Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Ευθύμης Κωστόπουλος, Coffee Island | «Οδεύουμε σε μια επιστροφή στην κανονικότητα»

Ευθύμης Κωστόπουλος, Coffee Island | «Οδεύουμε σε μια επιστροφή στην κανονικότητα»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Το 2022 αποτέλεσε ένα έτος που οι εταιρείες ήρθαν αντιμέτωπες με πολλές προκλήσεις & ανακατατάξεις λόγω των ραγδαίων εξελίξεων που έλαβαν χώρα στα παγκόσμια πολιτικο-οικονομικά δεδομένα. Η ανάγκη διατήρησης παροχής υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών ήταν ο κύριος στόχος για όλες τις εταιρείες που επιχειρούν στον τομέα της εστίασης, ενώ ο καταναλωτής λειτουργεί πιο συγκρατημένα στις αγορές του, συνεχίζοντας να αναζητά πάντοτε την καλύτερη ποιότητα σε σχέση με την καλύτερη τιμή. Παράλληλα, τα μέτρα πιστοποίησης υγειονομικών παρεμβάσεων ήρθαν για να μείνουν, έτσι ώστε και ο καταναλωτής να νιώθει πιο ασφαλής.

Συνέντευξη με τον Ευθύμη Κωστόπουλο,
Network Development Supervisor της Coffee Island, στην ενότητα Απόψεις του ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2023.

 

coffee island logo new

Στην post COVID-19 εποχή ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά από προκλήσεις όπως πληθωρισμός, υψηλό κόστος ενέργειας, τη συρρίκνωση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, την αβεβαιότητα που προκαλεί ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία, τις ελλείψεις ανθρώπινου δυναμικού κ.ά. Ποιες είναι οι κυριότερες προκλήσεις κατά την κρίση σας και ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει και σε ποιους τομείς;

Αδιαμφισβήτητα οι αναφερόμενες προκλήσεις που δημιουργήθηκαν στην post-COVID-19 εποχή για όλους τους κλάδους του επιχειρείν , είναι προκλήσεις στις οποίες όλες οι εταιρίες στον τομέα της καφεστίασης καλέστηκαν να διαχειριστούν. Για εμάς, μία από τις κύριες προκλήσεις είναι η επίτευξη της διατήρησης του πελατολογίου, δηλαδή του πιστού καταναλωτή που μας προτιμά καθημερινά. Συμμετέχοντας στον δίαυλο των προσφορών στα καταστήματά μας και κλείνοντας πάντοτε τις πιο συμφέρουσες συμφωνίες με φαρμιέρηδες ανα τον κόσμο, καταφέρνουμε να παρέχουμε την ίδια υψηλή ποιότητα στα προϊόντα μας, παραμένοντας νούμερο 1 σαν αλυσίδα καφεστίασης στην συνείδηση του καταναλωτή. Προχωρήσαμε σε στρατηγικές συνεργασίες στον ενεργειακό κλάδο, επιτυγχάνοντας έτσι μία σεβαστή μείωση στο ενεργειακό κόστος που καλούνται οι συνεργάτες μας να επωμιστούν, συνέπεια όλων των προκλήσεων που έφερε η εποχή μετά την πανδημία. Επίσης, προχωρήσαμε στον σχεδιασμό premium μοντέλων καταστημάτων, με ένα μείγμα βιώσιμων υλικών (eco friendly) ούτως ώστε να μπορέσουμε να μειώσουμε όσον το δυνατόν περισσότερο το ενεργειακό μας αποτύπωμα και να καταφέρουμε να το προσαρμόσουμε ανάλογα και στο υπόλοιπο δίκτυό μας μελλοντικά.

Παράλληλα ο ανταγωνισμός εντείνεται με ανακατατάξεις, είσοδο νέων ανταγωνιστών είτε από το εξωτερικό είτε από άλλους κλάδους. Σε ποιους τομείς οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ώστε να τονώσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα;

Η ανάγκη για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών & προϊόντων, οι συγκεντρωτικές τάσεις τις αγοράς, η αυξανόμενη ζήτηση εξειδικευμένης τεχνογνωσίας, είναι μερικοί από τους τομείς στους οποίους οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ανεξαρτήτως του κλάδου που υπηρετούν. Σε αυτούς τους άξονες πρέπει να κινηθεί και να εφαρμόσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά του ο κάθε franchisor στον κλάδο που αντιπροσωπεύει, με σκοπό να στοχεύσει στην αύξηση των πωλήσεων και κατ’ επέκταση στην αύξηση των εσόδων & καθαρών εισροών του.

«Η ανάγκη για παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών & προϊόντων, οι συγκεντρωτικές τάσεις της αγοράς, η αυξανόμενη ζήτηση εξειδικευμένης τεχνογνωσίας, είναι μερικοί από τους τομείς στους οποίους οφείλουν να εστιάσουν τα δίκτυα franchise ανεξαρτήτως του κλάδου που υπηρετούν».

Έχει τεθεί θέμα ανασχεδιασμού του δικτύου ώστε να ανταποκριθεί στις νέες συνθήκες και σε ποιους τομείς;

Ο κλάδος της εστίασης γενικότερα χαρακτηρίζεται από κινητικότητα και έχει ανάγκη από εφαρμογή νέων ιδεών καθημερινά, οι οποίες θα έχουν αντίκτυπο στην αγορά. Ο καταναλωτής έχει την ανάγκη να βιώνει νέες εμπειρίες, με ανανεωμένους χώρους, έτσι ώστε να αισθάνεται ότι η εξυπηρέτηση και το προϊόν που του παρέχεται δεν παραμένει στάσιμο, αλλά προσαρμόζεται και εξελίσσεται βάση των αναδιαμορφούμενων συνθηκών. Προς την κατεύθυνση αυτή κινήθηκε και η εταιρία μας το προηγούμενο χρονικό διάστημα υλοποιώντας εμπορική αναβάθμιση στο μεγαλύτερο ποσοστό των καταστημάτων μας στο δίκτυο.

Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι κυριότερες τάσεις στο franchising το 2023 και με ποιον τρόπο επηρεάζουν τα υφιστάμενα δίκτυα;

Το 2023 παρουσιάζεται σαν έτος στο οποίο οδεύουμε σε μια επιστροφή στην κανονικότητα όσον αφορά το κομμάτι της πανδημίας και σε μια προσπάθεια προσαρμοστικότητας του καταναλωτικού κοινού σε σχέση με τις οικονομικές εξελίξεις που βιώνει παγκοσμίως. Στον τομέα της εστίασης ειδικότερα, κύρια τάση που παρατηρείται, είναι η αύξηση της ζήτησης του TakeAway, ακόμα και από επιχειρήσεις που στρατηγικά δεν είχαν εντάξει τέτοιου είδους παροχή στην εξυπηρέτηση των πελατών τους. Επίσης μία συνεχώς αυξανόμενη τάση είναι και η στροφή του καταναλωτή σε πιο υγιεινό τρόπο ζωής κι διατροφής, αναζητώντας ο ίδιος ολοένα και περισσότερο low calories & eco-friendly προϊόντα. Η εταιρία μας έχοντας προβλέψει και διαβάσει την ανάγκη αυτή, διατηρεί ήδη στα καταστήματά της μεγάλη γκάμα αντίστοιχων προϊόντων, ενώ παράλληλα αναζητεί καθημερινά καίριες συνεργασίες με σκοπό να διευρυνθούν ολοένα και περισσότερο τα υλικά & τα προϊόντα αυτά στο δίκτυό μας.

Παρατηρείται ιδιαίτερη στροφή στην αξιοποίηση της τεχνολογίας που έχει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην καθημερινή επιχειρησιακή λειτουργία των δικτύων. Ποιες ευκαιρίες δημιουργούνται και σε ποιους τομείς πρέπει να δοθεί έμφαση;

Οι συνεχείς αυξανόμενες παροχές που προσφέρει η ανάπτυξη & αξιοποίηση της τεχνολογίας, αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι των επιχειρήσεων,
Παράδειγμα αυτού είναι και οι συνεχώς εξελίξιμες εφαρμογές που προσφέρονται πλέον στον καταναλωτή και σαν πιο προσωποποιημένες υπηρεσίες εξυπηρέτησης. Η εφαρμογή των υπηρεσιών του app της Coffee Island, δίνει την δυνατότητα για ακόμα πιο γρήγορη εξυπηρέτηση χρησιμοποιώντας για παράδειγμα την επιλογή ‘Skip the line’ ,είναι εύκολα προσβάσιμη και διαθέτει πρόγραμμα ανταμοιβής στους πιστούς καταναλωτές των προϊόντων μας, μέσω των υπηρεσιών My Rewards για εξαργύρωση πόντων. Συνεπώς, όταν μία νέα τάση τείνει να γίνει καθημερινή καταναλωτική συνήθεια, το σίγουρο είναι ότι οι ευκαιρίες που γεννιούνται αφορούν τομείς όπως η ταχύτητα εξυπηρέτησης, η αμεσότητα παραγγελίας & η επιβράβευση των πελατών.

Οι νέες καταναλωτικές συνήθειες που έφεραν οι επιπτώσεις του COVID-19, νέα μοντέλα στην αγορά και νέες συνθήκες λειτουργίας αλλά και νέες ιδέες marketing για το franchising. Πώς βλέπετε αυτές τις αλλαγές; Πώς εξελίσσονται και τελικά, τί από όλα αυτά θα εδραιωθεί στον χώρο του franchising;

Σίγουρα οι αλλαγές αυτές δεν αφήνουν καμία αγορά ανεπηρέαστη, πόσο μάλλον τον χώρο του franchising ο οποίος από μόνος του αποτελεί μία συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό πεδίο. Στην Coffee Island αφουγκραζόμενοι τις νέες συνθήκες, έχουμε με επιτυχία εφαρμόσει -σε δυναμικές τοποθετήσεις- ένα νέο μοντέλο καταστημάτων μας, το μοντέλο των Coffee Little Island. Αφορά την τοποθέτηση σε περιφερειακές περιοχές με χαμηλή πληθυσμιακή κάλυψη και έντονο το εποχικό/τουριστικό χαρακτήρα. Έχει έντονη απήχηση στο καταναλωτικό κοινό και σημειώνει μία ολοένα αναπτυσσόμενη ζήτηση, αριθμώντας αυτή την στιγμή στο δίκτυό μας πάνω από 20 καταστήματα.
Η επιλογή ‘’skip the line’’ εδραιώθηκε εν μέσω πανδημίας και συνεχίζει να διατηρείται στα καταστήματά μας με σκοπό αφενός την αποφυγή συνωστισμού και αφετέρου την ταχύτερη εξυπηρέτηση.

Ειδικότερα, η αγορά, το οικονομικό περιβάλλον αλλά και οι franchisees επηρεάστηκαν κι αυτοί από τις εξελίξεις. Ποια θεωρείτε την καθοριστική αλλαγή που συντελέστηκε και ποια είναι τα χαρακτηριστικά των franchisees σήμερα; Επίσης, τι έχει αλλάξει στο profile των υποψηφίων franchisees καθώς και στις δικές σας απαιτήσεις από ένα υποψήφιο franchisee που σας προσεγγίζει;

Οι συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικό-οικονομικές συνθήκες έχουν αυξήσει το αίσθημα ανασφάλειας και οι υποψήφιοι είναι αρκετά επιφυλακτικοί σε ένα νέο εγχείρημα. Φυσικά η συρρίκνωση των διαθέσιμων οικονομικών πόρων, η αγωνία για την βιωσιμότητα μιας επένδυσης και η έλλειψη κατανόησης της λειτουργίας ενός μοντέλου franchise, συντελούν σε μία παρατηρούμενη συστολή των υποψήφιων επενδυτών. Ο ιδανικός franchisee χαρακτηρίζεται από επαγγελματικότητα, διάθεση για συνεχή εκμάθηση πάνω στο αντικείμενο του καφέ και είναι αυτός ο οποίος με τις καινοτόμες ιδέες του συμβάλλει στην ανάπτυξη της εταιρίας στην οποία ανήκει και αποτελεί μέλος της.

Ο χώρος του franchising αναμφισβήτητα διατηρήθηκε και εμφανίστηκε ανθεκτικός σε δύσκολες συνθήκες. Ποιο είναι το βασικό χαρακτηριστικό του ανθεκτικού franchisor σήμερα;

Ο συνειδητοποιημένος franchisee, προσαρμόζεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες συνθήκες. Λαμβάνοντας υπόψιν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εκάστοτε αγοράς που απευθύνεται, μπορεί και πρέπει να είναι ευέλικτος. Δεσμεύεται στην εφαρμογή των κατευθύνσεων που έχει ως βάση, από τον franchisor που έχει επιλέξει να αντιπροσωπεύει. Χαρακτηρίζεται από επιμονή, αφοσίωση, στρατηγική & δημιουργικότητα. Αξίες οι οποίες ανοίγουν νέους ορίζοντες στο επιχειρηματικό τοπίο και σίγουρα είναι αναμφισβήτητα απαραίτητες, για μία συνεργασία με σωστά θεμέλια και αγαστή συμπόρευση μεταξύ των μερών της.

Ποιες είναι οι νέες προκλήσεις, όσον αφορά τα συστήματα franchise που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σας;

Βασική πρόκληση όχι μόνο του κλάδου που εκπροσωπούμε αλλά και των υπολοίπων, είναι πως ένα επιτυχημένο δίκτυο πρέπει να προσαρμόζεται συνεχώς στους πολλαπλούς τύπους & μοντέλα ανάπτυξης, συμβαδίζοντας πάντα με τις τάσεις της αγοράς. Το να διατηρούνται πάντοτε τα βέλτιστα στάνταρ ποιότητας σε σχέση με την τιμολογιακή πολιτική της εκάστοτε εταιρίας, είναι γεγονός ότι αποτελεί πρόκληση για κάθε επιχειρηματία στον τομέα του επιχειρείν και ο κλάδος της εστίασης δεν μπορεί να εξαιρεθεί από αυτό. Η διάρθρωσή του -ανάλογα με τους στόχους και τις προτεραιότητες που θέτει- σε συνθήκες που συνεχώς μεταβάλλονται και εξελίσσονται, πρέπει να περιλαμβάνει στο μέγιστο δυνατό την αποτελεσματικότερη ταχύτητα προσαρμογής, η οποία εδραιώνεται πια ως ένα κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πώς αποτιμάτε την οικονομική πορεία και την ανάπτυξη της δικής σας επιχειρηματικής οντότητας franchise τη χρονιά που πέρασε; Ποια είναι τα σχέδιά σας για το 2023;

Η εταιρεία μας παραμένει Market Leader στις αγορές Ελλάδας & Κύπρου, αριθμώντας πάνω από 430 & 42 καταστήματα αντίστοιχα. Παράλληλα για 5η συνεχόμενη χρονιά βραβευτήκαμε ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ Νοτίου Ευρώπης, σε έναν από τους κορυφαίους θεσμούς στην Ευρώπη για την καφεστίαση –τα Allegra Awards. Πλέον η εταιρεία τοποθετείται στην 7η θέση Παγκοσμίως στην γενική κατάταξη. Στόχος μας είναι: α) η περαιτέρω ανάπτυξη και παρουσία του δικτύου μας σε αγορές του εξωτερικού –καθώς έχουμε ήδη ενεργή παρουσία σε 8 χώρες β) η εισαγωγή σε premium αγορές στην Ελλάδα, αναβαθμίζοντας παράλληλα το υφιστάμενο δίκτυό μας, καθώς και γ) η σύναψη επιπλέον συνεργασιών κοινής ωφέλειας με γνώμονα πάντοτε το σεβασμό προς το περιβάλλον και την διαφύλαξη μιας βιώσιμης πράσινης ανάπτυξης.Η εταιρεία μας συνεχίζει να είναι Market Leader στην Ελλάδα & στην Κύπρο, αριθμώντας 430 & 42 καταστήματα αντίστοιχα. Παράλληλα για 5η συνεχόμενη χρονιά βραβευτήκαμε ως η καλύτερη αλυσίδα καφέ στην Ευρώπη, σε έναν από τους κορυφαίους θεσμούς στην Ευρώπη για την καφεστίαση -τα Allegra Awards- , και πλέον η εταιρεία τοποθετείται στην 7η θέση παγκοσμίως στην γενική κατάταξη. Στόχος μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου μας σε αγορές του εξωτερικού, η εισαγωγή σε premium αγορές αναβαθμίζοντας παράλληλα το υφιστάμενο δίκτυό μας στην Ελληνική αγορά, καθώς και η σύναψη περισσότερων συνεργασιών με γνώμονα το σεβασμό προς το περιβάλλον και την διατήρηση μίας υγειούς βιωσιμότητας.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ