Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Mac ‘N Cheesus: όταν το street food ενώνει αγαπημένες γεύσεις

Mac ‘N Cheesus: όταν το street food ενώνει αγαπημένες γεύσεις

σύνταξη magazine
0 σχόλια

Συνδυάζοντας δύο μεγάλες γευστικές αγάπες του κοινού, τα μακαρόνια και το τυρί, το Mac ‘N Cheesus αποτελεί μια street πρόταση με μοναδικές επιλογές. Ο κ. Βασίλης Ρουμελιώτης, Σεφ και Ιδρυτής του Mac ‘N Cheesus αναλύει την γνώμη του για το street food σήμερα και εξηγεί τι κάνει ένα concept στην εστίαση “του δρόμου” να ξεχωρίζει.

Τι σημαίνει street food; Ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα concept ώστε να χαρακτηριστεί street;

Street Food είναι το φαγητό που μπορείς να το φας στο δρόμο! Με το ένα χέρι γιατί με το άλλο κρατάς το τηλέφωνο ή τα ψώνια, τρέχοντας για να προλάβεις το ραντεβού, στη στάση ή σε ένα πάγκο που μπορεί να σταθείς για λίγα λεπτά. Street Food δεν είναι πάντα το φαγητό που πωλείται στο δρόμο. Αν δυσκολεύεσαι να το φας όρθιος, αν θες και τα δυο σου χέρια, αν πρέπει να ακουμπήσεις κάπου, τότε μάλλον ταιριάζει σε κάποιο εστιατόριο, μπορεί να το πήρες στο δρόμο αλλά δεν είναι Street Food!

Macncheesus.jpgΕίμαστε η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτά τα νεόφερτα προϊόντα, προϊόντα που μέχρι πρόσφατα το ευρύ κοινό μπορεί να γνώριζε αλλά δεν είχε δοκιμάσει! 

Ποια είναι τα καθοριστικά χαρακτηριστικά που κάνουν ένα street food concept να ξεχωρίζει στην ανταγωνιστική αυτή αγορά και να κερδίσει πιστό κοινό;

Πάνω απ όλα η ποιότητα! Υπάρχουν πλέον τόσες πολλές επιλογές που ο πελάτης δεν θα κάνει καμία υποχώρηση σε αυτό! Το Value For Money θα είναι πάντα καθοριστικό. Και φυσικά το ίδιο το φαγητό. Ακόμη κι αν σε μερικές περιπτώσεις οι μόδες και τα Social Media ωθούν σε επιλογές εκκεντρικές ή απλά εντυπωσιακές, κανείς δεν θα γίνει μόνιμος πελάτης σε μια επιχείρηση απλά και μόνο επειδή προσφέρει ένα «πολυώροφο Burger». Θα πάει, θα το δοκιμάσει, θα το ανεβάσει στα Social αλλά την άλλη φορά θα κοιτάξει να φάει αυτό που πραγματικά του αρέσει. Πέρα από αυτό, η ικανότητα μιας επιχείρησης να ακολουθήσει τις προσταγές των καιρών είναι εξίσου σημαντική. Οι πρώτες ύλες ενδιαφέρουν όλο και πιο πολύ τον κόσμο, κοιτάζει όλο και πιο πολύ τη διατροφική αξία αυτού που του προσφέρεις. Η αφοσίωσή σου σε κάποιο μενού ή η προσαρμοστικότητά σου σε αυτό επίσης. Πλέον υπάρχει κόσμος που προτιμάει vegan γεύματα, υπάρχει κόσμος που αποφεύγει κατηγορίες προϊόντων. Πρέπει να σκεφτείς λίγο περισσότερο από Λουκάνικο και Ψωμάκι. Οι Ηλεκτρονικές Πληρωμές, η χρήση των Social Mediaκαι του Geo Tagging, η συχνή επαφή με τους “followers” σου είναι μερικά ακόμη όπλα στον συνεχώς αυξανόμενο πλέον ανταγωνισμό.

Το street food στην Ελλάδα είναι χρόνια πλέον αγαπητό. Τι αλλαγές βλέπετε όσον αφορά τα νέα concepts και τις τάσεις που αναδύονται;

Το Street Food στην Ελλάδα επιτέλους αλλάζει! Και μάλιστα ραγδαία! Για πολλά χρόνια ο όρος που κυριαρχούσε ήταν το «Βρώμικο», τον όρο Street Food αρχίσαμε να τον χρησιμοποιούμε τα τελευταία χρόνια, διοργανώσεις όπως το Athens Street Food Festival συνέβαλλαν σ αυτό! Έχει αρχίσει και ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και σχεδόν παντού διαθέσιμα Σάντουιτς με Λουκάνικο ή Σουβλάκι! Έχει αρχίσει και διευρύνει το ωράριό του, δεν είναι πια αποκλειστικά για τους Ξενύχτηδες.. Νέα μενού, πιάτα βγαλμένα από εστιατόρια προσαρμοσμένα για το δρόμο, νέα καταστήματα ανοικτά από το πρωί αλλάζουν το τοπίο. Ο πελάτης έχει πια πολύ περισσότερες επιλογές, ο επιχειρηματίας απευθύνεται πια σε ένα ευρύτερο κοινό!

Macncheesus 3

Γιατί πιστεύετε ότι αγαπάει τόσο το κοινό το street food και ποιες είναι οι απαιτήσεις του σήμερα από αυτό;

Οι ρυθμοί της καθημερινότητας έχουν αλλάξει! Πλέον υπάρχει όλο και λιγότερος χρόνος για να καθίσεις στο τραπέζι με την οικογένεια ή τους φίλους! Και αν μέχρι πριν λίγο καιρό οι μόνες σου επιλογές ήταν ένα σουβλάκι ή μια τυρόπιτα, τώρα έχεις πολλές περισσότερες! Μπορείς να φας και να φας καλά, δε νιώθεις πια ότι ρισκάρεις ή ότι επιβαρύνεις την υγεία σου! Περισσότερες επιλογές βέβαια σημαίνουν και μεγαλύτερο ανταγωνισμό, περισσότερες απαιτήσεις από τον κόσμο. Η σχέση Ποιότητας και Τιμής θα παραμένει πάντα βασικό κριτήριο, αλλά η εύκολη πρόσβαση στην τοποθεσία της επιχείρησης, το διαφορετικό μενού, η συνέπεια στην ποιότητα και την διαθεσιμότητα είναι βασικοί παράγοντες για να κρατήσεις αυτό το κοινό.

Ποιες είναι σήμερα οι κυρίαρχες τάσεις στο street food;

Η Μόνιμη Παρουσία: Καντίνες που πλέον γίνονται διάσημες, καντίνες που φιλοξενούνται σε ιδιωτικούς χώρους. Πλέον πολλές επιχειρήσεις επιλέγουν ένα συγκεκριμένο χώρο, αφήνουν την χρονοβόρα και άσκοπη περιπλάνηση. Χτίζουν το δικό τους κοινό που ξέρει που και πότε θα τους βρει, χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης και μόνιμης συνεργασίας μαζί τους. Η χρήση των Social και άλλων Media: Ακόμη και οι επιχειρήσεις χωρίς μόνιμη έδρα μπορούν πια να ενημερώνουν το κοινό τους για το που και πότε μπορεί να τους βρει. Η μετακίνηση γίνεται πια ένα event και ο κόσμος θεωρεί μια καλή ευκαιρία να σε επισκεφτεί το να βρεθείς κοντά του. Τα Φεστιβάλ Φαγητού όπως το Athens Street Food Festival, οι όλο και πιο εξοπλισμένες καντίνες – έργα τέχνης, τα Gourmet μενού και οι Διάσημοι Σεφ που σιγά σιγά μπαίνουν στο χώρο του Street Food έχουν αρχίσει και συνθέτουν ένα νέο τοπίο, που και στη χώρα μας αναμένεται να γιγαντωθεί!

Macncheesus 7

Μπορεί να είναι “fast” και ποιοτικό μαζί; Πως το επιτυγχάνει αυτό η επιχείρησή σας;

Φυσικά και μπορεί. Απλά δεν μπορεί να είναι “faster” από όσο χρειάζεται! Η ταχύτητα στο StreetFoodείναι πολλές φορές το ζητούμενο, δεν πρέπει όμως να είναι σε βάρος της ποιότητας. Ίσως πιο σημαντική να είναι η συνέπεια στους χρόνους παρά οι ίδιοι οι χρόνοι. Ο πελάτης μας ξέρει πως δεν μπορεί να έχει Mac N Cheese– φρέσκο – σε λιγότερο από 10 λεπτά! Το εκτιμάει αυτό και αν μπορεί θα περιμένει. Θα τον ενοχλήσει περισσότερο αν αυτό το δεκάλεπτο αυξηθεί αναίτια ή μειωθεί αλλά δεν πάρει αυτό που περίμενε. Έχουμε επιλέξει συνταγές σχετικά απλές, με λιγότερο ευαίσθητες πρώτες ύλες, με μικρό χρόνο προετοιμασίας. Ετοιμάζουμε σχεδόν τα πάντα μπροστά στον πελάτη μας και μπορεί να καταλάβει αν η αναμονή του είναι δικαιολογημένη ή αν σπαταλάμε το χρόνο τους!

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το concept σας μοναδικό και το φέρνουν ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού;

Τα προϊόντα μας: Το Mac N Cheese μας αλλά και τα Corn Dogs που λανσάραμε στη συνέχεια, δεν είναι συνηθισμένα στη χώρα μας. Είμαστε η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα αποκλειστικά με αυτά τα νεόφερτα προϊόντα, προϊόντα που μέχρι πρόσφατα το ευρύ κοινό μπορεί να γνώριζε αλλά δεν είχε δοκιμάσει! Ο Έλληνας αγαπάει τα Μακαρόνια, αγαπάει το τυρί, αγαπάει τα αλλαντικά! Δεν τα είχε δοκιμάσει ποτέ όμως σε αυτή τη μορφή. Στις πρώτες μας εμφανίσεις κυριαρχούσε η ερώτηση «Τι είναι αυτό», πλέον το κοινό μας γνωρίζει, μας αναζητά και μας εμπιστεύεται!

Θεωρείτε ότι ένα street food concept «ταιριάζει» με το franchising; Πως ενώνονται αυτά τα δύο και πως συμβάλει το franchising στην ανάπτυξη ενός brand;

Ακόμα κι αν δεν ταιριάζει απόλυτα, σίγουρα δεν είναι απαγορευτικό. Η έως τώρα πορεία του θα μπορούσε να θεωρηθεί ως μη συμβατή με τους όρους Επιχείρηση και Franchise, οι Street Food πωλητές ήταν συνήθως μικροί ανεξάρτητοι επαγγελματίες, πολλές φορές ήταν ένα συμπληρωματικό εισόδημα, το κοινό ήταν περιορισμένο. Αυτό όμως είδαμε πως αλλάζει. Μεγάλες επιχειρήσεις και επενδύσεις μπαίνουν πλέον στο χώρο. Περισσότερος κόσμος ενδιαφέρεται πια να ασχοληθεί με το Street Food. Μια καλή ιδέα, μια καλά στημένη επιχείρηση μπορεί πάντα να επεκταθεί. Ο κόσμος φεύγει από τα ακριβά και πολυτελή εστιατόρια και βγαίνει στους δρόμους, οι επιχειρηματίες έχουν αρχίσει και το βλέπουν αυτό, το Franchise ανοίγει πιο εύκολα δρόμους για τη νέα αυτή πραγματικότητα.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ