Tα κριτήρια που λαμβάνουν υπόψη στα My Market Local, στο πλαίσιο της ανάπτυξης μέσω franchising και με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του καθε σημείου μας παρουσιάζει ο κ. Γιώργος Πρωτόπαπας επικεφαλής του τμήματος Franchise του My Market Local.
Σε συνέντευξή του στο FRANCHISE SUCCESS, στο πλαίσιο της θεματικής έκδοσης “Convenience Stores και Franchising” ξεχωρίζει τα χαρακτηριστικά εκείνα που πρέπει να διαθέτει επίσης ένας συνεργάτης franchisee, προκειμένου να ενταχθεί στη μεγάλη οικογένεια του δικτύου καταστημάτων της Metro.
Οι συνεργάτες-franchisees των My market είναι μέλη της μεγάλης οικογένειας της METRO και αντιμετωπίζονται ως μία μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης με αμοιβαίες προοπτικές εξέλιξης και κερδοφορίας.
Σε ό,τι αφορά το ολιστικό πλάνο στήριξης που αφορά τους καινούριους franchisees που εισέρχονται στους κόλπους του δικτύου, εκτός από την business level εκπαίδευση που λαμβάνουν, έχουν στο πλευρό τους και τρεις ακόμη ειδικότητες να τους πλαισιώνουν και να τους ενισχύουν. Πρόκειται για τον σύμβουλο Franchise, τον εκπαιδευτή εμπορικής εικόνας καθώς και το call center.
Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή τοποθεσίας ενός νέου Convenience Store;
Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του δικτύου μας μέσω του μοντέλου franchise, λαμβάνουμε υπόψιν μας αρκετά κριτήρια, τα οποία θα συμβάλουν θετικά στη λειτουργία του κάθε My market Local από την έναρξη του.
- Τα κυριότερα κριτήρια είναι τα παρακάτω:
- Πληθυσμιακή κάλυψη της περιοχής του σημείου
- Δημογραφικά στοιχεία που σχετίζονται με το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής και τη δυναμική των καταναλωτών
- Στοιχεία που αφορούν τον ανταγωνισμό στην περιοχή
- Καθώς και πολεοδομικά χαρακτηριστικά του υποψηφίου κτιρίου, όπως η προβολή και το πάρκινγκ για τους πελάτες.
Ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας franchisee του δικτύου σας;
Οι συνεργάτες-franchisees των My market είναι μέλη της μεγάλης οικογένειας της METRO και αντιμετωπίζονται ως μία μακροχρόνια σχέση εμπιστοσύνης με αμοιβαίες προοπτικές εξέλιξης και κερδοφορίας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ένας franchisee είναι:
- Να έχει ανάγκη να δημιουργήσει μια θέση εργασίας για τον ίδιο και ίσως για τους οικείους του.
- Να έχει τη διάθεση να εκπαιδευτεί στο πως να διοικεί μια ομάδα ανθρώπων και να μπορεί επίσης να παρακινεί και να εκπαιδεύει άλλους.
- Να είναι διατεθειμένος να αφιερώνει χρόνο ώστε να πετύχει η επιχείρηση του.
- Να υπάρχει ευχέρεια συναναστροφής με κόσμο – πελάτες.
- Να είναι προσανατολισμένος στην εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών.
- Να είναι φιλόδοξος.
- Να τον στηρίζει το οικογενειακό ή το οικείο περιβάλλον στο εγχείρημα μιας επενδυτικής – επιχειρηματικής κίνησης.
Ποιοι είναι οι κύριοι τομείς υποστήριξης που παρέχει η εταιρεία σας στους franchisees και πώς εκπαιδεύετε και προετοιμάζετε τους νέους franchisees για να επιτύχουν;
Διαθέτουμε ένα ολιστικό 360ο πλάνο εκπαίδευσης, το οποίο ξεκινά και δίνει βάση στο λειτουργικό κομμάτι, όπου κάποιος συνεργάτης εκπαιδεύεται σε τομείς όπως, την εμπορικότητα του καταστήματος, τις διαδικασίες και τη διαχείριση του προσωπικού.
Καθώς αυτά γίνονται κτήμα του κάθε συνεργάτη, περνάμε σε business level εκπαίδευση που περιλαμβάνει τη βελτίωση της μικτής κερδοφορίας του καταστήματος, την επιλογή του κωδικολογίου, το τοπικό marketing και την ανάλυση των οικονομικών δεικτών του καταστήματος.
Είναι σημαντικό να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι το δίκτυο franchise διαθέτει 3 ρόλους υποστήριξης προς τον συνεργάτη-franchisee:
- Τον Σύμβουλο Franchise: Είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ Franchisee και εταιρείας, όσο και Business Consultant του Franchisee, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία και φροντίζοντας την μεγιστοποίηση της κερδοφορίας του.
- Τον εκπαιδευτή Εμπορικής Εικόνας: Είναι ο υπεύθυνος για την εκπαίδευση του Franchisee και της ομάδας του, για την καλή λειτουργία και την εμπορικότητα του καταστήματος.
- Το Call Center: Παρέχει άμεσες λύσεις σε μηχανογραφικά θέματα, με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας, όπως και η επιχείρησή του συνεργάτη.