«Ο θεσμός του franchising φαίνεται ότι αντέχει στην κρίση αφού 2 στους 3 ενδιαφερόμενους νέους επιχειρηματίες αναζητούν μέσα από το franchising τη λύση για την επαγγελματική τους επιβίωση.»
Βίκυ Μπραβάκου, Υπεύθυνη Ανάπτυξης BUFALA GELATO – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ – ΜΟΝΟ UNIQUE FRESH
Η ασφάλεια τoυ επώνυμου σήματος αλλά και η τεχνογνωσία της δικαιοπάροχου εταιρείας, δίνει στο franchising προβάδισμα και αποτελεί ασπίδα κατά της φυσιολογικής ανασφάλειας που έχει κάθε νέο επιχειρηματικό ξεκίνημα.
Πώς προσαρμόστηκε το δίκτυό σας στα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία;
Το 2020, θα το θυμόμαστε για πολλά πράγματα. Κυρίως όμως, θα το θυμόμαστε για τον (βίαιο) τρόπο με τον οποίο άλλαξε την αντίληψη των πραγμάτων τόσο σε προσωπικό, όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο. Η ηγεσία του Ομίλου εταιρειών BUFALA GELATO – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ – ΜΟΝΟ UNIQUE FRESH κλήθηκε να απαντήσει γρήγορα και άκρως στοχευμένα στα νέα αιφνίδια γεγονότα, που όρισαν καινούργια δεδομένα. Παρόλα αυτά, κατάφερε να προστατέψει το επιχειρηματικό μοντέλο και τους franchisees της. Κατάφερε να δημιουργήσει «δράσεις», ακριβώς διότι το σύστημά μας δουλεύει βασιζόμενο σε πρότυπες διαδικασίες.
Κατά τη γνώμη σας, ποια κρίσιμα στοιχεία επηρεάζουν την ελκυστικότητα τόσο του concept, όσο και της πρότασης franchise, σε ένα περιβάλλον προκλήσεων όπως το σημερινό;
Πραγματικά, όλο το 2021 θα είναι κομβικό. Η νέα κανονικότητα επηρεάζει τον τρόπο θεώρησης των πραγμάτων γύρω μας, τα κριτήρια και τον τρόπο λήψης αποφάσεων. Παρόλα αυτά, τα στοιχεία που ορίζουν και καθορίζουν τη θέση μιας εταιρείας στην αγορά, παραμένουν η τεχνογνωσία, η εμπειρία, οι διαδικασίες, η ποιότητα, διαμορφώνοντας μοναδική εταιρική ταυτότητα. Αυτά τα στοιχεία, δίνουν τη σιγουριά της σωστής επιλογής και τον περιορισμό του ρίσκου της επένδυσης στον υποψήφιο franchisee.
Η ανάπτυξη του e-commerce ποιες αλλαγές φέρνει στο επιχειρησιακό μοντέλο αλλά και την επιχειρηματική πρόταση;
H άμεση και αναγκαστική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας (web – internet) φέρνει ένα μεγάλο ποσοστό των παραδοσιακών καταναλωτών στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυτή η τάση θέτει και νέες πρακτικές, παραγγελιοληψίας, συσκευασίας, αμεσότητας, ταχύτητας. Το εκάστοτε επιχειρησιακό μοντέλο πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτές τις ανάγκες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Η επιχειρηματική πρόταση είναι σημαντικό να αναπτύσσεται βάσει των αξιών της εταιρείας, τους στόχους που θέτει μακροπρόθεσμα αλλά και την άμεση προσαρμογή στις νέες προκλήσεις και δεδομένα. Παράλληλα όμως, να μην παρεκκλίνει από τη συνείδηση του brand και του εταιρικού οράματος.
Παρατηρούνται αλλαγές στο προφίλ των υποψήφιων franchisees; Τι έχει αλλάξει στον τρόπο προσέγγισής τους;
Οι υποψήφιοι franchisees θέλουν να νιώσουν ασφαλείς. Να αναγνωρίσουν τη στρατηγική της δικαιοπάροχου εταιρείας, τις υπηρεσίες υποστήριξης, με απλές και κατανοητές διαδικασίες μέσω μιας άμεσης και προσιτής επικοινωνίας. Σημαντικό είναι να είμαστε “open’’ και ‘’active’’.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το ενδιαφέρον από πλευράς υποψηφίων franchisees το 2021;
Η ανάγκη για υγιή επιχειρηματικότητα θα στρέψει τους υποψήφιους franchisees σε αναλυτική έρευνα, ώστε να βρουν το concept που θα τους εμπνέει. Το ενδιαφέρον υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει. Η συμπεριφορά του κλάδου στην κρίση αλλά και του franchisor είναι καθοριστική. Η επιφυλακτικότητα θα είναι έντονη. Παρόλα αυτά, η συνέχιση της λειτουργίας, η απρόσκοπτη τροφοδοσία, η καθοδήγηση και υποστήριξη του δικτύου, θα είναι καθοριστικά στοιχεία στην απόφαση των υποψηφίων.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια του δικτύου σας για το 2021;
Στοχεύουμε στην εδραίωση και ανάπτυξη του δικτύου μας για τα brands των εταιρειών μας: BUFALA GELATO – ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ – ΜΟΝΟ UNIQUE FRESH. Με σταθερά βήματα μπροστά θα υπάρξουν νέα καταστήματα και για το 2021. Η «ομπρέλα» προστασίας και καθοδήγησης της δικαιοπάροχου εταιρείας, σε συνάρτηση με το ισχυρό ενδιαφέρον υποψήφιων franchisees, έχει ως στόχο τη συνεχή ανάπτυξη του Ομίλου μας.