Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Εναρμόνιση με τις αξίες, τις αρχές και την φιλοσοφία της Green Family

Εναρμόνιση με τις αξίες, τις αρχές και την φιλοσοφία της Green Family

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

«Από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο της εταιρείας, όλοι συμβάλλουμε στην αναζήτηση θεμάτων και λύσεων με τελικό ωφελημένο τον καταναλωτή που επιλέγει τα καταστήματά μας. Θεωρώ ότι η εποχή μας έχει ανάγκη την γνώση και η γνώση αποκτάται μέσα από την συνεχή αμφισβήτηση και εκπαίδευση».

Green Family antonis amanios
Αντώνης Αμανιός, Υπεύθυνος Marketing

Διεθνώς η εκπαίδευση αποτελεί ένα ισχυρό στοιχείο που χαρακτηρίζει ένα δίκτυο franchise. Ισχύει αυτό για το δικό σας δίκτυο franchise; Αν ναι, γιατί θεωρείτε ότι αποτελεί ένα τόσο σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για εσάς;

Μια εταιρία που δεν εξελίσσεται σύμφωνα με τις αλλαγές που συμβαίνουν στο παγκόσμιο αλλά και τοπικό περιβάλλον είναι μοιραίο να μένει πίσω όσον αφορά τις εξελίξεις και την κατανόηση των αναγκών και απαιτήσεων της αγοράς και των πελατών της. Βασικά στελέχη της μεταβίβασης αυτής της γνώσης και αντίληψης προς την αγορά είναι οι εργαζόμενοι πρώτης γραμμής της εκάστοτε επιχείρησης και αν μιλάμε για καταστήματα λιανικής πώλησης είναι αυτοί που πρώτοι θα πρέπει να αφουγκράζονται τις νέες τάσεις της αγοράς και να την ενημερώνουν με τις νέες λύσεις που ικανοποιούν τις ανάγκες τους. Ένας εργαζόμενος που μένει στάσιμος και δεν εξελίσσεται μαζί με την εξέλιξη των αναγκών της κοινωνίας δεν μπορεί να καταλάβει ούτε τις αλλαγές ούτε κυρίως τις ανάγκες των πελατών του. Ο μοναδικός τρόπος για να μπορέσει ένας εργαζόμενος να επικαιροποιεί την γνώση του τόσο στα προϊόντα όσο και στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες είναι μέσα από την διαδικασία της διαρκούς και δια βίου μάθησης. Η Green Family σαφώς και επενδύει στην συνεχή εκπαίδευση των στελεχών της αφού όλοι στην εταιρία μας θεωρούμε πρωταρχικό στοιχείο την γνώση των προϊόντων αλλά και των χρήσεων των προϊόντων που εμπορευόμαστε στα καταστήματά μας. Ο σύγχρονος πελάτης επιθυμεί συνειδητά να εξυπηρετείται από επαγγελματίες και όχι από ερασιτέχνες και εμείς στην Green Family θεωρούμε υποχρέωσή μας να δημιουργούμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας και για να γίνει αυτό έχουμε υποχρέωση να εκπαιδεύουμε τα στελέχη μας συνεχώς. Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτό που κάνει την διαφορά στην εποχή μας δεν είναι η συσσωρευμένη γνώση του παρελθόντος που μπορεί να έχουν κάποια στελέχη αλλά η ικανότητά τους να ξεχάσουν αυτήν την γνώση και να μάθουν νέα πράγματα και νέα γνώση σχετικά με το αντικείμενο της εργασίας τους σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.

Μέσα από έρευνες του Franchise Success, διαπιστώνουμε ότι μια από τις παθογένειες του training στο franchising είναι το ότι όλο το βάρος δίνεται στο τεχνικό τμήμα της εκπαίδευσης. Ποιο είναι το σωστό μείγμα μεταξύ τεχνικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης κουλτούρας ενιαίου μοντέλου εξυπηρέτησης;

Η εταιρία μας είναι μια εταιρία με βαθιά πίστη σε αυτό που κάνει και νομίζω ότι αυτό διαποτίζει όλες τις δράσεις της. Από τη συνεργασία με πάρα πολλούς παραγωγούς σε όλη την Ελληνική επικράτεια, μέχρι την συμβολή και στήριξή της σε δράσεις εκπαιδευτικών φορέων κ.λπ. Αυτό σημαίνει ότι η εκπαίδευση για εμάς στην Green Family ξεκινά με την γνώση της κουλτούρας και των αξιών της εταιρίας μας για κάθε νέο ή παλαιότερο στέλεχός μας. Θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά σημαντικό ένας εργαζόμενος εκτός από τα τεχνικά μέρη της εκπαίδευσης σχετικά με το τμήμα στο οποίο θα απασχοληθεί, τα προϊόντα ή τις διαδικασίες που αποτελούν αναμφίβολα σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής μας διαδικασίας θα πρέπει να καταλάβει και να υιοθετήσει τις αρχές μας σχετικά με την στάση μας απέναντι στο προϊόν, την φύση αλλά κυρίως απέναντι στην σχέση μας με τον πελάτη μας. Θα πρέπει να τονίσω στο σημείο αυτό ότι την διαδικασία της εκπαίδευσης την ακολουθούν ανεξάρτητα της θέσης όλοι οι εργαζόμενοι με κεντρικό στόχο την διαμόρφωση μιας ενιαίας εταιρικής κουλτούρας που πραγματικά μας δίνει ένα ξεχωριστό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Θέλουμε και επιδιώκουμε συνεχώς την διαρκή εκπαίδευση σε θεωρητικό αλλά και πρακτικό επίπεδο τόσο στα θέματα που είναι τεχνικά και σχετίζονται με τις διαδικασίες λειτουργίας ενός καταστήματος, όσο και στην κατανόηση ακόμη και του τελευταίου εργαζόμενου που εντάσσεται στην οικογένεια της Green Family της πελατοκεντρικής φιλοσοφίας που διαποτίζει όλον τον οργανισμό της εταιρίας μας.

Υπάρχουν στο σύστημά σας ειδικά προγράμματα ένθεσης και εκπαίδευσης του επιχειρηματία ως franchisee; Ποια η διαφορά τους σε σχέση με την εκπαίδευση ενός απλού υπαλλήλου;

Όπως σας ανέφερα παραπάνω η εναρμόνιση με τις αξίες τις αρχές και την φιλοσοφία της Green Family είναι απαραίτητη προϋπόθεση για όλους. Σε αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο υποψήφιος επενδυτής ειδικά αν αυτός θέλει να εργάζεται στο κατάστημα στο οποίο επενδύει ή δεν είναι απλά σε αυτό ως επενδυτής. Σε αυτήν την περίπτωση θα ακολουθήσει και ο ίδιος, μαζί με τους εργαζόμενους που θα στελεχώσουν το κατάστημα την ίδια εκπαίδευση τόσο στα τεχνικά όσο και στα θεωρητικά θέματα. Φυσικά ένας υποψήφιος επενδυτής θα πρέπει να ασκεί και την εποπτεία και να έχει γνώση σχετικά με την πορεία της επένδυσής του με στόχο την μεγιστοποίησή της. Η Green Family δίνει στους επενδυτής της επιπλέον εργαλεία ελέγχου και ενημέρωσης σχετικά με τις αποδόσεις του καταστήματος και φυσικά ο επενδυτής εκπαιδεύεται σχετικά με αυτές. Θέλουμε και επενδύουμε στην διαύγεια της σχέσης της εταιρίας όχι μόνο με τους πελάτες της αλλά και με τους ανθρώπους που μας τιμούν και μας εμπιστεύονται στην επενδυτική τους προσπάθεια.

Ποιος ο ρόλος της αρχικής εκπαίδευσης και ποιος της συνεχούς (είτε ad hoc είτε on the job), τόσο ποιοτικά όσο και επικοινωνιακά;

Ο ρόλος της αρχικής εκπαίδευσης είναι σημαντικός ώστε να μπορέσουν οι νέοι εργαζόμενοι αφενός να κατανοήσουν την φιλοσοφία της εταιρίας μας και αφετέρου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν γρήγορα και με επιτυχία στις απαιτήσεις των διαδικασιών λειτουργίας ενός νέου καταστήματος. Προσπαθούμε συνεχώς να είμαστε δίπλα στους συνεργάτες μας παρέχοντάς τους διαρκή στήριξη αλλά και εκπαίδευση. Βασικός στόχος αυτής της πολιτικής είναι να γίνει κατανοητό από όλους ότι η σημασία της εκπαίδευσης και της γνώσης είναι τεράστιας σημασίας. Δεν θέλουμε απλούς διεκπεραιωτές υπαλλήλους. Θέλουμε εργαζόμενους που μέσα από την εταιρία μας αναπτύσσουν και την δική τους προσωπικότητα και γνώση, εργαζόμενους που μέσα από την γνώση των προϊόντων μπορούν να είναι χρήσιμοι στην ικανοποίηση των αναγκών των πελατών μας και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από μια αρμονική συνεργασία των δυο μερών. Από την μια μεριά η Green Family που μεταδίδει την αρχική γνώση και από την άλλη οι συνεργάτες της που καθημερινά συμβάλλουν ώστε η γνώση αυτή να αυξάνεται και να επικαιροποιείται. Θα ήθελα σε αυτό το σημείο να σημειώσω ότι η εταιρία μας εκπαιδεύει τα στελέχη της σε μεταπτυχιακά προγράμματα αφού η θεωρητική γνώση όταν συνδυαστεί με την εμπειρία και προσαρμοστεί στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης μπορεί να αποφέρει σπουδαία αποτελέσματα.

Εδώ και μία δεκαετία αρκετά συστήματα franchise έχουν εισάγει συστήματα e-learning . Κατά την άποψή σας είναι όντως αποδοτικά; Ποιο είναι το ιδανικό μείγμα μεταξύ φυσικής εκπαίδευσης και e-learning;

Η εταιρία μας θεωρώ ότι είναι πρωτοπόρος και σε αυτόν τον τομέα στον κλάδο μας. Εδώ και περισσότερα από τρία χρόνια έχει αναπτύξει μέσα στο site της την διαδικτυακή εκπαίδευση με την παροχή e-learning εκπαίδευσης προς όλα τα στελέχη της. Εκπαίδευση που σχετίζεται από θέματα εξυπηρέτησης μέχρι πιο εξειδικευμένα σεμινάρια που αφορούν προϊόντα ή υπηρεσίες της εταιρίας. Όλοι εμείς στην Green Family πιστεύουμε απόλυτα στην αξία της εκπαίδευσης είτε αυτή είναι φυσική είτε διαδικτυακή. Εξάλλου η τεχνολογία προχωρά και συνεχώς μας δίνει εργαλεία για να γίνεται αποτελεσματικότερα και με μεγαλύτερη απόδοση η οποιαδήποτε ενέργεια. Η αξία της φυσικής εκπαίδευσης όπως καταλαβαίνετε έχει πρωτεύουσα σημασία για την γνωριμία με την εταιρία μας την κατανόηση της φιλοσοφίας της και του τρόπου λειτουργίας και των διαδικασιών της. Η συνεχής on the job εκπαίδευση είναι επίσης σημαντική για την εξασφάλιση της μεγιστοποίησης της αποδοτικότητας των εργαζομένων μας και τέλος η διαδικασία της διαδικτυακής εκπαίδευσης είναι ο τρίτος πόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας αφού ο κάθε εργαζόμενος μπορεί στον δικό του χρόνο μέσα σε μια συγκεκριμένη και ορισμένη χρονικά περίοδο να παρακολουθήσει κάποια εξειδικευμένα σεμινάρια, να αυτοαξιολογηθεί μέσα από το quiz αυτοαξιολόγησης που συνοδεύει κάθε τέτοιο σεμινάριο και να αναπτύξει νέες δεξιότητες και ικανότητες που θα είναι χρήσιμες για την όσο το δυνατόν αρτιότερη εξυπηρέτηση των πελατών του καταστήματός στο οποίο εργάζεται αλλά και για την περεταίρω πορεία του μέσα στην οικογένεια της Green Family

Συνδέεται η εκπαίδευση που παρέχετε με συστήματα αξιολόγησης;

H Green Family είναι μια εταιρία που αναπτύσσεται και έχει στόχους οι οποίοι απαιτούν την διαρκή πρόοδο των συνεργατών της. Η εταιρία μας έχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα αξιολόγησης πολλαπλών επιπέδων και κριτηρίων και ένας από τους τομείς που αξιολογούνται είναι και η εκπαίδευση όχι όμως μόνο στο ακαδημαϊκό της μέρος αλλά και η πρακτική εφαρμογή των θεμάτων που αποτελούν κάθε φορά το αντικείμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συμμετοχή ενός εργαζόμενου στην διαδικασία αυτή δείχνει από την πλευρά του την διάθεσή του να μάθει και να εξελίξει τις γνώσεις του και φυσικά την φιλοδοξία της παρουσίας του μέσα στην εταιρία μας.

Τι θα πρέπει να προσέξει ένας μελλοντικός franchisee στο θέμα της εκπαίδευσης προτού επιλέξει κάποιο δίκτυο;

Ένας μελλοντικός franchisee θα πρέπει να εξετάσει αν αυτό που η κάθε εταιρία υπόσχεται γίνεται πράξη και να δει τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται κατά την διαδικασία της εκπαίδευσης. Θα πρέπει να δει αν η φιλοσοφία της εταιρίας που θα επιλέξει βασίζεται στην επιθυμία για αναζήτηση και γνώση και να δει φυσικά κατά πόσον όλα αυτά γίνονται πράξη στους χώρους ανάπτυξης των εργασιών κάθε επιχείρησης ή καταστήματος. Εμείς στην Green Family είμαστε πολύ περήφανοι για την διαμορφωμένη γνώμη των πελατών μας που μας θεωρούν ως τα πιο εξειδικευμένα καταστήματα πώλησης βιολογικών προϊόντων και πιστέψτε με η προσπάθειά μας είναι συνεχής και ασταμάτητη αφού η εκπαίδευση είναι βασική προτεραιότητα σε όλη την ιεραρχία της εταιρίας μας. Από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο εργαζόμενο της εταιρίας όλοι συμβάλλουμε στην αναζήτηση θεμάτων και λύσεων με τελικό ωφελημένο τον καταναλωτή που επιλέγει τα καταστήματά μας. Θεωρώ ότι η εποχή μας έχει ανάγκη την γνώση και η γνώση αποκτάται μέσα από την συνεχή αμφισβήτηση και εκπαίδευση.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ