Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις DUST+CREAM “beauty products and more”: Ο κλάδος των προϊόντων της ομορφιάς προσανατολίζεται σε οικονομικότερες λύσεις

DUST+CREAM “beauty products and more”: Ο κλάδος των προϊόντων της ομορφιάς προσανατολίζεται σε οικονομικότερες λύσεις

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Συνέντευξη με τον κ. Λέανδρο Καρακατσάνη, Δ/νοντα Σύμβουλο της DUST+CREAM “beauty products and more”

Παρατηρείται μια σταθεροποίηση στον κλάδο της προσωπικής περιποίησης και φροντίδας. Το γυναικείο κοινό εν μέσω κρίσης αποδεικνύει πως διατηρεί ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, αλλάζοντας ωστόσο τις καταναλωτικές του συνήθειες και προσαρμόζοντας τις ανάγκες του στα εκάστοτε δεδομένα. Η παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, σε πολύ οικονομικές τιμές είναι ο κατάλληλος συνδυασμός που μπορεί να επιφέρει περαιτέρω ανάπτυξη στον κλάδο.

H αγορά της προσωπικής φροντίδας ακολουθεί πτωτική τάση τα τελευταία 4 χρόνια. Ο ρυθμός συρρίκνωσης του κλάδου φαίνεται να ανακόπτεται από το 2014 ενώ ορισμένες κατηγορίες αρχίζουν να εμφανίζουν σταθεροποιητικές τάσεις. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και αυτή των καλλυντικών – αρωμάτων ειδών προσωπικής περιποίησης. Ποια είναι η άποψή σας για το γεγονός και ποια κατά τη γνώμη σας η στρατηγική που θα πρέπει να ακολουθήσει μια αλυσίδα του κλάδου ώστε να σταθεροποιήσει τη θέση της αγορά και να διεκδικήσει μερίδιο ικανό να φέρει αναπτυξιακή δυναμική; (Ετήσια Ερεύνα Franchising-ΠΑΝΟΡΑΜΑ FRANCHISE 2015)

Λ.Κ. Τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά, είναι γεγονός πως, έχει δεχτεί ένα τεράστιο πλήγμα λόγω των δυσχερών οικονομικών συγκυριών. Η πτωτική τάση που σημειώθηκε μέχρι το 2014, έχει επηρεάσει και τον κλάδο της προσωπικής φροντίδας. Ωστόσο, ενθαρρυντικά σημάδια σταθεροποίησης σημειώνονται την τελευταία 2ετία, που έχουν οδηγήσει σε αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς, όπου σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο οικονομικό περιβάλλον και την παρούσα οικονομική κρίση, κάνουν εμφανή – ίσως περισσότερο από ποτέ – τη “στροφή” της αγοράς του κλάδου της ομορφιάς, σε οικονομικότερες λύσεις.
Η αναζήτηση προϊόντων χαμηλότερου κόστους δεν συνεπάγεται όμως  μείωση των απαιτήσεων όσο αφορά την ποιότητα. Η αγορά αναζητά καλλυντικά ευρείας κατανάλωσης σε μεγάλη γκάμα  αλλά πάντοτε οι αγορές πραγματοποιούνται με γνώμονα την τελική τιμή τους. Το “best value for money” είναι το motto που χαρακτηρίζει πλέον όλες τις αγορές.
Η διατήρηση της πληρότητας της γκάμας των προσφερόμενων ειδών, η εξασφάλιση αποθεμάτων ικανά να καλύψουν τις ανάγκες των πελατών, κυρίως εν μέσω κρίσης και έκτακτων περιπτώσεων όπως τα capitalcontrols, αλλά και η τοποθέτηση στα κατάλληλα σημεία πώλησης, αποτελούν τα βασικά στοιχεία για την σταθεροποίηση της θέσης μιας αλυσίδας καταστημάτων, παρουσιάζοντας την εικόνα μιας υγιούς επιχείρησης που μπορεί να στηρίξει το δίκτυό της.

dust cream karakatsanis

 

 

Το “best value for money” είναι το motto που χαρακτηρίζει πλέον όλες τις αγορές.

 

 

 

Παρατηρείται ραγδαία ανάπτυξη των εκπτωτικών e-shop και παράλληλα αυξάνεται το μερίδιο των πολυκαταστημάτων. Τι χαρακτηριστικά και ποιες υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρει ένα κατάστημα ώστε να κερδίσει την προτίμηση και την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού;

Λ.Κ. Η τάση για διαδικτυακές αγορές διαρκώς αυξάνεται και αυτό είναι αποτέλεσμα της ενσωμάτωσης του ιντερνετ  και της χρήσης του στην καθημερινότητα των καταναλωτών.
Το γυναικείο καταναλωτικό κοινό, φαίνεται να έχει γίνει πιο εκλεπτυσμένο και απαιτητικό, ακολουθεί τις τάσεις της μόδας και μέσω των e-shopαναζητά να καλύψει τις νέες του ανάγκες για οικονομικές λύσεις.
Παράλληλα, το μερίδιο των πολυκαταστημάτων διαγράφει ανοδική τάση διότι συνδυάζει το φυσικό σημείο πώλησης ειδών που δίνει πολλές εναλλακτικές επιλογές στον επισκέπτη.
Ο συνδυασμός της επιτυχίας είναι η προσφορά υπηρεσιών που μπορούν να καλύψουν τις ποικίλες ανάγκες του κοινού στις καλύτερες δυνατές τιμές, έτσι θα καταφέρει να «διατηρήσει» σταθερό το πελατολόγιο της και παράλληλα να προσελκύσει νέους επισκέπτες – πελάτες, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους.

Ο κλάδος σας ευνοείται από την ανάπτυξη μέσω franchising; Γιατί να ενταχθεί κάποιος σε ένα δίκτυο και να μην επιλέξει να ανοίξει το δικό του αυτόνομο κατάστημα;

Λ.Κ. Ο κλάδος της ομορφιάς και των καλλυντικών σημειώνει υψηλό δείκτη ανάπτυξης, κυρίως μέσω των αλυσίδων αρωμάτων και προϊόντων περιποίησης, όπου προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω του σχετικά μικρού αρχικού κεφαλαίου που απαιτείται και τις λιτές και ευέλικτες δομές, ενώ υπάρχουν υψηλά περιθώρια μικτού κέρδους.
Δεδομένων των συνθηκών, ο υποψήφιος franchisee οδηγείται σε μια επιφυλακτική συμπεριφορά, αναζητώντας ασφαλείς λύσεις ώστε να διατηρήσει ακέραια την επένδυση του, να εξασφαλίσει την ταχύτερη απόσβεση του κεφαλαίου και να έχει όσο το δυνατόν υψηλότερα κέρδη.
Έτσι το να αποτελέσει μέλος μιας επικερδούς αλυσίδας καταστημάτων, έναντι της δημιουργίας μιας μεμονωμένης αυτόνομης επιχείρησης, είναι πολλές φορές μονόδρομος.
Η τάση για ασφαλείς επενδύσεις φαίνεται πως ισχύει και τη νέα χρονιά, αυξάνοντας την ανάγκη για ένταξη στην ομπρέλα των οργανωμένων δικτύων franchise.

Ποια τα σημεία διαφοροποίησής σας από τον ανταγωνισμό; Γιατί ένας δυνητικός franchisee να επιλέξει την δική σας επιχειρηματική πρόταση;

Λ.Κ. Ο δυνητικός franchisee επιλέγει να ενταχθεί στο δίκτυο DUST+CREAM, διότι γίνεται μέλος μιας αλυσίδας με εδραιωμένο brand που εξασφαλίζει την έκρυθμη λειτουργία του καταστήματος, εγγυάται την ταχύτατη απόσβεση του κεφαλαίου σε maximum 2 χρόνια, ενώ παράλληλα η πολύ χαμηλή τιμολογιακή πολιτική των προϊόντων σε συνάρτηση με την άριστη ποιότητα επιτυγχάνουν μέγιστες πωλήσεις.
Η υψηλών προδιαγραφών ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής της εταιρείας, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη, δίνει τη δυνατότητα να παράγονται προϊόντα άριστης ποιότητας σε πολύ προσιτές τιμές. Ενώ, μέσω της απευθείας τροφοδοσία της αλυσίδας, χωρίς ενδιαμέσους, επιτυγχάνεται η αύξηση το κέρδος του franchisee.

Σκιαγραφήστε το προφίλ του κατάλληλου franchisee για το δίκτυό σας.

Λ.Κ. Ιδανικός συνεργάτης για την εταιρεία μας είναι εκείνος που ενδιαφέρεται και αγαπά πραγματικά τον χώρο των καλλυντικών.
Βασικό χαρακτηριστικό του κάθε υποψήφιου συνεργάτη είναι η ενεργή συμμετοχή του, καθώς και να έχει τις δυνατότητες να ανταποκριθεί στις υψηλές απαιτήσεις ενός καταστήματος μεγάλης επισκεψιμότητας. Το κατάστημα θα πρέπει να αποτελεί για τον ίδιο μια ευκαιρία εκπλήρωσης προσωπικών και επαγγελματικών στόχων και να μην λειτουργεί απλά σαν επενδυτής .

Ποιες θεωρείτε ως τάσεις και προοπτικές για την κατηγορία σας;

Λ.Κ. Όπως, προαναφέρθηκε παρατηρείται μια σταθεροποίηση στον κλάδο της προσωπικής περιποίησης και φροντίδας. Το γυναικείο κοινό εν μέσω κρίσης αποδεικνύει πως διατηρεί ένα μεγάλο μερίδιο της αγοράς, αλλάζοντας ωστόσο τις καταναλωτικές του συνήθειες και προσαρμόζοντας τις ανάγκες του στα εκάστοτε δεδομένα.
Η παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών, σε πολύ οικονομικές τιμές είναι ο κατάλληλος συνδυασμός που μπορεί να επιφέρει περαιτέρω ανάπτυξη στον κλάδο.

  • ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ