Ο Νίκος Καραμφύλλης είχε από νεαρή ηλικία πάθος για το επιχειρείν. Θέλοντας να εξερευνήσει επαγγελματικά τον κλάδο, σπούδασε Διεθνές Εμπόριο στις Βρυξέλλες, όπου έμαθε εξαιρετικά τα θέματα εξαγωγών. Ο Νίκος ζει και αναπνέει στον κόσμο των επιχειρήσεων από το 2005. Η δημιουργικότητα, η επιχειρηματική οξυδέρκεια και το πάθος του για καφέ τον οδήγησαν το 2014 να ανοίξει το πρώτο του κατάστημα, φυσικά με την Coffee Island στο πλευρό του, συνεχίζοντας με το άνοιγμα δεύτερου καταστήματος το 2022, ενώ το 2023 άνοιξε και τρίτο στην Κηφισιά. Διευθύνει τα καταστήματα Coffee Island σε Μαρούσι και Κηφισιά, μάχεται με 19 εργαζόμενους και η διαφορά τους φαίνεται από το γεγονός πως κάθε πρωί έως τις 10:00 υπάρχει μια μεγάλη ουρά πελατών, που πλέον όλοι γνωρίζονται και μεταξύ τους.
Στο πλαίσιο της σειράς «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island,ο Νίκος μιλάει για την επιχειρηματική του εμπειρία και τη συνεργασία του με την Coffee Island. Στην Αγ. Κωνσταντίνου στο Μαρούσι, συνευρίσκεται μια τεράστια οικιστική περιοχή και ο αχανής κόσμος των κτιρίων μεγάλων και πολυεθνικών επιχειρήσεων και όλοι επιλέγουν το Coffee Island, το οποίο λειτουργεί ο Νίκος με το συνεταίρο του, όχι μόνο για την ποικιλία και την εξαιρετική προϊοντική ποιότητα, αλλά και για το ανθρώπινο δυναμικό των καταστημάτων του, που, όπως αναφέρει και ο ίδιος, φτιάχνουν την ημέρα των πελατών τους με τα χαμόγελα και την ευχάριστη εξυπηρέτησή τους.
Εφαρμόζοντας τις προσωπικές του αξίες στην επιχείρηση και στην ομάδα του, ο Νίκος θεωρεί απαραίτητο «να σέβεσαι τους δικούς σου ανθρώπους και τον πελάτη σου, γιατί μόνον έτσι θα σε σεβαστούν και αυτοί και θα πετύχεις στην επιχείρηση που έχεις».
Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;
Πίνω ελαφρύ φίλτρου, τον Γαλλικό που λέμε.
Τι σας έκανε να επιχειρήσετε και να επιλέξετε την Coffee Island;
Ήταν σαν να επενδύαμε στην αγορά ενός σπιτιού με τον συνεταίρο μου και μας έπεισε ακόμη περισσότερο για την ευκαιρία η Coffee Island. Φανταστείτε, υπογράψαμε τη σύμβαση χωρίς ακόμη να έχουμε το μαγαζί…αλλά ό,τι μας είπαν προέκυψε αληθινό κατά 80%. Είχα εικόνα της αγοράς, έκανα ερωτήσεις στον κόσμο και έβγαινε πάντα η εντύπωση πως η Coffee Island είναι «ποιοτικός καφές, και εταιρία με πολύ καλή ανάπτυξη». Σκεφτόμουν, πως μια εταιρία από την επαρχία κατάφερε να κυριαρχήσει απέναντι σε πολυεθνικές, και αυτό μου φάνηκε brilliant. Για αυτό το λόγο θεωρώ πως είναι μια σοβαρή εταιρεία.
Πόσο και πώς έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;
Από το 2014 έως σήμερα είναι πολλαπλάσιος ο ανταγωνισμός, ακόμη όμως είμαστε οι καλύτεροι. Έχει αλλάξει ο κόσμος, δίνει σημασία στις εκπτώσεις και την τιμή για να προστατέψει το εισόδημά του, αλλά η ποιότητα πάντα θα ξεχωρίζει. Επίσης, η επιλογή τοποθεσίας καταστήματος είναι πολύ πιο σημαντικός παράγοντας, όπως για παράδειγμα εμάς που μας επισκέπτονται και οικιακοί καταναλωτές και στελέχη των γύρω επιχειρήσεων. Τέλος, περισσότερο από ποτέ χρειάζεσαι καλή ομάδα, που δίνει τέλεια εξυπηρέτηση.
«Οικιακοί καταναλωτές, στελέχη επιχειρήσεων και περαστικοί δεν χορταίνουν να περνούν ευχάριστο χρόνο στο Coffee Island μας για ένα και μόνο λόγο: για τα “παιδιά”, την ομάδα μας. Η γνώση, το χαμόγελο και το ότι σε κάνουν να νιώθεις σαν στο σπίτι σου».
Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;
Η ανθεκτικότητα απαιτεί να βρίσκουμε καθημερινά λύσεις, να μην αρκούμαστε σε παλιές συνταγές. Όταν είσαι επιχειρηματίας, αλλάζεις ό,τι δεν «τραβάει» και πρέπει να είσαι ανοιχτός στη διαρκή προσαρμογή. Άλλωστε, τίποτε γύρω μας δεν μένει στα παλιά.
Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee Island;
Φροντίζουμε να χαιρετάμε με χαμόγελο κάθε πελάτη μας και το ευχαριστιόμαστε όταν θα κεράσουμε ένα καφέ, το κάνουμε με την καρδιά μας. Επιπλέον, η μέρα μας γίνεται πιο ενδιαφέρουσα όταν εξυπηρετούμε τους ψαγμένους καταναλωτές που είναι fan των specialty coffee. Στο τελευταίο συμβάλλει σημαντικά η εκπαίδευση που παρέχεται από την Coffee Island στο προσωπικό σχετικά με τα προϊόντα της εταιρείας και την αγορά του καφέ. Όταν ο πελάτης ακούσει την έμπειρη γνώμη και γνώση της ομάδας, το εκτιμά και ας μην έχει διαθέσιμο χρόνο. Το βλέπουμε, επιστρέφει ξανά και ξανά. Αυτό είναι αποτέλεσμα εκπαίδευσης!
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;
Αν είναι αυτό που αγαπάει και θέλει πολύ, να το κάνει και θα πετύχει. Η επαγγελματική καθημερινότητα είναι το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής μας και πρέπει να σου αρέσει ό,τι κάνεις.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νέο εργαζόμενο;
Η ίδια φράση με την ακριβώς προηγούμενη!
Ποιες καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις, που δημιουργούν παράλληλα πιστότητα;
Ακολουθούμε τον προγραμματισμό της μάρκας και σε μεγάλο βαθμό όταν έχεις ένα πρόγραμμα, όλα πηγαίνουν καλά. Θα έλεγα πως οι μονοποικιλιακοί ξεχωρίζουν, και πως προσπαθούμε να δώσουμε ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο καφεκοπτείο και τη μεγάλη γκάμα. Όσον αφορά την πιστότητα, έχει να κάνει με το πόσο καλά ξέρεις, πόσο θυμάσαι, πώς να εξυπηρετείς τον πελάτη που έρχεται ξανά και ξανά. Εκεί είναι το μυστικό μας.
«Το καλύτερο μάθημα επιχειρηματικότητας που έχω πάρει, είναι πως στην επιχειρηματικότητα, ό,τι δίνεις παίρνεις πίσω και μέσω όσων κάνεις και μαθαίνεις καθημερινά, πρέπει να χτίζεται εμπιστοσύνη».
Τι χρειάζεται να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μην δημιουργεί αρνητική εντύπωση;
Οι τρεις πυλώνες είναι η καλή εξυπηρέτηση, το χαμόγελο και η ευχάριστη διάθεση, και η καθαριότητα, όχι μόνο στο μαγαζί, αλλά και στα στελέχη, την ομάδα μας.
Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;
Να ανακυκλώνουμε παντού και τα πάντα! Μερικές φορές αντιστεκόμαστε σε μια αλλαγή (για παράδειγμα, το χάρτινο καλαμάκι) αλλά όλα πρέπει να γίνουν για το κοινό μας καλό. Από μεριά της η εταιρεία θα μπορούσε να εκπαιδεύσει και τους καταναλωτές να συνεισφέρουν και αυτοί μαζί μας σε καλούς σκοπούς.
Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία στο τέλος της ημέρας;
Προσπαθώ, όσο μπορώ, να ζω όμορφες στιγμές με τα παιδιά, την οικογένεια και μου αρέσουν πολύ οι εκδρομές και οι αποδράσεις στο εξωτερικό.
ΚΑΘΕ ΚΑΦΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ!
Η συνεργασία με την Coffee Island, βασίζεται στο δίκαιο επιχειρείν. Το σύστημα Δικαιόχρησης, είναι δομημένο ώστε να παρέχει μια υγιή εμπορικά συνεργασία απαλλαγμένη από οικονομικές δεσμεύσεις (royalties) αλλά και απαιτήσεις ως προς τον όγκο παραγγελιών, ενώ αναβαθμίζονται συνεχώς οι υπηρεσίες, τα προϊόντα και η υποστήριξη προς το δίκτυό της. Παράλληλα, επενδύει συνεχώς στην αναβάθμιση των ιδιόκτητων μονάδων επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της.
Υποστηρίζει την άμεση συνεργασία (Direct Trade) με παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει συνεργασίες εμπιστοσύνης και μακροχρόνιες βιώσιμες συμφωνίες εξασφαλίζοντας προϊόντα υψηλής και μοναδικής ποιότητας. Παράλληλα, διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο.
Αναγνωρίζεται ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Allegra European Awards – 2016,2018,2019,2022) και είναι η Νο7 μάρκα σε ρυθμό ανάπτυξης και μέγεθος δικτύου στην Ευρώπη (Food Service Europe & Middle East 2023). Αποστολή της είναι να προσφέρει καθημερινά μια ποιοτική εμπειρία σε όλους τους λάτρεις του καφέ, διδάσκοντάς τους τα μυστικά του, χωρίς να είναι ακριβός και απρόσιτος.
Στο πλαίσιο της σειράς «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία» της Coffee Island μιλάει ο Νίκος Καραμφύλλης, συνεργάτης της Coffee Island.