«Η μοναδική φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τα προϊόντα μας πηγάζει από παραδοσιακές οικογενειακές συνταγές και Αρχαία συγγράμματα Βοτανοθεραπείας και Αρωματοθεραπείας, και αντανακλάται σε όλες τις συνταγές προϊόντων μας, καθιστώντας τη Fresh Line μοναδική σε όλο τον κόσμο».
Ηλίας Μαυρίδης, Sales Manager της Fresh Line
F.S.: Η αγορά μεταβάλλεται και ένα νέο ανταγωνιστικό περιβάλλον διαμορφώνεται. Με ποιες κινήσεις επαναπροσδιορίσατε τη θέση της αλυσίδας σε αυτό; Έγινε προσαρμογή στο concept, στο τελικό προϊόν, στη στρατηγική ανάπτυξης ή τι άλλο;
Η.Μ.: Στη Fresh Line επιλέγουμε να βλέπουμε την μεταβολή της αγοράς ως μια πρόκληση να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι, να εξελισσόμαστε συνεχώς και να λειτουργούμε σε παγκόσμια πρότυπα ανακαλύπτοντας νέους τρόπους ανταπόκρισης και ικανοποίησης των σύγχρονων αναγκών του καταναλωτικού μας κοινού απ’ την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον και σε αυτούς τους απαιτητικούς καιρούς εμείς επενδύσαμε στρατηγικά στη φιλοσοφία και τα ιδεώδη μας προσφέροντας ακόμη πιο ποιοτικά προϊόντα με γνώμονα τον καταναλωτή μας. Ενισχύσαμε τις δομές μας με την πρόσφατη μετεγκατάστασή μας σε μια νέα, βιοκλιματική μονάδα παραγωγής έκτασης 6000τ.μ που λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και μια πλήρως αυτοματοποιημένη αποθήκη πρώτων υλών και ετοίμων προϊόντων.
Επίσης, έχοντας λάβει μια στρατηγική απόφαση για επαναλανσάρισμα του προιοντικού μας χαρτοφυλακίου, διαδικασία που ξεκίνησε το 2011 και υλοποιείται έκτοτε σταδιακά, ανανεώσαμε πάνω από 200 κωδικούς εξελίσσοντας τις βασικές προιοντικές μας κατηγορίες.
Συμπληρωματικά, στοχεύσαμε στην επίτευξη υψηλής στρατηγικής σημασίας συνεργασιών τόσο σε εγχώριο, όσο και σε διεθνές επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα στοχεύοντας σε υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης του πελατειακού μας κοινού εμπλουτίσαμε τους εκπαιδευτικούς μας κύκλους με σύγχρονους τρόπους πώλησης και εργαλεία διάγνωσης των αναγκών περιποίησης των καταναλωτών μας.
Αλλαγή στο concept της εταιρίας μας δεν υπήρξε. Εξάλλου, η μοναδική φιλοσοφία που κρύβεται πίσω από τα προϊόντα μας πηγάζει από παραδοσιακές οικογενειακές συνταγές και Αρχαία συγγράμματα Βοτανοθεραπείας και Αρωματοθεραπείας, και αντανακλάται σε όλες τις συνταγές προϊόντων μας, καθιστώντας τη Fresh Line μοναδική σε όλο τον κόσμο!
F.S.: Οι νέες συνθήκες διαμορφώνουν ένα νέο προφίλ καταναλωτή – πελάτη. Με περιορισμένο το διαθέσιμο εισόδημα είναι πιο επιλεκτικός και εξαιρετικά προσεκτικός στο πού θα το διαθέσει. Ποιες πρακτικές από την πλευρά των επιχειρήσεων πιστεύετε πως επιβραβεύει το κοινό σήμερα και πώς το έχετε προσεγγίσει με αυτό το δεδομένο;
Η.Μ.: Η οικονομική κρίση έχει σίγουρα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό την εγχώρια οικονομία σε όλους τους τομείς της, κάτι που σαφώς ανακλάται και στον κλάδο των καλλυντικών. Σε συνδυασμό δε, με την αυξανόμενη οικολογική συνείδηση, στρέφει όλο και περισσότερους καταναλωτές σε ποιοτικότερα και ταυτόχρονα οικονομικότερα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής.
Οι καταναλωτές έχουν ευαισθητοποιηθεί αρκετά όσον αφορά στην τιμή και έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί και προσεκτικοί, με αποτέλεσμα να θέτουν αυστηρά κριτήρια στη προτίμηση τους. Τώρα πιο πολύ από ποτέ, προσανατολίζονται στην αναζήτηση προϊόντων που έχουν άριστη σχέση ποιότητας-τιμής. Μάλιστα, παρατηρείται μία σημαντική μεταστροφή του καταναλωτικού κοινού από τα ακριβά καλλυντικά των διεθνών οίκων στα αντίστοιχα φυτικά των επώνυμων εταιρειών του κλάδου μας, τα οποία προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές.
Η Fresh Line απόλυτα προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα της αγοράς είναι η μόνη εταιρεία καλλυντικών στην Ελλάδα που πέραν των συσκευασμένων προϊόντων της, προσφέρει φρέσκα καλλυντικά εξαιρετικής ποιότητας που πωλούνται με το ζύγι μέσα από το Fresh Beauty Bar, έτσι ώστε ο καταναλωτής να αγοράζει την ποσότητα που επιθυμεί πληρώνοντας για το προϊόν και όχι τη συσκευασία.
«Τα 2 τελευταία χρόνια προχωρήσαμε σε διαδικασία επαναλανσαρίσματος των 3 βασικών προϊοντικών της κατηγοριών. Σημείο εκκίνησης αποτέλεσε η πλήρης ανανέωση και ενίσχυση των σειρών για το πρόσωπο, ακολούθησε το επιτυχημένο λανσάρισμα των νέων κωδικών για τα μαλλιά, ενώ φέτος ολοκληρώθηκε το rebranding του σώματος με νέες συσκευασίες, ανανεωμένες συνταγές, σημάνσεις και αρώματα».
F.S.: Πώς υποστηρίζετε τους συνεργάτες σας και ποιες ενέργειες ακολουθείτε για την προστασία του δικτύου σας; Πόσο κρίσιμη θεωρείτε την αυτενέργεια από πλευρά των franchisees και με ποιον τρόπο την προκαλείτε;
Η.Μ.: Στη Fresh Line, ζητούμενό μας είναι ο τελικός καταναλωτής να επισκεφθεί τους χώρους των καταστημάτων μας, να δοκιμάσει τα προϊόντα μας και να συνδεθεί μαζί μας. Αυτό επιτυγχάνεται εφόσον και ο ίδιος ο franchisee ενστερνιστεί τη φιλοσοφία, το όραμα μας, αντιληφθεί τη δύναμη του φυτικού καλλυντικού και υιοθετήσει τον τρόπο που εργαζόμαστε.
Διαθέτουμε την υποδομή και τους μηχανισμούς στήριξης τόσο στους τομείς της οργάνωσης, όσο και της εκπαίδευσης, στοχοποίησης και διαχείρισης, με εξειδικευμένο δυναμικό και ολοκληρωμένη στρατηγική που βασίζεται σε υψηλά πρότυπα και προδιαγραφές. Παρέχουμε μια ολοκληρωμένη υποστήριξη που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, συνεχή εκπαίδευση και παρακολούθηση, σχεδιασμό στρατηγικής πωλήσεων, μεθοδολογία marketing και merchandising, χαρακτηριστικά που διέπουν την συνεργασία και ορίζουν την επιτυχία των μελών της.
Η δημιουργία ενός κοινού οράματος για το μέλλον χρειάζεται χρόνο, προγραμματισμό και συμμετοχή, έτσι λοιπόν και ο franchisee οφείλει με τη σειρά του να είναι δραστήριος στην επιχειρηματική του καθημερινότητα, αποτελώντας ενεργό μέλος της ομάδας μας.
F.S.: Είναι τελικά ένα δίκτυο franchise μια «οικογένεια»; Πόσο στενές πιστεύετε πως πρέπει να είναι οι σχέσεις των μελών μεταξύ τους; Ποια τα περιθώρια για ανεξάρτητες κινήσεις, αν υπάρχουν;
Η.Μ.: Βεβαίως και είναι ή σίγουρα θα έπρεπε να είναι! Αυτό διότι είναι βασικό να αντιλαμβανόμαστε πως τόσο ο franchisor όσο και τα μέλη του δικτύου franchise μιας εταιρίας, αποτελούν αλληλεξαρτώμενα μέλη μιας αλυσίδας όπου η επίδοση του ενός είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με των υπολοίπων. Τα επιθυμητά αποτελέσματα θα έρθουν μέσα από τη συνέργεια, την ομαδικότητα και την πίστη σε ένα κοινό όραμα & στόχους.
Οι σχέσεις των μελών οφείλουν να είναι στενές, καθώς όλοι μαζί αποτελούν μια ομάδα που εργάζεται για την εκπλήρωση κοινών σκοπών και προκειμένου να φέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Είναι γεγονός πως η λεπτή ισορροπία μεταξύ της ομοιογένειας, της τήρησης των κανόνων λειτουργείας, όπως αυτοί ορίζονται από τον franchisor, σε συνδυασμό με ελευθερία κινήσεων και ταυτόχρονα το περιθώριο πρωτοβουλιών από τους franchisees, αποτελεί συνταγή επιτυχίας για τέτοιου είδους συνεργασίες.
Στη Fresh Line, ενθαρρύνουμε ανεξάρτητες κινήσεις αρκεί η σχετική οργάνωση να γίνεται σε συνεργασία με τα αρμόδια στελέχη της εταιρίας μας, καθώς και το αντικείμενο της εκάστοτε διοργάνωσης να συνάδει με αυτό που ορίζει η εταιρική μας φιλοσοφία.
F.S.: Ποια θεωρείτε πως ήταν η πιο πετυχημένη ενέργεια της αλυσίδας μέσα στο 2014 και πως ανταποκρίθηκαν οι franchisees του δικτύου σε αυτή;
Η.Μ.: Η επιτυχία της Fresh Line είναι αποτέλεσμα σκληρής, συστηματικής προσπάθειας ετών. Όπως προαναφέραμε, ως εταιρία δίνουμε τεράστια έμφαση στην παραγωγή άριστων ποιοτικά προϊόντων και επενδύουμε σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Σε αυτά τα πλαίσια, η εταιρία τα τελευταία 2 χρόνια προχώρησε σε διαδικασία επαναλανσαρίσματος των 3 βασικών προιοντικών της κατηγοριών. Σημείο εκκίνησης αποτέλεσε η πλήρης ανανέωση και ενίσχυση των σειρών για το πρόσωπο, ακολούθησε το επιτυχημένο λανσάρισμα των νέων κωδικών για τα μαλλιά, ενώ φέτος ολοκληρώθηκε το rebranding του σώματος με νέες συσκευασίες, ανανεωμένες συνταγές, σημάνσεις και αρώματα, ενέργεια που σίγουρα συγκαταλέγεται στις επιτυχίες της φετινής χρονιάς!
Αναγνωρίζοντας πόσο σημαντικό είναι για μια εταιρία καλλυντικών προϊόντων να εξελίσσει και να βελτιώνει συνεχώς τα προϊόντα της και να μην επαναπαύεται στις επιτυχίες της, οι franchisees της Fresh Line αγκαλιάζουν τέτοιου είδους επενδύσεις, διαβλέποντας τα περιθώρια ανάπτυξης τόσο της εταιρίας συνολικά, όσο και των δικών τους προσωπικών επιχειρήσεων.
F.S.: Αν σας ρωτούσαν για ένα θετικό παράδειγμα καλών πρακτικών αντιπροσωπευτικό από το χώρο του franchising στην Ελλάδα, ποιο θα αναφέρατε;
Η.Μ. Το τελευταίο διάστημα παρατηρούμε ολοένα και περισσότερες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, οι οποίες έχουν υιοθετήσει τέτοιες δομές και πρακτικές που τους επιτρέπουν να αναπτυχθούν τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο.
Μια εταιρία από τον ελλαδικό χώρο που θεωρώ πως ξεχωρίζει είναι η Coco-mat, η οποία όπως και η Fresh Line, είναι εξωστρεφής, αναπτύσσει ιδέες, προϊόντα και δίκτυο βασισμένη στην αξιοποίηση πρώτων υλών από τη φύση και στην παροχή υψηλών υπηρεσιών στον καταναλωτή της. Κοκοφοίνικας, φύκια, ξύλο, βαμβάκι και μαλλί αντί μύρου, βιολογικού ελαιόλαδου, βασιλικού πολτού, σανταλόξυλου, ευκάλυπτου, λεβάντας και θυμαριού είναι μια σύγκριση που σε επίπεδο αξιοποίησης των φυσικών συστατικών, με καλύπτει.