Οι υποψήφιοι franchisee θα πρέπει να είναι παθιασμένοι, αισιόδοξοι, με ανεπτυγμένη κοινωνική νοημοσύνη και αυτοέλεγχο. Ανάλογα με την προηγούμενη εργασιακή εμπειρία και το οικονομικό προφίλ, η τάση μοιράζεται ανάμεσα σε θέση εργασίας-αυτοαπασχόληση και family business. Και στις δύο περιπτώσεις είναι σημαντικό η ποιότητα της ζωής που απολαμβάνουν από την εργασία τους να είναι ζητούμενο για αυτούς που επιχειρούν.
Η προστασία και η δημιουργική σύμπλευση των δικτύων βοηθούν τους επενδυτές να έχουν αποτελεσματική και άρα επιτυχημένη πορεία.
Συνέντευξη με τον κ. Ευάγγελο Μαγγανά, Διευθύνοντα Σύμβουλο του Genius Kids
Ποιές ήταν οι κύριες προκλήσεις του 2016 στον χώρο του francising;
Οι κύριες προκλήσεις για το 2016 ήταν κοινές σε όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες. Ειδικά για τον χώρο του Franchising η κύρια πρόκληση ήταν η άμεση επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν και σχετίζονται με τις οικονομική κατάσταση των καταναλωτών. Ο ανασχεδιασμός προιόντων και υπηρεσιών, η επιμονή στο -πλήρες- concept και η γρήγορη ανταπόκριση στις αλλαγές, είναι τα στοιχεία που ενδυναμώνουν τα δίκτυα σε σχέση με τις μεμονωμένες επιχειρηματικές προσπάθειες.
Άν θα θέλαμε να κάνουμε έναν απολογισμό ποιές ήταν οι ενέργειες ή πρακτικές που ακολουθήθηκαν το 2016 από την αλυσίδα και αναδείχτηκαν ως οι πλεον αποτελεσματικές και ποιές οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε;
Οι πρακτικές που ακολουθήθηκαν είναι κυρίως η ταχύτατη ανταπόκριση στις απαιτήσεις των πελατών και η ανάλογη δημιουργική σύνθεση των υπηρεσιών μας με σκοπό να είμαστε πάντα up-to-date σε ένα δυναμικό περιβάλλον. Ταυτόχρονα η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και το καινοτόμο concept φροντίσαμε να είναι ευδιάκριτα σε επίπεδο κοινότητας δημιουργώντας ένα word of mouth message αποτελεσματικότητας. Πετύχαμε να μιλούν τα αποτελέσματα για εμάς γιατί είμαστε ευαίσθητοι στις απαιτήσεις και προσηλωμένοι στους στόχους μας. Και για ένα ακόμα λόγο: προλαβαίνουμε σε τρία δευτερόλεπτα να εξηγήσουμε την δουλειά μας στον πελάτη μας!
Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται το προφίλ των υποψηφίων franchisee. Που στοχεύουν περισσότερο, σε αυτοπασχόληση-θέση εργασίας, συμπληρωματικό εισόδημα, family business, πως προσεγγίζουν μια συνεργασία francise;
Οι υποψήφιοι Franchisee θα πρέπει να είναι παθιασμένοι, αισιόδοξοι, με ανεπτυγμένη κοινωνική νοημοσύνη και αυτοέλεγχο. Ανάλογα με την προηγούμενη εργασιακή εμπειρία και το οικονομικό προφίλ η τάση μοιράζεται ανάμεσα σε θέση εργασίας-αυτοπασχόληση και family business. Και στις δύο περιπτώσεις είναι σημαντικό η ποιότητα της ζωής που απολαμβάνουν από την εργασία τους να είναι ζητούμενο για αυτούς που επιχειρούν.
Μια συνεργασία franchise πλέον προσεγγίζεται πιο ώριμα. Πέρα από τα οικονομικά μεγέθη -βάση της συμφωνίας- υπάρχει ενδιαφέρον για την βιωσιμότητα του concept αλλά και την πληρότητα του ενώ δεν περνά απαρατήρητο το αντίκτυπο στην ποιότητα της εμπειρίας των πελατών τους, καίριο στοιχείο για μια επιτυχημένη πορεία.
Σε συνέχεια και με δεδομένο πως το franchising έχει γίνει μέρος της εγχώριας επιχειρηματικότητας αρκετές πλέον δεκαετίες κατά πόσον έχουν γίνει κατανοητά τα βασικά σημεία της συνεργασίας που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο υποψήφιος επενδυτής; Ποιες ενέργειες πιστεύετε πως θα ωφελούσαν με στόχο την περαιτέρω συνειδητοποίηση – εκπαίδευση και ποιοι θα μπορούσαν να συμβάλλουν;
Κρίνω ότι τα κύρια στοιχεία είναι η δέσμευση και η επικοινωνία. Τα τελευταία χρόνια έχει εμπεδωθεί πως η προστασία και η δημιουργική σύμπλευση των δικτύων βοηθούν τους επενδυτές να έχουν αποτελεσματική και άρα επιτυχημένη πορεία. Το στοιχείο της επικοινωνίας είναι κάτι νέο στην ελληνική επιχειρηματική κουλτούρα. Θα βοηθούσε τους επιχειρηματίες η ανάπτυξη ουσιαστικών επικοιωνιακών καναλιών ανάμεσα στους franchisees και στον franchisor. Η εγκαθίδρυση της επικοινωνίας βοηθά στην επίλυση προβλημάτων και στη δημιουργία “κοινής” επιχειρηματικής κουλτούρας. Οι σύμβουλοι επιχειρήσεων θα μπορούσαν να δράσουν σχετικά.
Ποια ήταν η πλέον συνήθης ερώτηση εκ μέρους των υποψηφίων franchisees και ποια η δικής σας απάντηση;
Η πλεόν συνήθης ερώτηση ήταν “είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για να ξεκινήσω;” και η απάντηση είναι πάντα η ίδια: “σε ένα περιβάλλον αλλαγών, κάθε νεό ξεκίνημα αναζητά επιχειρηματιές να υποστηρίξουν νέα προιόντα και υπηρεσίες που είναι σχεδιασμένα για τις ανάγκες που μεταβάλλονται ανάλογα με τον τρόπο ζωής των καταναλωτών. Η τόλμη ανταμείβεται με τύχη και βέβαια η παρατήρηση της ανάγκης που καλύπτει κάθε προιόν ή υπηρεσία μειώνει τις αντιστάσεις για το ξεκίνημα. Οι σύγχρονες επιχειρήσεις είναι σχεδιασμένες για την σύγχρονη δυναμική κοινωνία. Τώρα είναι οι καλύτερες συνθήκες”.
Ποιες τάσεις θεωρείτε πως θα εμφανιστούν στην αγορά του franchising κατά το 2017;
Οι τάσεις που εμφανίζονται έχουν σχέση με την εγκαθίδρυση προϊόντων και υπηρεσιών που στοχεύουν στην εξυπηρέτηση της όλο και πιο απαιτητικής καθημερινότητας. Η φροντίδα του σώματος, η ομορφιά, ο υγιεινός τρόπος ζωής, η εκπαίδευση, η micro-εστίαση είναι τάσεις που υπάρχουν και θα συνεχίσουν να μετασχηματίζονται αναζητώντας νέες ισορροπίες ανάμεσα στην ποιότητα και την δημιουργία συνθηκών κοινότητας και “ανήκειν”.
Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για τον δικό σας κλάδο;
Ο κλάδος της παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης έχει και θα έχει πολλή δυναμική. Οι ανάγκες αυξάνονται και διαφοροποιούνται τείνοντας να συνδυάσουν στοιχεία που βελτιώνουν τις συνθήκες στην εκπαίδευση και ταυτόχρονα απαντούν στις νέες προκλήσεις που έχουν σχέση με την δια βίου μάθηση. Το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον επεμβαίνει καθοριστικά στις δομές της εκαπίδευσης, φέρνοντας νέες πρακτικές. Κάθε αλλαγή στην κοινωνία φέρνει αλλαγές και στην εκαπίδευση και αυτή είναι η δημιουργική πρόκληση που καλείται να απαντήσει ο κλάδος μας.