Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Ορέστης Ρουσόπουλος, The Franchise Co. | «Περισσότερο από ποτέ μπορούμε να γνωρίζουμε για να επιλέξουμε σωστά»

Ορέστης Ρουσόπουλος, The Franchise Co. | «Περισσότερο από ποτέ μπορούμε να γνωρίζουμε για να επιλέξουμε σωστά»

σύνταξη Nikos Vasilopoulos
0 σχόλια

«Περισσότερο από ποτέ μπορούμε να γνωρίζουμε για να επιλέξουμε σωστά, με στόχο την προσωπική ευημερία και επιχειρηματική ανέλιξη του franchisee».

Συνέντευξη του κ. Ορέστη Ρουσόπουλου, ManagingPartner της TheFranchiseCo., στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2022.

orestis rousopoulos1

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι κατάλληλες επιλογές που πρέπει να γίνουν για τη σωστή ανάπτυξη δικτύων το 2022;

Υπάρχει ένας συνδυασμός επιλογών, ο οποίος ταιριάζει και σε αναδυόμενα και σε εδραιωμένα δίκτυα: Κατάλληλες περιοχές, κατάλληλα σημεία, με τους κατάλληλους franchisees. Σε ότι αφορά την ανάπτυξη δικτύου, η επιλογή πρέπει να γίνεται ανάλογα με τη φάση ανάπτυξης κάθε αλυσίδας. Σίγουρα είναι πιο σημαντικό για αναδυόμενα συστήματα francise να έχουν τις σωστές επιλογές, στον κατάλληλο χρόνο.

Για να σας δώσω ένα παράδειγμα. Αν είσαι ένα σύστημα franchise που πρωτο-σχεδιάζεται, η επιλογή του πρώτου σημείου είναι πολύ σημαντική για να δημιουργήσεις μύθο. Να αποδείξεις την ικανότητα του format να αναπαραχθεί σε νέα σημεία αλλά και να δοθεί χρόνος ώστε να τυποποιηθεί το επιχειρηματικό μοντέλο.

Ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει όποιος ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη του δικτύου του από το μηδέν;

Όλα ξεκινούν με μια λέξη: προετοιμασία. Δηλαδή, να γνωρίζει ο franchisor από πριν τι θα κάνει, που θα φτιαχτεί το πρώτο κατάστημα και τι χαρακτηριστικά πρέπει να έχει, αλλά και ποια πρέπει να είναι η διάρκεια της πιλοτικής λειτουργίας. Στη συνέχεια πρέπει να συνδυάσει όσα αναφέρθηκαν νωρίτερα σε ένα παζλ επιτυχίας που περιλαμβάνει επιλογή σημείου, προφίλ franchisee και ενέργειες που αναπαράγουν το μύθο και οικοδομούν το brand και εξασφαλίζουν την επιτυχία στα νέα σημεία. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται το αναγκαίο momentum στο δίκτυο για να μπορεί να κάνει τη μετάβαση από το πρώτο μαγαζί, στα πρώτα δέκα και μετά στα είκοσι και πλέον πολύ επιτυχημένα μαγαζιά.

Ποιες είναι οι μεγάλες προκλήσεις στο franchising για το 2022;

ζούμε σε ένα περιβάλλον όπου franchisors και franchisees αντιμετωπίζουν αυξανόμενες προκλήσεις στο να επιλέξουν συνεργάτες, να προσελκύσουν ανθρώπινο δυναμικό και  αντίστοιχα η ίδια πρόκληση υπάρχει και για τους μηχανισμούς υποστήριξης του δικτύου. Στο να έχεις στελέχη και οργανισμούς που να έχουν υγιή κουλτούρα franchise.

Άρα το ανθρώπινο δυναμικό θα υπάρχει σαν κυρίαρχη πρόκληση για το 2022. Ήδη υπάρχει σχετική αρθρογραφία περί της «Μεγάλης Παραίτησης», της αδυναμίας του να βρεις εργαζόμενους, της αδυναμίας να χτίσεις κουλτούρες κινητοποιημένες στο αποτέλεσμα και στην εμπειρία πελάτη. Και σίγουρα αυτό είναι κάτι που αντιμετωπίζουμε και στο franchising.

Η διαφορά με τα άλλα επιχειρηματικά μοντέλα είναι ότι το franchising έχει πολύ καλύτερες ικανότητες στο να ανταπεξέλθει σε όλο αυτό, δεδομένου ότι βασίζεται σε αποκεντρωμένες δομές και με ανθρώπους που έχουν κίνητρο για να πετύχουν στη δική τους επιχείρηση στο τρέχον περιβάλλον.

Πώς μπορεί να ανταπεξέλθει στο νέο περιβάλλον ένας που θέλει να μπει στην «περιπέτεια» του franchise;

Ο μελλοντικός επενδυτής που κάνει έρευνα σχετικά με το franchising και θέλει να επιλέξει για τον ίδιο τη βέλτιστη επιχειρηματική πρόταση, βρίσκεται μπροστά σε μία αντίφαση. Από τη μία το περιβάλλον γίνεται όλο και πιο σύνθετο, γιατί είναι πολλαπλά τα drivers που αλλάζουν την αγορά. Για παράδειγμα, το καταναλωτικό προφίλ, οι αντιξοότητες στη δομή κερδοφορίας, η αύξηση του κόστους πρώτων υλών κλπ. Επίσης, υπάρχουν νέα drivers στη δομή της ζήτησης και παράγοντες που διαμορφώνουν λιγότερο κερδοφόρα δομή στο κάθε επιχειρηματικό μοντέλο.

Από την άλλη, περισσότερο από ποτέ, μπορούμε να γνωρίζουμε για να επιλέξουμε σωστά, με στόχο την προσωπική ευημερία και επιχειρηματική ανέλιξη του franchisee. Εκεί, μπορούμε να συμβάλλουμε εμείς που έχουμε τον ρόλο του σύμβουλου franchise για έναν νέο franchisee που είναι tabula rasa και ψάχνει στον χώρο.

Εμείς στην The Franchise Co. μπορούμε να γνωρίζουμε ποια είναι η σύνθεση περιοχής – επιχειρηματικής πρότασης – format για το κατάλληλο προφίλ franchisee  και ο ρόλος μας είναι να προετοιμάσουμε κάποιον έτσι ώστε, πριν πάρει την απόφαση του, να έχει πλήρως τον δικό του οδικό χάρτη και να έχει προβλέψει τους παράγοντες κινδύνου. Έτσι, θα πάρει τις σωστές αποφάσεις για να πετύχει στην επιχειρηματική του μετάβαση.

Τί προτείνετε για το 2022; Αναδυόμενα ή εδραιωμένα συστήματα franchise;

Το 2022 και τα χρόνια που έχουμε μπροστά μας, σε ένα περιβάλλον επιταχυνόμενων αλλαγών, δημιουργεί όλο και μεγαλύτερη πρόκληση αλλά και ενδιαφέρον το να επιλέξεις το σωστό επιχειρηματικό μοντέλο αλλά και το σωστό σύστημα franchise. Πιστεύω ότι σε ένα περιβάλλον που η δομή της ζήτησης αλλάζει τόσο γρήγορα και οι παράγοντες που διαμορφώνουν την κερδοφορίες στις επιχειρηματικές προτάσεις, δημιουργείται ο χώρος για αναδυόμενα και ταχέως εξελισσόμενα νέα concept που μπορούν να αποτελούν τη βάση επιτυχημένης επιχειρηματικής μετάβασης και προσωπικής ευημερίας για franchisees.

Πως βλέπετε να διαμορφώνεται το προφίλ των νέων franchisees;

Τα κύρια κοινά που θα δούμε να μπαίνουν στον χώρο του franchise τον επόμενο χρόνο είναι δύο. Οι πρώτοι είναι στελέχη με διοικητική εμπειρία και ηλικίες μεταξύ 40-50 ετών, με ικανότητες διαχείρισης, που όμως έρχονται από άλλους κλάδους, όπως τον τραπεζικό ή στελέχη επιχειρήσεων που κάνουν τη μετάβαση στη δική τους επιχείρηση. Δεύτεροι είναι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται ήδη στον χώρο του franchise και επιθυμούν να μετασχηματίσουν την δραστηριότητά τους.

Το θετικό είναι και τα δύο αυτά προφίλ έχουν αυξημένες ικανότητες και εμπειρίες. Από τη μία έχεις ανθρώπους που το έχουν ξανακάνει κι από την άλλη έχεις ανθρώπους που επειδή έχουν περάσει από οργανισμούς και έχουν διοικήσει προσωπικό, αντιλαμβάνονται το πώς πρέπει να σχεδιάσεις, τι πρωτοβουλίες πρέπει να έχεις. Μπορούν να κάνουν το κλικ που απαιτείται έξω από το μαγαζί για να αντιμετωπίσουν τη δική τους τοπική αγορά που αλλάζει ταχύτητα.

Δεν αρκούν βέβαια μόνο οι ικανότητες. Πρέπει να τους δώσουμε τα εργαλεία και την πληροφόρηση για να υπάρχει μια σωστή επιλογή για το δικό τους επιχειρηματικό προφίλ. Και μετά να διασφαλίσουμε ότι ο οργανισμός έχει κουλτούρα υγιούς υποστήριξης franchise.

Τί σημαίνει σωστή κουλτούρα franchise το 2022;

Σήμερα, υπάρχει μια επιτακτική ανάγκη εγρήγορσης, επίτευξης αποτελεσμάτων και υγιούς κουλτούρας υποστήριξης δικτύου, ταυτόχρονα. Που σημαίνει ότι όλο και περισσότερο πρέπει να βρεις ανθρώπους που μπορούν να λειτουργήσουν σαν προπονητές και να μπουν στα παπούτσια του franchisee για να αντιστρέψουν τις τριβές, που αναμφίβολα η κατάσταση όλο και περισσότερο δημιουργεί, σε win-win ευκαιρίες δημιουργίας αξίας. Αυτό δεν είναι εύκολο. Είναι σύνθετο για να υποστηρίξεις τη μετάβαση σε μεγάλο αριθμό καταστημάτων γιατί ξαφνικά δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας και θα πρέπει να τα κάνουμε με ομάδα.

Ο franchisee με τη σειρά του θα είναι στη δική του επιχείρηση, θα κινητοποιήσει τη δική του ομάδα για να φέρει την εμπειρία στον πελάτη. Ο franchisor με υγιή κουλτούρα αναδεικνύει μέσα από το δίκτυο ανθρώπους που έχουν αυτόν τον ρόλο του προπονητή και της αλλαγής της ατζέντας σε μια win-win κατεύθυνση.

Τέλος, μέρος της υγιούς κουλτούρας είναι τα δίκτυα να εμπιστεύονται σε επίπεδο outsourcing εξειδικευμένες εταιρείες, εφόσον υπάρχει κάποιος που ευθυγραμμίζει την κατεύθυνση σε επίπεδο στρατηγικής.

Ποιο είναι το ζητούμενο σε σχέση με την επιτυχία ενός μοντέλου franchise σήμερα;

Νομίζω ότι το κύριο ζητούμενο είναι η προσωπική ευημερία και σιγουριά για τον εαυτό μου, για την καριέρα μου, για την οικογένειά μου σε ένα περιβάλλον που αλλάζει. Ναι μεν υπάρχουν οι οικονομικοί δείκτες που είναι σημαντικοί: όπως είναι η ταχύτητα απόσβεσης, η αποφυγή κινδύνου υπέρβασης της επένδυσης, η ταχύτητα επίτευξης break even και η διάρκεια της επένδυσης. Όλα αυτά είναι πολύ σημαντικά. Αυτά διασφαλίζουν πρακτικά το ζητούμενο, που είναι η αναζήτηση του κόσμου για μια επιτυχημένη πορεία τα επόμενα δέκα χρόνια.

Οι ιστορίες που ακούμε είναι «η αγορά μου πιέζεται, πρέπει να δημιουργήσω έναν δεύτερο πυλώνα για τα επόμενα δέκα χρόνια», «πρέπει να δημιουργήσω μια πηγή σταθερότητας για την οικογένειά μου», «πρέπει να δώσω νέα δημιουργική ανέλιξη στην καριέρα μου», «να χτίσω την καριέρα μου για τα επόμενα δέκα με δεκαπέντε χρόνια».

Αυτά είναι τα κύρια ζητούμενα και οι οικονομικοί δείκτες υπηρετούν απλά την ικανότητα επίτευξης των προσωπικών στόχων.

Ποια είναι η βασική σας συμβουλή απέναντι στην αγωνία των μελλοντικών επενδυτών για την επιτυχία των επενδύσεών τους;

Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ορθολογική, αναλυτική έρευνα. Αξιοποιώντας έναν σύμβουλο, ο μελλοντικός επενδυτής θα ανακαλύψει ακριβώς ποιος συνδυασμός συστήματος franchise, format και περιοχής μπορεί να επιτύχει. Ο σύμβουλος θα λάβει υπόψη του τις δεξιότητες, τους πόρους, το προφίλ και όσα ζητά ο μελλοντικός franchisee σε επίπεδο ισορροπίας προσωπικής ζωής και εργασίας, για να τον βοηθήσει να πάρει την απόφαση.

Ο ρόλος του συμβούλου είναι να χαράσσει τις σωστές ερωτήσεις, για να δώσει τη σωστή πληροφόρηση στον μελλοντικό franchisee. Στο σημερινό περιβάλλον με τη διαφάνεια που μπορεί να υπάρξει, το franchise πρέπει και μπορεί να είναι συνειδητή επιλογή. Γι’ αυτό κι εμείς στην The Franchise Co. επενδύουμε πάρα πολύ σε μέσα, σε πληροφόρηση και σε έρευνα, έτσι ώστε να υπάρχει διαφάνεια και πλήρης ευθυγράμμιση με το προσωπικό ζητούμενο της επιχειρηματικής αυτής απόφασης. Αυτή η μεθοδολογία είναι μονόδρομος και για τους franchisors. Μόνο ένας ενσυνείδητος franchisee με τις κατάλληλες δεξιότητες μπορεί να είναι ένας συνεργάτης που να μπορέσει να λειτουργήσει στα όρια του δικτύου αλλά και αυτόνομα για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της περιοχής του και να φέρει επιτυχία στο νέο περιβάλλον.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ