Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Το Cultivos είναι εκτός συναγωνισμού
Το Cultivos είναι εκτός συναγωνισμού

Το Cultivos είναι εκτός συναγωνισμού

σύνταξη sotirisroot
0 σχόλια

Στην καρδιά της Κυψέλης, μια γειτονιά γεμάτη ζωντάνια και δημιουργικότητα, το Cultivos έχει καθιερωθεί ως σημείο αναφοράς για όσους αναζητούν ποιοτικό καφέ και αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας. Ο Ιωσήφ Μπουτσαξής, franchisee του καταστήματος, μοιράζεται τη διαδρομή του στον κόσμο του specialty coffee, τα χαρακτηριστικά που κάνουν το Cultivos να ξεχωρίζει και τις προκλήσεις αλλά και τις ευκαιρίες που προσφέρει το επιχειρηματικό μοντέλο του franchise. Μιλά για τη σημασία της τοποθεσίας, τη σύνδεση με την τοπική κοινότητα και τον τρόπο που η προσωπική πινελιά του κάθε ιδιοκτήτη μπορεί να ενισχύσει την επιτυχία ενός καταστήματος.

Θες να μας πεις λίγα λόγια για το πώς ξεκίνησες στο χώρο του καφέ;

Είχα έρθει στην Αθήνα, δούλευα στην εστίαση και μου δημιουργήθηκε η επιθυμία να μάθω περισσότερα για τον καφέ και να γίνω barista. Έκανα σεμινάρια, προσπαθούσα, όταν άλλαζα δουλειές, να πηγαίνω σε μαγαζιά με μεγαλύτερες προοπτικές εξέλιξης και καλύτερο εξοπλισμό και προϊόν. Η taf τότε ήταν προϋπόθεση, όχι μόνο για μένα αλλά και για όλους τους barista – μαγαζί που έχει taf, ήταν ένα μαγαζί που έπρεπε να δουλέψεις. Και κάπως έτσι πήγε!

Πες μας λίγα λόγια για το κατάστημα εδώ και την περιοχή της Κυψέλης.

Θεωρώ πως το συγκεκριμένο μαγαζί είναι πολύ όμορφο για πολλούς λόγους. Ένας σημαντικός παράγοντας να επιλέξουμε την Κυψέλη για το άνοιγμα αυτού του καταστήματος Cultivos με καθιστικό ήταν, πέρα από την ίδια την περιοχή, οι όμορφοι επαγγελματικοί χώροι και τα πολύ προσιτά ενοίκια, οπότε ήξερα ότι είχα πολλές πιθανότητες να γίνει βιώσιμο και να πετύχει. Όταν ήρθαμε να δούμε το χώρο, ρωτήσαμε τι είναι εκεί πίσω και μας οδήγησαν πίσω στον ακάλυπτο, κι εκείνη τη στιγμή είδα εδώ το μέλλον μου.

Ποια χαρακτηριστικά του concept του Cultivos βοήθησαν στην σημερινή επιτυχία του καταστήματος;

Καταρχάς είναι ένα πολύ όμορφο μαγαζί, κι είδαμε ότι όλα αυτά τα στοιχεία του concept, το minimal interior design με γήινα χρώματα βασισμένο στο σκανδιναβικό στυλ, η μπάρα, το μάρμαρο, η διακόσμηση, ο εντυπωσιακός εξοπλισμός, ταιριάζουν σε ένα καθιστικό μαγαζί. Πέρα από εκεί, το προϊόν είναι κορυφαίο, οπότε εγώ σαν επαγγελματίας δεν είχα ποτέ αμφιβολίες ότι μπορεί να είναι «άλλο ένα franchise cafe», όπως μπορεί να σκεφτόταν κάποιος άλλος, γιατί η αλήθεια είναι ότι το Cultivos είναι ένα «specialty coffee franchise», καθώς από πίσω είναι η taf. Επομένως, δεν μπορώ να πω ότι με ανησύχησε ποτέ το concept, αντιθέτως, μου έχει φέρει πολύ κόσμο λόγω της εμπιστοσύνης που έχουν σε αυτό το brand. Ακόμα κι αυτοί που δεν ήξεραν το Cultivos, αγκάλιασαν το μαγαζί και το έκαναν στέκι τους.

Τι εννοείς με τον όρο «specialty coffee franchise»;

Για μένα, specialty δεν είναι μόνο το προϊόν, είναι όλα μια λίστα από προϋποθέσεις που πρέπει να τηρεί ο barista πριν, κατά τη διάρκεια κι ύστερα από την Παρασκευή ενός καφέ. Έχουν σημασία όλοι οι παράγοντες, όπως οι κούπες που χρησιμοποιείς, ο εξοπλισμός, οι λεπτομερείς διαδικασίες παραγωγής ενός ροφήματος, το προϊόν, βεβαίως, που είναι υψηλής ποιότητας, οι barista που δουλεύουν και η άρτια εκπαίδευση που έχουν δεχτεί, καθώς και ο τρόπος σερβιρίσματος του τελικού προϊόντος. Ουσιαστικά, το specialty coffee είναι μια ολόκληρη εμπειρία.

Πώς θα περιέγραφες το πελατολόγιο που προσεγγίζει το συγκεκριμένο μαγαζί;

Ο κόσμος εδώ πέρα είναι ένα όνειρο γιατί υπάρχουν νέα άτομα, φοιτητές, καλλιτέχνες από όλες τις ειδικότητες, αυτοί οι “nomads” που έρχονται στην Ελλάδα για 8 μήνες, για παράδειγμα, δουλεύουν από το laptop τους σε καφετέριες και μένουν Κυψέλη, πολλοί τουρίστες που μένουν Κυψέλη λόγω φθηνής διαμονής και μικρής απόστασης από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Είναι ακριβώς το είδος ανθρώπων που ήθελα να εξυπηρετώ και δεν το ήξερα προτού ανοίξω αυτό το μαγαζί. Ο κόσμος και το κλίμα της Κυψέλης είναι εν τέλει αυτό που πάντα ήθελα – έχει παντού χρώματα, ευγένεια, χαμόγελα, ωραία διάθεση. Αυτά τα στοιχεία χαρακτηρίζουν πλήρως την περιοχή.

Τι προϊόντα προσφέρονται στο Cultivos Κυψέλης;

Πέρα από καφέ, έχουμε brunch, cake and bake (carrot cake, banana bread, brownies, cinnamon rolls, cookies, muffins), χειροποίητα από εμάς, pinsa, κοκτέιλ το βράδυ, διάφορα πιο «ψαγμένα» συσκευασμένα προϊόντα, όπως αναψυκτικά και μπύρες από ελληνικές ζυθοποιίες. Πέρα από αυτό, το ράφι του retail μας συμπεριλαμβάνει όλους τους καφέδες και κάψουλες της taf που αλλάζουν ανά περιόδους και, φυσικά, το Cultivos Blend που το βρίσκεις μόνο στα Cultivos!

Πώς μοιάζει η πληρότητα μες στην εβδομάδα; Απευθύνεται σε πολλαπλές ζώνες το μαγαζί;

Είμαστε δύο χρόνια ενεργοί και θεωρητικά είμαστε ακόμα λίγο καινούριοι. Το μαγαζί κάνει μεγάλη άνοδο σε αυτή τη φάση και πλέον είναι κάθε μέρα γεμάτο. Η αλήθεια είναι ότι το βράδυ δεν είναι το δυνατό μας σημείο, γιατί η γειτονιά είναι γεμάτη με μαγαζιά για ποτό. Κλείνουμε 12 και δεν μπορούμε να κρατήσουμε το μαγαζί ανοιχτό πέρα από τα μεσάνυχτα, χρειάζεται να σεβόμαστε τα θέλω του άλλου και τις ώρες κοινής ησυχίας. Για αυτό κρατάμε το μαγαζί ανοιχτό για “early drinks”.

Πώς κρίνεις την ανάγκη για local spots σε μια γειτονιά;

Αυτό συνδέεται με το πώς μπορεί να γίνει αυτό σε ένα franchise. Όταν ακούει κάποιος τη λέξη franchise, θα σκεφτεί ότι θα πάει σε οποιοδήποτε κατάστημά τους και θα πάρει την ίδια εμπειρία. Οπότε, ίσως είναι λίγο πειραματικό, αλλά αξίζει η προσπάθεια γιατί παύει να είναι αποστειρωμένο – ξεφεύγεις από την κλασσική οπτική πως θα πάρεις ακριβώς την ίδια εμπειρία από κάθε κατάστημα, όπως γίνεται συνήθως με κάθε δίκτυο franchise, αφού αλλιώς θα βιώσει κανείς το «specialty coffee experience» στο Cultivos της Κυψέλης κι αλλιώς σε άλλα Cultivos. Χάνεται λίγο η ευθυγράμμιση με την ιδέα που έχεις από την κεντρική διεύθυνση, αλλά πάντα κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις, και σίγουρα εδώ κερδίσαμε τον κόσμο της περιοχής με τις προσαρμογές που κάναμε. Σημαντικός παράγοντας είναι η διεύθυνση του καταστήματος να μπορεί να συμβαδίσει με το “local attitude”.

Τι θα συμβούλευες έναν υποψήφιο franchisee που σκέφτεται να ανοίξει ένα franchise; Τι θα πρέπει να σκεφτεί και να προσέξει;

Αναλόγως ποιον έχω απέναντι μου. Εγώ πάντα προτείνω ένα μικρο-μεσαίο μαγαζί που να έχει και καθιστικό, το οποίο να το χρεώνεις. Να υπάρχει (το καθιστικό) κι ας μην υπερισχύει, να μην βασίζεται μόνο σε takeaway και delivery. Να ξέρεις ότι με κάποιον τρόπο θα είναι βιώσιμο, ακόμα κι αν π.χ. δεν κάνεις 20 κιλά κατανάλωση καφέ, να ξέρεις ότι έχεις ένα κέρδος, και να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική κι επαγγελματική ζωή σου. Να έχει ρεαλιστικές προσδοκίες από την επιχείρηση και τον εαυτό του.

Ποια είναι τα σημεία αναφοράς για ένα επιτυχημένο franchise;

Το βασικότερο είναι η ομάδα. Πλέον τα specialty coffee shops έχουν γίνει μια φάση, μια τάση. Τη φάση όμως δεν την κάνουν οι τοίχοι ή το προϊόν από μόνο του, αλλά οι άνθρωποι. Επομένως, έχουν μεγάλη σημασία τα άτομα που θα δουλέψουν μέσα στο μαγαζί, κάτι που βεβαίως καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, όπως τον χαρακτήρα κάθε ανθρώπου, σε τι φάση είναι και πόσο ικανοποιημένοι είναι με τη συμφωνία που τους προσφέρεις.

Πιστεύεις είναι μια πρόταση που θα παραμένει επίκαιρη τα επόμενα χρόνια;

Ναι, πιστεύω 100% ότι θα είναι επίκαιρη, διότι θεωρώ πως είναι εκτός συναγωνισμού σαν franchise, δεν είναι κάτι που είναι ‘κάτι ακόμα’. Δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο πριν και είναι στο χέρι μας να το φροντίσουμε. Είναι ένα ευέλικτο μοντέλο franchise που εξελίσσεται ανάλογα με την προσωπικότητα και τη γειτονιά, ενώ παράλληλα τηρεί το πρωτόκολλο της εταιρείας.

Για ποιους λόγους θα πρότεινες το Cultivos σε έναν υποψήφιο franchisee;

Θα το πρότεινα γιατί είναι κάτι διαφορετικό, κάτι το οποίο δεν θα το βαρεθείς, δεν θα πεις ότι μοιάζει με πόσα άλλα μαγαζιά στην Ελλάδα, ή ότι υπάρχουν άλλα πέντε ίδια στον ίδιο δρόμο. Το Cultivos εξασφαλίζει στον συνεργάτη αποκλειστικότητα περιοχής, έχει πολύ elegant σχεδιασμό, έχει ένα υψηλής ποιότητας προϊόν, πίσω από το οποίο βρίσκεται μια εταιρεία με πολλά χρόνια εμπειρίας. Γενικά θεωρώ ότι έχει βάθος χαρακτήρα και σαν franchise ήρθε για να μείνει.

Πες μας δύο λόγια για τα μελλοντικά σου σχέδια.

Θα ήθελα να ανοίξω άλλο ένα Cultivos, πάλι στο ίδιο μοτίβο. Μου αρέσει πάρα πολύ γιατί πλέον μου φαίνεται οριακά διασκεδαστικό το να έχεις μια επιχείρηση. Δεν ξέρω αν θα ήταν το ίδιο σε μια δεύτερη επιχείρηση, αλλά το περιβάλλον και η ποιότητα εργασίας σε αυτό το μαγαζί μου δίνει κίνητρο να κάνω ένα τέτοιο βήμα. Σίγουρα θα κοιτούσα μια περιοχή με παρόμοιο κόσμο με της Κυψέλης και θα έπαιζε καθοριστικό ρόλο ο χώρος, να μου δίνει περιθώρια ανάπτυξης, όπως έχουμε εδώ τον ακάλυπτο, και σίγουρα η τοποθεσία.

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ