Για τον ενθουσιασμό του κόσμου αναφορικά με το Athens Street Food Festival 2019, μας μίλησε σε συνέντευξή της η κα Μαρία Λαφιωτάκη, Ιδιοκτήτρια του PIGGY BLINDERS by Lafiotakis farm.
«Στο κοινό άρεσε πολύ το στήσιμο του φεστιβάλ, τα χρώματα, η κατανομή των περιπτέρων, οι εκδηλώσεις, η μουσική και φυσικά το φαγητό. ‘Ηταν πραγματικά μια πολύ όμορφη γιορτή που έκανε τον κόσμο να νιώθει άνετα κι ευχάριστα. Εμείς από την πλευρά μας νιώθουμε πάρα πολύ τυχεροί που πήραμε μέρος σε μια τόσο μεγάλη εκδήλωση, είναι πραγματικά μια υπέροχη εμπειρία που αξίζει να τη ζήσεις», προσθέτει η κα Λαφιωτάκη.
Γιατί πιστεύετε ότι αγαπάει το κοινό το Athens Street Food Festival και ποιες οι νέες τάσεις;
Πιστεύουμε ότι είναι ένα τρομερό συναίσθημα για όσους αγαπούν το φαγητό, να έχουν σε έναν χώρο τη δυνατότητα να δοκιμάσουν πάρα πολλά πιάτα και γεύσεις απ’ όλο τον κόσμο. Μπορείς άνετα να κάνεις την έξοδό σου σε ένα τέτοιο μέρος, συνδυάζοντας όλα αυτά. ‘Όσον αφορά τις νέες τάσεις, βλέπουμε ότι ο κόσμος ψάχνει να δοκιμάσει περισσότερο ποιοτικό φαγητό.
Τι σημαίνει street food; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα concept ώστε να χαρακτηριστεί street;
Ο ορισμός του street food είναι το έτοιμο προς κατανάλωση φαγητό, που πωλείται στον δρόμο ή σε κάποιο άλλο δημόσιο μέρος. Η απλότητα είναι αυτή που το χαρακτηρίζει γι’ αυτό και δεν έχουμε απαιτήσεις ως προς το οπτικό, αλλά στο ποιοτικό, ναι! Τα κύρια χαρακτηριστικά πιστεύω είναι να μπεις στην «ιδέα» του δρόμου και της «χύμα» κατάστασης με την καλή έννοια πάντα, κάνοντας τον κόσμο να βγει από την κουλτούρα ενός καταστήματος και να νιώσει ελεύθερος. Αυτό το κάνουν πρώτα οι άνθρωποι που εργάζονται στον χώρο και μετά, το φαγητό!
Μπορεί να είναι fast και ποιοτικό μαζί ; Πως το επιτυγχάνει αυτό η επιχείρησή σας;
‘Ολα είναι θέμα ομάδας και πάνω απ ‘όλα συνεργασίας. Αν και πρώτη φορά σε τέτοια εκδήλωση, σε ώρες αιχμής, ο χρόνος αναμονής στο περίπτερό μας ήταν τα 10-12 λεπτά και το ευχάριστο είναι ότι δεν είχαμε παράπονο από κανέναν πελάτη. Υποστηρίζουμε πολύ το προϊόν μας και ξέρουμε πολύ καλά τι δίνουμε στον κόσμο να δοκιμάσει.
Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το concept σας μοναδικό και το φέρνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού;
Πέραν από το στήσιμο του περιπτέρου μας ως PIGGY BLINDERS by Lafiotakis farm, το ρετρό ντύσιμο και γενικά όλο το στυλ, θυμίζοντας πολύ την γνωστή σειρά που ήταν κατά βάση ο κύριος λόγος που ο κόσμος ερχόταν σ ‘εμάς, είχαμε την αποκλειστικότητα με το συγκεκριμένο είδος κρέατος. Είμαστε η φάρμα Λαφιωτάκη κι εκτρέφουμε σε μεγάλη περιφραγμένη έκταση, τον πιστοποιημένο μαύρο χοίρο, σπάνιας ελληνικής φυλής. Μας δόθηκε η ευκαιρία να συμμετέχουμε σε ένα τόσο μεγάλο φεστιβάλ και να γνωρίσει ο κόσμος ένα γκουρμέ κρέας σε street έκδοση. Μερικά από τα πιάτα μας ήταν καθαρό κρέας (π.χ. μπέργκερ) χωρίς διάφορα μπαχαρικά, ώστε να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει την αληθινή γεύση του ελληνικού μαύρου χοίρου. Εντύπωση μας έκανε ότι υπήρχε κόσμος που μας ζητούσε το μπιφτέκι σκέτο και αυτό είναι επιβεβαίωση της δουλειάς σου και σε κάνει να νιώθεις απίστευτα συναισθήματα.
Θεωρείτε ότι ένα street food concept «ταιριάζει» με το franchising; Πως ενώνονται αυτά τα δύο και πως συμβάλλει το franchising στην ανάπτυξη ενός brand;
Σίγουρα το franchising συμβάλλει στην ανάπτυξη του brand, ως προς το θέμα διαφήμισης. Ο στόχος κάθε επιχειρηματία είναι η επέκταση της επιχείρησής του και η επέκταση φυσικά είναι η επιτυχία. Το ASFF πιστεύω είναι η τέλεια αρχή για να για να δεις την ανταπόκριση του κόσμου σε αυτό που τους παρουσιάζεις και να δεις επίσης την προοπτική να ανοίξεις το δικό σου μαγαζί. Εμείς στο φεστιβάλ είμαστε προς το παρόν pop up, θέλουμε πρώτα να γνωρίσει ο κόσμος εμάς και το προϊόν μας και στη συνέχεια αν όλα πάνε καλά να ανοίξουμε το δικό μας κατάστημα εστίασης.