Επέλεξαν να συνεργαστούν με την Coffee Berry από… ένστικτο, ανοίγοντας το 2016 το 5ο μόλις κατάστημα της αλυσίδας. Δύο χρόνια αργότερα και έχοντας «χτίσει» μια γερή επιχείρηση που αποφέρει κέρδη και χαμόγελα, ο κ. Πέτρος Αράπογλου και η κα Κατερίνα Φιαμπόλη – Πολιτοπούλου απολαμβάνουν την επιτυχία τους και σχεδιάζουν ήδη το επόμενο Coffee Berry κατάστημά τους.
Η πρώτη γνωριμία των δύο ιδιοκτητών με την εταιρεία έγινε ως πελάτες. Από την πρώτη επίσκεψη, τους κέρδισε η γεύση και η επίσκεψη στο Coffee Berry δεν άργησε να γίνει μια καθημερινή συνήθεια και μια μοναδική επαγγελματική ευκαιρία. Προερχόμενοι από 2 εντελώς διαφορετικούς χώρους -ο κ. Αράπογλου ήταν «παιδί της τεχνολογίας», ενώ η σύζυγός του κα Φιαμπόλη – Πολιτοπούλου ασχολείτο με το εμπόριο- το 2016 αποφάσισαν να δώσουν νέα ώθηση στην επαγγελματική τους ζωή ανοίγοντας το κατάστημα Coffee Berry Αργυρούπολης. Σήμερα λειτουργούν μια επιτυχημένη και αποδοτική επιχείρηση με πιστούς φίλους και δηλώνουν σίγουροι πως η Coffee Berry «αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή».
Aποφασίσατε να γυρίσετε σελίδα και να δραστηριοποιηθείτε στην εστίαση και συγκεκριμένα στο street cafe; Ποια βήματα ακολουθήσατε;
Π.Α.: Ξεκινήσαμε κάνοντας μια έρευνα, γιατί μας άρεσε η λογική του franchising. Είναι μια μορφή συνεργασίας που πρώτα απ’ όλα σου προσφέρει ασφάλεια. Επισκεφθήκαμε και κάποιες εκθέσεις, αλλά τίποτα δεν μας έκανε το «κλικ» ώστε να προχωρήσουμε. Η επιλογή λοιπόν του χώρου του καφέ και της Coffee Berry ήταν εντελώς συμπτωματική. Ήπιαμε μια φορά καφέ και μας άρεσε, έγινε συνήθεια και στη συνέχεια ζητήσαμε να δούμε κάποιον υπεύθυνο για να συζητήσουμε την πιθανότητα για franchise συγκεκριμένα στην Αργυρούπολη. Όταν δε, συναντήσαμε ανθρώπους της Coffee Berry και διακρίναμε τη σοβαρότητα και τη βαθιά γνώση τους για την αγορά, σε συνδυασμό με τη THE FRANCHISE CO. την οποία και γνώριζα, σιγουρευτήκαμε ότι είμαστε στον σωστό δρόμο.
Δυο χρόνια μετά βλέπουμε ότι το μαγαζί πλέον δεν έχει πελάτες, έχει φίλους και μάλιστα πιστούς.
Πώς σας υποδέχθηκε η τοπική αγορά;
Κ.Φ.Π: Σταθήκαμε τυχεροί γιατί ήμαστε και οι δύο κάτοικοι Αργυρούπολης πολλά χρόνια. Αποδείχθηκε πολύ σημαντικό και επειδή γνωρίζουμε πολύ κόσμο που ήξερε ότι η προσπάθειά μας είναι σοβαρή και επιπλέον γιατί η τοπική αγορά μας δέχθηκε εξ’ αρχής θετικά. Στην αρχή βέβαια ο κόσμος ήταν επιφυλακτικός γιατί η αλυσίδα δεν ήταν γνωστή. Εμείς σκεφτείτε ήμασταν το 5ο κατάστημα της αλυσίδας. Σιγά σιγά όμως και χάρη στον εξαιρετικό καφέ της Coffee Berry, το κατάστημα άρχισε να γίνεται γνωστό από στόμα σε στόμα.
Δυο χρόνια μετά μπορώ να πω με βεβαιότητα πως ξέρουν γιατί μας εμπιστεύθηκαν και δεν το έχουν μετανιώσει. Γιατί ακόμα και σε μια κλειστή κοινωνία όπως αυτή της Αργυρούπολης κερδίζουμε καθημερινά το κοινό.
Τι είδους εκπαίδευση και υποστήριξη λαμβάνετε από την εταιρεία από την αρχή της συνεργασίας μέχρι σήμερα;
Κ.Φ.Π.: Είχαμε αποφασίσει από την αρχή να παρακολουθήσουμε την εκπαίδευση που περνάει το προσωπικό, ώστε να ξέρουμε ακριβώς ποια είναι η δουλειά τους, να είμαστε σε θέση να ελέγχουμε όλες τις διαδικασίες και αν χρειαστεί κάποια στιγμή να μπορέσουμε να κάνουμε κι εμείς οτιδήποτε. Αυτό ήταν για εμάς η πιο πολύτιμη βοήθεια.
Π.Α.: Η εκπαίδευση θεωρώ πως είναι κάτι δυναμικό. Αυτό που ανέφερε η σύζυγός μου ήταν φυσικά το πρώτο στάδιο, το οποίο μας βοήθησε να καταλάβουμε από την αρχή τι πρέπει να κάνουμε και πώς. Στη συνέχεια, με την καθημερινή επαφή με τους ανθρώπους της εταιρείας, μάθαμε γιατί πρέπει να κάνουμε το κάθε τι με συγκεκριμένο τρόπο. Και τέλος, μετουσιώσαμε τη γνώση σε πράξη. Αυτό βέβαια είναι κάτι που συνεχίζουμε να κάνουμε μέχρι και σήμερα, χάρη στις επισκέψεις των υπευθύνων της εταιρείας. Αυτό το θεωρούμε μεγάλο πλεονέκτημα, το οποίο βέβαια εφαρμόζεται ταυτόχρονα σε όλη την αλυσίδα, ώστε να έχει κάθε κατάστημα το ίδιο εξαιρετικό και ποιοτικό αποτέλεσμα. Γι΄αυτό και θεωρούμε ότι εκπαιδευόμαστε καθημερινά. Τι καλύτερο από αυτό;
Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην επιτυχημένη λειτουργία του καταστήματος;
Κ.Φ.Π.: Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι η άμεση ενασχόληση του franchisee με την επιχείρησή του. Γιατί το κατάστημα είναι ένας ζωντανός οργανισμός που απαιτεί την παρουσία μας ώστε να βλέπουμε τα σωστά, τα λάθη και την εξέλιξη. Όποιος λοιπόν το δει καθαρά σαν μια επιχειρηματική κίνηση δεν θα έχει την επιτυχία που φαντάζεται. Εξαιρετικά σημαντική είναι επίσης η επιλογή του προσωπικού, καθώς παίζει τον σημαντικότερο ρόλο τόσο στην εξέλιξη του καταστήματος όσο και στην καθημερινότητά μας.
Π.Α.: Εγώ θα προσθέσω και το κατάστημα το ίδιο, το στήσιμό του, τα χρώματα, την ενέργεια που βγάζει, την καθαριότητα, τα γεμάτα ράφια. Είναι πολύ σημαντικό ο πελάτης να θέλει να περάσει χρόνο μέσα στο κατάστημα. Και σε συνδυασμό με την παρουσία τη δική μας και του προσωπικού, δύο χρόνια μετά βλέπουμε ότι το μαγαζί πλέον δεν έχει πελάτες, έχει φίλους και μάλιστα πιστούς. Όπως λέει και ένας καθημερινός μας πελάτης, «δεν μπορώ να πάω στη δουλειά χωρίς να σταματήσω πρώτα στο Coffee Berry»! Κι αυτή είναι η καλύτερη επιβράβευση για την προσπάθειά μας.
Είναι καταπληκτικό να κυκλοφορείς και να σου λένε “γεια σας, έχετε τον καλύτερο καφέ της πόλης”.
Πού οφείλεται η επιτυχία της Coffee Berry;
Π.Α.: Αρχικά, στο προϊόν. Είναι καταπληκτικό να κυκλοφορείς και να σου λένε «γεια σας, έχετε τον καλύτερο καφέ της πόλης»! Έπειτα, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο ο σχεδιασμός των καταστημάτων. Από το πρώτο που είχαμε δει πριν 2 χρόνια μέχρι και τα νέα που ανοίγουν συνεχώς, το ένα είναι ομορφότερο από το άλλο. Βγάζουν μια ζεστασιά και μια πολύ θετική ενέργεια και σε εμπνέουν από την άποψη της σημαντικότητας του χώρου και του πώς προσαρμόζεται το concept σε κάθε διάσταση καταστήματος. Επίσης, συναναστρεφόμαστε με σοβαρούς επαγγελματίες και πολύ αξιόλογους ανθρώπους, οι οποίοι ήταν και είναι δίπλα μας συνεχώς, για να μας υποστηρίξουν και στα δύσκολα και να χαρούν με την επιτυχία μας. Είναι μια εταιρεία που συνεχώς εξελίσσεται, επενδύει σε ανθρώπους και μηχανισμούς. Είναι όλο αυτό το πακέτο που υποστηρίζει το καλό προϊόν και το κάνει ακόμα καλύτερο και το εξελίσσει σαν όνομα και σαν ιδέα.
Η Coffee Berry βοηθάει τους συνεργάτες της να επικεντρωθούν στην εξυπηρέτηση των πελατών και αναλαμβάνει τις υπόλοιπες διαδικασίες. Τι εργαλεία χρησιμοποιεί και πώς το επιτυγχάνει;
Κ.Φ.Π.: Η Coffee Berry διαθέτει ένα πολύ καλό τμήμα marketing. Οπότε, έχοντας λυμένο το κομμάτι της προώθησης των προϊόντων και της αναζήτησης προμηθευτών, έχουμε περισσότερο χρόνο να ασχοληθούμε με τις καθημερινές λειτουργίες και τους πελάτες μας.
Π.Α.: Επίσης, σε περίπτωση που προκύψει κάποια έλλειψη ή βλάβη, ξέρουμε πού να απευθυνθούμε χωρίς να χάνουμε χρόνο. Υπάρχει ένας ισχυρός μηχανισμός υποστήριξης, τόσο pre sales όσο και after sales, οπότε εμείς εδώ προσπαθούμε απλά να μεγιστοποιούμε το κέρδος.
Κλείνοντας 2 χρόνια επιτυχημένης λειτουργίας, σήμερα συζητάτε το άνοιγμα και δεύτερου καταστήματος Coffee Berry. Tι σας δίνει την ώθηση για περαιτέρω ανάπτυξη με την εταιρεία;
Κ.Φ.Π.: Τα 2 αυτά χρόνια, όπως φαίνεται, μάλλον έχουμε κάνει κάτι καλά! Και είμαστε πεπεισμένοι ότι η συνεργασία μας με την Coffee Berry είναι μια εξαιρετική επιλογή.
Π.Α.: Πλέον ξέρουμε ότι ένα δεύτερο κατάστημα θα αποδώσει πιο γρήγορα και θα έχει θετικά αποτελέσματα σε λιγότερο χρόνο. Ξέρουμε τι να περιμένουμε στο άνοιγμα, πώς να το αντιμετωπίσουμε, έχουμε εμπειρία στο πώς θα στελεχώσουμε μια έμπειρη ομάδα και πώς θα κινηθούμε στην αγορά. Είναι ένα απαιτητικόαλλά πλέον σίγουρο βήμα!