Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Πρόσωπα 2017, Κίρκη Καλαντζή RBA Sales Manager της Coral Α.Ε.

Πρόσωπα 2017, Κίρκη Καλαντζή RBA Sales Manager της Coral Α.Ε.

σύνταξη magazine
0 σχόλια

Ως εταιρεία, αναζητούμε συνεχώς τρόπους να γινόμαστε καλύτεροι. Η εξυπηρέτηση των πελατών μας αποτελεί για εμάς δέσμευση και ψάχνουμε συνεχώς για φιλόδοξους επιχειρηματίες για να μας βοηθήσουν να το πετύχουμε. Συνδυάζοντας την εμπειρία, τους πόρους και την υποστήριξη μας, με το ταλέντο, την θετική διάθεση και το πάθος για το λιανικό εμπόριο που φέρνει ο υποψήφιος διαχειριστής, δημιουργούμε μια ισχυρή συμμαχία.

Στόχος μας στη Shell είναι να μην έχουμε την εικόνα του κλασικού πρατηρίου (καύσιμα, λιπαντικά, λίγα αξεσουάρ στην αίθουσα) αλλά ενός convenience store που λειτουργεί 7 μέρες την εβδομάδα, 24 ώρες τη μέρα. Επενδύουμε πολύ στην εκπαίδευση των συνεργατών μας αλλά και του προσωπικού τους. Ενδεικτικά για το 2016, πέραν των εκπαιδευτικών κέντρων που διαθέτουμε, εκπαιδεύσαμε όλους τους διαχειριστές με το προσωπικό τους σε θέμα εξυπηρέτησης πελατών.

CORAL.apopseis

Η εξυπηρέτηση των πελατών μας αποτελεί για εμάς δέσμευση και ψάχνουμε συνεχώς για φιλόδοξους επιχειρηματίες που θα μας βοηθήσουν να το πετύχουμε.

Συνέντεξη με την κα. Κίρκη Καλαντζή, RBA Sales Manager της Coral-Shell.

Ποιες ήταν οι κύριες προκλήσεις του 2016 στον χώρο του franchising;

To 2016 ήταν κι αυτό μια χρονιά μέσα στην οικονομική κρίση, με capital controls, με συχνές και επώδυνες αλλαγές στην φορολογία, με προβλήματα ρευστότητας στην αγορά και δυσκολία δανεισμού, ειδικά για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Αν θα θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό ποιες ήταν οι ενέργειες ή πρακτικές που ακολουθήθηκαν το 2016 από την αλυσίδα και αναδείχθηκαν ως πλέον αποτελεσματικές και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;

Στο επίκεντρο της στρατηγικής μας βρίσκονται η καινοτομία και ο άνθρωπος. Λέμε συχνά το ρητό «Οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά πραγματικότητα». Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον εμείς καινοτομούμε, δημιουργώντας επιπρόσθετη αξία προς τον πελάτη με νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Ενδεικτικά αναφέρω τη δημιουργία καταστημάτων ευκολίας (mini market), την αλυσίδα I Love café ως shop in shop concept, τη συνεργασία με τον ΑΒ και τη δημιουργία αλυσίδας ΑΒ Shop & Go σε επιλεγμένα πρατήριά μας, την αλυσίδα πλυντηρίων Mr Plinto, τη συνεργασία με την ACS και την DHL. Στόχος μας είναι να μην έχουμε την εικόνα του κλασικού πρατηρίου (καύσιμα, λιπαντικά, λίγα αξεσουάρ στην αίθουσα) αλλά ενός convenience store που λειτουργεί 7 μέρες την εβδομάδα, 24 ώρες τη μέρα. Επίσης, επενδύουμε πολύ στην εκπαίδευση των συνεργατών μας αλλά και του προσωπικού τους. Ενδεικτικά για το 2016, πέραν των εκπαιδευτικών κέντρων που διαθέτουμε, εκπαιδεύσαμε όλους τους διαχειριστές με το προσωπικό τους σε θέμα εξυπηρέτησης πελατών.

Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το προφίλ των υποψήφιων franchisee. Πού στοχεύουν περισσότερο, σε αυτοαπασχόληση – θέση εργασίας, συμπληρωματικό εισόδημα, family business, πώς προσεγγίζουν μια συνεργασία franchise;

Οι περισσότεροι στοχεύουν σε πλήρη απασχόληση και αρκετοί θέλουν να εμπλέξουν και μέλη της οικογένειάς τους που είναι άνεργοι, π.χ. σύζυγο ή παιδί.

Σε συνέχεια και με δεδομένο πως το franchising έχει γίνει μέρος της εγχώριας επιχειρηματικότητας αρκετές πλέον δεκαετίες κατά πόσον έχουν γίνει κατανοητά τα βασικά σημεία της συνεργασίας που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο υποψήφιος επενδυτής; Ποιες ενέργειες πιστεύετε πως θα ωφελούσαν με στόχο την περαιτέρω συνειδητοποίηση – εκπαίδευση και ποιοι θα μπορούσαν να συμβάλλουν;

Σε κάθε υποψήφιο franchisee θα πρέπει να γίνονται γνωστές οι απαιτήσεις του έργου που θα αναλάβει, το κεφάλαιο που θα απαιτηθεί, το επιχειρηματικό μοντέλο του εγχειρήματος, τα ρίσκα και οι προοπτικές. Σίγουρα η εκπαίδευση παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Στην δική μας περίπτωση, είμαστε δίπλα στους υποψήφιους διαχειριστές και τους βοηθούμε σε κάθε βήμα τους, ενδεικτικά αναφέρω ότι στην αρχή εκπαιδεύονται για 8 εβδομάδες σε ειδικό εκπαιδευτικό κέντρο – πρατήριο για να κατανοήσουν σε βάθος όλες τις λεπτομέρειες της δουλειάς.

Ποια ήταν η πλέον συνήθης ερώτηση εκ μέρους των υποψηφίων franchisees και ποια η δικής σας απάντηση;

Η πιο συνήθης ερώτηση αφορά στις απαιτήσεις και στις προκλήσεις του ρόλου, σε συνάρτηση με το οικονομικό μοντέλο. Θα μας έπαιρνε πολλή ώρα να αναλύσουμε το πώς λειτουργεί το μοντέλο του διαχειριστή, αλλά σε γενικές γραμμές, η απάντηση σε μια γραμμή είναι: «ακόμα κι όταν κάποιος δεν έχει ιδέα από πρατήριο, η εκπαίδευση των 8 εβδομάδων στο εκπαιδευτικό μας κέντρο θα του δώσει την απαραίτητη τεχνογνωσία για να επιτελέσει το έργο του». Ένας διαχειριστής πρατηρίου με σήμα Shell συνάπτει μία σύμβαση έργου, με συγκεκριμένους όρους και συνθήκες, που εν συντομία αναφέρει ότι: Ο διαχειριστής διαχειρίζεται την δική του επιχείρηση ως νέος επιχειρηματίας. Λαμβάνει κάθε μήνα μία σταθερή συμφωνημένη πάγια αμοιβή για την μερική κάλυψη των λειτουργικών του εξόδων. Ταυτόχρονα λαμβάνει προμήθεια από τις πωλήσεις των καυσίμων και λιπαντικών καθώς επίσης και προμήθεια από τα πρόσθετα κέρδη από τις πωλήσεις της αίθουσας και του πλυντηρίου. Αν αναπτύξει την επιχείρησή του πέρα από τις εκτιμώμενες πωλήσεις τότε και τα δικά του κέρδη θα αυξηθούν. Είναι μια συμφωνία win-win. Ως εταιρεία, αναζητούμε συνεχώς τρόπους να γινόμαστε καλύτεροι. Η εξυπηρέτηση των πελατών μας αποτελεί για εμάς δέσμευση και ψάχνουμε συνεχώς για φιλόδοξους επιχειρηματίες για να μας βοηθήσουν να το πετύχουμε. Συνδυάζοντας την εμπειρία, τους πόρους και την υποστήριξη μας, με το ταλέντο, την θετική διάθεση και το πάθος για το λιανικό εμπόριο που φέρνει ο υποψήφιος διαχειριστής, δημιουργούμε μια ισχυρή συμμαχία.

Ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα εμφανιστούν στην αγορά του franchising κατά το 2017;

Δυστυχώς το επιχειρείν γίνεται συνεχώς δυσκολότερο από χρόνο σε χρόνο. Πιστεύω πάντως πως οι σοβαρές επιχειρηματικές προτάσεις , όπως είναι η δική μας, θα συνεχίσουν να έχουν απήχηση.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον δικό σας κλάδο;

Η εταιρία μας επενδύει διαρκώς σε νέα πρατήρια, πρωτοποριακά συστήματα & υποδομές, συνεργασίες, εκπαιδευτικά προγράμματα (π.χ. leadership) για τους συνεργάτες της. Έχουμε πολυκάναλη στρατηγική ανάπτυξης και δεν μένουμε ποτέ στάσιμοι. Για τον κλάδο γενικότερα η κατάσταση είναι δύσκολη και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες μιας και το 2017 θα είναι μια ακόμα δύσκολη χρονιά, πιστεύω πάντως ότι τα ισχυρά σήματα και οι σοβαροί επιχειρηματίες θα συνεχίσουν να έχουν την προτίμηση του κοινού .

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ