Το σουβλάκι αποτελεί την πρώτη επιλογή του έλληνα καταναλωτή και όχι μόνο. Είναι το εθνικό μας προιόν. Πέρα από αυτό, η συνεργασία με ένα οργανωμένο δίκτυο θα παρέχει στον υποψήφιο επενδυτή την απαιτούμενη φιλοσοφία και τεχνογνωσία, την σταθερότητα του προϊόντος στο γευστικό αποτέλεσμα, τις οικονομίες κλίμακος και την διαφορετικότητα στις συνταγές, π.χ. στο μαρινάρισμα των κρεάτων, σάλτσες αλοιφές κοκ. Είναι μια καλή επιλογή με ικανοποιητικά κέρδη αν λειτουργήσει με πολύ καλή οργάνωση στη σωστή διαχείριση του προϊόντος και του καταστήματός του και επιδιώκει το κέρδος μέσα από το πλήθος των πωλήσεων.
Στράτος Βερβέρης Υπεύθυνος Ανάπτυξης της Λεμόνι grill house
F.S.: Τι έχει αλλάξει στα καταναλωτικά πρότυπα τα τελευταία χρόνια και με ποιο τρόπο οι νέες αυτές συνήθειες έχουν επηρεάσει τα καταστήματα της κατηγορίας; Ποια η δική σας στρατηγική για την κάλυψη των νέων καταναλωτικών αναγκών;
Σ.Β.: Τα τελευταία χρόνια ο καταναλωτής είναι πολύ περισσότερο ενημερωμένος και πολύ πιο απαιτητικός στις επιλογές του. Η οικονομική κρίση τον έχει οδηγήσει στο να αναζητά την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας, τιμής και ποσότητας.
Η δική μας στρατηγική παραμένει σταθερή όσον αφορά την ποιότητα και προσπαθούμε μέσα από την συνεχόμενη αναζήτηση νέων γεύσεων, να διατηρούμε αμείωτο το ενδιαφέρον των πελατών μας, αλλά και να προσελκύουμε νέους, πρωτοπορώντας σε γεύσεις σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
F.S.: Είναι κοινή διαπίστωση ότι τον τελευταίο καιρό έχουν εμφανιστεί αρκετά νεοεισερχόμενα concept στην κατηγορία, όπου παρουσιάζουν το σουβλάκι με ένα νέο, περισσότερο μοντέρνο τρόπο, στοχεύοντας σε διευρυμένα μερίδια αγοράς. Πώς μπορεί ένα νέο brand να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό ώστε να εδραιωθεί στη συνείδηση του καταναλωτή;
Σ.Β.: Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο καιρό έχουν εμφανιστεί διάφορα concept, που προσπαθούν να καθιερωθούν και να πάρουν μερίδιο στην αγορά. Πέρα από την ποιότητα που είναι απαραίτητη, για να διαφοροποιηθούν από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό θα πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτα όσον αφορά την οικονομική επένδυση, το μενού, την παρουσίασή τους, και την συνεχόμενη εξέλιξή τους.
F.S.: Παράλληλα, ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στην κατηγορία επενδύουν στην ανάπτυξη μέσω franchising. Ποιες ευκαιρίες θεωρείται ότι υπάρχουν και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν με στόχο την ανάπτυξη ενός υγιούς δικτύου;
Σ.Β.: Ευκαιρίες υπάρχουν και η οικονομική κρίση τις αναδεικνύει περισσότερο. Ολοένα και περισσότεροι αναζητούν επαγγελματικές λύσεις μέσα από μια δική τους επιχειρηματική ενασχόληση. Τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, η έλλειψη μεγάλων κεφαλαίων για επενδύσεις, και το υψηλό ρίσκο για την έναρξη μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας, οδηγούν ολοένα και περισσότερους στην λύση του franchise.Για να αναπτυχτεί ένα υγιές δίκτυο franchise είναι πάρα πολύ δύσκολο και απαιτεί μια συνεχόμενη και επίπονη προσπάθεια. Βασική προϋπόθεση η σωστή επιλογή του κατάλληλου franchisee, και η ξεκάθαρη σχέση ανάμεσα στις δύο πλευρές.
F.S.: Ο κλάδος τη εστίασης είναι γεγονός, όπως αποδείχθηκε και μέσα από τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας του FRANCHISE SUCCESS για τον ετήσιο οδηγό ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2014, ότι παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη την προηγούμενη χρονιά (13,49%). Παρά την ανοδική πορεία του κλάδου, η υποκατηγορία ethnic greek-σουβλάκι παρουσίασε στο σύνολό της μια ελαφρώς πτωτική πορεία. Πώς σχολιάζετε το γεγονός αυτό; Που οφείλεται κατά τη γνώμη σας το κλείσιμο σημείων παλαιότερων ή και νέων αλυσίδων;
Σ.Β.: Η πτωτική πορεία στο ethnic greek-σουβλάκι κατά την προσωπική μας άποψη οφείλεται στο μαζικό άνοιγμα καταστημάτων αυτής της κατηγορίας, στην πλειοψηφία τους από ανθρώπους χωρίς την απαιτούμενη τεχνογνωσία και εμπειρία πάνω στο προϊόν, το οποίο μπορεί φαινομενικά να δείχνει εύκολο, όμως στην πραγματικότητα είναι ένα προϊόν πολύ δύσκολο στη διαχείριση και στο ψήσιμό του. Τέλος, μην ξεχνάμε ότι το κρέας είναι μια ακριβή πρώτη ύλη με υψηλό ποσοστό φύρας.
«Θα επικρατήσουν τα πιο δυνατά και αξιόπιστα brands»
F.S.: Γιατί ένας υποψήφιος επενδυτής να στραφεί στην κατηγορία ethnic greek-σουβλάκι; Τι έχει να κερδίσει μέσω της συνεργασίας με ένα οργανωμένο δίκτυο;
Σ.Β.: Το σουβλάκι αποτελεί την πρώτη επιλογή του έλληνα καταναλωτή και όχι μόνο. Είναι το εθνικό μας προιόν. Πέρα από αυτό, η συνεργασία με ένα οργανωμένο δίκτυο θα παρέχει στον υποψήφιο επενδυτή την απαιτούμενη φιλοσοφία και τεχνογνωσία, την σταθερότητα του προϊόντος στο γευστικό αποτέλεσμα, τις οικονομίες κλίμακος και την διαφορετικότητα στις συνταγές, π.χ. στο μαρινάρισμα των κρεάτων, σάλτσες αλοιφές κοκ. Είναι μια καλή επιλογή με ικανοποιητικά κέρδη αν λειτουργήσει με πολύ καλή οργάνωση στη σωστή διαχείριση του προϊόντος και του καταστήματός του και επιδιώκει το κέρδος μέσα από το πλήθος των πωλήσεων.
F.S.: Συνοψίζοντας, πώς θα διαμορφωθούν κατά τη γνώμη σας οι τάσεις το επόμενο χρονικό διάστημα και πού θα πρέπει οι αλυσίδες να επιστήσουν την προσοχή τους;
Σ.Β.: Οι τάσεις για το επόμενο διάστημα θα συνεχιστούν με το συνεχόμενο άνοιγμα καταστημάτων, που θα έχουν σαν αρχή την διαφορετικότητα και την καλή σχέση ποιότητας και τιμής των προσφερόμενων προϊόντων στους καταναλωτές. Ο ανταγωνισμός συνεχώς θα αυξάνεται και θα έχει σαν αποτέλεσμα το επικείμενο ξεκαθάρισμα στην αγορά και την επικράτηση των πιο δυνατών και αξιόπιστων brands.