Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟ 1 Κατερίνα Παπαγεωργίου, everest | Δημιουργούμε μια εμπειρία καφέ και φαγητού η οποία πρωτοπορεί δημιουργώντας καινοτομίες
εμπειρία καφ

Κατερίνα Παπαγεωργίου, everest | Δημιουργούμε μια εμπειρία καφέ και φαγητού η οποία πρωτοπορεί δημιουργώντας καινοτομίες

Ο χώρος του franchising παραμένει ενεργός και δυνατός στην αγορά της εστίασης.

σύνταξη Stavroula
0 σχόλια

«Η κατανάλωση του καφέ έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε μια συνολική εμπειρία, με τα καταστήματα που λειτουργούν στη συγκεκριμένη αγορά να αποτελούν χώρους συνάντησης αλλά και σημεία στα οποία ο καταναλωτής που κινείται στην πόλη θα βρει επιλογές που θα του δώσουν την απαραίτητη ενέργεια για να ανταπεξέλθει στην καθημερινότητά του», δηλώνει στο FRANCHISE SUCCESS η Κατερίνα Παπαγεωργίου, Chief Operating Officer του Ομίλου Everest-Goody’s.

Όπως επισημαίνει, πληθώρα επιλογών σε τόσο σε διαφορετικά χαρμάνια καφέ όσο και σε συνοδευτικά προσφέρει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να ικανοποιήσουν τις γευστικές τους προτιμήσεις οποίες και εάν είναι αυτές. Παράλληλα, οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο εάν αναγνωρίσουν υψηλότερη ποιότητα προϊόντων.

«Σε αυτό το πλαίσιο, τα Εverest δημιουργούν μια εμπειρία καφέ και φαγητού η οποία όχι μόνο ανταποκρίνεται στις εγχώριες και διεθνείς τάσεις της αγοράς αλλά πρωτοπορεί παρέχοντας καινοτομίες και μια συνολικά ξεχωριστή εμπειρία».

Ο δικός μας όμιλος με τη μεγάλη, πολύχρονη εμπειρία και γνώση που έχει, προσφέρει στους franchisees την τεχνογνωσία, μέσα από την εκπαίδευση που διαρκώς παρέχεται, την ασφάλεια της αναγνωρισιμότητας των σημάτων μας και την αποδοχή των προϊόντων από την πελατειακή αγορά. Η διαρκής βελτίωση αλλά και η προσθήκη καινούργιων προϊόντων εξασφαλίζει και την ποιότητα αλλά και τον εκσυγχρονισμό βάσει των απαιτήσεων της αγοράς.

Κατερίνα Παπαγεωργίου Chief Operating Officer | GOODY’S – EVEREST

Ποιες είναι οι βασικές τάσεις που χαρακτηρίζουν την αγορά;

Η έξοδος από τις συνεχόμενες κρίσεις που αντιμετωπίζουμε, πιθανότατα θα επέλθει σταδιακά και με βαθύ χρονικό ορίζοντα. Λαμβάνοντας υπόψη τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα που προκύπτουν καθημερινά, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για το πιο αισιόδοξο αλλά και για το πιο απαισιόδοξο σενάριο. Το καταναλωτικό κοινό βρίσκεται μπροστά σε ένα τοπίο ανασφάλειας σε πολλαπλά επίπεδα το οποίο διαμορφώνει με εξαιρετικά δυναμικό τρόπο τόσο τις ανάγκες όσο και τις επιλογές του. Για να μπορέσει, λοιπόν, η αγορά να ισορροπήσει, οι εταιρείες όλων των κλάδων θα πρέπει να σταθούν «δίπλα» στους καταναλωτές επιδεικνύοντας ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα σε όλες τις επιχειρηματικές τους εκφάνσεις. Θα πρέπει να αφουγκραστούν τις πραγματικές ανάγκες και τους προβληματισμούς του καταναλωτή, συνδράμοντας ουσιαστικά και με χειροπιαστές ενέργειες στη βέλτιστη αντιμετώπιση της κατάστασης.

Οι εταιρείες franchise πρέπει να καλλιεργήσουν μια εταιρική κουλτούρα δέσμευσης εργαζομένων εξασφαλίζοντας ένα υγιές περιβάλλον με αμοιβές ανάλογες των παρεχόμενων υπηρεσιών των ανθρώπων της.Οι εταιρείες franchise πρέπει να καλλιεργήσουν μια εταιρική κουλτούρα δέσμευσης εργαζομένων εξασφαλίζοντας ένα υγιές περιβάλλον με αμοιβές ανάλογες των παρεχόμενων υπηρεσιών των ανθρώπων της.

Πόσο έχουν μεταβληθεί οι καταναλωτικές συνήθειες; Τι είναι αυτό που προτιμούν πλέον οι καταναλωτές;

Η αγορά του καφέ αλλά και συνολικά της γρήγορης εστίασης αποτελεί καθ’ ομολογία έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς και γρήγορα μεταβαλλόμενους κλάδους της ελληνικής αγοράς. Οι καταναλωτές προσλαμβάνουν καθημερινά χιλιάδες μηνύματα από brands τα οποία προσπαθούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους, όμως στο τέλος της ημέρας αναζητούν επιλογές που εκτός από το functionality θα καλύπτουν και τις βαθύτερες συναισθηματικές τους ανάγκες. Αναζητούν brands που αναγνωρίζουν έμπρακτα τους καθημερινούς τους προβληματισμούς και να βρίσκονται δίπλα τους στις καθημερινές μικρές ή μεγάλες προκλήσεις. Επιπλέον, οι επιλογές των καταναλωτών κυρίως σε επίπεδο περίστασης χρήσης, έχουν μεταβληθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια με το delivery να κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια στην πίτα των πωλήσεων κυρίως μέσα από on-line πλατφόρμες κ μέσα. Συγχρόνως, οι καταναλωτικές τάσεις επικεντρώνονται στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή με τους καταναλωτές να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων που επιλέγουν, αναζητώντας υγιεινές και θρεπτικές επιλογές. Στα everest, προσαρμοζόμαστε διαρκώς στις νέες συνθήκες, επενδύοντας σημαντικά τόσο στο e-commerce μέσα από το everest.gr & everest app οσο και στο πρόγραμμα πιστότητας bite club. Ακόμα, μέσα από τον σχεδιασμό των προϊοντικών μας λανσαρισμάτων, προσφέρουμε επιλογές που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα, νόστιμη γεύση και ευεξία, προσαρμόζοντας το χαρτοφυλάκιο μας στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

Οι εταιρείες franchise πρέπει να καλλιεργήσουν μια εταιρική κουλτούρα δέσμευσης εργαζομένων εξασφαλίζοντας ένα υγιές περιβάλλον με αμοιβές ανάλογες των παρεχόμενων υπηρεσιών των ανθρώπων της.

Στη χρονική συγκυρία που βιώνουμε, πως μπορεί η τεχνολογία να βοηθήσει την ανάπτυξη των δικτύων;

Η στροφή προς τα digital μέσα και η πρόκληση της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης μέσω του πολυπόθητου «digitalization», αποτελεί αδιαμφισβήτητα μια κυρίαρχη τάση ανάμεσα σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους. Στην περίπτωση του καφέ και της γρήγορης εστίασης, το on-line delivery ενισχύεται διαρκώς μεγαλώνοντας τη διείσδυσή του, ενώ αποτελεί πλέον μια συνήθεια πλήρως ενταγμένη στην καθημερινότητα του καταναλωτικού κοινού. Τα everest, μέσα από τη συνεχή αναβάθμιση των online properties που διαθέτουν (website & app) αλλά και το πρόγραμμα πιστότητας bite club, δεν ακολουθούν απλά τις εξελίξεις της αγοράς, αλλά λανσάρουν καινοτομίες που διαμορφώνουν την εξέλιξη της.

Η δυσκολία εξεύρεσης προσωπικού συνεχίζει να αποτελεί μία σημαντική πρόκληση για πολλά συστήματα franchise. Θεωρείτε πως είναι κάτι που θα συνεχιστεί; Πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί;

Η δυσκολία εύρεσης προσωπικού είναι μία τάση που παρατηρείται έντονα εδώ και αρκετά χρόνια αλλά η πανδημία επιδείνωσε την κατάσταση. Ενώ πιο παλιά το πρόβλημα επικεντρωνόταν κυρίως στην εξεύρεση εποχικού προσωπικού, τώρα το πρόβλημα έχει επεκταθεί στην προσέλκυση και διατήρηση μόνιμου προσωπικού στην εστίαση. Φυσικά, αφενός η αύξηση του τουρισμού στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αφετέρου το άνοιγμα πολλών καταστημάτων καφέ και εστιατορίων, επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο μας.

Ένας τρόπος που εφαρμόζουν οι αλυσίδες είναι η επένδυση στη χρήση τεχνολογιών και εξελιγμένου εξοπλισμού, ενισχύοντας τον αυτοματισμό των διαδικασιών αποφορτίζοντας την ανθρώπινη εργασία. Επιπλέον, θα πρέπει συλλογικά να δουλέψουμε με στόχο την αποτίναξη της κακής φήμης που συνοδεύει την εστίαση και αφορά την μεθοδευμένη αδήλωτη εργασία και της δύστροπες συνθήκες.
Οι εταιρείες franchise πρέπει να καλλιεργήσουν μια εταιρική κουλτούρα δέσμευσης εργαζομένων εξασφαλίζοντας ένα υγιές περιβάλλον με αμοιβές ανάλογες των παρεχόμενων υπηρεσιών των ανθρώπων της.

Ποια πιστεύετε ότι είναι τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχει ο ιδανικός franchisee του δικτύου σας;

Ιδανικός franchisee δεν πρέπει να είναι απλά ένας επενδυτής που να ασχολείται μόνο με τις εισπράξεις και τις αποδόσεις αλλά εκείνος που συμμετέχει ενεργά στη λειτουργία του καταστήματος, που έχει άμεση επαφή με τους πελάτες αλλά και με τους εργαζόμενους. Έτσι διαμορφώνεται ένα υγιές κλίμα εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ προσωπικού και franchisee κάτι που
προάγει την ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων.

Η επαφή του με τους πελάτες τους δημιουργεί εμπιστοσύνη και υπάρχει και άμεση ανταπόκριση σε οποιαδήποτε προβλήματα προκύπτουν μεταξύ πελατών και καταστήματος. Ο franchisee με την παρουσία του έχει επαφή με την αγορά, με τις τάσεις που δημιουργούνται, με την ζήτηση των προϊόντων, με την απόδοση των προσφορών και των ενεργειών marketing, με την αποδοχή των υπηρεσιών και των προϊόντων από τους πελάτες και με αυτό το τρόπο δημιουργείται μία σχέση και επαφή των πελατών με το κατάστημα
αλλά γενικότερα και με το σήμα. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ένα κατάστημα να έχει και καλύτερες αποδόσεις.

Στη νέα αυτή πραγματικότητα, πως έχει προσαρμοστεί το δικό σας δίκτυο franchise και ποια είναι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει;

Ο χώρος του franchising παραμένει ενεργός και δυνατός στην αγορά της εστίασης και επεκτείνεται συνεχώς σε περισσότερες και διαφορετικές κατηγορίες. Ο δικός μας όμιλος με τη μεγάλη, πολύχρονη εμπειρία και γνώση που έχει προσφέρει στους franchisees την τεχνογνωσία, μέσα από την εκπαίδευση που διαρκώς παρέχεται, την ασφάλεια της αναγνωρισιμότητας των σημάτων μας και την αποδοχή των προϊόντων από την πελατειακή αγορά. Η υποστήριξη των ανθρώπων της Λειτουργίας του Ομίλου με την εμπειρία τους δίνουν λύσεις σε πιθανά προβλήματα και δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε τα προϊόντα και τα καταστήματα να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις των πελατών και της αγοράς.

Η διαρκής βελτίωση αλλά και η προσθήκη καινούργιων προϊόντων εξασφαλίζει και την ποιότητα αλλά και τον εκσυγχρονισμό βάσει των απαιτήσεων της αγοράς.  Μαζί με το τμήμα marketing σχεδιάζονται προσφορές, προωθητικές και διαφημιστικές ενέργειες προϊόντων και όλα αυτά βοηθούν στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και την ενδυνάμωση των σημάτων μας στην αγορά της εστίασης. Ο τελικός στόχος είναι να είναι ικανοποιημένος ο καταναλωτής, να αυξάνονται οι πωλήσεις κάτι που είναι φανερό ότι γίνεται με επιτυχία από τη διατηρησιμότητα και την αναγνωρισιμότητα των σημάτων μας πάνω από μισό αιώνα.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ