Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις “Η EXPRESS MARKET είναι ένα μοντέλο τίμιου και δίκαιου franchise συνεργασίας”

“Η EXPRESS MARKET είναι ένα μοντέλο τίμιου και δίκαιου franchise συνεργασίας”

σύνταξη magazine
0 σχόλια

Ξεκίνησε το 1976 από την Θεσσαλονίκη και σήμερα αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές του κλάδου και στην πρωτεύουσα. Η Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. με ισχυρά εφόδια αναπτύσσεται σε υγιείς βάσεις και προτείνει ένα δυναμικό μοντέλο franchise στον χώρο της μικρής λιανικής, τα EXPRESS MARKET. Γιατί αποτελεί μια ολοκληρωμένη επιχειρηματική πρόταση και πως απαντά στις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή; Ο κ. Σπύρος Μαζαράκης, Διευθυντής χονδρικής και franchise της Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., απαντά.

Κύριε Μαζαράκη, γιατί ένας franchisee που σκοπεύει να επενδύσει στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων να επιλέξει την κατηγορία mini market-παντοπωλεία;

Tα mini market – παντοπωλεία είναι μια κατηγορία που συμπληρώνει τις επιλογές που έχει ένας καταναλωτής, όσον αφορά στα καθημερινά του ψώνια. Έχει δηλαδή τα μεγάλα καταστήματα που είναι το βασικό κατάστημα για να κάνει τις αγορές του και όταν θέλει κάτι άμεσα, σε κοντινή απόσταση και σε ώρες που δεν πηγαίνει σε ένα οργανωμένο κατάστημα, έρχεται και συμπληρώνει τις επιλογές . Αυτός είναι και ο λόγος που ένας επιχειρηματίας θα επενδύσει σε μια τέτοια λογική. Για να καλύψει τις ανάγκες ενός πελάτη καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, σε όλες τις περιοχές.

express.mazarakis

Ποια τα οφέλη της συνεργασίας με την EXPRESS MARKET;

Η EXPRESS MARKET είναι η πρόταση της ΜΑΣΟΥΤΗΣ, όσον αφορά στη μικρή λιανική, υπό τη μορφή αλυσίδας με εργαλεία όπως φυλλάδια, και τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ. Ο λόγος που μας επιλέγουν οι franchisees είναι γιατί η EXPRESS MARKET είναι ένα μοντέλο τίμιου και δίκαιου franchise συνεργασίας που σέβεται τον νόμο του 80 – 20, όσον αφορά τις αγορές του. Τον καλύπτει και τον προμηθεύει με προϊόντα επώνυμα σε πολύ καλές τιμές και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καταπληκτικής ποιότητας σε πολύ καλές τιμές. Επίσης, του παρέχει όλα τα εργαλεία που ζητάει, τόσο στις εμπορικές του ανάγκες, όσο και στις τεχνικές του αναζητήσεις. Βοηθάμε τους συνεργάτες μας στην κατασκευή του καταστήματός τους και στην μηχανοργάνωση και τους καθοδηγούμε ώστε να βρουν το πακέτο εκείνο που θα καλύπτει το σύνολο των αναγκών τους.

Η πυκνότητα και το πλήθος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και κυρίως στα μεγάλα αστικά κέντρα είναι ιδιαίτερα υψηλή. Αποτέλεσμα πολλοί υποψήφιοι franchisees να θεωρούν ότι δεν υπάρχει ο αναγκαίος ζωτικός χώρος, ή και ακόμη να υφίστανται εσωτερικό ανταγωνισμό. Πώς αντιμετωπίζετε τα παραπάνω επιχειρήματα;

Εν μέρει είναι σωστό αυτό που λέτε. Σίγουρα υπάρχουν πάρα πολλές αίθουσες οργανωμένου λιανεμπορίου οι οποίες βέβαια διαβαθμίζονται από τα highter μέχρι τα πολύ μικρότερα καταστήματα των οργανωμένων αλυσίδων όπως είναι και η Μασούτης μία εξ αυτών. Εντούτοις, βλέπουμε πως το τελευταίο διάστημα ξεφυτρώνουν πάρα πολλά σημεία μικρής λιανικής σε όλη την Ελλάδα, γιατί υπάρχουν ακόμα χώροι που δεν καλύπτονται, τουλάχιστον τις ώρες που κλείνουν τα οργανωμένα σούπερ μάρκετ, έως τις 9 το βράδυ. Κάποιοι έχουν εξελίξει το μοντέλο και λειτουργούν και τις Κυριακές, διαφοροποιούνται στο θέμα της μαναβικής, του φρέσκου προϊόντος και των τοπικών προϊόντων που μια οργανωμένη αλυσίδα δεν είναι και τόσο ευέλικτη για να κάνει τόσο μεγάλες αλλαγές στην πολιτική της βάζοντας μικρούς κωδικούς, και παρόλο που είναι τόσο οργανωμένη και καλύπτουν κάθε γειτονιά, εντούτοις σε όλη την Ελλάδα έχει χτιστεί ένα δίκτυο και υπάρχει ζήτηση για καινούργια σημεία. Δεν είναι τυχαίο, ότι σχεδόν κάθε μέρα μας έρχονται προτάσεις και ενδιαφέροντα για να τους ενημερώσουμε καινούργιους συνεργάτες για να ανοίξουν σημεία. Ή να μεταφερθούν κάτω από μια ισχυρή ομπρέλα, όπως η EXPRESS MARKET.

Ποιο θεωρείτε ως το ιδανικό προφίλ για τον συνεργάτη-franchisee; Ποιες δεξιότητες πρέπει να διαθέτει;

Αρχικά, θα πρέπει να ενδιαφέρεται για τη δουλειά του, να θέλει να συμμετέχει, γιατί αυτά τα μοντέλα χρειάζονται και αρκετή προσωπική εργασία-φροντίδα τόσο στην αναζήτηση του σημείου, στην οργάνωσή του, όσο και στον έλεγχο και τη διαχείριση της καθημερινότητάς του, κυρίως λόγω της προσωπικής του σχέσης με τον πελάτη. Αυτά τα σημεία, κατά βάση στηρίζονται στην προσωπική σχέση με τον πελάτη. Δεν είναι τα απρόσωπα μαγαζιά των μεγάλων αλυσίδων, στα οποία μπαίνεις μέσα επειδή βλέπεις το όνομα έξω από το κατάστημα. Σε αυτά τα μαγαζιά, επειδή είναι γειτονιάς, χτίζεται το μοντέλο της προσωπικής σχέσης. Ακόμα και αν οι τιμές δεν είναι τόσο χαμηλές, το επιχείρημα του να βρει κάποιος τον επιχειρηματία που τον εξυπηρετεί με το όνομά του, είναι πάρα πολύ βασικό. Άρα θέλει σίγουρα ενδιαφέρον, χρειάζεται κάποιο κεφάλαιο για να μπορέσει να ξεκινήσει και να εκμεταλλευτεί καλές ευκαιρίες στην αγορά, γιατί το μοντέλο αυτό έχει υψηλή κερδοφορία και στην αγορά. Όταν βγάζουμε εμείς extra προσφορές, να μπορεί να στοκάρει λίγο παραπάνω για να βελτιώσει την κερδοφορία του. Φυσικά, εμείς τον βοηθάμε στη διαχείριση και τον έλεγχο του καταστήματός του αλλά χρειάζεται και πολύ μεράκι.

Είναι απαραίτητη η προηγούμενη εμπειρία στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων;

Ο χώρος αυτός, ειδικά τα τελευταία χρόνια με την κρίση, κυριαρχούνταν από παλαιούς μπακάληδες. Με την κρίση, αρκετοί βρήκαν την ευκαιρία, έχοντας κάποια χρήματα να επενδύσουν σε αυτό τον χώρο. Στην αρχή μπορεί να συνάντησαν κάποιες δυσκολίες, γιατί είχαν εμπειρία από άλλον χώρο με διαφορετικό τρόπο λειτουργίας, αλλά σίγουρα μπορεί κάποιος να λειτουργήσει σαν επιχειρηματίας στο κομμάτι αυτό και ας μην έχει την εμπειρία.

Ο χώρος ευνοεί τις οικογενειακές επιχειρήσεις; Αν ναι, τι πρέπει να προσέχει ένας υποψήφιος franchisee;

Αυτή η δουλειά, θέλει πολύ προσωπική σχέση και χρόνο λόγω του διευρυμένου ωραρίου. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται και χέρια. Η οικογενειακή επιχείρηση βοηθάει στη λειτουργία αυτού. Δεν υπάρχουν ιδιαίτερες προϋποθέσεις, αρκεί η οικογένεια να μπορεί να ρυθμίσει το ωράριό της, για να μπορέσει να διαχειριστεί τις περίπου 14 ώρες που λειτουργεί το κατάστημα.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός μίνι μάρκετ, ώστε να απαντά στις σύγχρονες ανάγκες και να είναι ταυτόχρονα κερδοφόρο;

Το βασικό που χρειάζεται είναι η τοποθεσία. Θέλει μια έξυπνη προσέγγιση. Όταν λέω έξυπνη εννοώ όχι τόσο το να είναι απαραίτητα μακριά από μια μεγάλη αλυσίδα, όσο το να είναι σε πυκνοκατοικημένη περιοχή και να έχει ένα μείγμα πελατών από όλες τις βαθμίδες. Ιδανικά να είναι σε έναν δρόμο – πέρασμα, που θα έχει διερχόμενους που θα σταματήσουν. Βασικό είναι επίσης το στήσιμο του μαγαζιού να είναι σύγχρονο, χωρίς να είναι ακριβό και να έχει μια γκάμα το assortmentτου που να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες αυτού του πελατολογίου. Μιλάμε για μαναβική πολύ καλής ποιότητας, για πάγκο κοπής και γενικά πολύ καλά προϊόντα στις βασικές κατηγορίες.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ