Συνέντευξη με τον κ. Κώστα Κούκουλη, Γενικό Διευθυντή της ΩΚΕΑΝΟΣ
«Ένα δίκτυο δημιουργεί όλες εκείνες τις συνθήκες ώστε να μην είσαι «μόνος» μέσα σε μια δύσκολη και ανταγωνιστική αγορά. Αρκεί βέβαια να έχεις δίπλα σου έναν αξιόπιστο franchisor…».
Εδώ και 21 συνεχόμενα χρόνια, ο κ. Κώστας Κούκουλης και η Ωκεανός «χαίρουν» μιας μεγάλης επιτυχίας και αποδοχής του κοινού. Ένα concept που ξεχωρίζει στην αγορά του, και ένα ταξίδι στην ελληνική κουλτούρα, με επιβάτες την καινοτομία, την παράδοση, την καφεμαντεία και φυσικά το πιστό και αφοσιωμένο κοινό που επισκέπτεται τα καταστήματα του δικτύου 2 ή και 3 φορές την εβδομάδα! Ο κ. Κούκουλης μας μιλάει για την πορεία του, μας εκμυστηρεύεται τα μυστικά επιτυχίας της «Ωκεανός» και μοιράζεται μαζί μας τις σκέψεις του για το σημερινό τοπίο της αγοράς.
FS: Μετά από 21 συνεχόμενα χρόνια, ποια θα λέγατε ότι είναι η «συνταγή» της επιτυχίας σας;
Το καθαρά ελληνικό στοιχείο που μας χαρακτηρίζει. Ο κόσμος πάντα αγαπούσε τις ελληνικές προτάσεις και αυτό συνέβαλε από την πρώτη στιγμή στην καθιέρωση του Ωκεανού ως ένα καθαρά ελληνικό concept που φέρει μαζί του όλη την παράδοση και την κουλτούρα της χώρας μας. τα τελευταία χρόνια μάλιστα, όπου υπάρχει και η μεγαλύτερη κρίση στην αγορά, η Ωκεανός απέδειξε ότι όχι μόνο αντιστέκεται αλλά και αυξάνει το μερίδιο αγοράς της! επίσης, πολύ σημαντική είναι και η ίδια η ιδιαιτερότητα και μοναδικότητα του concept μας, μια και κάτι αντίστοιχο δεν συναντούμε πουθενά αλλού! τελικά όλοι καφέ πουλάμε, το θέμα είναι πώς τον πουλάμε…
FS: Τι χαρακτηρίζει κατά τη γνώμη σας τη σημερινή αγορά των καφέ;
Γενικότερα τα σημεία που έχουν ανοίξει τα τελευταία χρόνια είναι περισσότερα από όσα θα μπορούσε να αντέξει η ελληνική αγορά. ο κλάδος λόγω της κρίσης δέχθηκε πολλούς επενδυτές και από άλλες αγορές που είχαν πληγεί. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξουν concept που δεν είχαν να προσφέρουν τίποτα διαφορετικό στο καταναλωτικό κοινό και τελικά να γίνουν κινήσεις γρήγορες, χωρίς σχεδιασμό και οργάνωση. Πιστεύω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα -και λόγω των φορολογικών μέτρων- θα γίνει ένα «ξεκαθάρισμα» του κλάδου με τα πιο καινοτόμα και οργανωμένα concept να αντέχουν στις δύσκολες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί.
FS: Εσείς πώς «θωρακίζετε» την κερδοφορία των καταστημάτων σε αυτές τις συνθήκες που διανύουμε;
Η 21 χρόνων πορεία μας, μας έχει διδάξει πώς να αποφεύγουμε λάθη και να δημιουργούμε κερδοφορία για τα καταστήματα του δικτύου. το χαμηλό foot cost του ελληνικού καφέ, που είναι και το κυρίαρχο προϊόν μας και καλύπτει το 80% των πωλήσεών μας, δημιουργεί πολλά περιθώρια κέρδους σε ανταγωνιστικές τιμές πώλησης για τους πελάτες μας. Και εκτός από το sit in, να μην ξεχάσουμε και το καφεκοπτείο, που δίνει πολλές επιλογές για το σπίτι.
Πέρα από τις διαφορετικές ποικιλίες ελληνικού καφέ, υπάρχει μια πλούσια γκάμα από προϊόντα ελλήνων παραγωγών -βότανα, τσάι, λουκούμια κ.λπ.- και αυτό είναι κάτι που ευνοεί τη ρευστότητα και κερδοφορία μας.
FS: Γιατί τελικά κάποιος να ενταχθεί σε ένα δίκτυο και να μην ανοίξει μόνος του το δικό του κατάστημα καφέ;
Η «ισχύς εν τη ενώσει»… και μάλλον στο προηγούμενο ρητό πρέπει να προσθέσουμε και το «αντοχή εν τη ενώσει»! Ένα δίκτυο δημιουργεί όλες εκείνες τις συνθήκες ώστε να μην είσαι «μόνος» μέσα σε μία δύσκολη και ανταγωνιστική αγορά. Έχεις συνεργάτες που μπορούν να σε προστατέψουν από μοιραία λάθη, εγκεκριμένους προμηθευτές με την καλύτερη ποιότητα και τιμή λόγω του όγκου αγορών της αλυσίδας, μαζική και στοχευμένη διαφήμιση, αναγνωρισμένο brand name σε σχέση με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις. Και αυτά είναι μερικά μόνο από τα δεκάδες πλεονεκτήματα που σου παρέχει η ένταξη σε ένα δίκτυο. ■
-
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
- Tηλ: 210 6756200
- Fax: 210 6752864
- E-mail:
- Υπεύθυνος Ανάπτυξης: THE FRANCHISE CO.
-
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- Μέσο μέγεθος καταστήματος: 95-125 τ.μ.
- Μέσο Ύψος Επένδυσης: €85.000-105.000
- Entry fee: €15.000-20.000
-
ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
- Αριθμός Εταιρικών Καταστημάτων: 2
- Έναρξη Δρ/τητας/Έναρξη Franchising: 1995 / 2015
- Προέλευση: Ελλάδα
-
Πακέτο Franchise:
- Πλήρης συμβουλευτική υποστήριξη & αναλυτική αξιολόγηση της κάθε εναλλακτικής τοποθεσίας.
Διαμόρφωση καταστήματος
Αποκλειστικότητα Περιοχής
Υποστήριξη για την επιλογή και τη διαχείριση προσωπικού
Ολοκληρωμένη Εκπαίδευση
Χρηστικά Εγχειρίδια Λειτουργίας
Αποτελεσματικό Μάρκετινγκ
Χρηματοοικονομικό Planning
- Πλήρης συμβουλευτική υποστήριξη & αναλυτική αξιολόγηση της κάθε εναλλακτικής τοποθεσίας.