANCHISE CO.
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- Μέσο μέγεθος καταστήματος: 80 τ.μ.
- Μέσο Ύψος Επένδυσης: €64.000
- Entry fee: €5.000 -11.000
- Royalties: 4%
- Διαφημιστική Συμμετοχή: 2%
-
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Αριθμός Εταιρικών Καταστημάτων: [9]
- Αριθμός Καταστημάτων Franchise: [27] Τα 2 στη Σόφια στη Βουλγαρία
- Συνολικός Αριθμός Καταστημάτων: [36]
- Έναρξη Δρ/τητας/Έναρξη Franchising: 2002 / 2013
- Προέλευση: Ελλάδα
- Eμπειρία franchisee: Δεν κρίνεται απαραίτητη
- Αυτοαπασχόληση franchisee: Κρίνεται απαραίτητη
- Aναπτυξιακοί στόχοι: Πανελλαδικά
- Διεθνείς Aναπτυξιακοί στόχοι: Κύπρος
- Περισσότερες πληροφορίες: