«Όπως έχει αποδείξει το πρόσφατο παρελθόν, τα δίκτυα franchise απέδειξαν καλύτερα αντανακλαστικά στην παρατεταμένη οικονομική κρίση της προηγούμενης δεκαετίας.»
Συνέντευξη του κ. Γιάννη Χίνου, Διευθύνοντα Σύμβουλου της Stegno, στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2021.
Οι καταναλωτές φαίνεται πως δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα οργανωμένα δίκτυα αλλά κυρίως, στα ποιοτικά χαρακτηριστικά που ήταν σε θέση αποδεδειγμένα να διασφαλίσουν. Σταδιακά, ο καταναλωτής σταμάτησε να αναζητεί το φθηνό, αλλά αναζητούσε το ποιοτικό προκειμένου να μην πετάξει τα χρήματά του. Αυτό, λειτούργησε προς όφελος των δικτύων που διασφάλιζαν αλλά και διατήρησαν αυτή τη λογική.
Πώς προσαρμόστηκε το δίκτυό σας στα νέα δεδομένα που έφερε η πανδημία;
Το αντικείμενό μας έχει το εξής οξύμωρο. Από τη μία, παραμένει ανοικτό δεδομένου ότι η ποιοτική καθαριότητα είναι εργαλείο αντιμετώπισης της πανδημίας αλλά από την άλλη, όσο το σύνολο της αγοράς παραμένει κλειστό, μικρός αριθμός πελατών έχει ανάγκη από τις υπηρεσίες μας. Εμείς, από την πρώτη μέρα της πανδημίας αλλάξαμε στο σύνολό του τον κανονισμό λειτουργίας μας, προκειμένου σε πρώτη φάση να διασφαλιστεί η υγεία των εργαζομένων μας και των πελατών μας αλλά και για να καλύψουμε με απόλυτη ασφάλεια τις τρέχουσες ανάγκες της αγοράς. Αυτή η άμεση προσαρμοστικότητά μας, αναγνωρίστηκε από τους πελάτες και ήδη είναι εμφανή τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης, παρόλο που ακόμα οι υγειονομικές συνθήκες είναι δύσκολες.
Ποια κρίσιμα στοιχεία επηρεάζουν την ελκυστικότητα τόσο του concept, όσο και της πρότασης franchise, σε ένα περιβάλλον προκλήσεων όπως το σημερινό;
Το δικό μας concept είναι ήδη, περισσότερο απαραίτητο από ποτέ. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι ότι λόγω της κατάστασης, ο κόσμος είναι κλεισμένος στο σπίτι και επί της ουσίας, δεν χρειάζεται να προσέξει το ντύσιμό του. Όσο επιστρέφουμε στην κανονικότητα, η ανάγκη για ασφαλή και ποιοτική καθαριότητα συνεχώς θα αυξάνεται. Η δομή των καταστημάτων μας, προσφέρει υψηλής ποιότητας διαχείριση ιματισμού, όσον αφορά τις συνήθεις διαδικασίες ενός καθαριστηρίου αλλά και επιπλέον διαδικασίες που βάσει πρωτοκόλλου της Stegno, υλοποιούμε προκειμένου ο καθαρισμός να ταυτίζεται με την απόλυτη απολύμανση.
Η ανάπτυξη του e-commerce ποιες αλλαγές φέρνει στο επιχειρησιακό μοντέλο αλλά και την επιχειρηματική πρόταση;
Η Stegno εξ αρχής, έχει αξιοποιήσει την τεχνολογία, αναπτύσσοντας όλα τα κανάλια επικοινωνίας. Η έξυπνη παρακολούθηση του ρούχου σε όλα τα στάδια της διαδικασίας αλλά και η ενημέρωση του καταναλωτή μέσω του smartphone του, έχουν οδηγήσει σε άμεση και προσωπική σχέση με τους πελάτες μας.
Παρατηρούνται αλλαγές στο προφίλ των υποψήφιων franchisees; Τι έχει αλλάξει στον τρόπο προσέγγισής τους;
Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον για το αντικείμενό μας, δεδομένου ότι δεν είναι αντικείμενο «μόδας». Μετά από τόσα χρόνια κρίσης και με την εργασιακή ανασφάλεια που έχει δημιουργηθεί, οι υποψήφιοι συνεργάτες μας είναι κυρίως, αυτοαπασχολούμενοι που θέλουν αφενός να διασφαλίσουν μία δουλειά που θα καλύψει τις ανάγκες και τα θέλω τους, ενώ ταυτόχρονα θα αφορά μία ασφαλή επένδυση. Στα Stegno, έχουμε καταφέρει πλέον να μην ανοίγουμε μόνο καταστήματα αλλά να διδάσκουμε μία ειδικότητα που κανείς άλλος δεν είναι σε θέση να τη διδάξει και πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου εύκολη.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για το ενδιαφέρον από πλευράς υποψηφίων franchisees το 2021;
Νομίζω ότι διανύουμε μία περίοδο σκέψης και αναζητήσεων, όπου η πλειοψηφία των επενδυτών είναι σε αναμονή. Είναι, όπως χαρακτηριστικά λέγεται «με το δάκτυλο στην σκανδάλη», έως ότου ομαλοποιηθούν τα πράγματα.
Ποια είναι τα αναπτυξιακά σχέδια του δικτύου σας για το 2021;
Ανεξάρτητα από τις δυσκολίες της εποχής, εντός της χρονιάς έχει προγραμματιστεί άνοιγμα νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και θέλουμε να επανακινήσουμε την ανάπτυξή μας στο εξωτερικό, που λόγω των συνθηκών έμεινε αρκετά πίσω.