Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Ελληνικά Μάρκετ: ” Η κατηγορία τροφίμων είναι σταθερή αξία για τον καταναλωτή και άντεξε μέσα στην οικονομική κρίση”

Ελληνικά Μάρκετ: ” Η κατηγορία τροφίμων είναι σταθερή αξία για τον καταναλωτή και άντεξε μέσα στην οικονομική κρίση”

σύνταξη magazine
0 σχόλια

Ο κλάδος των μίνι μάρκετ αναπτύσσεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια και όλο και περισσότεροι καταναλωτές τα προτιμούν για τις αγορές τους, καθώς διακρίνονται για την ποιότητα των προιόντων και των υπηρεσιών, τις ανταγωνιστικές τιμές και τη φιλική εξυπηρέτηση. Ο Γενικός Διευθυντής από τα Ελληνικά Μάρκετ, κ. Ιωάννης Πηλίδης, εξηγεί πού οφείλεται η τάση των αγοραστών προς τις μικρότερες αλυσίδες και αναφέρεται στα οφέλη ενός μελλοντικόυ συνεργάτη από την ένταξή του σε ένα σύστημα franchise.

EL.MARKET.Pilidis

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονη στροφή των καταναλωτών προς τα καταστήματα μικρής λιανικής (mini market, παντοπωλεία) έναντι των μεγάλων super markets. Πόσο οργανωμένος είναι αυτός ο χώρος σήμερα; Ποια είναι τα περιθώρια ανάπτυξης για τα δίκτυα franchise;

Ο συγκεκριμένος χώρος έχει αρκετά περιθώρια βελτίωσης και οργάνωσης στην Ελλάδα ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις νέες απαιτήσεις. Βέβαια η εταιρία Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, Μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, έχει βάλει τα τελευταία χρόνια τις βάσεις ώστε να είναι έτοιμη για να μπορέσει να εξελιχθεί σε αυτού του τύπου καταστημάτων έχοντας βγει στην ελληνική αγορά με 3 brands αυτών των Ελληνικών Μάρκετ, Πρόοδος Μάρκετ και Ήλιος Μάρκετ. Η πρόσβαση σε οργανωμένες αλυσίδες τροφοδοσίας, η συνεχής ενημέρωση και εκπαίδευση που παρέχουμε λειτουργώντας με σύγχρονες μορφές marketing είναι πια προαπαιτούμενα για να υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης ώστε να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις νέες ανάγκες των καταναλωτών. Το φαινόμενο της συγκέντρωσης που υπάρχει είναι πολύ έντονο στο λιανεμπόριο τροφίμων τα τελευταία χρόνια, καθώς η ελληνική αγορά είχε μείνει πίσω στις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Γενικά τα περιθώρια ανάπτυξης είναι πολύ μεγάλα αν σκεφτεί κανείς ότι σε Αμερική και Ευρώπη κυριαρχούν τα μικρά σημεία μέχρι 300 m2 στα οποία. To ίδιο μπορεί να συμβεί στα επόμενα χρόνια και στην Ελλάδα αρκεί να υπάρχει ενδιαφέρον κωδικολόγιο σε προσιτές τιμές.

EL.MARKET.1

Οι αλλαγές στο οργανωμένο λιανεμπόριο S/M τι επιπτώσεις θα έχουν στην κατηγορία των Mini Market;

Οι επιπτώσεις των αλλαγών στο οργανωμένο S/M σαφώς ανεβάζουν τον ανταγωνισμό αλλά ταυτόχρονα δημιουργούνται και ευκαιρίες για τα μικρότερα σημεία πώλησης με ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Διαθέτουν όλη την ποικιλία προϊόντων food και non food. Ακόμη περισσότερα πλεονεκτήματα έχουν αυτά τα σημεία που είναι κάτω από μία δυνατή στέγη όπως τη δική μας και έτσι καταφέρνουν να έχουν ανταγωνιστικές τιμές και σε συνδυασμό με τα μικρότερα λειτουργικά κόστη που έχουν από τα S/M καλύπτουν με αυτό τον τρόπο τη ενδεχόμενη διαφορά εκπτώσεων.

Τα mini markets σε σχέση με τις μεγάλες αλυσίδες έχουν χαμηλότερα λειτουργικά του κόστη, γεγονός που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο δυνητικός franchisee

Βέβαια απαραίτητο είναι να λειτουργήσουν μέσα από οργανωμένες δομές όπως των Συνεργαζόμενων Παντοπωλών, ώστε να εξυπηρετήσουν τον ήδη εκπαιδευμένο καταναλωτή από τα μεγαλύτερα σημεία πώλησης μέσα από σύγχρονες μορφές marketing – πωλήσεων επωφελούμενοι και από μια σχέση εμπιστοσύνης που μπορούν να αποκτήσουν ευκολότερα.

Σε ποια σημεία διαφοροποιούνται τα mini markets – παντοπωλεία από τα μεγαλύτερα super market; Ποια η δυναμική τους στην αγορά;

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των mini markets σε σχέση με τις μεγάλες αλυσίδες είναι τα χαμηλότερα λειτουργικά του κόστη κάτι που μπορεί να εκμεταλλευτεί ο δυνητικός franchisee και να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικός ,επίσης είναι συνήθως πιο προσβάσιμα και κοντινότερα σημεία για τον καταναλωτή και τέλος το σημαντικότερο είναι οι προσωπικές σχέσεις στις οποίες μπορεί να επενδύσει ο λιανέμπορος και το οποίο θα έχει σαν αποτέλεσμα την ενίσχυση της πιστότητας του καταναλωτή ..

Γιατί ένας franchisee που σκοπεύει να επενδύσει στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων να επιλέξει την κατηγορία mini market – παντοπωλεία; Ποια είναι τα οφέλη της συνεργασίας;

Το κόστος της επένδυσης σε μία τέτοια κατηγορία δεν είναι υπερβολικό. Η κατηγορία τροφίμων έχει σταθερή αξία στην αγοραστική συνήθεια του καταναλωτή και είναι και αυτή που άντεξε μέσα στην οικονομική κρίση. Το όφελος της συνεργασίας θα είναι ότι σε αυτή την επένδυση να προστεθεί η πολύχρονη εμπειρία της εταιρείας και ένας Συνεργάτης που θα δίνει λύσεις σε μία νέα επιχείρηση.

EL.MARKET.3

Τελικά πού οφείλουν την επιτυχία τους τα καταστήματα αυτού του τύπου, ειδικά στις σημερινές οικονομικές συνθήκες; Ποιες είναι οι τάσεις και ποια θεωρείτε πως θα είναι η εξέλιξη των καταστημάτων μικρής λιανικής στο μέλλον;

Η επιτυχία των μικρότερων σημείων αλλά πάντα οργανωμένων με κοινή ταυτότητα είναι ότι προσφέρουν πληθώρα πια προϊόντων και υπηρεσιών στον καταναλωτή καλύπτοντας όλες του τις ανάγκες απλοποιώντας παράλληλα τις αγοραστικές συνήθειες του καταναλωτή δίνοντας τους ποιότητα υπηρεσιών και αγαθών κυρίως ελληνικών σε ανταγωνιστικές τιμές , κοντά στη γειτονιά του ,επιβραβεύοντας τον με κάρτα πιστότητας και προσφέροντας τους συνεχώς προσφορές μέσω των φυλλαδίων.

Η τάση όπως δείχνουν τα νούμερα θα είναι αυξητική. Βέβαια τα θεμέλια για να έρθουμε σε αυτά τα επίπεδα μπήκαν τα προηγούμενα χρόνια για να μπορέσει σήμερα η εταιρεία Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες με τρία brands στην ελληνική αγορά , τα Ελληνικά Μάρκετ , Πρόοδος Μάρκετ και Ήλιος Μάρκετ όντας και Μέλος του Ε.ΛΟ.ΜΑΣ. να είναι από θέμα οργάνωσης ήδη έτοιμη και ταχύτατα αναπτυσσόμενη.

Ποιο θεωρείτε ως το ιδανικό προφίλ για το συνεργάτη – franchisee;

Το ιδανικό προφίλ ενός franchisee θα είναι να έχει το αρχικό κεφάλαιο επένδυσης και να μη στηρίζεται σε δανεισμό ,να μπορεί να αντιληφθεί τη δύναμη της μικρής λιανικής , να εμπιστευθεί την οργάνωση της εταιρείας και να ακολουθήσει μέσα από σύγχρονες μορφές marketing τρόπο δουλειάς που θα τον οδηγήσει σε μία κερδοφόρα επιχείρηση.

Ο χώρος ευνοεί τις οικογενειακές επιχειρήσεις και αν ναι τι πρέπει να προσέχει ένας υποψήφιος franchisee;

Σαφώς και ο χώρος ευνοεί τις οικογενειακές επιχειρήσεις, άλλωστε από την δική μας εταιρεία έχουν περάσει γενιές οικογενειών .Επενδύοντας σε μία τέτοια κίνηση μπορεί να χαμηλώσει ακόμη το λειτουργικό κόστος μιας που μπορεί να εργάζεται όλη η οικογένεια σε αυτό .Αυτό βέβαια που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στους ενδεχόμενους franchisee είναι ότι η μικρή λιανική πια δεν είναι ένας χώρος μόνο πώλησης προϊόντων αλλά είναι και χώρος marketing ,δημοσιών σχέσεων , σωστού προϋπολογισμού και κερδοφόρων αγορών. Για όλους τους παραπάνω λόγους η εταιρεία Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες προσφέρει όλο αυτό το πακέτο ενισχύοντας τις παραπάνω πρακτικές με δωρεάν φυλλάδια, στελέχη αγορών, marketing,πωλήσεων, μηχανογράφησης ώστε ο δυνητικός επιχειρηματίας να χρησιμοποιεί όλες αυτές τις δυνατότητες που του παρέχονται στον ελάχιστο δυνατό χρόνο και να ασχοληθεί με το καλύτερο service προς τον καταναλωτή.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ