Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟ 1 Μανώλης Νομικός, BEAT snack & coffee | Αφουγκραζόμαστε την αγορά και τις επιθυμίες και ανάγκες των καταναλωτών και λανσάρουμε διαρκώς νέα προϊόντα

Μανώλης Νομικός, BEAT snack & coffee | Αφουγκραζόμαστε την αγορά και τις επιθυμίες και ανάγκες των καταναλωτών και λανσάρουμε διαρκώς νέα προϊόντα

σύνταξη Stavroula
0 σχόλια

Η συνήθεια του καφέ́ είναι σταθερή και δεν υποκαθίσταται με την κατανάλωση άλλου ροφήματος, καθώς είναι στην καθημερινότητα των Ελλήνων σε όλες τις περιστάσεις της ημέρας, ενώ έχει και κοινωνική διάσταση, δηλώνει στο FRANCHISE SUCCESS, στο πλαίσιο της Digital Θεματικής Έκδοσης «Αλυσίδες καφέ και franchising», ο Μανώλης Νομικός, General Manager της Beat snack & coffee.

«Όπως προκύπτει από πρόσφατες έρευνες που εκπονήθηκαν για τον Καφέ, η κατανάλωση καφέ είναι μια ισχυρή́ νεοελληνική́ παράδοση, καθώς το 95% των Ελλήνων καταναλώνουν καφέ. Περισσότεροι από 8 στους 10 ερωτώμενους πίνουν καφέ́ καθημερινά και το 50% των ερωτηθέντων θα καταναλώσουν πάνω από́ έναν καφέ́ την ημέρα», τονίζει.

Όπως μας εξηγεί η οργανωμένη εστίαση αναπτύσσει διαρκώς τα δίκτυα της και παράλληλα αναβαθμίζει τα προσφερόμενα προϊόντα και υπηρεσίες, με αποτέλεσμα να υπάρχει πληθώρα επιλογών για τους καταναλωτές, ώστε να έχουν ερεθίσματα για διαρκή κατανάλωση. «Γενικώς θεωρώ ότι η προοπτική ανάπτυξης του κλάδου είναι ευοίωνη, καθώς σύμφωνα με τις ισχύουσες συνθήκες και τάσεις της αγοράς, προβλέπεται ότι την τριετία 2024-2026 θα συνεχιστεί η ανοδική πορεία του κλάδου και θα συντελέσουν περαιτέρω στην ανάπτυξη του, οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν στη χώρα και η διαρκής αύξηση του τουρισμού.»

Aφουγκραζόμαστε την αγορά και τις επιθυμίες και ανάγκες των καταναλωτών και λανσάρουμε διαρκώς νέα προϊόντα, ώστε να ανταπεξερχόμαστε στα νέα δεδομένα και να είμαστε ανταγωνιστικοί.
Επιπλέον, υιοθετούμε ενέργειες που αφορούν τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα και εφαρμόζουμε πρακτικές στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Τέλος, εστιάζουμε στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος των καταστημάτων, προσφέροντας στους επισκέπτες αναβάθμιση της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας τους.
Μανώλης Νομικός, General Manager, BEAT SNACK & COFFEE

Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που χαρακτηρίζουν την αγορά;

Οι βασικές τάσεις στην αγορά του καφέ, αφορούν τα σύγχρονα ζητούμενα των καταναλωτών οι οποίοι αναζητούν στις αγορές τους καφέ υψηλής ποιότητας, premium χαρμάνια και διαρκή ανανέωση των επιλογών με signature και specialty ροφήματα. Σημαντική επίσης είναι η διείσδυση της τεχνολογίας σε όλες τις παραμέτρους της λειτουργίας του καταστήματος, όπως η on line παραγγελιοληψία για την υπηρεσία delivery, οι ηλεκτρονικοί κατάλογοι εντός των καταστημάτων, τα αναβαθμισμένα συστήματα λογισμικού κλπ. Ο σύγχρονος καταναλωτής έχει εξοικείωση με την τεχνολογία και έχει υιοθετήσει την χρήση της σε κάθε τομέα της καθημερινότητας του, για αυτό και οι αλυσίδες εστίασης οφείλουν να προσαρμόζονται αναλόγως.

Επιπλέον, ο σύγχρονος καταναλωτής ενδιαφέρεται για τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα, αναζητά οικολογικές συσκευασίες και επιλέγει εταιρείες που εφαρμόζουν πρακτικές στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Τέλος, η τάση του experiential έχει αγγίξει και τις αλυσίδες καφέ, οι οποίες εστιάζουν στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος των καταστημάτων, προσφέροντας στους επισκέπτες αναβάθμιση της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας τους. Οι καταναλωτές θέλουν να ζουν την απόλυτη και ολιστική εμπειρία καφέ και φαγητού, μέσα σε έναν χώρο που είναι σχεδιασμένος γύρω από το συγκεκριμένο προϊόν, αποπνέοντας εξειδίκευση, υψηλή, αλλά όχι απρόσιτη πολυτέλεια.

Ο κάθε franchisor οφείλει να παρακολουθεί τις εν λόγω τάσεις και να χαράζει τη στρατηγική του, λαμβάνοντας αυτές υπόψη του, ώστε να είναι ανταγωνιστικός.

Στη χρονική συγκυρία που βιώνουμε, πως μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει την ανάπτυξη των δικτύων;

Η διείσδυση της τεχνολογίας γίνεται ολοένα και πιο επιτακτική και οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμόζονται σχετικά και να επιδιώκουν την ανάπτυξη τους μέσω αυτής.

Στον κλάδο της εστίασης, η στροφή των καταναλωτών στο on line delivery ξεκίνησε την εποχή της πανδημίας και στη συνέχεια υιοθετήθηκε από τους καταναλωτές ως μια μόνιμη και βολική πρακτική, την οποία πλέον επιλέγει η πλειοψηφία των καταναλωτών και κυρίως το νεανικό κοινό. Τα δίκτυα franchise επενδύουν τόσο στη δημιουργία δικής τους πλατφόρμας, όσο και συμμετέχοντας στις πλατφόρμες των aggregators, όπου και δημιουργούν διαρκώς προσφορές, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί. Όλες αυτές οι νέες πρακτικές έχουν μεγάλη δυναμική και αποτελούν ευκαιρία για τον κλάδο της εστίασης, καθώς είναι νέα κανάλια πώλησης τα οποία συμβάλλουν σημαντικά στην αύξηση του τζίρου του κάθε καταστήματος.

Η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού συνεχίζει να αποτελεί μια σημαντική πρόκληση για πολλά συστήματα franchise. Θεωρείτε πως είναι κάτι που θα συνεχιστεί; Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Δυστυχώς, η δυσκολία εύρεσης προσωπικού στην εστίαση, στον τουρισμό, αλλά και σε άλλους κλάδους της οικονομίας είναι ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα που είναι πολυπαραγοντικό. Ως γνωστόν το πρόβλημα ξεκίνησε από την εποχή της πανδημίας, όπου ο κατ’ οίκον περιορισμός άλλαξε συνήθειες που έμοιαζαν καλά εδραιωμένες. Η πολύμηνη χορήγηση επιδομάτων με στόχο την ανάσχεση των οικονομικών επιπτώσεων των μέτρων περιορισμού κατέστησε πιο επιλεκτικούς τους εργαζομένους, οι οποίοι, σε αρκετές περιπτώσεις, αποφάσισαν να εγκαταλείψουν την εργασία τους ή να αναζητήσουν εναλλακτικές πηγές εισοδήματος. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με την ελλιπή διασύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και τη διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα των απολαβών, ιδίως σε κλάδους όπως ο τουρισμός, τροφοδότησαν τη διαρθρωτική ανεργία. Θεωρώ πως είναι επιτακτική ανάγκη το πρόβλημα να αντιμετωπιστεί άμεσα από το κράτος και να δοθούν κίνητρα, ώστε να υπάρξει προσφορά εργασίας που θα καλύπτει την αντίστοιχη ζήτηση. Από την πλευρά των επιχειρήσεων θα πρέπει επίσης να ληφθούν μέτρα και να δοθούν κίνητρα, προσφέροντας ανταγωνιστικά πακέτα αποδοχών, ευελιξία, συνεχή εκπαίδευση και ευρύτερο ελκυστικό εργασιακό περιβάλλον. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η κινητήριος δύναμη της κάθε εταιρείας, για αυτό και εμείς στην ΒΕΑΤ ενισχύουμε διαρκώς την εμπειρία των υπαλλήλων μας με στοχευμένες ενέργειες, όπως διάφορα επιμορφωτικά σεμινάρια, συστήματα επιβράβευσης κλπ.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο ιδανικός franchisee του δικτύου σας;

Το προφίλ του ιδανικού franchisee είναι ο επιχειρηματίας που έχει ως όραμα να προσφέρει στους πελάτες του μια άριστη εμπειρία σε ένα άριστο περιβάλλον, ακολουθώντας πιστά τους κανόνες και τις διαδικασίες που έχει θεσπίσει η εταιρεία. Ο ιδανικός υποψήφιος πρέπει να επιδείξει αφοσίωση, συνέπεια, ωριμότητα, επαγγελματισμό και αστείρευτη όρεξη για συνεχή εκπαίδευση. Επιπλέον, πρέπει να έχει καθημερινή ενασχόληση με το κατάστημα του, ώστε να εποπτεύει τη λειτουργία του και να δίνει τις σωστές κατευθύνσεις στην ομάδα, πάντα σε συνεργασία με την διοίκηση της εταιρείας, ακολουθώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες λειτουργίας και τηρώντας τις προδιαγραφές των προϊόντων.

Τέλος, σημαντικό στοιχείο για έναν ιδανικό franchisee είναι να έχει αντίληψη, να παρατηρεί και να καταγράφει την πορεία του καταστήματος του, ώστε να αξιοποιεί κάθε στοιχείο προς την κατεύθυνση της εμπορικής επιτυχίας του.

Στη νέα αυτή πραγματικότητα, πως έχει προσαρμοστεί το δικό σας δίκτυο franchise και ποια είναι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει;

Η παρακολούθηση των τάσεων και εξελίξεων της αγοράς εστίασης όπου δραστηριοποιούμαστε είναι μια διαρκής διαδικασία που έχουμε υιοθετήσει και θεωρούμε απαραίτητη για την εξέλιξη μας. Συνεπώς, αφουγκραζόμαστε την αγορά και τις επιθυμίες και ανάγκες των καταναλωτών και λανσάρουμε διαρκώς νέα προϊόντα, ώστε να ανταπεξερχόμαστε στα νέα δεδομένα και να είμαστε ανταγωνιστικοί. Επιπλέον, υιοθετούμε ενέργειες που αφορούν τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα και εφαρμόζουμε πρακτικές στην κατεύθυνση της προστασίας του περιβάλλοντος. Τέλος, εστιάζουμε στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος των καταστημάτων, προσφέροντας στους επισκέπτες αναβάθμιση της συνολικής αγοραστικής εμπειρίας τους. Στα καταστήματα ΒΕΑΤ οι πελάτες μας απολαμβάνουν την απόλυτη και ολιστική εμπειρία καφέ και φαγητού, μέσα σε έναν ιδιαίτερα αναβαθμισμένο χώρο που αποπνέει εξειδίκευση και πολυτέλεια.
Γενικότερα το concept BEAT snack & coffee είναι ελκυστικό και αποδοτικό λόγω της ευρύτητας της προιοντικής γκάμας, που σε συνδυασμό με την 24ωρη λειτουργία και το μεγάλο αναβαθμισμένο καθιστικό που διαθέτουν τα καταστήματα, απευθύνονται σε ένα ευρύ πολυσυλλεκτικό κοινό, καθώς μπορούν να καλύπτουν όλες τις περιστάσεις κατανάλωσης και να εξασφαλίζουν ένα υψηλό μέσο όρο απόδειξης, που ενισχύει την κερδοφορία. Όλα αυτά σε συνδυασμό με την άρτια υποδομή και οργάνωση που διαθέτει η εταιρεία παρέχοντας διαρκή καθοδήγηση και συνεχή υποστήριξη στην λειτουργία των καταστημάτων, στη διαχείριση των λειτουργικών εξόδων και στην εύρεση νέων καναλιών για την διαρκή αύξηση του τζίρου των καταστημάτων, διασφαλίζουν την αποδοτικότητα και την επιτυχία.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ