Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Μαρία Αρτίκη, OK! Anytime Markets | «Το κλειδί είναι η διαρκής βελτιστοποίηση κόστους»

Μαρία Αρτίκη, OK! Anytime Markets | «Το κλειδί είναι η διαρκής βελτιστοποίηση κόστους»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Το 2022 μας έδειξε πως τα δίκτυα που αναπτύσσονται με την μέθοδο του franchising έχουν μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και οι προσπάθειες που γίνονται είναι μέσα σε ένα πιο επαγγελματικό πλαίσιο. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που καθόρισαν την αγορά είναι αφενός η ζήτηση από τους καταναλωτές περισσότερης αξιοπιστίας και διαφάνειας – κάτι που προσφέρουν τα επώνυμα brands – αφενός η αυξημένη πίεση για καλύτερες τιμές, που μπορούν να οδηγήσουν σε οικονομίες κλίμακος. 

Συνέντευξη με την Μαρία Αρτίκη, Διευθύντρια Marketing & Επικοινωνίας της OK Anytime Markets Α.Ε., στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2023.

Στην OK Anytime Markets A.E. έχουμε ήδη αφουγκραστεί τις ανάγκες και τις μεταβολές της αγοράς και για αυτό το λόγο το δίκτυό μας σημειώνει αλματώδη ανάπτυξη, με μεγάλη συμμετοχή επιχειρηματιών που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αγκάλιασαν το νέο μας concept, OK Grocery – Super Market & Deli. 

Στην post COVID-19 εποχή ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά από προκλήσεις όπως πληθωρισμός, υψηλό κόστος ενέργειας, τη συρρίκνωση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, την αβεβαιότητα που προκαλεί ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις κατά την κρίση σας και ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει και σε ποιους τομείς;

Η αύξηση του πληθωρισμού, το ολοένα αυξημένο κόστος της ενέργειας έχουν πραγματικά δημιουργήσει μια αφόρητη κατάσταση στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, καθώς η απορρόφηση των αυξήσεων είναι ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, που σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Θεωρώ ότι αυτή ήταν και είναι η μεγαλύτερη πρόκληση την περίοδο 2022 – 2023, σχετικά με την οποία έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά στην εσωτερική μας οργάνωση και κυρίως σε ό,τι αφορά στα logistics και τη λειτουργία καταστημάτων. Το κλειδί είναι η συνεχής προσπάθεια για βελτιστοποίηση του ελέγχου στα κέντρα κόστους, ώστε μέσω και της δημιουργίας οικονομίας κλίμακος να μπορεί μια επιχείρηση να είναι όσο γίνεται πιο ανταγωνιστική. Σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, είναι αλήθεια ότι υπάρχουν δυσκολίες στην αγορά, αλλά εμείς αυτό το βλέπουμε ως ευκαιρία ώστε να αναδείξουμε το δικό μας φιλικό προς τον εργαζόμενο περιβάλλον.

Το μοντέλο του franchising έχει αναπτυχθεί με γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, αποτελώντας μια μοναδική μορφή επιχειρηματικής συνεργασίας.

Παράλληλα ο ανταγωνισμός εντείνεται με ανακατατάξεις, είσοδο νέων ανταγωνιστών είτε από το εξωτερικό είτε από άλλους κλάδους. Σε ποιους τομείς οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ώστε να τονώσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα;

Στο μοντέλο μας δεν υπάρχει μυστικό ή συνταγή επιτυχίας. Ενδιαφερόμαστε ειλικρινά και με την ίδια βαρύτητα για τον πελάτη μας, για τον συνεργάτη μας, για
τους προμηθευτές και τους καταναλωτές μας. Αυτή ηφιλοσοφία μας έφτασε εδώ που βρισκόμαστε και η ίδια θα μας οδηγήσει στο μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, αν
μια αλυσίδα franchise έχει το σωστό μείγμα παρουσίας (δίκτυο), εξυπηρέτησης (customer experience) και σωστών τιμών και βρίσκεται πάντα στο πλευρό όλων
των ενδιαφερόμενων μερών, θα έχει θέση στην αγορά και την καρδιά των stakeholders. Οι κυριότερες τάσεις στην αγορά των επιχειρήσεων που λειτουργούν με το μοντέλο του franchising πιστεύω ότι είναι η ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας – τάση που η εταιρεία μας έχει ήδη αξιοποιήσει, η ενσωμάτωση ολοένα και περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών για τη δημιουργία ενός one stop shop και τέλος η αυξημένη ζήτηση από νεότερους επιχειρηματίες που μας χαροποιεί ιδιαίτερα, καθώς έχουν περισσότερη όρεξη και φιλοδοξία για συνεργασία που οδηγεί στην επιτυχία.
 
Παρατηρείται ιδιαίτερη στροφή στην αξιοποίηση της τεχνολογίας που έχει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία των δικτύων. Ποιες ευκαιρίες δημιουργούνται και σε ποιους τομείς πρέπει να δοθεί έμφαση;
 
Παράλληλα, η τεχνολογία βρίσκεται σε άνθιση και κάθε επιχείρηση πρέπει να την χρησιμοποιεί για να βελτιώνει και να υποστηρίζει την αλυσίδα αξίας της ανάλογα με το μοντέλο που έχει δημιουργήσει. Για παράδειγμα εμείς στην OK! Anytime Markets αξιοποιούμε την τεχνολογία κυρίως για τη βελτίωση της λειτουργίας των παραγγελιών του δικτύου μας, της οργάνωσης του logistic center μας καθώς και του stock control, ενώ κάποια άλλη επιχείρηση μπορεί να αξιοποιεί την τεχνολογία σε άλλους τομείς. Για να επιβιώσει οποιαδήποτε επιχείρηση σε ένα δυναμικό περιβάλλον με πολλές αλλαγές πρέπει να αποδεχθεί πως η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά. Έτσι λοιπόν αντιμετωπίζουμε όλες τις προκλήσεις σαν κάτι φυσιολογικό και είμαστε δίπλα σε όλους τους εμπλεκόμενους για να τους βοηθήσουμε όσο μπορούμε να ενστερνιστούν αυτήν τη φιλοσοφία.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ