Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Domino’s: Η εκπαίδευση με προσωπική επαφή δίνει την ευκαιρία για coaching και motivation.

Domino’s: Η εκπαίδευση με προσωπική επαφή δίνει την ευκαιρία για coaching και motivation.

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

«Η εκπαίδευση έχει άμεση σχέση με την αύξηση και βελτίωση της παραγωγικότητας. Την ίδια στιγμή, μέσω της σωστής εκπαίδευσης προβάλλεται και η εταιρική κουλτούρα. Αντίθετα, η έλλειψη εκπαίδευσης έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των λαθών και κατά συνέπεια του κόστους».

Dominos.in

DOMINO’S – Κάλια Ρουμάνου, Head of Training

Διεθνώς η εκπαίδευση αποτελεί ένα ισχυρό στοιχείο που χαρακτηρίζει ένα δίκτυο franchise. Πώς αποτυπώνεται στο δικό σας σύστημα franchise και γιατί θεωρείτε ότι αποτελεί ένα τόσο σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για εσάς;

Ο στόχος κάθε δικτύου franchise είναι να επιτευχθεί μια συνεπής, βιώσιμη και συνεχής τήρηση της υπόσχεσης του brand στους πελάτες του και για το franchise να μπορέσει να είναι οικονομικά επιτυχημένο σε όλα τα επίπεδα. Η εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό κομμάτι της επιχείρησης στην επίτευξη αυτού του στόχου, γιατί:
• Η αγορά απαιτεί το ίδιο προϊόν σε όλα τα σημεία του δικτύου, το οποίο μπορεί να επιτευχθεί μόνο με συνεχή εκπαίδευση
• Η έλλειψη εκπαίδευσης έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των λαθών και κατά συνέπεια του κόστους.
• Η εκπαίδευση έχει άμεση σχέση με την αύξηση και βελτίωση της παραγωγικότητας.
• Προβάλλεται η εταιρική κουλτούρα.

Μέσα από έρευνες του Franchise Success, διαπιστώνουμε ότι μια από τις παθογένειες του training στο franchising είναι το ότι όλο το βάρος δίνεται στο «τεχνικό» τμήμα της εκπαίδευσης, στις αναγκαίες τεχνικές δεξιότητες. Ποιο είναι το σωστό μείγμα μεταξύ τεχνικής εκπαίδευσης και ανάπτυξης κοινής κουλτούρας, ενός ενιαίου μοντέλου εξυπηρέτησης, μιας κοινής αντίληψης του επιχειρηματικού μοντέλου;

Ολόκληρη η φιλοσοφία γύρω από την προσέγγιση και εξυπηρέτηση του πελάτη -από την αρχική εξυπηρέτησή́ του αλλά και μετά την πώληση- τα πρότυπα του προϊόντος, οι επαφές με τους προμηθευτές και πολλά ακόμα που καθορίζουν την κουλτούρα μιας εταιρείας, είναι συνεχές αντικείμενο εκπαίδευσης.
Η τεχνική εκπαίδευση αφορά σε συγκεκριμένο αριθμό εκπαιδεύσεων κάθε εργαζόμενου.

Υπάρχουν στο σύστημά σας ειδικά προγράμματα ένθεσης και εκπαίδευσης του επιχειρηματία ως franchisee; Ποια η διαφορά τους σε σχέση με την εκπαίδευση ενός απλού υπαλλήλου;

Η εκπαίδευση που παρέχεται στους Franchisee είναι 4 επιπέδων:
1. 3μηνη εκπαίδευση του Franchisee πριν το άνοιγμα του καταστήματος, προσαρμοσμένη στο άτομο
2. Headquarter training,
• Επιλογή χώρου
• Επιχειρησιακά πρότυπα και διαδικασίες
• Customer service standards
• Εμπορική και οικονομική διαχείριση
• Διοικητικές εργασίες
• Προμηθευτές
• Θεωρητική εκπαίδευση
3. Εκπαίδευση προσωπικού επιχείρησης και υποστήριξη κατά την διάρκεια, καθώς και Train the Trainer
4. Continual training – Επανεκπαιδεύσεις

Ποιος ο ρόλος της αρχικής εκπαίδευσης και ποιος της συνεχούς (είτε ad hoc είτε on the job), τόσο ποιοτικά όσο και επικοινωνιακά;

Η αρχική εκπαίδευση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και on the job training, που σκοπό έχει την εμπλοκή του Franchisee και την γενική εκμάθηση του αντικειμένου.
Η συνεχής εκπαίδευση έχει σκοπό να υπενθυμίζει τα standards, να καλύπτει τις νέες ανάγκες καθώς και να διορθώνει τυχόν προβλήματα.

Εδώ και μία δεκαετία αρκετά συστήματα franchise έχουν εισάγει συστήματα e-learning. Κατά την άποψή σας είναι όντως αποδοτικά; Ποιο είναι το ιδανικό μείγμα μεταξύ φυσικής εκπαίδευσης (αίθουσα διδασκαλίας ή on the job) και e-learning;

Σε κάθε περίπτωση το e-learning βοηθά σε επανεκπαιδεύσεις γιατί εξαλείφει την απόσταση. Η συχνότητα και η μείξη εξαρτάται βέβαια από το αντικείμενο της επιχείρησης. Σίγουρα όμως η ζυγαριά γέρνει προς την φυσική εκπαίδευση καθώς εμπεριέχει εκτός των άλλων, προσωπική επαφή που δίνει την ευκαιρία για coaching και motivation.

Συνδέεται η εκπαίδευση που παρέχετε με συστήματα αξιολόγησης και παρακολούθησης της απόδοσης;

Απόλυτα. Η εκπαίδευση μέσω της αξιολόγησης, βοηθά να εντοπιστούν και να καλυφθούν οι ανάγκες του προσωπικού. Σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσης επίσης, είναι η ίδια η εκπαίδευση την εργαζομένων, ώστε να μπορούν να αξιολογούν τους υφισταμένους τους.

Τι θα πρέπει να προσέξει ένας μελλοντικός franchisee στο θέμα της εκπαίδευσης προτού επιλέξει κάποιο δίκτυο;

Οι περισσότεροι Franchisors προσφέρουν προγράμματα εκπαίδευσης. Ωστόσο θα ήταν καλό να ζητηθεί από τον Franchisor να εξηγήσει αναλυτικά το τι είδους εκπαίδευση παρέχει καθ’ όλη την διάρκεια της συνεργασίας, τι υποδομές έχει, τι στελεχιακό δυναμικό έχει και ποιο είναι το κόστος.

Επίσης να παρέχεται:

  • Εκπαίδευση στην εταιρική κουλτούρα
  • Αρχική Εκπαίδευση του franchisee, που αφορά στην Επιχειρηματικότητα
  • Αρχική εκπαίδευση του franchisee, που αφορά στις προδιαγραφές του brand
  • Συνεχής Εκπαίδευση
  • Εκπαίδευση σε άλλους franchisees του δικτύου
  • Εκπαίδευση για τους υπαλλήλους
  • Εκπαίδευση στο κατάστημά και μετεκπαιδεύσεις
  • Εκπαιδευτική υποστήριξη στο αρχικό άνοιγμα
  • Συνεχόμενη εκπαιδευτική υποστήριξη
  • Εκπαιδευτικά σεμινάρια και υλικό
  • E-training

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ