Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟ 2 OK!Anytime Markets – Μαρία Αρτίκη, Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας: «Βλέπουμε αύξηση στη ζήτηση βιολογικών προϊόντων και υγιεινής διατροφής»
ok anytime market grocery franchise

OK!Anytime Markets – Μαρία Αρτίκη, Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας: «Βλέπουμε αύξηση στη ζήτηση βιολογικών προϊόντων και υγιεινής διατροφής»

σύνταξη marketing
0 σχόλια

Τη νέα τάση για 24ωρη λειτουργία κάποιων καταστημάτων του κλάδου των Convenience Stores, την αύξηση της ζήτησης για βιολογικά προϊόντα, καθώς και την άνοδο του snacking διαπιστώνει η κ. Μαρία Αρτίκη, Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας των OK!Anytime Markets.

Όσο η αγορά ωριμάζει, παίζει σημαντικό ρόλο η συγκέντρωση του ανταγωνισμού, αλλά και το ύψος των ενοικίων της κάθε περιοχής, αφού τα οικονομικά μοντέλα των εταιριών έχουν υποστεί αρκετές αναθεωρήσεις λόγω της εκτίναξης των ενοικίων, αναφέρει η κ. Αρτίκη στα κριτήρια επιλογής κατάλληλου σημείου για ένα νέο κατάστημα franchise.

Αναλύει διεξοδικά όλα τα στάδια στήριξης που παρέχει το δίκτυο των ΟΚ!Anytime Markets στους συνεργάτες franchisees του, ενώ επισημαίνει η ίδια πόσο απαραίτητα στοιχεία για έναν franchisee είναι η επιχειρηματική αντίληψη, η δέσμευση αλλά και οι κοινωνικές δεξιότητες.

Είναι αναμενόμενο να έχουμε επέκταση των Convenience Stores μέσω franchising καθώς το μοντέλο επιτρέπει την ταχεία επέκταση με περιορισμένο ρίσκο για την κεντρική εταιρεία.

Στην περίπτωση επένδυσης, εφιστά την προσοχή στην ωριμότητα του δικτύου, ενώ τονίζει και πόσο σημαντική είναι μια καλή χρηματοοικονομική ανάλυση προηγουμένως.

Ποιες είναι οι βασικές τάσεις στα Convenience Stores στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια;

Τα τελευταία χρόνια, παρατηρούνται νέες τάσεις στα Convenience Stores, καθώς αλλάζουν οι συνήθειες των καταναλωτών. Ως εκ τούτου, βλέπουμε μια αύξηση στη ζήτηση προϊόντων υγιεινής διατροφής και βιολογικών προϊόντων, παρατηρούμε προσπάθειες ένταξης των αγορών σε ηλεκτρονικές πλατφόρμες και τον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων καθώς αυξάνεται το snacking.

Επίσης, μια νέα τάση που θα αναδυθεί θα είναι η 24ωρη λειτουργία κάποιων καταστημάτων, ειδικά σε περιοχές που υπάρχει έντονη δραστηριότητα καταστημάτων διασκέδασης (μπαρ, club κλπ) όπως και στις τουριστικές περιοχές.

Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή τοποθεσίας ενός νέου Convenience Store;

Τα κριτήρια για την επιλογή της τοποθεσίας ενός καταστήματος δεν διαφοροποιούνται πολύ από εκείνα που παραδοσιακά κάθε κατάστημα retail εξετάζει. Η πληθυσμιακή σύνθεση, η προσβασιμότητα, η υψηλή κίνηση πεζών και οι υποδομές (στάθμευση κλπ) είναι από τους βασικούς παράγοντες επιλογής ενός καταστήματος.

Πλέον, όσο η αγορά ωριμάζει, παίζει σημαντικό ρόλο η συγκέντρωση του ανταγωνισμού αλλά και το ύψος των ενοικίων της κάθε περιοχής, αφού τα οικονομικά μοντέλα των εταιριών έχουν υποστεί αρκετές αναθεωρήσεις λόγω της εκτίναξης των ενοικίων.

Πώς έχουν αλλάξει τα καταναλωτικά πρότυπα στα Convenience Stores μετά την πανδημία Covid-19;

Η αλήθεια είναι πως μετά τον covid δημιουργήθηκαν δυο ξεχωριστά καταναλωτικά πρότυπα τα οποία μελετάμε με προσοχή. Πρόκειται για εκείνους τους καταναλωτές που επισκέπτονται τα Convenience Stores ως μια καθημερινή συνήθεια για να αγοράσουν κυρίως snacks και αναζητούν μια πιο καλή εμπειρία αγοράς από εκείνη του παραδοσιακού περιπτέρου και από την άλλη βλέπουμε τους καταναλωτές που έχουν αντικαταστήσει αρκετά από τα ψώνια που έκαναν στις μεγάλες αλυσίδες με μικρότερα καλάθια και συχνότερες αγορές από τα Convenience Stores.

Ποιες αλλαγές παρατηρείτε στη συμπεριφορά των καταναλωτών όσον αφορά τις αγορές τους στα Convenience Stores; Πώς επηρεάζει τη λειτουργία και την πορεία πωλήσεων των Convenience Stores επίδραση της οικονομικής κατάστασης;

•Οικονομική πίεση: Οι καταναλωτές είναι πιο προσεκτικοί στις δαπάνες τους λόγω πληθωρισμού και μειωμένου διαθέσιμου εισοδήματος.

•Αναζήτηση προσφορών: Προτίμηση για προϊόντα σε προσφορά ή οικονομικές συσκευασίες.

•Αυξημένη επίσκεψη στα Convenience Stores: Εξαιτίας της ευκολίας και της γρήγορης εξυπηρέτησης αλλά και της ευκολίας τήρηση της «λίστας για τα ψώνια».

Γιατί πιστεύετε ότι τα Convenience Stores αναπτύσσονται διαχρονικά (στην Ελλάδα και διεθνώς) κυρίως μέσω franchising;

Είναι αναμενόμενο να έχουμε επέκταση των Convenience Stores μέσω franchising καθώς το μοντέλο επιτρέπει την ταχεία επέκταση με περιορισμένο ρίσκο για την κεντρική εταιρεία, την προσήλωση των franchisees, καθώς είναι οι ίδιοι επιχειρηματίες και θέλουν να βγάλουν κέρδος αλλά και την οικονομική αποδοτικότητα καθώς υπάρχει διαμοιρασμός του κόστους και των επενδύσεων μεταξύ του franchisee και του franchisor.

Ποια είναι τα σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας franchisee του δικτύου σας;

Εμείς στην ΟΚ!Anytime Markets ψάχνουμε επιχειρηματική αντίληψη, δέσμευση και κοινωνικές δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για την διαχείριση των πελατών.

Ποιοι είναι οι κύριο τομείς υποστήριξης που παρέχει η εταιρεία σας στους franchisees σας και πώς εκπαιδεύετε και προετοιμάζετε τους νέους franchisees για να επιτύχουν;

Οι παροχές που η εταιρία μας προσφέρει προς τους υποψήφιους franchisees είναι:

  •  Δικαίωμα χρήσης της επωνυμίας και του σήματος του Franchisor, μέσα στα πλαίσια που καθορίζει η Σύμβαση Franchising.
  • Αποκλειστικότητα για τη λειτουργία ενός καταστήματος ΟΚ!, σε όρια που καθορίζονται κατά περίπτωση, ανάλογα με την πυκνότητα κατοίκων της κάθε περιοχής.
  • Τεχνογνωσία (Συμβουλευτική) σε θέματα διοικητικά – οικονομικά – φορολογικά – εμπορικά – προμηθειών.
  • Χρηματοοικονομική μελέτη για εκτίμηση τζίρου / κερδοφορίας ανάλογα με την περιοχή, τον πληθυσμό, το βιοτικό επίπεδο και τον ανταγωνισμό της περιοχής.
  • Αρχιτεκτονική μελέτη περιλαμβανομένου και του layout του καταστήματος.
  • Αρχική και περιοδική εκπαίδευση καθώς και συνεχή ενημέρωση για την γνώση των προϊόντων και την τεχνική των πωλήσεων, τόσο σε χώρους του franchisor (γραφεία – αποθήκες – κατάστημα πιλότος) όσο και στο κατάστημα του franchise.
  • Παροχή διαφημιστικού υλικού στον franchisee για τοπική προβολή του.
  • Εκπτώσεις επί των αγορών (κάθε 3μηνο) ανάλογα με το τζίρο του καταστήματος.
  • Πώληση των προϊόντων σε ανταγωνιστικές για τα super market τιμές.
  • Διακίνηση προϊόντων από τις κεντρικές αποθήκες της ΟΚ! σε τεμάχια.
  • Διακίνηση προωθητικών κωδικών που μόνο τα μεγάλα super market διαθέτουν.

Τι πρέπει να προσέξει ένας επενδυτής που ενδιαφέρεται να ανοίξει ένα franchise Convenience Store στην Ελλάδα;

Αυτό που θα προτείναμε είναι να κάνουν μια σωστή αξιολόγηση της αγοράς, να εξετάσουν όλες τις παροχές που οι εταιρίες προσφέρουν και να πάνε να μιλήσουν με επιχειρηματίες που έχουν ήδη κάνει την επένδυση.

Σίγουρα μια καλή χρηματοοικονομική ανάλυση είναι σημαντική και βεβαίως να αποφασίσουν με βάση την ωριμότητα του δικτύου που θα επενδύσουν.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ