Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟ 1 Στυλιανός Παπακώστας, Mikel Coffee Company | Οι καταναλωτές επιζητούν κάτι περισσότερο από μια απλή κούπα καφέ

Στυλιανός Παπακώστας, Mikel Coffee Company | Οι καταναλωτές επιζητούν κάτι περισσότερο από μια απλή κούπα καφέ

σύνταξη Stavroula
0 σχόλια

Η δημοτικότητα του καφέ επεκτείνεται πιο μακριά από την απλή απόλαυση ενός ροφήματος και η αγορά του καφέ έχει εξελιχθεί, ενώ οι καταναλωτές σήμερα έχουν πρόσβαση σε μια ευρύτερη γκάμα ροφημάτων και γευστικών επιλογών, σημειώνει μιλώντας στο FRANCHISE SUCCESS, ο Στυλιανός Παπακώστας Chief Marketing Officer της Mikel Coffee Company. Όπως αναφέρει, η κουλτούρα του καφέ έχει επεκταθεί παγκοσμίως και η εμπειρία δεν παραμένει στη γεύση, αλλά επεκτείνεται στον τρόπο παρασκευής, την προέλευση αλλά και την ιδεολογία γύρω από αυτόν.

Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που χαρακτηρίζουν την αγορά;

Η σημερινή αγορά χαρακτηρίζεται από πολλές εξελίξεις και τάσεις που επηρεάζουν διάφορους τομείς της οικονομίας. Δίνοντας προτεραιότητα στην ψηφιακή μετάβαση, οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να ενσωματώσουν ψηφιακές τεχνολογίες αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητά τους. Βασικό επίσης στοιχείο της εξέλιξης, είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Το ψηφιακό εμπόριο έχει στρέψει τους καταναλωτές σε online αγορές και γενικότερα ψηφιακές εμπειρίες. Μια εξίσου σημαντική τάση είναι το  αυξημένο ενδιαφέρον για την αειφόρο και υπεύθυνη επιχειρηματική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και διακυβερνητικών πτυχών. Τέλος, είναι σημαντικό να αναφερθεί η εργασία από απόσταση, η οποία υιοθετήθηκε μέσω της πανδημίας Covid – 19 και η επικέντρωση στην υγεία και την ευεξία, που έφερε ως αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση για προϊόντα και τις υπηρεσίες που υποστηρίζουν ένα υγιή τρόπο ζωής.

Πόσο έχουν μεταβληθεί οι καταναλωτικές συνήθειες; Τι είναι αυτό που προτιμούν πλέον οι καταναλωτές;

Οι καταναλωτές επιζητούν κάτι περισσότερο από μια απλή κούπα καφέ. Η επιρροή των κοινωνικών μέσων έχει ενισχύσει τον πολιτισμό του καφέ σε παγκόσμια κλίμακα, με αποτέλεσμα την αύξηση του ενδιαφέροντος για νέες εμπειρίες γεύσεων. Οι λάτρεις του δυνατού καφέ προτιμούν συνήθως espresso, δίνοντας βάση στις ποικιλίες Arabica ή Robusta, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορές στη γεύση και το άρωμα. Πολλοί είναι επίσης αυτοί που προτιμούν καφέ που παράγεται με φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές. Επιπλέον, έχει παρατηρηθεί ότι ο κρύος καφές βρίσκεται πολύ υψηλά στις προτιμήσεις τους ακόμη και κατά τους χειμερινούς μήνες. Εν κατακλείδι, οι καταναλωτές επιζητούν μια ολοκληρωμένη εμπειρία,  συμπεριλαμβανομένου του περιβάλλοντος καφέ, του στυλ εξυπηρέτησης και του χαρακτήρα του καφέ.

Στη χρονική συγκυρία που βιώνουμε, πως μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει την ανάπτυξη των δικτύων;

Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία είναι μονόδρομος για όλους. Η αυτοματοποίηση μέσα από πλατφόρμες δίνει το πλεονέκτημα να εκτελούνται διαδικασίες άμεσα, ταυτόχρονα και μεθοδικά. Από τα λογιστήρια, τα logistics,τα προγράμματα loyalty μέχρι και τις υπηρεσίες marketing, οι πλατφόρμες έδειξαν ότι με τη σωστή χρήση έχουμε τα μέγιστα αποτελέσματα.

Η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού συνεχίζει να αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για πολλά συστήματα franchise. Θεωρείτε πως είναι κάτι που θα συνεχιστεί; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Ο κλάδος της εστίασης ανέκαθεν είχε μεγάλο turn – over σε υπαλλήλους, καθώς το συγκεκριμένο επάγγελμα είναι συνυφασμένο με την περιστασιακή απασχόληση. Με την εξέλιξη του κλάδου τα τελευταία χρόνια υπάρχουν υψηλότερες απαιτήσεις στην κατάρτιση των εργαζομένων barista, έτσι ώστε το τελικό προϊόν να είναι άρτιο και να αρμόζει στην επιθυμία του καταναλωτή. Πιστεύουμε ότι η συγκεκριμένη κατάσταση θα συνεχιστεί και πρέπει όλες οι εταιρείες του κλάδου να δίνουν βήμα εξέλιξης στο συνεργάτη, να αισθάνεται πολύτιμος και να ανταμείβεται αναλόγως.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο ιδανικός franchisee του δικτύου σας;

Το προφίλ του σημερινού Franchisee πρέπει να προσαρμόζεται στα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα της αγοράς. Η γνώση πάνω στο management, στα θέματα λειτουργίας και στις πωλήσεις είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά που είναι προ απαιτούμενα, αρχικά ως προς την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης και εν συνεχεία για την σωστή διαχείριση του εκάστοτε σήματος που εκπροσωπεί.

Στη νέα αυτή πραγματικότητα, πώς έχει προσαρμοστεί το δικό σας δίκτυο franchise και ποια είναι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει;

Στα Mikel είμαστε οι άνθρωποί μας. Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζει ένα μεγάλο δίκτυο, προσπαθούμε να επενδύουμε σ ’αυτούς. Από τις εκπαιδεύσεις των barista, την καθοδήγηση των συνεργατών Franchisee μέχρι και το διοικητικό προσωπικό, βρισκόμαστε δίπλα τους καθημερινά. Οι προκλήσεις, η αστάθεια της αγοράς και η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας είναι κάποιοι παράγοντες που  λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη, έτσι ώστε να μπορούμε να καθοδηγούμε τους ανθρώπους μας καθημερινά.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ