Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Πολυχώροι Café & Franchising – Όμιλος Εστίασης Γρηγόρης

Πολυχώροι Café & Franchising – Όμιλος Εστίασης Γρηγόρης

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Στην Ελλάδα της οικονομικής ύφεσης, διαφαίνεται ότι η επιχειρηματικότητα των Ελλήνων εξαντλείται στην ανάπτυξη καταστημάτων του κλάδου της μικρής εστίασης είτε αυτόνομα, είτε με τη μέθοδο του franchising. Οι οργανωμένες αλυσίδες Franchise ωστόσο, αποτελούν την κυρίαρχη επιλογή των νέων επενδυτών, καθώς αποτελεί το πλέον οργανωμένο σύστημα ανάπτυξης νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας, διασφαλίζει την ποιότητα μέσω της τήρησης σαφών και αυστηρών διαδικασιών, προσφέρει ολοκληρωμένο και προσεγμένο product mix σε προσιτές τιμές και διασφαλίζει ένα αναγνωρισμένο brand name. Η τάση λοιπόν που διαμορφώνεται είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη και ισχυροποίηση των αλυσίδων καταστημάτων του κλάδου, κυρίως δια της μεθόδου δικαιόχρησης.

Δήμητρα Τσακαλίδου Δ/ντρια Ανάπτυξης του Ομίλου Εστίασης Γρηγόρης

F.S.: Oι καφετέριες, τα καφενεία αποτελούν διαχρονικά εξαιρετικά δημοφιλείς προορισμούς για τη χώρα μας με πολλαπλές χρήσεις. Σημείο συνάντησης, κοινωνικοποίησης, διαλόγου, ένταξης και ταύτισης. Αυτή η τάση δεν έχει αλλάξει παρά την οικονομική κρίση. Ωστόσο, η νέα πραγματικότητα έχει δημιουργήσει και νέα καταναλωτικά πρότυπα, στα οποία οι αλυσίδες προσάρμοσαν ή οφείλουν να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους. Ποιες οι δικές σας κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση;

Δ.Τ.: Αποτελεί μια πραγματικότητα ότι η Ελλάδα χαρακτηρίζεται διαχρονικά από μια ιδιαίτερη κουλτούρα περί του καφέ, καθώς αποτελεί το δημοφιλέστερο ρόφημα, ωστόσο τα τελευταία χρόνια τα καταναλωτικά πρότυπα του Έλληνα έχουν αλλάξει σημαντικά με αποτέλεσμα να έχουν αντίστοιχα επηρεάσει τον κλάδο. Η αλλαγή αυτή επήλθε από τη ραγδαία κοινωνικό-οικονομική αναδιάταξη που συντελέστηκε στη χώρα και διαμόρφωσε νέα καταναλωτικά δεδομένα, όπως η αναζήτηση της οικονομικής τιμής, συνοδευόμενη με την σταθερή ποιότητα – «αξία» του προσφερόμενου προϊόντος, την άριστη εξυπηρέτηση, την ολοκληρωμένη εμπειρία και την αισθητική του χώρου. Ο Γρηγόρης διέκρινε και ανταποκρίθηκε άμεσα και αποφασιστικά στις νέες καταναλωτικές προτιμήσεις των πελατών του, και προχώρησε με σημαντική μείωση τιμών σε όλη τη γκάμα των προϊόντων και ιδιαίτερα του καφέ, εδώ και περίπου 2 έτη, διαφυλάσσοντας στο ακέραιο την ποιότητα τόσο των πρώτων υλών, όσο και του τελικού προσφερόμενου προϊόντος, ενίσχυσε την εξυπηρέτηση του κάθε πελάτη σαν να είναι ξεχωριστός με απόλυτη πίστη στο όραμά του, να παραμείνει η καλύτερη καθημερινή εμπειρία καφέ και μικρογευμάτων. Επίσης, βαρύτητα δόθηκε στην αισθητική ανανέωση των καταστημάτων, τα οποία φέρουν τη νέα σύγχρονη εικόνα του Γρηγόρη στο χώρο της καφεστίασης.

F.S.: Ποια είναι τα βασικά σημεία για να παραμείνει ένα brand της κατηγορίας στις πρώτες προτιμήσεις του καταναλωτή ή για ένα νέο brand να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό και να εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή;

Δ.Τ.: Σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο όπως είναι η αγορά του καφέ, η ενίσχυση της πίστης του καταναλωτή (brand loyalty) στο brand αποτελεί μια πραγματική πρόκληση, ιδιαίτερα σε μια εποχή ανατρεπτική, κατά την οποία το καταναλωτικό κοινό δέχεται συνεχόμενες πιέσεις σε επίπεδο τόσο οικονομικό όσο και ψυχολογικό. Ως εκ τούτου, για να κερδίσουμε την προτίμηση του πελάτη – καταναλωτή, θα πρέπει να εστιάσουμε στις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Στο επίκεντρο κάθε πλάνου και δράσης του Γρηγόρη είναι ο πελάτης, τα θέλω του, οι προτιμήσεις του και τα συναισθήματά του. Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες επισκέπτονται τα καταστήματά μας, γιατί απλά φροντίζουμε να προσδίδουμε καθημερινά και δίχως εκπτώσεις αξία στην επίσκεψή του, προσφέροντας μια ξεχωριστή εμπειρία. Την εμπειρία να απολαμβάνει ό,τι αγαπάμε αληθινά να κάνουμε, να προσφέρουμε άριστες υπηρεσίες και προϊόντα.

Η ικανοποίηση του πελάτη αποτελεί τη βασική μέριμνα του Γρηγόρη, από τον πωλητή του καταστήματος μέχρι την ανώτατη διοίκηση του Οργανισμού, αποτελεί τη δέσμευσή μας, η οποία ενσαρκώνεται σε εμπειρία και καταλήγει στην πιστότητα του πελάτη στον Γρηγόρη.

F.S.: Παρατηρούμε τον τελευταίο καιρό καταστήματα στον ευρύτερο κλάδο της εστίασης, που δεν δραστηριοποιούνταν αμιγώς στο χώρο των café, να ενσωματώνουν τον καφέ ως συμπληρωματικό ή και βασικό προϊόν, σε μια προσπάθεια να διευρύνουν το μερίδιο αγοράς τους, απευθυνόμενοι σε περισσότερα κοινά και δημιουργώντας μια νέα κατηγορία. Πώς χαρακτηρίζετε την τάση αυτή και πώς πιστεύετε θα εξελιχθεί; Πώς θα διαμορφωθεί κατά τη γνώμη σας το νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Δ.Τ.: Κοινή διαπίστωση αποτελεί ότι οι διαφοροποιημένες συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά έχουν στρέψει το βλέμμα πολλών από τον ευρύτερο κλάδο της εστίασης στην ενσωμάτωση του καφέ στην προϊοντική τους γκάμα, με στόχο την απόσπαση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς. Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, καθώς στην αγορά λειτουργεί ήδη πληθώρα καταστημάτων, τόσο επώνυμων όσο και ανώνυμων – αυτόνομων με ανοδική τάση ανάπτυξης. Ωστόσο, σε τούτο το τόσο ανταγωνιστικό τοπίο προστίθενται πλέον και καταστήματα της ευρύτερης εστίασης τα οποία αναπτύσσουν το πόστο του καφέ συμπληρωματικά της υπάρχουσας δραστηριότητας.
Είναι αλήθεια ότι ο καφές δεν δείχνει να έχει τάσεις διακύμανσης και παρά το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον συνεχίζει να επιδεικνύει σχετική ανθεκτικότητα. Ως αποτέλεσμα, διαπιστώνουμε ένα σοβαρό τιμολογιακό ανταγωνισμό που συρρικνώνει τα επίπεδα του κέρδους και φυσικά οδηγεί στην αναπόφευκτη απόσπαση μεριδίου πωλήσεων από τους υφιστάμενους παίκτες.
Στο Γρηγόρη πιστεύουμε πως ο καφές είναι τέχνη, είναι απόλαυση και αποτελεί φιλοσοφία, κατά συνέπεια ο ανταγωνισμός που γύρω μας αναπτύσσεται μας προκαλεί και μας κινητοποιεί να συνεχίσουμε με συνέπεια, με τη γνώση του ειδικού και με το μεράκι του καλλιτέχνη να προσφέρουμε το μοναδικό χαρμάνι cofferight και την προσεγμένη ποιότητα παρασκευής όλων των ροφημάτων καφέ κατά τη γευστική επιλογή των πελατών μας.

Για να κερδίσουμε την προτίμηση του πελάτη – καταναλωτή, θα πρέπει να εστιάσουμε στις ανάγκες και τις επιθυμίες του.

F.S.: Είναι κοινή διαπίστωση ότι ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στην ευρύτερη κατηγορία επενδύουν στην ανάπτυξη μέσω franchising, ενώ άλλες ήδη αναπτύσσονται εδώ και αρκετά χρόνια. Υπάρχει χώρος στην αγορά για όλους; Ποιοι πιστεύετε ότι θα επικρατήσουν και ποιοι θα χαρακτηριστούν «διάττοντες αστέρες»;

Δ.Τ.: Στην Ελλάδα της οικονομικής ύφεσης, διαφαίνεται ότι η επιχειρηματικότητα των Ελλήνων εξαντλείται στην ανάπτυξη καταστημάτων του κλάδου της μικρής εστίασης είτε αυτόνομα, είτε με τη μέθοδο του franchising. Οι οργανωμένες αλυσίδες Franchise ωστόσο, αποτελούν την κυρίαρχη επιλογή των νέων επενδυτών, καθώς αποτελεί το πλέον οργανωμένο σύστημα ανάπτυξης νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας, διασφαλίζει την ποιότητα μέσω της τήρησης σαφών και αυστηρών διαδικασιών, προσφέρει ολοκληρωμένο και προσεγμένο product mix σε προσιτές τιμές και διασφαλίζει ένα αναγνωρισμένο brand name. Η τάση λοιπόν που διαμορφώνεται είναι η συνεχόμενη ανάπτυξη και ισχυροποίηση των αλυσίδων καταστημάτων του κλάδου, κυρίως δια της μεθόδου δικαιόχρησης.
Ο υφιστάμενος ανταγωνισμός πρόκειται να ενταθεί σημαντικά, καθώς λανσάρονται συνεχώς νέα concepts τα οποία όλα εστιάζονται στο χώρο κυρίως του καφέ και του γρήγορου φαγητού. Οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι ταχείς με αρωγό τη σχετικά μικρή επένδυση και το αποτέλεσμα είναι η συνύπαρξη πολλών άμεσα και έμμεσα ανταγωνιστικών καταστημάτων όλων των κατηγοριών σε μικρή απόσταση, με διαφοροποιημένα στοιχεία ως προς την εικόνα, την αισθητική και το ύφος, με αντίκτυπο όμως την ανακατανομή των μεριδίων αγοράς. Το φαινόμενο έχει λάβει πραγματικά μαζική μορφή και θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ελλοχεύει σοβαρούς κινδύνους κυρίως εάν φέρουμε στη μνήμη μας παρόμοια φαινόμενα «φούσκας» του πρόσφατου παρελθόντος. Χώρος για καλούς επαγγελματίες, ενδιαφέροντα και ποιοτικά concept σε πλαίσιο καλής πρακτικής υπάρχει πάντα στην αγορά, αλλά οι προοπτικές για όσους ευκαιριακά εισέρχονται στον κλάδο θα αποδειχτούν πιθανόν δυσοίωνες.

F.S.: Ο κλάδος τη εστίασης είναι γεγονός, όπως αποδείχθηκε και μέσα από τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του FRANCHISE SUCCESS για τον ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2014, ότι παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη την προηγούμενη χρονιά (13,49%). Οι αλυσίδες café λειτούργησαν ενισχυτικά για την πορεία του κλάδου γενικότερα. Πώς θα διαμορφωθούν κατά τη γνώμη σας οι τάσεις το επόμενο χρονικό διάστημα και πού θα πρέπει οι αλυσίδες να επιστήσουν την προσοχή τους;

Δ.Τ.: Από τους πρώτους μήνες του νέου έτους διαφαίνεται ότι ο κλάδος της εστίασης συνεχίζει να προσελκύει το επενδυτικό ενδιαφέρον και θα συνεχίζει να κρατάει τα σκήπτρα της ανάπτυξης και για το 2014, καθώς ο υποψήφιος επιχειρηματίας έχει την αίσθηση του χαμηλού ρίσκου και την πεποίθηση της ασφαλούς επιλογής. Ωστόσο, οι παίκτες του χώρου παλαιοί και νέοι, θα πρέπει να επιστήσουν την προσοχή τους στα χαρακτηριστικά που διέπουν το concept που αντιπροσωπεύουν. Καθώς λοιπόν, ο ανταγωνισμός θα ενταθεί με δεδομένο την ραγδαία ανάπτυξη που θα βιώσουμε στον ευρύτερο χώρο της εστίασης, τα concepts που θα επιβιώσουν και θα βγουν αλώβητα από τούτη τη λεηλατική εξάπλωση θα είναι εκείνα που θα διαθέτουν συγκροτημένη και ξεκάθαρη πρόταση, σταθερή και υψηλή ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών, εικόνα ανανεωμένη με αισθητική προσαρμοσμένη στην τάση της αγοράς και θα ανταποκρίνονται στις επιθυμίες του πελάτη. Η καινοτομία και η δημιουργία σημαντικού συγκριτικού πλεονεκτήματος που θα δίνει αξία στον πελάτη έναντι του ανταγωνισμού, θα έχει διάρκεια στο χρόνο και θα είναι πραγματικά δύσκολο να μιμηθεί θα αποτελέσουν τα βασικά σημεία που κάθε επιχείρηση θα πρέπει να εστιάσει. Ο Γρηγόρης δραστηριοποιείται με επιτυχία σε αυτήν την αγορά 42 συναπτά έτη με αφοσίωση στα θέλω των πελατών του, προσαρμόζεται και εκσυγχρονίζεται σύμφωνα με τις εξελίξεις της αγοράς διατηρώντας πάντα στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που προσφέρει αναλλοίωτη ποιότητα και αίσθηση αυθεντικότητας. Στο κάλεσμα των αλλαγών που συντελούνται θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ένα καινοτόμο μοντέλο καταστήματος, όπου οι πελάτες θα έχουν την ευκαιρία να βιώνουν καθημερινά την απόλυτη αίσθηση της ξεχωριστής εμπειρίας.

F.S.: Τι πρέπει κατά τη γνώμη σας ένα υποψήφιος επενδυτής να προσέξει πριν επιλέξει την επιχειρηματική πρόταση που θα επενδύσει;

Δ.Τ.: Σε μια αγορά με αξιοσημείωτη αφθονία επενδυτικών προτάσεων και εναλλακτικών concept κάθε υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει να είναι προσεκτικός και ιδιαίτερα υποψιασμένος πριν λάβει την τελική του απόφαση αναφορικά με την εναποθέτηση του διαθέσιμου κεφαλαίου του σε μια νέα επιχειρηματική ενέργεια. Ιδιαίτερα στις μέρες μας κάθε νέος επενδυτής θεωρώ πως πρέπει να είναι προσανατολισμένος στην επιλογή εκείνης της ιδέας που θα έχει ένα βιώσιμο και αποδοτικό παρόν, καθώς και ορίζοντα σε ένα πολλά υποσχόμενο και βέβαιο μέλλον.

  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ