Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις ΠΡΟΣΩΠΑ 2021 – Παναγιώτης Ρουσόπουλος | ΤΗΕ FRANCHISE CO. «Πρόκληση για τα δίκτυα franchise η επόμενη ημέρα»

ΠΡΟΣΩΠΑ 2021 – Παναγιώτης Ρουσόπουλος | ΤΗΕ FRANCHISE CO. «Πρόκληση για τα δίκτυα franchise η επόμενη ημέρα»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Στα στοιχεία της έρευνας για το franchising στην Ελλάδα που δημοσιεύονται στο Πανόραμα Franchise 2021, καταδεικνύονται δύο κύριες τάσεις: H πλειονότητα των δικτύων franchise παραμένει εξαιρετικά ισχυρή και ανταγωνιστική στην ελληνική αγορά. Παράλληλα, το franchising παρουσιάζεται ως μία ιδιαίτερα ελκυστική εναλλακτική πρόταση, είτε για επένδυση είτε για αυτοαπασχόληση.

Συνέντευξη του Παναγιώτη Ρουσόπουλου, Διευθύνοντα Συμβούλου της THE FRANCHISE CO., στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2021.

panagiotis rousopoulos the franchise coTo τελευταίο τετράμηνο, από την εκδήλωση ενδιαφέροντος υποψήφιων επενδυτών στο www.franchiseportal.gr και στο www.franchise-success.gr, διαπιστώνουμε αύξηση που υπερβαίνει το 70% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, πριν την εκδήλωση της πανδημίας. Για τα δίκτυα franchise, το νέο τοπίο δημιουργεί νέες, πρωτόγνωρες προκλήσεις, καθώς πρέπει να:

  • Προσφέρουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας, νέες αγοραστικές εμπειρίες για την κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών, όπως διαμορφώθηκαν
  • Επαναπροσδιορίσουν τους χώρους των φυσικών καταστημάτων και τη στρατηγική ανάπτυξή τους, μιας και οι online πωλήσεις θα διατηρήσουν σημαντικό μερίδιο
  • Αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές, προσφέροντας εικονικές εμπειρίες μέσω της τεχνολογίας, οικοδομώντας νέες σχέσεις πιστότητας
  • Προχωρήσουν σε σταδιακή μετάβαση από μία πολυκάναλη στρατηγική, σε μία omnichannel
Συνδυασμός επιχειρήσεων franchise

Η συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων διευκολύνει την επιστροφή στην κερδοφορία. Στο «συνδυαστικό» franchise -όπως λέγεται- συμμετέχουν δύο ή περισσότερα franchise concepts, προκειμένου να αυξηθεί η προβολή τους, η αποτελεσματικότητα, ώστε να μεγιστοποιηθούν οι συνέργειες και τελικά, η κερδοφορία τους. Η πρακτική αυτή γίνεται πιο απλή στην υλοποίησή της, όταν τα concepts που συμμετέχουν ελέγχονται από έναν franchisor, αλλά ακόμα και αν δεν συμβαίνει αυτό, μπορεί να λειτουργήσει εξίσου αποτελεσματικά.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι συνδυασμού δικτύων franchise και καθένας από αυτούς μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά κάθε επιχειρηματικού τομέα και κάθε εμπλεκόμενου franchisor. Ακολουθούν 5 παραδείγματα:

  • Συνδυασμός επιχειρήσεων franchise στην ίδια τοποθεσία (π.χ. εξειδικευμένα καταστήματα τροφίμων σε εμπορικά κέντρα ή σε μεγάλους οδικούς άξονες)
  • Κοινή χρήση πόρων (π.χ. κοινή πλατφόρμα πωλήσεων στο διαδίκτυο, κοινές διαφημιστικές καμπάνιες, κεντρική κουζίνα, αποθήκη κ.λπ.)
  • Ενσωμάτωση ενός franchise σε μία άλλη επιχείρηση (π.χ. ένα καφέ σε ένα μεγάλο κατάστημα αθλητικών ειδών)
  • Shop in shop.
  • Pluri-franchising. Πρόσφατα υιοθετήθηκε από πολλά δίκτυα αντιπροσωπειών αυτοκινήτων και σύμφωνα με αυτό δίδεται εξουσιοδότηση, υπό προϋποθέσεις ορισμένων franchise -των πιο πετυχημένων- να λειτουργούν ένα ή περισσότερα franchise άλλου concept.
Ο νέος ρόλος των φυσικών καταστημάτων

Στον χώρο του retail, στην ένδυση, την υπόδηση, τα φυσικά καταστήματα αποκτούν έναν νέο ρόλο, οικοδομώντας μια διαφοροποιημένη, αναγνωρίσιμη αγοραστική εμπειρία. Ο κύκλος λήψης απόφασης διαφοροποιείται. Ο καταναλωτής ενημερώνεται και πολλές φορές αποφασίζει πριν έρθει στο κατάστημα. Μέσω του διαδικτύου απαιτεί υψηλής προστιθέμενης αξίας πληροφορία, εμπειρία, για να έχει λόγο να επιλέξει την επίσκεψη και στο φυσικό κατάστημα. Οι επιχειρήσεις στα δίκτυα, καλούνται να δώσουν έναν διαφορετικό ρόλο στο προσωπικό τους, ενώ ταυτόχρονα καλούνται να σχεδιάσουν ένα διαφορετικό customer journey, να ενσωματώσουν εικονικές διαδικασίες που προσφέρουν μια ανταγωνιστική εναλλακτική πρόταση στους καταναλωτές από τις συνήθεις πλέον αγορές μέσω διαδικτύου. Είναι προφανές, ότι έχουμε εισέλθει σε μία περίοδο συνεχών αλλαγών, όπου η νέα κανονικότητα είναι ακριβώς αυτή η συνεχής αλλαγή, τόσο σε επίπεδο καταναλωτικών προτύπων, όσο και σε επίπεδο ανταγωνιστικού πεδίου καθώς και επιχειρηματικών μοντέλων.

Ο ρόλος του συμβούλου franchise στη νέα εποχή

Στη THE FRANCHISE CO., έχουμε αναπτύξει για τους franchisors το ειδικό πρόγραμμα “Post Pandemic Protocol – 6es”, το οποίο έχουμε εφαρμόσει με μεγάλη επιτυχία, σε πολλούς διαφορετικούς κλάδους, σε διαφορετικού μεγέθους εταιρείες. Είναι ένα πρωτόκολλο όχι μόνο αντιμετώπισης αλλά κι εκτόξευσης της επιχείρησης στο επόμενο στάδιο, αποτελεσματικά προστατευμένης και από ό,τι φέρει η αυριανή ημέρα. Ως απάντηση στις προκλήσεις και για να υποστηρίξουμε τους πελάτες μας, ανεξάρτητα από τον αντίκτυπο που έχουν βιώσει, αναπτύξαμε μία ολοκληρωμένη προσέγγιση, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα υποστήριξης επιχειρήσεων και δικτύων franchise:

  • Evaluate. Αξιολόγηση των επιπτώσεων της πανδημίας.
  • Energize. Κινητοποίηση, εμπλοκή, δέσμευση του συνόλου του οργανισμού.
  • Ensure. Υλοποίηση δράσεων που θωρακίζουν το δίκτυο.
  • Evolve. Επανεκκίνηση του οργανισμού και προσαρμογή στη φάση μετάβασης.
  • Execute. Υλοποίηση στρατηγικής της αποτελεσματικής μετάβασης στο νέο περιβάλλον.
  • Expand. Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός συγκροτημένου προγράμματος μετασχηματισμού κι επίτευξης στόχων ανάπτυξης.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ