Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Γιώργος Αραούζος, Γρηγόρης | «Τα επιτυχημένα franchise brands έδειξαν ευελιξία»

Γιώργος Αραούζος, Γρηγόρης | «Τα επιτυχημένα franchise brands έδειξαν ευελιξία»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Το 2022 αποδείχθηκε μία χρονιά «πλούσια» σε προκλήσεις. Ήρθαμε αντιμέτωποι με μία τεράστια αύξηση στο κόστος της ενέργειας που οδήγησε με τη σειρά της σε αλλεπάλληλες αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών και των λειτουργικών εξόδων των καταστημάτων, «πιέζοντας», έτσι, τη βιωσιμότητά τους. Ταυτόχρονα, ο πληθωρισμός αυξήθηκε, ασκώντας πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και προκαλώντας αλλαγές στην αγοραστική τους συμπεριφορά. 

Συνέντευξη με τον Γιώργο Αραούζο,
Διευθυντή Λειτουργίας & Ανάπτυξης του Γρηγόρη, στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2023.

Το τέλος του 2022 βρίσκει τις επιχειρήσεις σε μια πορεία σταθεροποίησης και ισορροπίας εν μέσω συνεχιζόμενων προκλήσεων και ανακατατάξεων. Πώς ανταποκρίθηκε ο χώρος του franchising στις διαμορφούμενες συνθήκες και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που καθόρισαν την αγορά κατά το 2022;

Το 2022 αποδείχθηκε μία χρονιά «πλούσια» σε προκλήσεις. Ήρθαμε αντιμέτωποι με μία τεράστια αύξηση στο κόστος της ενέργειας και με μεγάλες και συνεχόμενες αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών, που οδήγησαν στην αύξηση του λειτουργικού κόστους των καταστημάτων, «πιέζοντας», έτσι, τη βιωσιμότητά τους. Ταυτόχρονα όμως, η αύξηση του πληθωρισμού «πίεσε» και τους καταναλωτές, που είδαν το διαθέσιμο εισόδημά τους να συρρικνώνεται, με αποτέλεσμα να διαπιστώσουμε αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά. Ένα άλλο χαρακτηριστικό που καθόρισε την αγορά ήταν η σταδιακή άρση των μέτρων κατά του COVID-19, γεγονός που οδήγησε σε αυξημένη τουριστική κίνηση. Όσον αφορά στο πώς ανταποκρίθηκε ο χώρος του franchise, θα έλεγα, ότι τα πετυχημένα franchise brands, έδειξαν ευελιξία, προσαρμόστηκαν στις νέες συνθήκες και, όχι μόνο άντεξαν, αλλά αναπτύχθηκαν και περαιτέρω. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει, άλλωστε, ότι το franchise παρέχει σημαντικά οφέλη για την ανάπτυξη υγιών και κερδοφόρων επιχειρήσεων, ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Στην post COVID-19 εποχή ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά από προκλήσεις όπως πληθωρισμός, υψηλό κόστος ενέργειας, τη συρρίκνωση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, την αβεβαιότητα που προκαλεί ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις κατά την κρίση σας και ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει και σε ποιους τομείς;

Στο δικό μας τον κλάδο, οι κυριότερες προκλήσεις είναι το υψηλό κόστος ενέργειας και η εκτόξευση του πληθωρισμού. Για εμάς στο Γρηγόρη, η προτεραιότητά μας ήταν, είναι και θα είναι η στήριξη των καταστημάτων μας. Για το λόγο αυτό, προχωρήσαμε στην παροχή «επιδόματος ενέργειας» σε όλα τα καταστήματα. Με αυτό τον τρόπο αφενός συγκρατήσαμε το μεγαλύτερο μέρος της επιβάρυνσης του κόστους, έτσι ώστε να μη μετακυληθεί στους καταναλωτές μέσω των λιανικών τιμών πώλησης και αφετέρου υποστηρίξαμε τους συνεργάτες franchisee. Επιπλέον αναζητάμε συνεχώς λύσεις με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στα καταστήματα Γρηγόρης. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι τοποθετούμε φωτισμό led και επιλέγουμε κλιματιστικά και ψυκτικά μηχανήματα νέας γενιάς, εξοπλισμό τελευταίας ενεργειακής κλάσης και χρώματα και υλικά χαμηλής απορροφητικότητας φωτός, ώστε να είναι λιγότερο ενεργοβόρος ο φωτισμός του καταστήματος.

«Είναι εξαιρετικά σημαντικό να δοθεί έμφαση στη δια βίου εκπαίδευση. Είναι επίσης σημαντικό να δοθούν στους συνεργάτες εργαλεία που θα απλοποιήσουν την καθημερινή λειτουργία του καταστήματος».

Παράλληλα, ο ανταγωνισμός εντείνεται με ανακατατάξεις, είσοδο νέων ανταγωνιστών είτε από το εξωτερικό είτε από άλλους κλάδους. Σε ποιους τομείς οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ώστε να τονώσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα;

Θα σας μιλήσω για τα δίκτυα franchise στην καφεστίαση, η οποία έχει πολλές απαιτήσεις και προκλήσεις. Γιατί δεν είναι καθόλου εύκολο να επιλέξεις το κατάλληλο σημείο, να διαμορφώσεις την προϊοντική σου πρόταση, να σχεδιάσεις ένα κατάστημα που θα προσφέρει μία εξαιρετική πελατοκεντρική εμπειρία, να εκπαιδεύσεις το προσωπικό σου να «φιλοξενεί» πάνω από όλα, να διεξάγεις ποιοτικούς ελέγχους, να τηρείς τους αυστηρούς κανόνες υγιεινής που απαιτούν τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και πάρα πολλά άλλα συναφή θέματα. Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να τονίσω την καθοριστική σημασία της δικαιόχρησης (franchise). Γιατί τα πετυχημένα franchise brands, με πολυετή εμπειρία, έχουν μελετήσει και εφαρμόσει όλα τα παραπάνω, έτσι ώστε να προσφέρουν στους συνεργάτες τους συνεχή καθοδήγηση και υποστήριξη σε όλες τις προκλήσεις και πάντα με στόχο την δημιουργία μοναδικών εμπειριών στους πελάτες.

 Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κυριότερες τάσεις στο franchising το 2023 και με ποιον τρόπο επηρεάζουν τα υφιστάμενα δίκτυα;

Καθώς η καφεστίαση είναι μέσα στην καθημερινότητα του Έλληνα, πιστεύω ότι οι κυριότερες τάσεις το 2023 αφορούν, τα coffee & food franchises. Concepts, όπως καντίνες & drive throughs, θα αναπτυχθούν περαιτέρω. Επίσης τα καταστήματα θα δώσουν έμφαση στην βελτιστοποίηση της omnichannel εμπειρίας. Με αυτά τα δεδομένα οι franchisors θα πρέπει να επενδύσουν στην τεχνολογία και στον ψηφιακό μετασχηματισμό, να εισέλθουν σε νέα κανάλια διανομής, να μελετήσουν νέα concepts που θα τους επιτρέψουν να βρίσκονται εκεί, που κάθε φορά βρίσκεται ο καταναλωτής και φυσικά να αναπτύξουν προϊόντα που απαντούν στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

 Παρατηρείται ιδιαίτερη στροφή στην αξιοποίηση της τεχνολογίας που έχει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία των δικτύων. Ποιες ευκαιρίες δημιουργούνται και σε ποιους τομείς πρέπει να δοθεί έμφαση; 

Με την χρήση της τεχνολογίας, δημιουργούνται συνεχώς νέες ευκαιρίες τις οποίες οι franchisors οφείλουν να αφουγκράζονται και να αξιολογούν, έτσι ώστε να προσφέρουν μία εξαιρετική εμπειρία τόσον στον καταναλωτή, όσον και στον συνεργάτη franchisee. Ξεκινώντας από τους franchisee, είναι εξαιρετικά σημαντικό να δοθεί έμφαση στην δια βίου εκπαίδευση. Είναι επίσης σημαντικό να δοθούν στους συνεργάτες εργαλεία που θα απλοποιήσουν την καθημερινή λειτουργία του καταστήματος. Συνεχίζοντας με τον τελικό καταναλωτή, η έμφαση πρέπει να δοθεί στο accessibility, έτσι ώστε τα brands να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον καταναλωτή όπου και αν βρίσκεται, στο σπίτι, στο γραφείο ή on the go. Είναι επίσης σημαντικό, τα brands να αξιολογούν συνεχώς τα κανάλια επικοινωνίας με το κοινό για να δημιουργούν ισχυρούς δεσμούς με τα εκάστοτε target groups των καταναλωτών. Εμείς στο Γρηγόρη, συνεχίζουμε να αξιοποιούμε την τεχνολογία στο έπακρο διαθέτοντας μια πρωτοποριακή μέθοδο εκπαίδευσης e-learning, μέσω της οποίας εκπαιδεύουμε το προσωπικό των καταστημάτων real time. Επίσης, μέσω του νέου μας portal, προσφέρουμε στους συνεργάτες μας προσωποποιημένες σελίδες, οργανωμένες σύμφωνα με τις ανάγκες των συνεργατών franchisee. Συγκεκριμένα μέσω του portal το κάθε κατάστημα έχει, μεταξύ άλλων, πλήρη έλεγχο των εκπαιδεύσεων του προσωπικού, δυνατότητα live chat που ενισχύει τη “real-time” επικοινωνία, κ.α. Τέλος, εντάσσουμε νέες πλατφόρμες στην επικοινωνία μας, όπως το Tik Tok, προκειμένου να δημιουργήσουμε ισχυρούς δεσμούς και με τη Gen Ζ.

 

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ