Ο κλάδος της εστίασης με επίκεντρο τον espresso, αλλά και τον καφέ γενικότερα, εκτιμώ πως θα έχει σημαντικές εξελίξεις τα επόμενα χρόνια. Νέα προϊόντα, νέες τεχνικές παρασκευής και η επιρροή που ασκείται από τις παγκόσμιες τάσεις στον χώρο, πρόκειται να ανεβάσουν το ήδη υψηλό επίπεδο που υπάρχει ακόμα πιο ψηλά, σε σημείο όπου η Ελλάδα ενδέχεται να αποτελεί τον leader στον κλάδο.
Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η συνεχής αναζήτηση της value for money επένδυσης. Κριτήριο το οποίο μας οδήγησε στο να εκμηδενίσουμε τα entry fees.
Συνέντευξη με τον Country Manager της Coffeebrands, Νίκο Πολυχρονόπουλο
Ποιες ήταν οι κύριες προκλήσεις του 2016 στον χώρο του franchising;
Οι προκλήσεις κάθε χρόνο είναι αρκετές, προκλήσεις οι οποίες βοηθούν στο να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας. Αν θα μπορούσα να ξεχωρίσω κάποιες από αυτές σίγουρα θα ήταν η οικονομική κρίση η οποία για άλλη μια χρονιά επηρέασε γενικά την αγορά, ο έντονος ανταγωνισμός όπως και το υψηλών απαιτήσεων καταναλωτικό κοινό.
Αν θα θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό ποιες ήταν οι ενέργειες ή πρακτικές που ακολουθήθηκαν το 2016 από την αλυσίδα και αναδείχθηκαν ως πλέον αποτελεσματικές και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;
Η αλυσίδα μας όπως είναι ευρέος γνωστό από τα τέλη του 2014 έχει σε αποκλειστικότητα στα Coffeebrands μια γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private label), προϊόντα υψηλής ποιότητας που αφορούν σε espresso, γάλα, κρεμά γάλακτος κ.λπ. Αυτό συνεχίστηκε και το 2015 όπως και το 2016 με την προσθήκη προϊόντων που αφορούν snack (κέικ, μηλόπιτα, τσουρέκι ,μπάρα δημητριακών, cookies, κ.λπ. )προϊόντα τα οποία πολύ γρήγορα αγαπήθηκαν από τους καταναλωτές και ξεχώρισαν μιας και είχαν την δυνατότητα να τα απολαύσουν μόνο στα καταστήματα Coffeebrands. Μεγάλη πρόκληση ήταν επίσης η δημιουργία μιας ομάδας εκπαιδευτών η οποία εξασφαλίζει την άρτια εκπαίδευση του προσωπικού των καταστημάτων και την σωστή λειτουργία τους.
Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το προφίλ των υποψήφιων franchisee. Πού στοχεύουν περισσότερο, σε αυτοαπασχόληση – θέση εργασίας, συμπληρωματικό εισόδημα, family business, πώς προσεγγίζουν μια συνεργασία franchise;
Το προφίλ των υποψήφιων franchisee ποικίλει,σίγουρα η πλειοψηφία αποσκοπεί στην εξασφάλιση θέσεων εργασίας για τους ίδιους και τις οικογένειες τους. Χαρακτηριστικό στοιχείο είναι επίσης η συνεχής αναζήτηση της value for money επένδυσης. Κριτήριο τo οποίο μας οδήγησε στο να εκμηδενίσουμε τα entry fees.
Σε συνέχεια και με δεδομένο πως το franchising έχει γίνει μέρος της εγχώριας επιχειρηματικότητας αρκετές πλέον δεκαετίες κατά πόσον έχουν γίνει κατανοητά τα βασικά σημεία της συνεργασίας που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο υποψήφιος επενδυτής; Ποιες ενέργειες πιστεύετε πως θα ωφελούσαν με στόχο την περαιτέρω συνειδητοποίηση – εκπαίδευση και ποιοι θα μπορούσαν να συμβάλλουν;
Εν όψει του γεγονότος ότι ο ανταγωνισμός είναι έντονος σε όλους τους κλάδους του franchising ο υποψήφιος επενδυτής έχει πλέον εκπαιδευτεί αρκετά. Αυτό που σίγουρα θα ωφελούσε θα ήταν το να δοθούν κίνητρα μέσω χρηματοδοτικών προγραμμάτων για κάποιον ο όποιος θέλει να επενδύσει για να μπορέσει να υλοποιήσει το επενδυτικό του πλάνο.
Ποια ήταν η πλέον συνήθης ερώτηση εκ μέρους των υποψηφίων franchisees και ποια η δικής σας απάντηση;
Η πιο συνηθισμένη ερώτηση των υποψήφιων franchisee έχει να κάνει με τον χρόνο απόσβεσης της επένδυσης τους. Η απάντηση είναι πως για μια επένδυση της τάξεως των 45 έως 50 χιλιάδων ευρώ που αφορά στη δημιουργία ενός καταστήματος Coffeebrands, ο χρόνος απόσβεσης, με βάση το business plan της εταιρείας, είναι μέχρι 24 μήνες.
Ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα εμφανιστούν στην αγορά του franchising κατά το 2017;
Σίγουρα σε μια περίοδο οικονομικής ύφεσης η ανάγκη του «επιχειρείν» με όσο το δυνατον χαμηλού ρίσκου επενδύσεις καθιστά το franchising μονόδρομο, σε μια άκρος απρόβλεπτη αγορά όμως όπως διαμορφώνετε τα τελευταία χρόνια δεν θα τολμούσα να κάνω κάποια πρόβλεψη.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον δικό σας κλάδο;
Ο κλάδος της εστίασης και ιδιαίτερα του espresso αλλά και του καφέ γενικότερα εκτιμώ πως θα έχει σημαντικές εξελίξεις τα επόμενα χρόνια μιας και νέα προϊόντα, νέες τεχνικές παρασκευής καθώς και οι τάσεις στον χώρο παγκοσμίως πρόκειται να ανεβάσουν το ήδη υψηλό επίπεδο που υπάρχει ακόμα πιο ψηλά σε σημείο όπου εκτιμώ πως η Ελλάδα θα αποτελεί τον leader στον χώρο.