Το 2022 μας έδειξε πως τα δίκτυα που αναπτύσσονται με την μέθοδο του franchising έχουν μάθει από τα λάθη του παρελθόντος και οι προσπάθειες που γίνονται είναι μέσα σε ένα πιο επαγγελματικό πλαίσιο. Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά που καθόρισαν την αγορά είναι αφενός η ζήτηση από τους καταναλωτές περισσότερης αξιοπιστίας και διαφάνειας – κάτι που προσφέρουν τα επώνυμα brands – αφενός η αυξημένη πίεση για καλύτερες τιμές, που μπορούν να οδηγήσουν σε οικονομίες κλίμακος.
Συνέντευξη με την Μαρία Αρτίκη, Διευθύντρια Marketing & Επικοινωνίας της OK Anytime Markets Α.Ε., στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2023.
Στην OK Anytime Markets A.E. έχουμε ήδη αφουγκραστεί τις ανάγκες και τις μεταβολές της αγοράς και για αυτό το λόγο το δίκτυό μας σημειώνει αλματώδη ανάπτυξη, με μεγάλη συμμετοχή επιχειρηματιών που σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα αγκάλιασαν το νέο μας concept, OK Grocery – Super Market & Deli.
Στην post COVID-19 εποχή ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά από προκλήσεις όπως πληθωρισμός, υψηλό κόστος ενέργειας, τη συρρίκνωση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, την αβεβαιότητα που προκαλεί ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις κατά την κρίση σας και ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει και σε ποιους τομείς;
Η αύξηση του πληθωρισμού, το ολοένα αυξημένο κόστος της ενέργειας έχουν πραγματικά δημιουργήσει μια αφόρητη κατάσταση στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, καθώς η απορρόφηση των αυξήσεων είναι ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, που σε πολλές περιπτώσεις δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί. Θεωρώ ότι αυτή ήταν και είναι η μεγαλύτερη πρόκληση την περίοδο 2022 – 2023, σχετικά με την οποία έχουμε δουλέψει πολύ σκληρά στην εσωτερική μας οργάνωση και κυρίως σε ό,τι αφορά στα logistics και τη λειτουργία καταστημάτων. Το κλειδί είναι η συνεχής προσπάθεια για βελτιστοποίηση του ελέγχου στα κέντρα κόστους, ώστε μέσω και της δημιουργίας οικονομίας κλίμακος να μπορεί μια επιχείρηση να είναι όσο γίνεται πιο ανταγωνιστική. Σε ό,τι αφορά το ανθρώπινο δυναμικό, είναι αλήθεια ότι υπάρχουν δυσκολίες στην αγορά, αλλά εμείς αυτό το βλέπουμε ως ευκαιρία ώστε να αναδείξουμε το δικό μας φιλικό προς τον εργαζόμενο περιβάλλον.
Το μοντέλο του franchising έχει αναπτυχθεί με γρήγορους ρυθμούς τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, αποτελώντας μια μοναδική μορφή επιχειρηματικής συνεργασίας.
Παράλληλα ο ανταγωνισμός εντείνεται με ανακατατάξεις, είσοδο νέων ανταγωνιστών είτε από το εξωτερικό είτε από άλλους κλάδους. Σε ποιους τομείς οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ώστε να τονώσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα;