Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Νίκος Πολυχρονόπουλος | Υπεύθυνος Franchise της Coffeebrands: «Η ανάπτυξη του delivery & take away είναι η λύση στο νέο περιβάλλον»

Νίκος Πολυχρονόπουλος | Υπεύθυνος Franchise της Coffeebrands: «Η ανάπτυξη του delivery & take away είναι η λύση στο νέο περιβάλλον»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Η χρήση του delivery πέραν από το κλασικό take away και dine in σε όλο τον χώρο της εστίασης, ήταν μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που προκάλεσε ο Covid-19, σύμφωνα με τον Νίκο Πολυχρονόπουλο, Υπεύθυνο Franchise της Coffeebrands. «Πολλά καταστήματα που εξυπηρετούσαν μέχρι τότε το καθιστικό τους και τους πελάτες take away, αναγκάστηκαν να αναπτύξουν και τη διανομή κατ’ οίκον. Οι αλλαγές που έφερε στον δικό μας χώρο, είναι ότι αναπτύχθηκε περεταίρω το κομμάτι του delivery, όπου ήταν εφικτό», σημειώνει.

country.manager polychronopoulos coffeebrandsΕπίσης, ο κ. Πολυχρονόπουλος μας εξηγεί πως τα καταστήματα έπρεπε ν’ αλλάξουν τρόπο σερβιρίσματος. Έπρεπε να προσαρμοστούν σε έναν διαφορετικό τρόπο εργασίας, ώστε να είναι πιο ευέλικτα και στο delivery αλλά και στο take away, καθώς με τις αλλαγές που ήρθαν είδαν πως μεταφέρθηκε αρκετός τζίρος από το dine in, στο take away και το delivery.

Πώς διαμορφώνεται η συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή; Ποιες είναι οι ανάγκες του;

O καταναλωτής άλλαξε τελείως συμπεριφορά ως προς τον τρόπο που ήθελε να καταναλώσει τα προϊόντα μας. Ήταν αναγκαστική η αλλαγή με τους περιορισμούς που δέχτηκε. Αλλά, είδαμε ότι ο σύγχρονος καταναλωτής επιζητούσε και πριν αλλά και πόσο μάλλον τώρα, διαφορετικούς τρόπους παραγγελίας κι εξυπηρέτησης. Ήθελε να εξυπηρετηθεί γρήγορα, να έχει μια καλή τιμή στις παραγγελίες του. Στράφηκε πιο πολύ στο γρήγορο φαγητό και τον καφέ. Ήταν σίγουρα και οι περιορισμοί, αλλά είδαμε πως όταν άνοιξε η αγορά, ήθελε επίσης, να εξυπηρετείται γρήγορα και να μπορεί να καταναλώσει μέσω take away και delivery.

Είδαμε ότι δεν αναπτύχθηκε τόσο πολύ ο τζίρος του delivery, αλλά αναπτύχθηκε εξίσου και ο τζίρος του take away. O καταναλωτής προσπαθώντας να βρει μια διέξοδο, να κάνει έστω και μία βόλτα, έπαιρνε έναν καφέ γρήγορα και δεν περιορίστηκε μόνο στο να καταναλώσει σπίτι αλλά και take away. Είδαμε λοιπόν να στρέφεται τζίρος και να αναπτύσσεται από το dine in, σε αυτά τα δύο κανάλια. Η διαφορά ήταν ότι ήθελε πιο πολύ να κάνει τις παραγγελίες του όταν πρόκειται για take away, μέσω online αγορών κι εργαλείων, από το να έρθει σε επαφή με τον barista ή τον άνθρωπο που θα τον εξυπηρετήσει.

coffeebrands franchise katastima

Ποιες ενέργειες χρειάζεται να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις εστίασης για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της εποχής;

Δεδομένου ότι ο Covid-19 δεν έχει παρέλθει, τα μηνύματα είναι ότι θα υπάρξουν πολλοί ακόμα μήνες προκλήσεων και αστάθειας στην αγορά. Τα καταστήματα εστίασης θα χωριστούν σε αυτά που έχουν χώρους να εξυπηρετήσουν σε εξωτερικό χώρο όπου και επικρατούν μικρότεροι περιορισμοί σε σχέση με καταστήματα που έχουν μόνο εσωτερικό χώρο κατανάλωσης, γιατί εκεί θα μειωθεί πολύ το κοινό που θα μπορούν να εξυπηρετήσουν. Θεωρώ πως η ανάπτυξη του delivery και του take away περεταίρω είναι η λύση και αυτό θα κάνουμε και εμείς. Αυτό ήρθε να μείνει και στη μετά Covid-19 εποχή. Και όσο καλύτερα οργανωμένα είναι αυτά τα δύο κανάλια εξυπηρέτησης, τόσο πιο ανταγωνιστικός θα γίνεις και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας της αγοράς θα πάρεις.

Ποιες προκλήσεις δημιούργησε ο Covid-19 για τη δική σας επιχείρηση και σε ποιες ενέργειες προχωρήσατε ώστε να τις αντιμετωπίσετε;

Πρόκληση ήταν για τα καταστήματα να μπορούν να διαμορφώσουν τον χώρο και την παραγωγή τους και το υπαλληλικό τους προσωπικό, έτσι ώστε να μπορούν να αντεπεξέλθουν στο γύρισμα του τζίρου από το ένα κανάλι στο άλλο (από το dine in σε take away στο delivery). Θα έπρεπε να εξασφαλίσουν σωστή παραγωγή, σωστή ποιότητα εξυπηρέτησης και προϊόντος με περιορισμούς σε προσωπικό, με αναστολές εργασίας κ.λπ., τα οποία μείωναν και τη διαθεσιμότητα των πόρων. Ακόμα και το ωράριο λειτουργίας ήταν πρόκληση. Καλεστήκαμε δηλαδή, να διαφοροποιήσουμε τελείως τον τρόπο λειτουργίας καθόλη τη διάρκεια της ημέρας σε ένα μέσο κατάστημα Coffeebrands, προκειμένου να αντεπεξέλθουμε στα νέα δεδομένα. Η πρόκληση ήταν η διαχείριση προσωπικού, εξασφάλιση ωρών λειτουργίας με μειωμένο διαθέσιμο προσωπικό, η προσέγγιση των πελατών που ήθελαν να εξυπηρετηθούν on-line, με προπληρωμένη παραγγελία για περισσότερη ασφάλεια και ανέπαφη παράδοση. Έπρεπε να εκπαιδεύσουμε εκ νέου λοιπόν και το προσωπικό παραγωγής αλλά και το προσωπικό διανομής, στο να μπορεί να είναι σύννομο με τους νέους κανόνες αλλά και με τις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.  Αυτό ήταν μια πρόκληση και τα πήγαμε αρκετά καλά.

coffeebrands franchise coffee

Ποιος είναι ο ρόλος των aggregators στο μέλλον των επιχειρήσεων εστίασης, καθώς παρατηρείται ραγδαία αύξηση του delivery και του ανταγωνισμού;

Ουσιαστικά, είναι μια σύγχρονη μέθοδος κι εκεί απευθύνεται. Στον σύγχρονο καταναλωτή, όπως χαρακτηριστικά λέμε και εμείς. Το προφίλ του μέσου καταναλωτή μας, ενός 20χρονου ενδεχομένως φοιτητή που δεν θα ήθελε να πει ούτε «γεια» σε αυτόν που θα παραγγείλει ή θα τον σερβίρει. Θέλει γρήγορα εργαλεία για να παραγγείλει, να πληρώσει online και πόσο μάλλον σε μα εποχή όπου η ασφάλεια και η υγιεινή είναι απαιτούμενες. Να αποφύγει όσο γίνεται τη δια ζώσης επαφή.

Εργαλεία λοιπόν που προσφέρουν μια πλατφόρμα παραγγελίας όπως είναι οι aggregators και μια παράδοση ευκολίας διανομής στον χώρο σου, νομίζω πως είναι αλληλένδετα με την εστίαση και τώρα και στο μέλλον. Σίγουρα, η ύπαρξη αυτών των aggregators βοήθησε στο ν’ αναπτυχθεί περεταίρω το delivery ακόμα και σε καταστήματα που μέχρι τώρα δεν είχαν κι αναγκάστηκαν να το κάνουν για να επιβιώσουν και να διατηρήσουν κάποιο τζίρο. Η χρήση τέτοιων πλατφορμών ήταν μονόδρομος γιατί δεν θα μπορούσαν μόνοι τους, σε γρήγορο χρονικό διάστημα να μπορούν να υποστηρίξουν κάτι τέτοιο ηλεκτρονικά.

Εμείς, παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχουμε αναπτύξει μια δική μας πλατφόρμα online παραγγελίας take away και delivery προκειμένω να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. Οι aggregators είναι σίγουρα είναι απαραίτητοι αλλά έχουν υψηλό κόστος λειτουργίας και ιδιαίτερα στην κατηγορία μας, δηλαδή, στο ταχυφαγείο τον γρήγορο καφέ με μικρότερη τιμή ροφήματος και σνακ, αυτό σημαίνει και πιο πιεσμένη κερδοφορία. Τα όποια περεταίρω έξοδα στο να συμπεριλάβεις και εργαλεία όπως οι aggregators, τότε επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο την κερδοφορία σου. Ναι μεν είναι απαραίτητα, σίγουρα συνέβαλλαν πολύ στην περεταίρω αύξηση του delivery, όχι τόσο στη δική μας κατηγορία, αλλά σε κλάδους που δεν δραστηριοποιούνταν στο delivery.

coffeebrands franchise coffee store

Μεγάλες επιχειρήσεις εστίασης στην Αμερική δυσκολεύονται να στελεχώσουν τα εστιατόριά τους, καθώς είναι μειωμένο το ενδιαφέρον για εργασία στην εστίαση, παρόλο που ο ημερήσιος μισθός αυξήθηκε αισθητά. Ποια είναι η άποψή σας πάνω σε αυτό; Οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν το ίδιο πρόβλημα; Αν ναι, με ποιον τρόπο μπορούν να ξεπεράσουν αυτή τη δυσκολία;

Πάντα είχε να κάνει με την εποχικότητα. Δηλαδή, η διάθεση προσωπικού το καλοκαίρι μειωνόταν. Αυτό που είδαμε, πέραν από την καλοκαιρινή περίοδο που αντιμετωπίσαμε πρόβλημα διαθέσιμου προσωπικού, τους υπόλοιπους μήνες δεν είχαμε σοβαρό θέμα εύρεσης προσωπικού, εκτός κάποιων ελάχιστων εξαιρέσεων, τοπικά. Σίγουρα, η αύξηση του delivery στο μέλλον, θεωρώ ότι θα επηρεάσει πολύ και θα πιέσει τη διαθεσιμότητα των διανομέων σε αυτό το κομμάτι. Όσο εισέρχονται περισσότερα καταστήματα στο κανάλι του delivery, τόσο θα επηρεάζεται σημαντικά η διαθεσιμότητα των διανομέων.

Τι θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι franchisees πριν αποφασίσουν να επενδύσουν σε ένα franchise concept εστίασης;

Εμείς στην Coffeebrands, ουσιαστικά στεκόμαστε σε 3 βασικούς πυλώνες όταν επικοινωνούμε το δικό μας franchise και θεωρούμε πως είναι τα βασικά κριτήρια στα οποία πρέπει να βασιστεί κάποιος πριν επενδύσει σε μια αλυσίδα franchise:

  1. H ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών
  2. Oι τιμές κτήσεως αν θέλετε της πρώτης ύλης και των προϊόντων
  3. Η τροφοδοσία των προϊόντων

Η Ελλάδα είναι μία «δύσκολη» μορφολογικά χώρα και δεν μιλάω μόνο για τα αστικά κέντρα αλλά γενικότερα. Ένας υποψήφιος franchisee πρέπει να εξασφαλίσει από τον franchisor ότι θα έχει άριστη εξυπηρέτηση ως προς την τροφοδοσία των προϊόντων. Φυσικά, κάποιος που θέλει να επενδύσει σε ένα franchise, έχοντας εξασφαλίσει τα παραπάνω, το βασικότερο κομμάτι που θα έπρεπε να δει είναι η σχέση ποιότητας και τιμής. Δηλαδή, ποιο θα είναι το τίμημα για να αποκτήσει κάποιος, να ενταχθεί κάποιος κάτω από την ομπρέλα της Coffeebrands, να αποκτήσει το δικό του κατάστημα και βάσει αυτού του τιμήματος ποιος θα είναι ο χρόνος απόσβεσης. Εμείς, έχουμε πετύχει λοιπόν, ένα αρκετά οικονομικό και προσιτό πακέτο και είναι δελεαστικό ως προς το ύψος της επένδυσης αλλά και την εξασφάλιση ότι σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα θα αποσβεστεί.

Το δικό μας μοντέλο έχει δείξει ότι οι franchisees οι οποίοι αυτοαπασχολούνται είναι οι ιδανικοί συνεργάτες. Αν φέρουμε για παράδειγμα ένα νεαρό ζευγάρι που αποφάσισε να αποκτήσει το δικό του Coffeebrands, είναι το ιδανικό σχήμα. Δηλαδή, να είναι παρόντες στο κατάστημα και οι δύο ή ένας από τους δύο. Έτσι, εξασφαλίζουν μια θέση εργασίας αλλά και καλύτερο έλεγχο για την ανάπτυξη του καταστήματος. Δεν είναι απαιτούμενο, αλλά είναι το ιδανικό.

Ποιο είναι το μέλλον της εστίασης; Θα συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών;

Για τον δικό μας κλάδο, του take away, delivery, καθιστικού, του γρήγορου προσφερόμενου καφέ και σνακ, θεωρώ ότι θα εξακολουθήσει να είναι ένα ενεργό κομμάτι στον κλάδο της εστίασης. Βλέπουμε ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, προσπερνώντας πάντα και τα όποια εμπόδια τύπου Covid-19, θεωρώντας ότι προσφέρουμε ένα ποιοτικό ρόφημα-σνακ σε μια τιμή, ώστε να μπορεί να το καταναλώσει ο πελάτης καθημερινά και να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. 

  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ