Γύρω από τη Λεωφόρο Λαυρίου στα Γλυκά Νερά βρίσκεται μια τεράστια οικιστική και βιομηχανική περιοχή και οι καταναλωτές μαζί με τους περαστικούς βιώνουν καθημερινά την εμπειρία Coffee Island στο κατάστημα που λειτουργούν η ‘Ερικα Σταυριανέα και η συνεταίρος της Σοφία Δουλφή. Η ‘Ερικα Σταυριανέα σπούδασε Τουριστικές Επιχειρήσεις στο Ηράκλειο Πανεπιστημίου Κρήτης, εργάστηκε σε αλυσίδες ξενοδοχείων και ήταν για πολλά χρόνια τραπεζικό στέλεχος. Ξεκίνησε το επιχειρηματικό της ταξίδι με την Coffee Island το 2020. Διευθύνει το Coffee Island στα Γλυκά Νερά και μάχεται με 9 εργαζόμενους.
Η ‘Ερικα παρουσιάζει την εμπειρία της ως συνεργάτης της Coffee Island στη σειρά «Κάθε Συνεργάτης και μια Ιστορία», είναι καλά παραδείγματα μικρομεσαίων επιχειρηματιών που εμπνέουν με τη δημιουργικότητα, την ανθεκτικότητα και το πάθος τους για καφέ. Βάζοντας τις προσωπικές της αξίες στο κατάστημα και στην ομάδα της, θεωρεί πως χρειάζεται να δείχνει κανείς υπευθυνότητα και συνέπεια σε ό,τι οργανώνει στην επιχείρησή του, προκειμένου να εξελιχθεί.
Για την Έρικα, η διαφορά τους είναι “πως χτίζουμε καλή και ευγενική εικόνα προς τους όλους τους πελάτες, οι ιδιοκτήτριες είναι κάθε μέρα παρούσες στην επιχείρηση και όλοι φροντίζουν να μην είναι απρόσωπο το service, αλλά να έχει αμεσότητα και φιλική διάθεση.“
Με ποιο (είδος) καφέ ξεκινάτε την ημέρα σας;
Πίνω ένα εσπρεσάκι το πρωί, για να βεβαιωθώ πως έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ρυθμίσεις. Ε, βέβαια δεν είναι το μόνο μέσα στην ημέρα.
Τι σας έκανε να επιχειρήσετε και να επιλέξετε την Coffee Island;
Ήμασταν ήδη πελάτες του καταστήματος που προϋπήρχε και μέσα στην πανδημία ερχόμασταν καθημερινά για να απολαύσουμε και τον καφέ μας. Συνειδητοποιήσαμε πόση ζωή και ενέργεια υπήρχε εδώ μέσα. Έτσι, όταν μάθαμε πως υπήρχε η δυνατότητα να επενδύσουμε στο συγκεκριμένο κατάστημα ήταν θετική και άμεση η αντίδρασή μας. Βιώναμε την εμπειρία, γνωρίζαμε την ομάδα και ήταν η τέλεια ευκαιρία να κάνουμε κάτι δικό μας. Εκτίμησα πως η εταιρία στηρίζει τους επιχειρηματίες, είχε απαντήσεις και μας εξασφάλισε συστήματα και προϊόντα ποιότητας. Ήταν σημαντικό πως την είχα αξιολογήσει από όλες τις πλευρές προηγούμενα σαν καταναλωτής τους. Με την Coffee Island έχουμε αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης, γιατί εκείνοι εμπιστεύθηκαν το δικό τους brand name στα χέρια μας, και εμείς εμπιστευθήκαμε την επιχειρηματική ιστορία τους και τα ποιοτικά τους προϊόντα.
Πόσο και πώς έχει αλλάξει η αγορά καφεστίασης από τότε που ξεκινήσατε;
Πάρα πολύ! Εκτός από τον ανταγωνισμό, οι καταναλωτές άλλαξαν συνήθειες. Νομίζω πως σήμερα έχουμε πιο έμπειρους καταναλωτές ποιότητας και γεύσης στον καφέ. Δεν επιλέγουν απλά ένα καφέ, αλλά επιλέγουν προϊόντα και από το καφεκοπτείο, θέλουν να μαθαίνουν.
Ποια είναι η συνταγή σας για να έχετε ανθεκτικότητα;
Για να αντέξουμε ως επιχείρηση καφέ και καλής εμπειρίας, χρειάζεται ένας συνδυασμός πραγμάτων. Ο πελάτης δεν έρχεται μόνο για ένα ρόφημα σε εμάς, αλλά για μια συνολικά θετική εμπειρία που ξεκινά από ένα χαμόγελο και την ευγένεια. Κατευθύνεις τον πελάτη και του προτείνεις να δοκιμάσει κάτι νέο. Έχεις ειλικρίνεια προς τον πελάτη σου, γιατί από αυτό μόνο κερδίζεις. Ανθεκτικότητα σημαίνει πως κερδίζω το μυαλό και την καρδιά των καταναλωτών για να θέλουν να έρθουν ξανά.
Με ποιες ενέργειες σας νιώθει ο καταναλωτής την εμπειρία Coffee Island;
Το νούμερο ένα είναι η θετική ενέργεια, η καλή διάθεση, ένα ζεστό χαμόγελο. Το να είσαι και να φαίνεσαι διαθέσιμος για ερωτήσεις, ακόμη και αν θέλει ο καταναλωτής να σου πει μια ιστορία που του έτυχε. Έτσι δημιουργείς μια επαφή μαζί του και νιώθει οικεία. Η εκπαίδευση του προσωπικού είναι εξίσου πολύ σημαντική. Ένα μέλος της ομάδας που ξέρει το αντικείμενο του, το μεταδίδει, ακόμη και αν δεν μιλήσει πολύ. Ένας εκπαιδευμένος εργαζόμενος θα πει πράγματα που ο κόσμος δεν ξέρει και θα δώσουν ερέθισμα για να σκεφτεί κάποιος ποικιλία, γεύση, αίσθηση. Η εκπαίδευση πρέπει να ανανεώνεται κάθε χρόνο και να ξέρουμε όλοι πως σε αυτό που αγαπάμε πρέπει να επενδύσουμε χρόνο και γνώση!
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;
Να αγαπάει πραγματικά αυτό που ξεκινάει, και να είναι αποφασισμένος να αφιερώσει ένα πολύ μεγάλο μέρος της καθημερινότητας του σε αυτό, έχοντας κάνει πρώτα μια καλή έρευνα αγοράς.
Ποια συμβουλή θα δίνατε σε υποψήφιο επιχειρηματία πριν ξεκινήσει;
Θα εκτιμηθεί η συνέπειά σου, όπου κι αν δουλέψεις. Αν αγαπάς αυτό που θα κάνεις, θα φανεί και θα μεταδοθεί σε όλους! Να μην είσαι αποκομμένος, αλλά συνεργατικός. Και όλα αυτά να τα κάνεις, ακόμη κι αν είναι προσωρινή η δουλειά σου, γιατί κάθε μέρα εκπαιδεύεσαι για το μακρόχρονο μέλλον σου!
Η ομάδα, οι άνθρωποι μας κάνουν τον κόσμο να έρχεται ξανά και ξανά, πρωί και απόγευμα. Η αλήθεια είναι ότι σε ένα οποιοδήποτε κατάστημα που δεν σου χαμογελούν, δεν επιστρέφεις δεύτερη φορά.
Ποιες καλές πρακτικές εφαρμόσατε για περισσότερες πωλήσεις, που δημιουργούν παράλληλα πιστότητα;
Μας βοηθά διαρκώς το ποιοτικό προϊόν. Η ομάδα μας το απογειώνει και οι προσφορές βοηθούν πολύ στις πωλήσεις καφεκοπτείου για το σπίτι ή το γραφείο. Επιπλέον, μετράει το πόσο καλά ξέρεις, πόσο θυμάσαι, πώς να εξυπηρετείς τον πελάτη που έρχεται ξανά και ξανά. Εκεί είναι το μυστικό μας.
Πώς βοηθά τη μάρκα Coffee Island το Direct Trade με τις φάρμες καφέ;
Με το Direct Trade, το κοινό ξέρει πως έχουμε πολλούς μονοποικιλιακούς καφέδες, αλλά πρέπει να εκπαιδεύουμε συνεχώς τον καταναλωτή για να μην ξεχνά πως πρόκειται για συγκεκριμένες μικρές φάρμες και μικρές παραγωγές. Όχι μόνο φέρνουμε ποιοτικό προϊόν και μοναδικές γεύσεις, αλλά στηρίζουμε τοπικές κοινωνίες και ανθρώπους που αλλιώς δεν θα είχαν εισόδημα.
Τι χρειάζεται να φροντίζει ένα κατάστημα λιανικής, για να μην δημιουργεί αρνητική εντύπωση;
Νούμερο ένα είναι η καθαριότητα στο μαγαζί, την ομάδα, στις ποδιές μας, σε κάθε λεπτομέρεια που βλέπει το ανθρώπινο μάτι. Δεύτερον πρέπει να είναι γεμάτο το κατάστημα για να αναδεικνύει την ποικιλία. Και όπως είπα προηγούμενα χαμόγελο, υποδοχή, και ευγένεια που σε εμπνέουν.
Τι θα λέγατε σε πολίτες για να μην πετούν τα πλαστικά μιας χρήσης;
Ακόμη και σήμερα ο καταναλωτής μπορεί να μας ρωτά για πλαστικό καλαμάκι, αλλά προσπαθούμε να τους εξηγούμε πως είναι η σωστή επιλογή. Στα θέματα περιβάλλοντος, ξέρουμε, η αλλαγή δεν θα έρθει με την πρώτη μέρα, αλλά πρέπει όλοι μαζί να χτίσουμε συνήθειες. Ας ξεκινήσουμε από κάπου.
«Όταν κάνεις υπεύθυνα μια δουλειά δεν μπορεί να χαλαρώνεις και να τα αφήνεις όλα στον αυτόματο πιλότο. Δεν το λέει κανείς, αλλά σε απασχολούν οι ευθύνες και η εξέλιξη επί 24 ώρες και για 7 ημέρες, η δουλειά σε κρατάει σε ενέργεια και εγρήγορση.»
Τι κάνετε για αποσυμπίεση και ευεξία στο τέλος της ημέρας;
Προσπαθώ συχνά να βρίσκομαι με φίλους και ένα ιδιαίτερο μέρος για εμένα είναι η Λέσχη Ανάγνωσης που έχω επιλέξει για το διάβασμά μου.
Κάθε καφές και μια ιστορία!
Η συνεργασία με την Coffee Island, βασίζεται στο δίκαιο επιχειρείν. Το σύστημα Δικαιόχρησης, είναι δομημένο ώστε να παρέχει μια υγιή εμπορικά συνεργασία απαλλαγμένη από οικονομικές δεσμεύσεις (royalties) αλλά και απαιτήσεις ως προς τον όγκο παραγγελιών, ενώ αναβαθμίζονται συνεχώς οι υπηρεσίες, τα προϊόντα και η υποστήριξη προς το δίκτυό της. Παράλληλα, επενδύει συνεχώς στην αναβάθμιση των ιδιόκτητων μονάδων επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, για την κάλυψη των αναγκών του δικτύου της.
Υποστηρίζει την άμεση συνεργασία (Direct Trade) με παραγωγούς ή συνεταιρισμούς στις χώρες παραγωγής καφέ, έχοντας καταφέρει να δημιουργήσει συνεργασίες εμπιστοσύνης και μακροχρόνιες βιώσιμες συμφωνίες εξασφαλίζοντας προϊόντα υψηλής και μοναδικής ποιότητας. Παράλληλα, διαθέτει ιδιόκτητες εγκαταστάσεις επεξεργασίας καφέ και αποθήκευσης, στην Πάτρα, όπου επεξεργάζονται και καβουρδίζονται 1400 τόνοι καφέ τον χρόνο.
Αναγνωρίζεται ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (Allegra European Awards – 2016,2018,2019,2022) και είναι η Νο7 μάρκα σε ρυθμό ανάπτυξης και μέγεθος δικτύου στην Ευρώπη (Food Service Europe & Middle East 2023). Αποστολή της είναι να προσφέρει καθημερινά μια ποιοτική εμπειρία σε όλους τους λάτρεις του καφέ, διδάσκοντάς τους τα μυστικά του, χωρίς να είναι ακριβός και απρόσιτος.