Λόγω του Covid-19, oλόκληρη η παγκόσμια κοινωνία βιώνει μια πρωτόγνωρη υγειονομική κρίση με άμεσες προεκτάσεις σε όλους του τομείς. O τομέας του franchising δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος. Μια νέα καθημερινότητα δημιουργείται τόσο για τους καταναλωτές, καθώς οι ανάγκες τους διαφοροποιούνται με βάση τις συνθήκες. Παράλληλα, οι franchisees καλούνται άμεσα να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Καθοριστικό ρόλο αποκτά η συνεισφορά του franchisor στην ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή τόσο για τους franchisees όσο και για τους καταναλωτές.
Συνέντευξη του κ. Κωνσταντίνου Λάμπη, Network Development Jr. Executive της Coffee Island στην ενότητα Απόψεις στο ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2020.
«Η Coffee Island δίνει μεγάλη προσοχή και έμφαση στην έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των franchisees ανάλογα με τις τελευταίες προσαρμογές που έχουν επιβληθεί από τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς. Είναι ιδιαιτέρως σημαντικό η μητρική εταιρεία να προστατεύει στον υπέρτατο βαθμό τους συνεργάτες από τον καταιγισμό αλλαγών στους κανόνες λειτουργίας των καταστημάτων. Απαιτείται ένας ισχυρός δεσμός μεταξύ franchisor και franchisee ώστε να ξεπεραστεί η δύσκολη συγκυρία. Η εταιρεία είναι επιφορτισμένη να ανταποκρίνεται, να ενεργεί άμεσα και ο συνεργάτης να αφομοιώνει τις εκάστοτε αλλαγές και να λειτουργεί υπό πλαίσιο ασφαλείας», μας εξηγεί.
Σύμφωνα με τον κ. Λάμπη, η Coffee Island αφουγκραζόμενη τις νέες τάσεις και συνήθειες των καταναλωτών έχει εισάγει εδώ και αρκετό καιρό ψηφιακά εργαλεία στην καθημερινότητά της. Σκοπός είναι η διατήρηση της άμεσης επικοινωνίας και στενής επαφής με τον καταναλωτή αλλά και η διευκόλυνση των συνεργατών της στην καθημερινότητά τους. Δεν συναντά λοιπόν μία κατάσταση που είναι αδύνατο να αντιμετωπίσει, παρόλα αυτά δεν επαναπαύεται αλλά πραγματοποιεί συνεχώς ενέργειες ώστε να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο στον τομέα αυτό.
Θεωρείτε πως ο Covid-19 θα φέρει αλλαγές στις προτεραιότητες και το προφίλ των υποψήφιων franchiseeς; Αν ναι, τι αναζητά πλέον ο νέος συνεργάτης; Πώς θα πρέπει να ανταποκριθούν τα δίκτυα franchise;
Κατά τη γνώμη σας, θα πρέπει τα δίκτυα franchise να διαφοροποιηθούν ως προς τη στρατηγική επικοινωνίας και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν για την προσέλκυση των franchisees;
Κωνσταντίνος Λάμπης, Network Development Jr. Executive της Coffee Island.Οι αξίες μας θέτουν σε προτεραιότητα τους εργαζομένους μας, καθώς μέσα από τη μεθοδική εργασία και την αφοσίωσή τους επιτυγχάνουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα προς τους καταναλωτές.
Η επόμενη ημέρα θα φέρει νέα μοντέλα στη διαχείριση των δικτύων και τη λειτουργία τους. Σε ποιες προσαρμογές θα πρέπει να προβούν οι franchisors, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες συνθήκες;
Ποια η εκτίμησή σας για το 2020, αναφορικά με τα συστήματα franchise στην ελληνική αγορά; Θα γίνουν πιο ανθεκτικά;
Ολοκληρώνεται μια δεκαετία με έντονη κινητικότητα και ενδιαφέρουσες ανακατατάξεις συνολικά και, φυσικά και στον χώρο του franchising. Ποιες ήταν οι τάσεις που χαρακτήρισαν την περίοδο και ποια στοιχεία εκτιμάτε ότι καθόρισαν το 2019;
Η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε ορόσημο στον κλάδο της εστίασης στο franchise. O εξερχόμενος από την οικονομική κρίση καταναλωτής έπαψε να συμβιβάζεται με την απλή αγορά ενός προϊόντος και άρχισε να αναζητά μια συνολική εμπειρία μέσα από την αγορά της καφεστίασης, κάτι το οποίο οδήγησε το χώρο του franchise να προσαρμοστεί αναλόγως. Η πελατοκεντρική αντίληψη βρέθηκε σε πρώτο πλάνο για τα καταστήματα, ώστε να ικανοποιήσει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες του καταναλωτή και να ισχυροποιήσει τους δεσμούς του με την αλυσίδα. Παράλληλα εντάθηκε η επιθυμία για αναβαθμισμένη εμπειρία σε όλα τα κανάλια πώλησης όπως είναι το takeaway, το delivery, ακόμα και η κατανάλωση στο σπίτι. Σε αυτόν τον άξονα, από την πλευρά μας ως “Coffee Island” έχουμε ήδη προχωρήσει σε μια σειρά ενεργειών, ώστε να παρέχουμε στον καταναλωτή την πλήρη εμπειρία που επιζητά στα καταστήματά μας καθημερινά. Νέες ανανεωμένες προτάσεις στο καφεκοπτείο, καθώς και μία νέα σειρά από ποιοτικά προϊόντα στο κομμάτι του food, είναι κινήσεις που υπάγονται σε ένα γενικότερο στρατηγικό πλάνο της εταιρείας μας, με στόχο την καλύτερη κάλυψη των αναγκών του καταναλωτή.
Η οικολογική συνείδηση απέκτησε ακόμα ισχυρότερη θέση στα πιστεύω του καταναλωτή. Έφτασε ακόμα στα επίπεδα να καθορίσει σε ορισμένες περιστάσεις την ίδια την επιλογή του brand από το οποίο θα εξυπηρετείται. Το ενεργειακό αποτύπωμα απέκτησε σημαίνοντα ρόλο στην επιτυχία μιας αλυσίδας καθώς ο καταναλωτής εμπιστεύεται όλο και περισσότερο την αλυσίδα με την πιο πράσινη νοοτροπία αλλά και τα πιο οικολογικά προϊόντα.
Μπορεί κανείς να συνοψίσει όλες τις τάσεις γύρω από το συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές πλέον αγοράζουν εμπειρία καφέ κι όχι προϊόν, και αναζητούν μια προσωπική και μοναδική εξυπηρέτηση προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους. Ο κλάδος της εστίασης είναι ένας ζωντανός οργανισμός ο οποίος εξελίσσεται με γοργούς ρυθμούς. Η αλλαγή στην συμπεριφορά και την γνώση του καταναλωτή είναι κάτι που επιφέρει σημαντικές διαφοροποιήσεις στην ίδια την αγορά. Πιστεύουμε πως αυτό το στοιχείο θα οδηγήσει την αγορά σε αλλαγές τόσο στο άμεσο όσο και στο μακροπρόθεσμο μέλλον.
Ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά του franchising και πού βλέπετε να αλλάζει τα επόμενα χρόνια;
Δεδομένα τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει αύξηση των επιχειρηματικών προτάσεων μέσα από το σύστημα του franchise, ειδικά στον τομέα της εστίασης. Κάθε επιχειρηματική πρόταση βέβαια δεν είχε την ίδια επιτυχία με αποτέλεσμα αρκετές από αυτές να χάνουν ολοένα και περισσότερο έδαφος. Το παραπάνω στοιχείο παράλληλα με την αύξηση του ανταγωνισμού στον κλάδο του franchising οδηγεί αρκετούς υποψήφιους επενδυτές να διαθέτουν καχυποψία και ορισμένες φορές έλλειψη εμπιστοσύνης προς τον franchisor. Η ίδια η δεξαμενή των υποψήφιων franchisee είναι αυτή που θα αρχίσει να εξορθολογίζει το πλήθος των brands, διατηρώντας τελικά μόνο αυτά που παρέχουν πραγματικά ποιοτικές υπηρεσίες.
Βασική πρόκληση για κάθε brand αποτελεί η διατήρηση της ταυτότητας που το ανέδειξε και το έκανε επιτυχημένο στις τάξεις των υποψήφιων franchisees. Η επιχειρηματική νοοτροπία απαρτίζεται από ένα σύνολο στοιχείων που αφορούν τρόπους συμπεριφοράς, ηθικές αξίες, πρότυπα και πολλά άλλα. Περιλαμβάνει τις αξίες του οργανισμού, το όραμα, τον τρόπο δουλειάς, τα πιστεύω και τις συνήθειες. Εμείς από την πλευρά μας, είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε δημιουργήσει ισχυρούς δεσμούς με τους συνεργάτες μας, διατηρώντας κοινή κουλτούρα και αποστολή. Η ευθυγράμμιση της στρατηγικής από συνεργάτες με ποικίλα χαρακτηριστικά, η οποία έχει μελετηθεί με γνώμονα τις ανάγκες των καταναλωτών σε διαφορετικές περιστάσεις και αγορές αποτελεί εχέγγυο επιτυχίας.
Αν κάνατε μια πρόβλεψη για το μέλλον, ποιοι είναι οι κλάδοι που θα συνεχίσουν να έχουν αυξημένη ζήτηση και να μας εκπλήσσουν;
Το franchising έχει αρχίσει σε ικανοποιητικό επίπεδο να εισάγει ολοένα και περισσότερους κλάδους, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα επιλογών και αναγκών. Τομείς, όπως η ένδυση, η ομορφιά και τα καλλυντικά ακόμα και ο τομέας της εκπαίδευσης προσπαθούν να πετύχουν σταθερά βήματα εδραίωσης στο franchise. Όμως πρωτοπόρος ήταν και είναι ο τομέας της εστίασης γενικότερα, και ειδικότερα του καφέ. Ο κλάδος της καφεστίασης, ο οποίος αναμένεται να παραμείνει πρώτος στις αιτήσεις ενδιαφέροντος από υποψήφιους franchisees παρουσιάζει έντονο ανταγωνισμό. Η αλήθεια είναι πως η αγορά μεγαλώνει και η εξέλιξη της παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Παρά την περιορισμένη δαπάνη, η εκπαιδευμένη και στοχευμένη δράση των καταναλωτών, οδηγούν την αγορά, και τον κλάδο, σε μια ποσοτική, σε επίπεδο επέκτασης δικτύων, αλλά και ποιοτική, σε επίπεδο υπηρεσιών και προϊόντων, ανάπτυξη. Με την αγορά να έχει μεγαλώσει και την ύπαρξη περισσότερων ανταγωνιστών, το βασικό ζητούμενο για κάθε αλυσίδα είναι να αφουγκραστεί με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο τις ανάγκες του καταναλωτή που συνεχώς αυξάνονται, έτσι ώστε να είναι σε θέση να διατηρήσει την κερδοφορία της.
Η Coffee Island από την πλευρά της έχοντας δημιουργήσει ένα ισχυρό οικονομικό μοντέλο σε στέρεες βάσεις θέτει ακόμα πιο ψηλά τις προσδοκίες, παρουσιάζει νέες δυνατότητες και επιλογές και με αυτό τον τρόπο κάνει ένα βήμα μπροστά και συνεχίζει να αναπτύσσεται. Ο πήχης διαρκώς ανεβαίνει και ο κλάδος καλείται και οφείλει να ακολουθήσει τις τάσεις. Η εξέλιξη αυτή θεωρούμε ότι βοηθάει την αγορά μας και, με προσεκτικές και μελετημένες κινήσεις, μπορεί να αποβεί άκρως θετική.
Όλοι αναφέρονται σε μια νέα γενιά franchisees και ιδιαίτερα στους millennials και τον ρόλο τους. Πιστεύετε ότι πράγματι υπάρχει ισχυρή ζήτηση από franchisees αυτής της ηλικίας και αν ναι, ποια τα χαρακτηριστικά;
Οι millennials αποτελούν ένα σημαντικό μέρος του οικονομικά ενεργού πληθυσμού με σημαντική συμμετοχή στον τομέα του franchise. Πρόκειται για μια γενιά με υψηλό εκπαιδευτικό υπόβαθρο και άρτια κατάρτιση. Βασική παράμετρος που τους καθορίζει είναι πως αποτελούν γνώστες του αντικειμένου, αφού διαθέτουν εύκολη πρόσβαση στην πληροφορία εκμεταλλευόμενοι την εξέλιξη της τεχνολογίας.
Σε μεγάλο βαθμό, οι οικονομικές συνθήκες της χώρας οδήγησαν την συγκεκριμένη γενιά εκτός της αγοράς εργασίας ωθώντας την να αναζητήσει εναλλακτικές διόδους. Το franchising είναι μια αποδοτική επιλογή, την οποία φαίνεται να εμπιστεύεται όλο και περισσότερο η συγκεκριμένη γενιά. Πρόκειται για franchisees, οι οποίοι θέτουν ισχυρά ποιοτικά χαρακτηριστικά ως προς την επιλογή επένδυσης, ενώ επιθυμούν από το εκάστοτε σύστημα franchiseνα προσφέρει μια συγκροτημένη, ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση που να καλύπτει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις τους.
Η τεχνολογική εξέλιξη και η εκμετάλλευση προς όφελος των καταναλωτών συνιστά βασικό πυλώνα ανάπτυξης για την “Coffee Island”, καθώς ανακαλύπτουμε διαρκώς εργαλεία, ώστε οι συνεργάτες μας να μπορούν να προσφέρουν καλύτερο προϊόν και υπηρεσίες στον επισκέπτη που μας επιλέγει. Άλλωστε, η καινοτομία και η πρωτοπορία είναι στο DNA της εταιρείας μας.
Με ποια κριτήρια θα πρέπει να επιλέγει ο υποψήφιος franchisee τον κλάδο που θα δραστηριοποιηθεί, ώστε να επιτύχει;
Το franchising αποτελεί μια επιχειρηματική δίοδο, η οποία αναπτύχθηκε ραγδαία τα τελευταία χρόνια τόσο με την μορφή της αυτοαπασχόλησης, όσο και με επενδυτικά μοντέλα. Για να είναι αποδοτική όμως, η επένδυση θα πρέπει ο υποψήφιος franchisee να έχει λάβει αρκετές παραμέτρους υπόψιν του. Απαραίτητη κρίνεται η συστηματική έρευνα, η ανάλυση και η αξιολόγηση των διαθέσιμων επιχειρηματικών προτάσεων. Η οικονομική αλλά και ηθική δέσμευση του υποψηφίου με οποιονδήποτε δικαιοπάροχο, θα πρέπει να βασίζεται σε ένα σύστημα αξιών με γνώμονα τη συνέπεια, τη συνεχή εξέλιξη, τη βελτίωση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών, με στόχο την εξασφάλιση της βιωσιμότητας και της μακροημέρευσης της επιχείρησης.
Είναι δεδομένο πως η επιλογή του κλάδου στον οποίο θα αποφασίσει να επενδύσει ο franchisee αποτελεί κύρια παράμετρο επιτυχίας. Πρόκειται για μια επιλογή, η οποία στηρίζεται στα χαρακτηριστικά και στα γνωρίσματα του ίδιου του συνεργάτη, ώστε να είναι σε θέση να τα αποτυπώσει μέσα από την καθημερινή του ενασχόληση και να υποστηρίξει με το βέλτιστο τρόπο το εγχείρημά του.
Εμείς από την πλευρά μας σαν “Coffee Island” προσπαθούμε μέσα από τα δεδομένα και τις εμπειρίες χρόνων που έχουμε αποκομίσει στο χώρο της καφεστίασης, να ελαχιστοποιήσουμε το επιχειρηματικό ρίσκο του εκάστοτε υποψήφιου συνεργάτη. Το βασικότερο κριτήριο για εμάς, το οποίο συνιστά και αρχή της συνεργασίας με τα μέλη του δικτύου μας, είναι η ισότητα και ο αμοιβαίος σεβασμός, καθώς και η υγιής επικοινωνία, με στόχο την βέλτιστη απόδοση και για τις δύο πλευρές. Η “Coffee Island” είναι δίπλα στον επιχειρηματία, τον στηρίζει, τον ακούει και του παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία και εφόδια για να πάει μπροστά, μαζί του.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις για έναν franchisee που εισέρχεται για πρώτη φορά στον χώρο;
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο franchisee εισερχόμενος για πρώτη φορά στο χώρο του franchiseείναι αρκετές και πρέπει να ληφθούν υπόψη σοβαρά από την πλευρά του επενδυτή, ώστε να προκύψει μια επιτυχημένη συνεργασία. Η υπερπροσφορά από συστήματα franchise το τελευταίο διάστημα οδηγεί τον επενδυτή σε σύγχυση και καθιστά την επιλογή του πιο δύσκολή. Θα πρέπει η έρευνα του να είναι εξονυχιστική, ώστε να διαπιστώσει και να διακρίνει τα συστήματα που καλύπτουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που θέλει να έχει η επένδυση του και παράλληλα του παρέχουν την απαραίτητη υποστήριξη. Επιπλέον η γνώση του τομέα, στον οποίο θέλει να τοποθετηθεί, δεν θα πρέπει να αποτελεί μοναδικό κριτήριο.Το franchising έχει αρκετές απαιτήσεις και προϋποθέτει διάθεση για εκπαίδευση και αξιοποίηση των εργαλείων που του παρέχονται από την πλευρά του συνεργάτη, ώστε να είναι αποδοτικό και επιτυχημένο. Ο συνεργάτης οφείλει να είναι δεκτικός και προσαρμοστικός στις ανάγκες του συστήματος και σαφώς να είναι προσεκτικός, ώστε η κουλτούρα και τα θέλω της εταιρείας να συμβαδίζουν με τα δικά του.
Μπορούν να συνδυαστούν αποδοτικά οι επιχειρηματικές φιλοδοξίες και τα επιχειρηματικά ταλέντα του νέου franchisee με τα συστήματα συμμόρφωσης που τίθενται εκ μέρους του franchisor;
Το μοντέλο του franchiseείναι δεδομένο πως λειτουργεί υπό συγκεκριμένο πλαίσιο, στο οποίο θα πρέπει να προσαρμοστούν οι εκάστοτε συνεργάτες. Οποιοδήποτε επιθυμεί να εισέλθει στο τομέα του franchiseτο πράττει διότι θέλει να εκμεταλλευτεί τα παρεχόμενα προνόμια, όπως η ασφάλεια ενός brandκαι το awareness. Παρόλα αυτά το επιτυχημένο σύστημα franchise θα πρέπει να αξιοποιήσει με τον πλέον κατάλληλο τρόπο τις εμπορικές δεξιότητες που διαθέτει ο συνεργάτης προς όφελος και των δύο μερών. Είναι σημαντικό αμφότερες οι πλευρές να κατανοήσουν τα δικαιώματα και τις ευθύνες που έχουν προς την άλλη πλευρά, έτσι ώστε να λειτουργήσει υπό το αποδοτικότερο πρίσμα μια τέτοια συνεργασία. Είναι ευκαιρία για τον franchisor να μπορεί να ανατροφοδοτείται και να ακούει την γνώμη του franchisee και των καταναλωτών, ώστε να μπορεί να βελτιώνεται στα σημεία που απαιτείται, στοιχείο που αποτελεί θεμέλιο λίθο της επιτυχίας της εταιρείας μας. Μέσα από την διαδικασία αυτή αναμφίβολα θα είναι κερδισμένες και οι δύο πλευρές, αφού θα υφίσταται ένα πιο λειτουργικό και επιτυχημένο σύστημα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Franchise Success για το προφίλ των υποψηφίων franchisees, παρατηρείται αύξηση του χρονικού ορίζοντα λήψης της απόφασης για την έναρξη της συνεργασίας με ένα δίκτυο franchise, μια τάση που έχει ξεκινήσει ήδη από το 2018. Εσείς έχετε διαπιστώσει κάτι αντίστοιχο; Πώς έχετε προσαρμόσει το σύστημα προσέλκυσης και ένθεσης franchisees;
Ο κύκλος πώλησης franchise δηλαδή ο χρόνος μεταξύ της πρώτης διερευνητικής επαφής μέχρι και τον χρόνο λήψης απόφασης έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Οι λόγοι που οδηγούν σε αυτήν την κατάσταση είναι αρκετά προφανείς. Ο «θόρυβος» που δημιουργεί η υπερπροσφορά προτάσεων και η απουσία κατανόησης του τρόπου που λειτουργεί το franchising από τους υποψήφιους επενδυτές, συμβάλλουν τα μέγιστα σε αυτό. Η δικιά μας αντιμετώπιση παραμένει ίδια απέναντι στους υποψήφιους συνεργάτες. Αναλύοντας με πλήρη ειλικρίνεια τα δεδομένα και τις δυσκολίες που προϋποθέτει ένα τέτοιο εγχείρημα επιδιώκουμε να δώσουμε την πλήρη εικόνα για την επένδυση. Βασικό πυλώνα των συνεργασιών μας αποτελεί το δίκαιο επιχειρείν, κάτι που ασφαλώς αναζητά και ο υποψήφιος συνεργάτης μέσα από το franchising. Αναζητούμε συνειδητοποιημένους συνεργάτες όσον αφορά στις προκλήσεις και τις δυσκολίες του κλάδου που αναπόφευκτα θα συναντήσουν, προσφέροντάς τους την απαραίτητη υποστήριξη και βοήθεια, ώστε να τις ξεπεράσουν.
Τα τελευταία χρόνια η διείσδυση του διαδικτύου και η πολυπολιτισμικότητα αποτελούν δύο σημαντικά χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας. Πώς προσαρμόζετε τα εκπαιδευτικά προγράμματά σας με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των υποψηφίων franchisees;
Η τεχνολογική εξέλιξη είναι δεδομένο πως κυριαρχεί πια και στον τομέα του Franchise, καθώς παρατηρούμε ότι αποκτά σημαίνοντα ρόλο εξίσου στις σχέσεις μητρικής εταιρείας και συνεργάτη, όσο και στην αλληλεπίδραση με τον καταναλωτή. Από την πλευρά μας ως “Coffee Island” προχωρήσαμε στη δημιουργία του “My Coffee Island Mobile App”. Μέσα από την εφαρμογή ο καταναλωτής βιώνει μια ολοκληρωμένη διαδραστική εμπειρία του καταστήματος μέσα από το κινητό του, δεν αποτελεί απλά μια τυπική εφαρμογή παραγγελιοληψίας.
Η εκπαίδευση είναι προσαρμοσμένη στις σύγχρονες ανάγκες των συνεργατών, των υπαλλήλων αλλά και των καταναλωτών. Εδώ και μερικά χρόνια έχει ξεκινήσει η προσπάθεια της ηλεκτρονικής εκμάθησης των barista μέσα από την πλατφόρμα που διαθέτουν τα εκπαιδευτήρια μας. Σκοπός της καινοτόμου αυτής μεθόδου είναι η διαρκής επιμόρφωση των υπαλλήλων μας, καθώς και η διατήρηση της σχέσης των υπαλλήλων με την εταιρεία, προσφέροντας σημαντικά εφόδια στην καθημερινή τους εργασία και τριβή με τους καταναλωτές.
Λαμβάνοντας υπ’ όψη την ευρεία διαθεσιμότητα επιχειρηματικών ευκαιριών στον κλάδο του franchising για τους ενδιαφερόμενους franchisees, πού πιστεύετε πως υπερέχει το δικό σας brand έναντι των υπολοίπων;
Η Coffee Island είναι μια εταιρεία που διαρκώς επενδύει στην ανάπτυξη, την έρευνα, την καινοτομία, αλλά κυρίως στους ανθρώπους της. Η επιχειρηματική νοοτροπία σχετίζεται με ένα σύνολο στοιχείων που αφορούν τρόπους συμπεριφοράς, ηθικές αξίες, πρότυπα και πολλά άλλα. Περιλαμβάνει τις αξίες του οργανισμού, το όραμα της εταιρείας, τον τρόπο δουλειάς, τα πιστεύω και τις συνήθειες. Οι αξίες μας θέτουν σε προτεραιότητα τους εργαζομένους μας, καθώς μέσα από τη μεθοδική εργασία και την αφοσίωσή τους επιτυγχάνουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα προς τους καταναλωτές τελικά. Μένουμε πιστοί στο βασικό μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να προσφέρουμε καθημερινά μοναδικό καφέ, υψηλής ποιότητας, σε προσιτή τιμή. Αυτό το πετυχαίνουμε παρέχοντας την απαραίτητη τεχνογνωσία (μέλη SCA, SCA Coffee Diploma), ενώ φροντίζουμε να εξελίσσουμε συνέχεια τις υπηρεσίες και τα προϊόντα, διευρύνοντας την προϊοντική γκάμα (πχ. αναπτύσσουμε σταδιακά το food project) αλλά και τα εργαλεία που έχουν οι franchisees στα χέρια τους (πχ. ένα τελευταίας τεχνολογίας application κ.ά.). Παράλληλα, παραμένουμε οπαδοί του δίκαιου επιχειρείν, μια από τις βασικές μας αρχές. Να υπενθυμίσουμε ότι δεν έχουμε καμιά απαίτηση royalties επί του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, ενώ δεν υπάρχει δέσμευση ελάχιστης παραγγελίας. Επιπλέον, υποστηρίζουμε τα καταστήματά μας μέσα από οργανωμένες, στοχευμένες ενέργειες προωθητικού marketing, για τις οποίες δεν επιβαρύνονται οι franchisees. Στόχος μας παραμένει η βέλτιστη εξυπηρέτηση και η ικανοποίηση των αναγκών του καταναλωτή μέσα από άριστα εκπαιδευμένους και άρτια καταρτισμένους συνεργάτες.
Ποια είναι τα σχέδια του δικτύου σας για το 2020;
Το 2020 είναι μια χρονιά ανανέωσης και εξέλιξης για την Coffee Island. Στόχος μας είναι μέσα σε αυτή τη χρονιά, να ολοκληρωθεί η ανακαίνιση των καταστημάτων του δικτύου μας. Μέχρι το τέλος του 2020 όλα τα καταστήματα της αλυσίδας θα αποπνέουν την ίδια φρεσκάδα, νεανικότητα και ζωντάνια της νέας εικαστικής ταυτότητας του brand. Παράλληλα, πάντα με την ίδια προσήλωση στον speciality coffee, ερχόμαστε με ανανεωμένες προτάσεις στο καφεκοπτείο, καθώς και μια σειρά από νέα, ποιοτικά προϊόντα στο κομμάτι του φαγητού, που προστίθενται σταδιακά στα καταστήματα για όλες τις περιστάσεις και τις ώρες της ημέρας, με τελικό σκοπό να προσφέρουμε μία ολιστική εμπειρία απόλαυσης στον καθημερινό επισκέπτη. Βασικό πυλώνα για την διατήρηση και την περαιτέρω ανάπτυξη του μοντέλου αποτελεί η βέλτιστη εξυπηρέτηση των καταναλωτών, προμηθεύοντας παράλληλα τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους με τα εφόδια που απαιτούνται. Οι ισχυρές συνεργασίες που έχουμε συνάψει αποτελούν εχέγγυο επιτυχίας και σταθερότητας, καθώς αποτελούν το αποτέλεσμα του μελετημένου και προσεκτικού πλάνου ανάπτυξης του δικτύου μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Όντας ανήσυχοι και θέλοντας συνεχώς να εξελισσόμαστε, επεξεργαζόμαστε ένα νέο, ενδιαφέρον μοντέλο για τα καταστήματά μας, με διαφοροποιημένες συνθήκες από τις υφιστάμενες, που θα προσαρμόζεται στις καινούργιες απαιτήσεις και συνθήκες που διαμορφώνονται, εδραιώνοντας έτσι την παρουσία του brand.