Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Ευάγγελος Χαλεπλής, Fylliana | «Σταθερά ανοδική πορεία για τα δίκτυα franchise»

Ευάγγελος Χαλεπλής, Fylliana | «Σταθερά ανοδική πορεία για τα δίκτυα franchise»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Οι συνθήκες της αγοράς, όπως διαμορφώθηκαν το 2022, με την αύξηση του πληθωρισμού, τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία, είχαν σαν αποτέλεσμα την μείωση της κερδοφορίας για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων.

Συνέντευξη με τον Ευάγγελο Χαλεπλή,
CEO της Fylliana, στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2023.

 

Το τέλος του 2022 βρίσκει τις επιχειρήσεις σε μια πορεία σταθεροποίησης και ισορροπίας εν μέσω συνεχιζόμενων προκλήσεων και ανακατατάξεων. Πώς ανταποκρίθηκε ο χώρος του franchising στις διαμορφούμενες συνθήκες και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που καθόρισαν την αγορά κατά το 2022;

Οι υποψήφιοι franchisees τη χρονιά που πέρασε εξέφρασαν σκεπτικισμό και αναβλητικότητα, καθώς προσπάθησαν να αφουγκραστούν τα νέα μηνύματα της αγοράς και να προσαρμοστούν στην νέα κατάσταση. Η αξία του θεσμού του franchising όμως, έδειξε εξαιρετική ανθεκτικότητα στην ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο που διανύσαμε και όλα σχεδόν τα δίκτυα franchise αποδείχτηκαν ανθεκτικά και συνεχίζουν να διευρύνουν τα μερίδια τους, καταγράφοντας θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Στην post COVID-19 εποχή ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά από προκλήσεις όπως πληθωρισμός, υψηλό κόστος ενέργειας, τη συρρίκνωση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, την αβεβαιότητα που προκαλεί ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις κατά την κρίση σας και ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει και σε ποιους τομείς;

Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων franchise αδυνατούν να προσαρμοστούν γρήγορα και εύκολα στο νέο περιβάλλον και να επενδύσουν σε εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού και εκσυγχρονισμό, οδηγούνται λοιπόν σε στασιμότητα και αρκούνται στην απομίμηση υφισταμένων concept και την προσφορά πακέτων franchise χαμηλού κόστους. Αυτό αποτελεί την κυριότερη πρόκληση για μας! Πιστεύουμε στην αξία του δικού μας concept, και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα μας στην αγορά που δραστηριοποιούμαστε. Προσφέρουμε στον καταναλωτή το προϊόν που έχει υψηλό value for money, απευθύνεται σε ευρύ target group, προωθείται όμως μέσω ενός διαφορετικού concept, με υψηλή αισθητική που προσδίδει ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία στο προϊόν.

«Οι συνθήκες της αγοράς απαιτούν μεγαλύτερη υπευθυνότητα και λεπτομέρεια όσον αφορά την κατάρτιση του Επιχειρηματικού σχεδίου και την ανάλυση των περιθωρίων κέρδους που θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των καταστημάτων και τον χρόνο αποπληρωμής της επένδυσης».

Παράλληλα ο ανταγωνισμός εντείνεται με ανακατατάξεις, είσοδο νέων ανταγωνιστών είτε από το εξωτερικό είτε από άλλους κλάδους. Σε ποιους τομείς οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ώστε να τονώσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα;

Ξεκινώντας από τον ακριβή προσδιορισμό του ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος, οι επιχειρήσεις που αναπτύσσονται με franchising θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στην ενδυνάμωση του brand με τη διαφημιστική προώθηση, την συνεχή βελτίωση της γκάμας των προϊόντων, τις διαδικασίες οργάνωσης και λειτουργίας της μητρικής εταιρείας, τον έλεγχο, τα logistics και τη συνεχή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού.

Έχει τεθεί θέμα ανασχεδιασμού του δικτύου ώστε να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και σε ποιους τομείς;

Οι στρατηγικοί στόχοι ανάπτυξης που έχουμε καθορίσει τα τελευταία χρόνια οι οποίοι θα μας οδηγήσουν σε ταχεία διεύρυνση του δικτύου με σταδιακές επενδύσεις, δεν έχουν αλλάξει, έχουν όμως προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα μετά από μια δικαιολογημένη καθυστέρηση λόγω συνθηκών. Οι επενδυτές φαίνεται να είναι σήμερα πολύ περισσότερο επιφυλακτικοί από ποτέ. Αυτό μας κάνει πιο υπεύθυνους και λεπτομερείς στην κατάρτιση του Επιχειρηματικού σχεδίου και στην ανάλυση των περιθωρίων κέρδους που θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των καταστημάτων και το χρόνο αποπληρωμής της επένδυσης. Το franchising συνεχίζει να αποτελεί μονόδρομο για όποιον επιθυμεί να ξεκινήσει τη δική του επιχείρηση και το βασικό πλεονέκτημα παραμένουν πολύ προφανές: Ο θωρακισμός έναντι των αντιξοοτήτων της αγοράς, συνεργαζόμενος με μητρικές εταιρείες που διαθέτουν πραγματική και υψηλή τεχνογνωσία.

Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κυριότερες τάσεις στο franchising το 2023 και με ποιον τρόπο επηρεάζουν τα υφιστάμενα δίκτυα;

Η μεγάλη αλλαγή που διαπιστώνουμε στην μετά-covid εποχή είναι η στροφή του καταναλωτή στις διαδικτυακές αγορές. Οι νεότερες γενιές ιδιαίτερα, αλλά και πολύ σημαντικό ποσοστό πλέον του καταναλωτικού κοινού αναδεικνύονται σε μία πολύ ισχυρή κινητήρια δύναμη για τις διαδικτυακές αγορές, οι οποίες είναι ανθεκτικές με την πάροδο του χρόνου και παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις. Οι on line αγορές αποδείχτηκαν σημαντικό ποσοστό και αναγνωρίζοντας τις αλλαγές που επικρατούν την συμπεριφορά του καταναλωτή, εντάσσουμε την ψηφιακή κουλτούρα στο δίκτυο μας, το φυσικό κατάστημα όμως παραμένει σημείο αναφοράς και θα συνεχίσει να προσελκύει τους καταναλωτές ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο χώρο του επίπλου.

Παρατηρείται ιδιαίτερη στροφή στην αξιοποίηση της τεχνολογίας που έχει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία των δικτύων. Ποιες ευκαιρίες δημιουργούνται και σε ποιους τομείς πρέπει να δοθεί έμφαση;

Η πρόκληση για μας είναι να ενσωματώσουμε τις νέες τεχνολογίες και να προσαρμοζόμαστε συνεχώς στα νέα κανάλια πωλήσεων της επόμενης γενιάς, όπως τα social media που πλέον αποτελούν σημαντικό κομμάτι των πωλήσεων. Πιστεύουμε ότι σήμερα απαιτείται από τις επιχειρήσεις η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, με σκοπό την καλύτερη αγοραστική εμπειρία του καταναλωτή, την άμεση ενημέρωση του, την καλύτερη εξυπηρέτηση του καθώς και το after sales service.

 

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ