Δημιουργώντας μοναδικά γυαλιά δικού της σχεδιασμού και παραγωγής, η OJO Sunglasses διαφοροποιείται στην αγορά της Κύπρου διαθέτοντας πάνω από 100 χρόνια εμπειρίας. Ο κ. Νίκος Μεσολογγίτης, Ιδιοκτήτης, εξηγεί τους λόγους που η εταιρεία του παρουσιάζει συνεχόμενη ανάπτυξη και κερδοφορία.
Αποφασίσατε να αναπτυχθείτε με franchising. Τι είναι αυτό που σας οδήγησε σε αυτήν την επιλογή; Γιατί θεωρείτε ότι με το franchising θα πετύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους;
Σήμερα όλο και περισσότεροι κλάδοι της αγοράς και του εμπορίου, αποφασίζουν να δημιουργήσουν αλυσίδα καταστημάτων με τη μέθοδο του Franchising. To franchising αποτελεί μια τεχνική για τους επιχειρηματίες στη βιομηχανία παροχής υπηρεσιών, διαχείριση εμπορευμάτων ή άλλων με πλεονεκτήματα στους δικαιοχρήστες.
Θεωρούμε επίσης ότι το franchising μειώνει τα προς επένδυση κεφάλαια και τον επιχειρηματικό κίνδυνο, και o franchisee, επωφελείται από το γνωστό και καθιερωμένο όνομα, τη συνολική τεχνογνωσία σε όλους τους τομείς, που του προσφέρει ο franchisor, τη δυνατότητα άμεσης καθιέρωσης και γρήγορης ανάπτυξης και τη σταθερή ποιότητα και την αξιοπιστία προϊόντων και υπηρεσιών. Έτσι, οι επιχειρηματικές αποτυχίες είναι πολύ λιγότερες.
Πιστεύουμε ότι με το franchising θα πετύχουμε περισσότερο τους επιχειρηματικούς μας στόχους αφού η μέθοδος αυτή έχει αποδείξει τα πλεονεκτήματά της τα οποία την αναδεικνύουν ως την καλύτερη επιχειρηματική μέθοδο ανάπτυξης, τόσο αναφορικά με τους δικαιοπαρόχους όσο και με τους δικαιοδόχους. Κοινή συνισταμένη κάθε επιτυχημένου brand αποτελεί η αμοιβαία προσπάθεια, φιλοδοξία, η επιμονή και το κέρδος.
Ο Κύπριος επιχειρηματίας μπορεί να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός συστήματος franchise, φτάνει να έχει βαθύτερη γνώση της τοπικής αγοράς, η επιχειρηματική ιδέα στην οποία θα βασιστεί η αλυσίδα να διαθέτει στοιχεία μοναδικότητας και εμπορευσιμότητας.
Διαθέτετε ένα concept το οποίο το εξελίξατε οι ίδιοι. Γιατί θεωρείτε ότι το δικό σας concept μπορεί να αντιμετωπίσει τα αντίστοιχα εισαγόμενα, είτε από την Ελλάδα είτε από την ευρωπαϊκή και αμερικάνικη αγορά; Ποια είναι τα στοιχεία που πιστεύετε ότι ένα κυπριακό concept θα μπορέσει να ανταγωνιστεί και να προσφέρει παραπάνω λύσεις;
Η ιδέα της δημιουργίας της εταιρείας OJO Sunglasses, προέκυψε μέσα από την ανάγκη για κάτι το διαφορετικό. Για να επιτευχθεί διαφοροποίηση, μια εταιρεία θα πρέπει να είναι μοναδική στο χώρο της. Η μοναδικότητα αυτή έγκειται στο γεγονός ότι τα γυαλιά ηλίου είναι δικού μας σχεδιασμού αλλά και παραγωγής όπου έτσι διατηρούμε τον πλήρη έλεγχο με δέσμευση για ποιότητα. Επίσης σε περίοδο οικονομικής κρίσης καταφέραμε να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα των αγορών με τις προσιτές τιμές μας αφού τα γυαλιά ηλίου OJO διατίθενται σε τεράστια ποικιλία στα 59,00 ευρώ 1+1 δωρεάν. Έτσι με τον τρόπο αυτό μπορούμε να αντεπεξέλθουμε και να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τον οποιοδήποτε ανταγωνισμό..
Υπάρχει μια αντίληψη ότι η Κύπρος είναι εφαλτήριο για την ανάπτυξη σε διεθνείς αγορές, είτε λόγω της στρατηγικής της θέσης στη Μέση Ανατολή, είτε λόγω του υψηλού τουρισμού και των σχέσεων με επιχειρηματίες στην αγορά της Ρωσίας. Ποια η δική σας άποψη; Προετοιμάζεστε για ένα τέτοιο βήμα;
Η προνομιακή γεωγραφική θέση της Κύπρου, και η ιδιαίτερη έμφαση που δίνει στην ανάδειξή της ως περιφερειακό επιχειρηματικό κέντρο, πράγματι αποτελεί εφαλτήριο για την ανάπτυξη σε διεθνείς αγορές και την προσέλκυση ξένων επιχειρηματιών. Ήδη η εταιρεία μας έχει διευρύνει τις εργασίες τις και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής όπως είναι η Ελλάδα, η Μάλτα και ο Λίβανος. Είμαστε όμως πρόθυμοι για περαιτέρω ανάπτυξη και σε άλλες χώρες, αφού όπως προαναφέρθηκε η μέθοδος του franchising είναι και ο καλύτερος τρόπος της οποιασδήποτε ανέλιξης και προόδου της εταιρείας.
Πολλά κυπριακά concepts που προσπάθησαν να αναπτυχθούν στην ελλαδική αγορά δεν τα κατάφεραν. Τι πιστεύετε ότι πρέπει να διαθέτει ένα δίκτυο για να μπορέσει να αναπτυχθεί με franchising;
Ένα δίκτυο για να καταφέρει να αναπτυχθεί με franchising θα πρέπει να συνδυάζει διάφορους παράγοντες. Όπως να προσφέρει προϊόντα τα αποία να αποτείνονται σε μεγάλο μερίδιο αγοράς και να μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των καταναλωτών προσφέροντας ποιότητα και ποικιλία σε προνομιακές τιμές. Επίσης να γίνεται στοχευμένη και σωστή διαφήμιση και η τοποθεσία της επιχείρησης να βρίσκεται σε εύκολα προσβάσιμο και πολυσύχναστο σημείο. Πολύ σημαντική παράμετρος της επιτυχίας είναι και η σωστή εκπαίδευση του προσωπικού η οποία καθορίζει σε σημαντικό ποσοστό την επιτυχία μιας επιχείρησης. Τέλος, ένα brand για να μπορέσει να έχει συνεχή επιτυχία θα πρέπει να ικανοποιεί πλήρως τις προσδοκίες που το ίδιο δημιουργεί. Η συνέπεια εκτιμάται, επιβραβεύεται και δημιουργεί βιώσιμες και υγιείς επιχειρήσεις.
Ποια είναι τα γενικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν την κυπριακή αγορά;
Η Κυπριακή αγορά είναι σχετικά μικρή σε μέγεθος, η οποία όμως ταυτόχρονα, μέσα από στατιστικές έρευνας, είναι μια αγορά υψηλής κατανάλωσης. Η καταναλωτική ζήτηση συνιστά ένα σημαντικό τροφοδότη του ρυθμού ανάπτυξης της Κυπριακής Οικονομίας. Είναι μία ελεύθερη αγορά, η οποία καθορίζεται γύρω από τους κανόνες των μεγάλων διανομέων αγαθών και υπηρεσιών. Όσον αφορά την εγχώρια παραγωγή η οποία δεν καλύπτει τις ανάγκες του πληθυσμού, φέρνει ως αποτέλεσμα τεράστιες ποσότητες εισαγωγών, παραχωρώντας τη δυνατότητα στις μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν εισέλθει στην αγορά να πωλούν τα προϊόντα τους σε ανταγωνιστικότερες τιμές. Επίσης πρόκειται για μια αγορά ιδιαίτερα αναπτυγμένη όσον αφορά τον τουρισμό καθώς κάθε χρόνο όλο και αυξάνεται το ποσοστό προσέλευσης των τουριστών.
Πιστεύετε ότι ο κύπριος επιχειρηματίας μπορεί να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός συστήματος franchise;
Ο Κύπριος επιχειρηματίας μπορεί να λειτουργήσει στα πλαίσια ενός συστήματος franchising, φτάνει να έχει βαθύτερη γνώση της τοπικής αγοράς, η επιχειρηματική ιδέα στην οποία θα βασιστεί η αλυσίδα να διαθέτει στοιχεία μοναδικότητας και εμπορευσιμότητας, η επιχείρηση να είναι επικερδής και να παρουσιάζει θετικές προοπτικές ανάπτυξης πωλήσεων. Επίσης μέσω του συστήματος franchising, να μπορεί ο επιχειρηματίας να καθοδηγήσει ανθρώπους και να τους κάνει να δουλέψουν για ένα κοινό όραμα, την ανέλιξη του brand. Επίσης να μπορεί να προσαρμόσει το concept στα Κυπριακά δεδομένα, καθώς όπως και σε κάθε χώρα πρέπει να γίνονται διάφορες προσαρμογές γύρω από το επιχειρηματικό μοντέλο.
Στη φάση επιλογής του franchisee, τι θα αναζητούσατε αν απευθυνόσασταν σε ένα store manager για να λειτουργήσει ένα κατάστημα της δικής σας αλυσίδας και τι από έναν franchisee;
Τα χαρακτηριστικά τα οποία θα αναζητούσαμε από ένα storemanager ή ένα franchisee είναι παρόμοια, καθώς για να πετύχει μια επιχείρηση προϋποθέτονται τα ίδια στοιχεία ανεξαρτήτως αν κάποιος είναι υπεύθυνος ή ιδιοκτήτης. Τα κύρια χαρακτηριστικά είναι η ευσυνειδησία, η κατανόηση της φιλοσοφίας της εταιρείας, όσο και η δέσμευση για τήρηση του μοντέλου και διαδικασιών της επιχείρησης.
Ποιο είναι το προφίλ του franchisee που αναζητάτε;
Το ιδανικό προφίλ ενός Franchiseeείναι να πιστευτή στην ιδέα της εταιρείας αλλά και να είναι ικανοποιημένος και ενθουσιασμένος για το προϊόν και να εκπροσωπεί επάξια τη συγκεκριμένη μάρκα και τι αξίες της,. Έχοντας σαν ιδανικά τα πιο πάνω επακόλουθον αυτων είναι και το κέρδος. Επίσης είναι σημαντικό να είναι κάποιος ο οποίος να έχει την ικανότητα να κινητοποιεί και να εκπαιδεύει άλλους με βάση τις κατευθυντήριες γραμμές της εταιρείας, να έχει οργανωτικές δεξιότητες και να μπορεί να ακολουθήσει τις διαδικασίες και κανονισμούς για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησης.
Ποιοι είναι οι αναπτυξιακοί σας στόχοι για τα επόμενα 3 χρόνια;
Έχοντας ως κύριο άξονα πολιτικής το αύριο, η εταιρεία OJOSunglasses, προχωρεί πάντα για ένα καλύτερο μέλλον. Στόχος μας για τα επόμενα τρία χρόνια είναι να διευρύνουμε το φάσμα των προϊόντων που προσφέρουμε, να αναπτύξουμε το δίκτυό μας σε περισσότερες χώρες, αλλά και να πετύχουμε μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα του brandμέσω του διαδικτύου.