Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Νέες ευκαιρίες στο franchise, νέες πρακτικές & ανερχόμενες αγορές

Νέες ευκαιρίες στο franchise, νέες πρακτικές & ανερχόμενες αγορές

σύνταξη sotirisroot
0 σχόλια

Η εστίαση: Τάσεις-Προκλήσεις-Πρακτικές.

Κυρίαρχη τάση παραμένει -με φθίνοντα ρυθμό όμως- η αναζήτηση επιχειρηματικών ευκαιριών στον χώρο της εστίασης. Οι υποψήφιοι franchiseesείναι περισσότερο «υποψιασμένοι», αναζητούν με μεγαλύτερη προσοχή συστήματα franchiseστο χώρο της εστίασης, ενώ ιδιαίτερη προσοχή πλέον δίνουν στο τι κρύβεται πίσω από τους αριθμούς και κυρίως στο ποιοι είναι οι παράγοντες που καθορίζουν την επιτυχία.

PGR

Η εμπειρία από μεγάλα δίκτυα τα οποία παρουσίασαν πολύ μεγάλη ανάπτυξη τη τριετία 2011-2014, επιτυγχάνοντας ακόμα και τριψήφιο αριθμό σημείων, έδειξε ότι τελικά μικρός αριθμός από τα καταστήματα αυτών των αλυσίδων αποδίδει τα αναμενόμενα ή τα υπεσχημένα. Μεγάλο μέρος της επιτυχίας οφείλεται στα καλά locations, στην αρχική διαφοροποίηση -η οποία αποδείχθηκε εύκολα αντιγράψιμη- στην ευρύτητα της αγοράς στην οποία απευθύνονται κ.λπ.
Η αλλαγή του ανταγωνιστικού χάρτη, η ένταση του ανταγωνισμού, η αύξηση σημείων των ίδιων concept, η εύκολη αντιγραφή, οδήγησε στην πτώση των αποδόσεων. Το γεγονός αυτός εκπαίδευσε με τη σειρά του τους υποψηφίους franchiseesοι οποίοι στηρίζονται σε περισσότερο ουσιαστικά κριτήρια και είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στις όποιες επιλογές.

Μια ακόμα βασική τάση στο χώρο της εστίασης είναι η ανάπτυξη των burgers, των specialitycoffees, των alldaybars και των εξειδικευμένων snacks.

Hτάση σε αυτές τις 4 κατηγορίες θα είναι ισχυρότερη τα επόμενα χρόνια, μια και οι κυρίαρχοι παίχτες φαίνεται να μην ανταπεξέρχονται στις αυξημένες απαιτήσεις και στη ζήτηση του κοινού, αφήνοντας χώρο και δίνοντας νέες ευκαιρίες σε νέα concept.

Κλασικές καφετέριες, σουβλατζίδικα, παραδοσιακοί παίχτες στο χώρο του snackπαραμένουν στάσιμοι κι αυτό είναι μια μοναδική ευκαιρία για νέες προτάσεις που έχουν χώρο να αναπτυχθούν.

Στον χώρο της εστίασης, ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί ακόμα περισσότερο. Η ανάγκη διαρκών επενδύσεων τόσο σε επίπεδο marketing, αγοραστικής εμπειρίας, όσο και σε επίπεδο συστημάτων και υποδομών θα είναι ιδιαίτερα επιτακτική τα επόμενα χρόνια. Τα δίκτυα που θα επενδύσουν σε αυτούς του τομείς συστηματικά, θα εξελιχθούν στους ισχυρούς παίχτες του χώρου.

Υπηρεσίες: Εναλλακτικοί τρόποι διασκέδασης και ανερχόμενες αγορές

Εκτός από την εστίαση, ισχυρή τάση αποδείχθηκε το 2015 ο χώρος του entertainmentσε όλες τις εκφάνσεις του, ενώ ταυτόχρονα αρχίζουν να εμφανίζονται όλο και περισσότερες προτάσεις στο χώρο του λιανεμπορίου και κυρίως εξειδικευμένα καταστήματα.

Μια ακόμη τάση που διακρίναμε -και από ό,τι φαίνεται θα ενισχυθεί ακόμα περισσότερο τα επόμενα χρόνια- είναι η ανάπτυξη εκείνων των δικτύων που εξυπηρετούν και αξιοποιούν την ταχύτατη ανάπτυξη του mobile & digitalmarketing. Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και εφαρμογών επιτρέπει τη δημιουργία νέων μοντέλων συνεργασίας, τα οποία με τη σειρά τους αναπτύσσουν νέα επιχειρηματικά σχήματα και αναδιαμορφώνουν συνολικά τον κλάδο τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών όσο και σε επίπεδο εμπορίας.

Franchisees: Αλλαγή Προτύπων και Κριτήρια Επιλογής

Είχαμε αναφερθεί και σε παλαιότερο άρθρο μας για τις αλλαγές στη συμπεριφορά των υποψηφίων franchisees.(«Ελπιδοφόρες Τάσεις και Συμπεριφορές»). Tα χαρακτηριστικά που είχαμε εντοπίσει είναι ότι όλο και περισσότεροι franchisees αναζητούν ποιοτικά χαρακτηριστικά στα συστήματα franchise, κυρίως όσον αφορά τα ανταγωνιστικά στοιχεία, τα στοιχεία διαφοροποίησής τους, τον βαθμό οργάνωσης και εφαρμογής συστημάτων υποστήριξης, τις υποδομές και το ανθρώπινο δυναμικό.
Υπάρχει μια σταδιακή, αργή μεν αλλά με σταθερό ρυθμό μετατόπιση από τα συστήματα εκείνα που θεωρούνταν «hot» ή που θεωρητικά αντιστέκονται στην κρίση, προς τα συστήματα εκείνα που ταιριάζουν στις δίκες τους δεξιότητες και εμπειρίες.
Τoπόσο προσεχτικοί πρέπει να είναι οι franchiseesτο έχουμε επισημάνει πολλές φορές («Απλά Μαθήματα για franchisees»).
Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλοι όσοι ενδιαφέρονται να ενταχθούν σε ένα δίκτυο είναι ότι η επιλογή αυτή αποδεικνύεται ιδιαίτερα απαιτητική, κρύβει παγίδες και χρειάζεται προσοχή («23+1 παγίδες που πρέπει να αποφύγετε στο franchising»).
Γρήγορο κέρδος, υπερεκτίμηση αγοράς, υπερεκτίμηση του δικτύου, πλασματικές διαφημίσεις, κακή επιλογή σε επίπεδο προσωπικού και οικονομικού σχεδιασμού, έλλειψη πλάνου εναλλακτικών κ.λπ. είναι βασικά λάθη που συνεχίζουν να χαρακτηρίζουν μεγάλο τμήμα υποψηφίων franchisee. Ευτυχώς όμως σε μικρότερο βαθμό από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια…

 

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ