Η MIGATO, από το 1983 πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά υπόδησης, ενώ παράλληλα συνεχίζει σταθερά την ανάπτυξή της, εντός και εκτός συνόρων. Με πάνω από 120 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, το brand που αγαπούν οι fashion lovers επενδύει σε γερές επαγγελματικές σχέσεις και ξεχωρίζει στο χώρο της ένδυσης. Ο κ. Πέτρος Γάτος, Business Development Director μας εξηγεί πως ξεκίνησε η ανάπτυξη της εταιρείες σε νέες αγορές και πως συνεχίζει αυτή να εξελίσσεται.
Πότε ξεκινήσατε να σχεδιάζετε την επέκταση της εταιρείας σας στο εξωτερικό; Ποιοι ήταν οι λόγοι που σας οδήγησαν σε αυτό;
Η MIGATO, μετά την εδραίωση της στην ελληνική αγορά τόσο στην λιανική όσο και στην χονδρική, να στρέφει την προσοχή της στην επέκταση του brand στο εξωτερικό, καθώς φαινόταν σαν τη μόνη φυσική εξέλιξη μιας εταιρείας που θέλει να διατηρήσει την αναπτυξιακή της πορεία.
Ποια ήταν τα βήματα που ακολουθήσατε και με ποια κριτήρια επιλέξατε τη χώρα δραστηριοποίησης;
Τα βασικά βήματα για την ανάπτυξη στο εξωτερικό είναι ένα σωστό market research σχετικά με τον τοπικό και διεθνή ανταγωνισμό που δραστηριοποιείται ήδη στην τοπική αγορά, αλλά και για το βιοτικό επίπεδο του κοινού και τις καταναλωτικές του συνήθειες. Ωστόσο, το καθοριστικότερο βήμα πριν την τελική απόφαση είναι η εύρεση του κατάλληλου συνεργάτη.
“Η μεγαλύτερη πρόκληση κάθε φορά είναι οι στρατηγικές κινήσεις marketing που πρέπει να γίνουν σε μια νέα αγορά, έτσι ώστε το brand MIGATO να ενταχθεί στην τοπική καταναλωτική συνείδηση και να αποκτήσει την αναγνωρισιμότητα.”
Ποια ήταν αντίστοιχα για την επιλογή του master franchisee;
Θεωρούμε ότι η σωστή επιλογή συνεργάτη που θα παίξει τον ρόλο του master franchisee σε μια νέα αγορά είναι η πιο σημαντική απόφαση για μια εταιρεία που επιθυμεί να κάνει αυτό το βήμα. Εμείς λαμβάνουμε υπ΄όψην την φερεγγυότητα και την αντίστοιχη επιχειρηματική εμπειρία του συνεργάτη, αλλά συνεχίζουμε να δίνουμε μεγάλη βαρύτητα και στην προσωπική επαφή.
Κάθε χώρα έχει ιδιαιτερότητες. Έχετε κάνει την ανάλογη προσαρμογή στο concept και ποια περιθώρια ευελιξίας έχετε θέσει στον master franchisee;
Πιστεύουμε ότι μια καρποφόρα συνεργασία βασίζεται στην ανταλλαγή γνώσης μεταξύ των συνεργατών και στην προσαρμοστικότητα και των δύο μερών στα εκάστοτε δεδομένα, ειδικά όταν η συνεργασία αφορά διαφορετικές χώρες με πολλές πολιτιστικές, καιρικές και άλλες πρακτικές διαφορές. Προσπαθούμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες κάθε τοπικής αγοράς, προσφέροντας custom λύσεις σε ζητήματα όπως π.χ. το προϊοντικό μείγμα και τα υλικά marketing.
Χρειάστηκε να προβείτε σε αλλαγές του επιχειρηματικού μοντέλου ή ποιες άλλες ενέργειες ήταν αναγκαίες ώστε να ενταχθεί με επιτυχία το brand στην ξένη αγορά;
Με την πολύτιμη βοήθεια του τοπικού συνεργάτη μας, αφουγκραζόμαστε τόσο τις ανάγκες των εκεί καταναλωτών, όσο και τη δραστηριότητα του τοπικού ανταγωνισμού, ώστε να προσφέρουμε πάντα ένα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, που μπορεί να ενταχθεί με επιτυχία και σταθερή ανοδική πορεία στην εκάστοτε αγορά.
Ποιες προκλήσεις συναντήσατε τα πρώτα χρόνια λειτουργίας του brand σε ξένες αγορές; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η μεγαλύτερη πρόκληση κάθε φορά είναι οι στρατηγικές κινήσεις marketing που πρέπει να γίνουν σε μια νέα αγορά, έτσι ώστε το brand MIGATO να ενταχθεί στην τοπική καταναλωτική συνείδηση και να αποκτήσει την αναγνωρισιμότητα που θα του επιτρέψει να ανθίσει. Είναι μια από τις πιο δημιουργικές προκλήσεις που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, και το κάνουμε με χαρά και ενθουσιασμό κάθε φορά, καθώς το marketingteamτης MIGATOέχει την εμπειρία να προσφέρει πολύτιμη τεχνογνωσία και δημιουργικές ιδέες στους συνεργάτες μας στο εξωτερικό, βοηθώντας τους πάντα να ξεπερνούν αυτό το αρχικό στάδιο του brand awareness building.
Πώς σας υποδέχτηκε η τοπική αγορά; Ποιες ήταν οι πρώτες εντυπώσεις;
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε δει να υποδέχονται την MIGATOμε ενθουσιασμό σε κάθε νέα αγορά στο εξωτερικό. Οι πρώτες εντυπώσεις που μας μεταφέρουν οι συνεργάτες μας είναι ότι το προϊόν που προσφέρουμε είναι πλήρως ανταγωνιστικό απέναντι σε πασίγνωστα international brands και αυτό μας επιτρέπει να βλέπουμε με αισιοδοξία το μέλλον της MIGATO στην διεθνή αγορά.
Ποιο είναι το κλειδί για την επιτυχή ένταξη ενός concept στη διεθνή αγορά;
Πιστεύουμε ότι το κλειδί για την επιτυχή ένταξη ενός brandσε μια νέα αγορά είναι η συνεχής έρευνα σε σχέση με τον διεθνή ανταγωνισμό, με ταυτόχρονη διατήρηση των core αξιών του. Αυτό για εμάς σημαίνει ότι είμαστε μια πλήρως ανταγωνιστική ελληνική εταιρεία με value-for-moneyπροϊόν μόδας, η οποία πλέον στέκεται επάξια δίπλα σε διεθνή brands.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας, σκέφτεστε να επεκτείνετε το brand σας και σε περισσότερες χώρες;
Στόχος μας είναι η MIGATO να γίνει ένα διεθνές brand με παρουσία σε όλον τον κόσμο, οπότε πάντα στα σχέδιά μας είναι η επέκταση σε ακόμα περισσότερες χώρες, αλλά με στρατηγική, στοχευμένες κινήσεις και σωστές μακροχρόνιες συνεργασίες.
Ποια είναι τα βασικά σημεία που θα πρέπει να προσέξει ένας Έλληνας franchisor αν αποφασίσει να δραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό;
Κάθε ελληνικό brand το οποίο θέλει να βγει στην αγορά του εξωτερικού θα πρέπει να είναι ανοιχτό σε τυχόν αλλαγές που μπορεί να χρειαστούν να κάνει, ώστε να είναι αποδεκτό και ανταγωνιστικό στην εκάστοτε αγορά, και θα πρέπει να επικεντρώνεται στο ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Η προσαρμοστικότητα είναι το ποιο σημαντικό χαρακτηριστικό για ένα brand που θέλει να επιβιώσει, αλλά θα πρέπει να προσαρμόζεται χωρίς να χάνει την ταυτότητά του.
Ποια τα οφέλη -πέραν των οικονομικών- για ένα δίκτυο;
Η αναγνωρισιμότητα σε Ελλάδα και εξωτερικό σαν ένα επιτυχημένο ελληνικό brand, μας κάνει να αισθανόμαστε περήφανοι που επιτυγχάνουμε τους στόχους μας.