«Το επιχειρηματικό μοντέλο του franchising είναι αποδεδειγμένα πιο ανθεκτικό στις κρίσεις που ενδεχομένως μπορεί να περάσει μια οικονομία και μια χώρα. Αυτό συμβαίνει γιατί πρόκειται για ένα πολύ παλιό επιχειρηματικό μοντέλο που πλέον έχουν καταγραφεί οι δυσκολίες του και οι πιθανές προκλήσεις, με αποτέλεσμα ο franchisor να τις προβλέπει ή να τις αντιμετωπίζει.»
Συνέντευξη εκπροσώπων του Τμήματος Μάρκετινγκ της OK! Anytime Markets, στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2021.
Επιπροσθέτως, η ίδια η φύση της επιχείρησης προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στον επενδυτή και διασφαλίζει ένα μοντέλο συνεργασίας που ανταποκρίνεται στις περισσότερες δυσκολίες. Σε αυτό, καθοριστικό ρόλο παίζει η σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσουν οι δυο πλευρές και το ουσιαστικό ενδιαφέρον και στήριξη που προσφέρει o franchisor προς τους συνεργάτες του, για την εύρυθμη λειτουργία όλου του δικτύου, ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς των καταστημάτων.
Πώς προσαρμόστηκε το δίκτυό σας στα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία;
Τα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία δεν επηρέασαν το concept της εταιρείας ούτε τις διαδικασίες και τις προδιαγραφές ακολουθεί. Με δεδομένο ότι η OK! Anytime Markets A.E. είναι μια εταιρεία που λειτουργεί με εξαιρετική οργάνωση και δομή, βάσει ορθών διαδικασιών και πρωτοκόλλων, ανταποκρίθηκε άμεσα στη νέα κατάσταση που επικράτησε, χωρίς να διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργεία της. Από το ξέσπασμα της πανδημίας, η εταιρεία εφάρμοσε στο έπακρο όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη μείωση του κινδύνου μετάδοσης του κορωνοϊού, για τους πελάτες και για το προσωπικό της, τα οποία συνεχίζει να τηρεί με την ίδια αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα σε όλες τις εγκαταστάσεις της (δίκτυο των καταστημάτων, Κέντρο Διανομής, Κεντρικά Γραφεία). Με αίσθημα πλήρους εταιρικής ευθύνης, ακολουθώντας τις αυστηρές προδιαγραφές που εφαρμόζει, έλαβε τη βεβαίωση Safe Restart από την TÜV HELLAS. Η συγκεκριμένη πιστοποίηση δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν το επίπεδο εφαρμογής των απαιτούμενων ελέγχων για την πρόληψη εξάπλωσης μεταδοτικών ασθενειών και είναι πλήρως συμβατή με τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Παράλληλα, η OΚ! Anytime Markets Α.Ε. πραγματοποίησε τεστ για τον Covid-19 σε όλο το εργατικό δυναμικό της, διευκολύνοντας με τον τρόπο αυτό τις διανομές και τις συνεργασίες.
Κατά τη γνώμη σας, ποια κρίσιμα στοιχεία επηρεάζουν την ελκυστικότητα τόσο του concept, όσο και της πρότασης franchise, σε ένα περιβάλλον προκλήσεων όπως το σημερινό;
Στην παρούσα περίοδο, τα στοιχεία που επηρεάζουν την ελκυστικότητα του concept είναι ο κλάδος και η επιχείρηση που θα γίνει η επένδυση. Κατά συνέπεια, στον χώρο του franchising, ο κλάδος του super market έναντι κάποιου άλλου υπερτερεί σε μεγάλο βαθμό, προσφέροντας «επαγγελματική ασφάλεια», αποτελώντας έτσι μονόδρομο για την επιτυχία. Τα OK! Anytime Markets διαφοροποιούνται έναντι του ανταγωνισμού, λόγω της ιδιοσυγκρασίας τους και της επιχειρηματικής τους κουλτούρας. Συγκεκριμένα, εκτός από το διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, διαθέτουν μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων, σε ανταγωνιστικές τιμές, σε σημεία πώλησης μόλις 90 τ.μ., καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των καταναλωτών και της περιοχής όπου δραστηριοποιούνται. Επιπροσθέτως, ως μια εταιρεία με τους υψηλότερους τζίρους λιανικών πωλήσεων, η οποία βρίσκεται σε συνεχή τροχιά ανάπτυξης και επένδυσης στο δίκτυο της, είναι περισσότερο ελκυστική για δημιουργία συνεργασιών.
Η ανάπτυξη του e-commerce ποιες αλλαγές φέρνει στο επιχειρησιακό μοντέλο αλλά και την επιχειρηματική πρόταση;
Η εταιρεία δεν έχει παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο, όμως είναι ένα project το οποίο εντάσσεται στους επιχειρηματικούς της στόχους. Αναγνωρίζεται η αναγκαιότητα ύπαρξής του, κάτι που έγινε ακόμα πιο εμφανές κατά την περίοδο της πανδημίας. Ωστόσο, οι ανάγκες των καταναλωτών μας, λόγω των βασικών πλεονεκτημάτων των OK! Anytime Markets καλύπτονται στο έπακρο, χωρίς να αναζητούν τη λύση του e-shop. Πιο συγκεκριμένα, τα OK! Anytime Markets έχουν διευρυμένο ωράριο και η προσβασιμότητα των καταστημάτων (βρίσκονται σε κεντρικά σημεία) είναι προσιτή. Επιπροσθέτως, λόγω μικρού εμβαδού που έχει κάθε κατάστημα, προσφέρει μεγαλύτερο έλεγχο στη χωρητικότητα ατόμων, με αποτέλεσμα στην παρούσα φάση να τα καθιστά πιο ασφαλή. Αυτή την περίοδο, προτεραιότητα της εταιρείας είναι η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων ΟΚ! Anytime Markets αλλά και του concept OK Grocery Super Market & Deli, εντός και εκτός Αττικής. Παράλληλα, βασική μέριμνά της, παραμένει και το μεγάλο πρόγραμμα ανακαινίσεων παλιότερων καταστημάτων αλλά και το πρόγραμμα relocation καταστημάτων με στόχο τη μεταφορά τους σε πιο κεντρικά σημεία και την επαναλειτουργία τους σε καλύτερο χώρο.
Παρατηρούνται αλλαγές στο προφίλ των υποψήφιων franchisees; Τι έχει αλλάξει στον τρόπο προσέγγισής τους;
Στο προφίλ των υποψηφίων franchisees δεν έχουν διαπιστωθεί κάποιες αλλαγές, ακόμα και αυτή τη δύσκολη περίοδο που διανύει το εμπόριο και η οικονομία. Οι υποψήφιοι που επιθυμούν να επενδύσουν επαγγελματικά σε μια επιχείρηση με τη μέθοδο του franchising, είναι σίγουροι για την επιλογή τους. Συγκεκριμένα, έχουν εξετάσει την αξιοπιστία της επιχείρησης, την κερδοφορία της, την αξία του brand, την απόδοση της επένδυσης, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που τους προσφέρει και φυσικά, την υποστήριξη που τους παρέχεται. Επιπροσθέτως, επιλέγουν τον κλάδο και το αντικείμενο συνεργασίας που ταιριάζει στο προφίλ τους, τις προσωπικές τους φιλοδοξίες και ικανότητες. Συνεπώς, όσοι ενδιαφέρονται να επενδύσουν συνεχίζουν να δείχνουν το ενδιαφέρον τους, ανεξαρτήτως περιόδου και τάξης πραγμάτων.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το ενδιαφέρον από πλευράς υποψηφίων franchisees το 2021;
Λόγω της επιχειρηματικής φύσης του franchising, αναμένεται μια αύξηση στο ενδιαφέρον από πλευράς υποψηφίων για συνεργασία. Με δεδομένα τα πολλαπλά θετικά στοιχεία της συνεργασίας, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες θα στραφούν προς αυτό το μοντέλο επένδυσης, ιδιαίτερα στους κλάδους που είναι περισσότερο ελκυστικοί, λόγω της τάσης που ακολουθεί η αγορά. Επιβεβαιωμένα, ο κλάδος του σούπερ μάρκετ είναι ένας από αυτούς, μιας και το αντικείμενο εργασίας έδειξε ιδιαίτερη αντοχή στην κρίση και θετικά νούμερα απόδοσης. Η OK! Anytime Markes A.E. αναγνωρίζει το ενδιαφέρον των υποψήφιων franchisees και συνεχίζει να επενδύει στο μοντέλο του franchise για την επέκταση του δικτύου της εντός και εκτός Αττικής. Ωστόσο, αναμένονται περαιτέρω επενδύσεις και σε άλλους κλάδους, μιας και μέσα από την πρωτοφανή κρίση που ξέσπασε, εμφανίστηκαν αρκετές ευκαιρίες για επιχειρηματικές επενδύσεις και εξέλιξη.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια του δικτύου σας για το 2021;
Η εταιρεία βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, κάτι που επιβεβαιώνεται από την επένδυση στο δίκτυο των καταστημάτων εντός και εκτός Αττικής, καθώς και του ιδιαίτερου concept OK Grocery Super Market & Deli. Το αναπτυξιακό πλάνο ξεκίνησε το 2020, με τη δημιουργία του νέου καταστήματος OK Grocery Super Market & Deli στην Αράχωβα και ακολούθησε το κατάστημα της Πάτρας, που πλέον θεωρείται η ναυαρχίδα του νέου concept. Ταυτόχρονα, η Θεσσαλονίκη υποδέχτηκε το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας OK! Anytime Markets, δημιουργώντας τη βάση για την ανάπτυξη της εταιρείας στη Β. Ελλάδα αλλά και σε άλλες περιοχές εκτός Αττικής. Η επένδυση στη διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων γίνεται και με τη μέθοδο του franchising, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα και παροχές στους συνεργάτες.