Τα καταστήματα KIOSKY’S CONVENIENCE STORE έχουν χαρακτηριστεί ως η καρδιά της γειτονιάς, εξηγεί ο κ. Γκόρος Franchisee της αλυσίδας σε Βύρωνα και Χολαργό. «Θα πρέπει να βλέπεις τον πελάτη ως φίλο, ως δικό σου άτομο. Αν δεν χτίσεις προσωπική σχέση, δεν ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό. Να έρχεται στο κατάστημα και να βλέπει χαρούμενους, ομιλητικούς ανθρώπους» τονίζει στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.
Η συνεργασία του Αριστείδη Γκόρου με την ΙΝΚΑΤ Α.Ε. κρατάει από το 2009. Απέκτησε το πρώτο KIOSKY’S CONVENIENCE STORE στον Χολαργό μαζί με τους Περικλή Αλευρά και Άγγελο Δουκάκη. Εδώ και μερικούς μήνες λειτουργούν και δεύτερο κατάστημα στον Βύρωνα και ήδη αναζητούν και τρίτο σημείο. Συναντήσαμε τον κ. Γκόρο στο κατάστημά του στον Βύρωνα, όπου και μας μίλησε αναλυτικά για την υποστήριξη που έλαβαν κατά την κρίση που δημιούργησε ο Covid-19 και για τα οφέλη που προκύπτουν γενικότερα από τη συνεργασία τους με την εταιρεία.
Ενώ υπάρχουν πολλά franchise concepts με σουπερμάρκετ και convenience stores, γιατί επιλέξατε να δραστηριοποιηθείτε στην αγορά με το δίκτυο KIOSKY’S CONVENIENCE STORE;
Επιλέξαμε την KIOSKY’S CONVENIENCE STORE γιατί ήταν κοντά στα δικά μας δεδομένα. Δεν ξεφύγαμε τελείως από αυτό που κάναμε. Ουσιαστικά, προσθέσαμε την εστίαση, για αυτό και επιλέξαμε το συγκεκριμένο concept. Παλαιότερα, είχα ασχοληθεί με ένα αναψυκτήριο. Αλλά τόσο καλά όσο έχω εντρυφήσει τώρα στη δουλειά, δεν το είχα κάνει. Ο Περικλής Αλευράς ναι, το ξέρει πολύ καλά γιατί έχει χρόνια δική του καφετέρια στην Αγία Παρασκευή. Αλλά νομίζω πως όταν υπάρχει διάθεση τα μαθαίνεις όλα.
Η επένδυση στο KIOSKY’S CONVENIENCE STORE είναι και ένας έξυπνος τρόπος για να εισχωρήσεις στην καφεστίαση.
Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε από τη μητρική εταιρεία για την προετοιμασία και την εκπαίδευσή σας, πριν την έναρξη του κατάστηματός σας αλλά και έως σήμερα;
Έπειτα από τόσα χρόνια, εμείς γνωρίζαμε τις λειτουργίες του καταστήματος. Ουσιαστικά, το μόνο κομμάτι που μας έλειπε, σχετιζόταν με την εστίαση, με τον καφέ. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε διεξοδική ενημέρωση από την εταιρεία σχετικά με τις συμφωνίες με τους προμηθευτές, τον τρόπο λειτουργίας κ.λπ. Εκπαίδευση ουσιαστικά έγινε στο προσωπικό, αναφορικά με την παρασκευή του καφέ, με τις πιστοποιήσεις του ΕΦΕΤ για την ασφάλεια και την υγιεινή των τροφίμων, με τη μηχανογράφηση.
Ποια η ανταπόκριση του κοινού στη γωνιά του καφέ στο KIOSKY’S CONVENIENCE STORE;
Ο καφές αποτελεί τον «κράχτη». Είναι εξαιρετικής ποιότητας, για αυτό είναι και το μεγάλο μας ατού, το σήμα κατατεθέν μας! Λόγω του ότι υπάρχουν πάρα πολλές ποικιλίες, είναι πολύ σπάνιο να βρεις τόσο καλό καφέ και αυτό έχει δώσει πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στο κατάστημα. Ο κόσμος έρχεται για να πάρει τον καφέ του και ταυτόχρονα πραγματοποιεί συνδυαστικές αγορές, όπως ζαχαρώδη, είδη μπακαλικής, τσιγάρα, ποτά, παγωτά κ.λπ. Ουσιαστικά, η επένδυση στο KIOSKY’S CONVENIENCE STORE είναι και ένας έξυπνος τρόπος για να εισχωρήσεις στην καφεστίαση.
Πόσο βοηθάνε οι συμφωνίες που έχει συνάψει η εταιρεία με τους προμηθευτές στην καθημερινή λειτουργία των καταστημάτων;
Όταν υπάρχει μια «ομπρέλα» από πάνω, οι προμηθευτές λειτουργούν διαφορετικά. Αλλιώς συμπεριφέρονται σε μια μεγάλη εταιρεία, αλλιώς σε έναν ελεύθερο επαγγελματία. Πέραν όμως από αυτό, η εταιρεία έχει πετύχει καλύτερες τιμές αγοράς των προϊόντων, άρα βγαίνουμε και εμείς πιο ανταγωνιστικοί. Και μάλιστα, παρότι είμαστε κατάστημα λιανικής πώλησης, πολλές φορές και σε πολλά προϊόντα, οι τιμές μας είναι κοινές με τα σούπερ μάρκετ, όπως π.χ. στην μπακαλική και στα ζαχαρώδη. Οι τιμές στην εστίαση είναι επίσης ανταγωνιστικές. Αν λειτουργούσα ως ανεξάρτητος επαγγελματίας, δεν θα έπαιρνα αυτές τις τιμές. Αυτό το έχει πετύχει η εταιρεία, λόγω των συμφωνιών που έχει συνάψει.
Ο αριθμός των ηλεκτρονικών παραγγελιών από το ekiosky’s αυξήθηκε κατακόρυφα!
Σε περιόδους κρίσης, όπως τώρα με την πανδημία του Covid-19, ποια υποστήριξη έχει χρειαστεί και έχετε λάβει από την εταιρεία;
O αριθμός των ηλεκτρονικών παραγγελιών από τη διαδικτυακή πλατφόρμα ekiosky’s αυξήθηκε κατακόρυφα. Δέσμευση της εταιρείας είναι να υποστηρίζει το δίκτυο με την παροχή νέων υπηρεσιών και καινοτόμων λύσεων, ώστε να ανταπεξέλθουμε έγκαιρα στον μεγάλο όγκο των παραγγελιών. Προέβη στη σύναψη σύμβασης συνεργασίας με την εταιρεία «MY JOB NOW ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΙΚΕ», για την ενίσχυση των καταστημάτων του δικτύου με διανομείς, αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου το κόστος της υπηρεσίας αυτής δίχως καμία οικονομική επιβάρυνση των franchisees.
Πόσο εύκολο είναι να διευθύνετε ένα KIOSKY’S CONVENIENCE STORE;
Καθώς έχεις να κάνεις με πολλούς τομείς όπως καφέ, εστίαση, μπακαλική, τύπο κ.λπ., για να πετύχεις, η παρουσία σου στο κατάστημα είναι αναγκαία ώστε να έχεις τον έλεγχο. Θέλει ο άνθρωπος που θα δουλεύει μέσα να είναι οργανωμένος, να είναι γνώστης του αντικειμένου και να δουλεύει με αγάπη. Γιατί αν το κάνει αγκομαχώντας ακόμα και αν έχει 10 υπαλλήλους, δεν πρόκειται να δουλέψει. Η εταιρεία σε βοηθά στο να ανταπεξέλθεις όσον αφορά το στήσιμο του καταστήματος, στο προωθητικό υλικό. Από εκεί και πέρα το πώς θα δουλέψουμε μόνοι μας, είναι καθαρά θέμα προσωπικό.
Αν δεν υπάρχει διάθεση και όρεξη για δουλειά, δεν θα έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αν ο franchisee θέλει απλά να λειτουργεί ως επενδυτής, καλύτερα να μην το κάνει. Διότι μόνο αν είσαι μέσα στο κατάστημα μπορείς να τα ελέγχεις όλα. Αποστασιοποιημένος, δεν γνωρίζεις το τι συμβαίνει.
Θα συνιστούσατε το KIOSKY’S CONVENIENCE STORE σε έναν φίλο-γνωστό σας;
Το έχω κάνει ήδη σε συζητήσεις που έχουμε με παρέες. Όταν κάποιος αναφέρεται σε μελλοντική επένδυση που θέλει να κάνει, το προτείνουμε, γιατί το έχουμε ζήσει. Βλέπουμε και ακούμε από διάφορους ανταγωνιστές ή μη, το πώς κινείται η αγορά και αναγνωρίζουμε ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη προοπτική, γιατί το KIOSKY’S CONVENIENCE STORE αναπτύσσεται συνεχώς, δεν παραμένει στάσιμο.
Τι θα συμβουλεύατε έναν υποψήφιο franchisee που θα ήθελε να ξεκινήσει ένα κατάστημα ευκολίας καθημερινών αγορών;
Εννοείται ότι θα προβεί σε έρευνα. Παρόλα αυτά, από προσωπική εμπειρία θα του έλεγα ότι εισέρχεται σε έναν χώρο με τεράστιες δυνατότητες. Με αρκετή και σωστή δουλειά, θα μπορέσει να έχει ένα πολύ καλό εισόδημα και να εξελιχθεί επαγγελματικά.
Εννοείται πως θα πρέπει να είναι μέσα στο κατάστημα, για να προλάβει καταστάσεις, να διαχειριστεί τον πελάτη. Οι πελάτες είναι οι πιο δύσκολοι κριτές. Αν δεν συμπεριφερθείς σωστά στον πελάτη, αν δεν εξυπηρετηθεί σωστά, αν δεν αντιληφθείς τον προβληματισμό του, τις απαιτήσεις του, το έχεις χάσει το παιχνίδι
Ο Αριστείδης Γκόρος συνεργάζεται με την ΙΝΚΑΤ Α.Ε. από το 2009. Μαζί με τον Άγγελο Δουκάκη είχαν ξεκινήσει τότε με δικά τους ιδιόκτητα περίπτερα. Το 2018, μπήκε στην ομάδα και ο Περικλής Αλευράς, όταν και απέκτησαν το δικό τους KIOSKY’S CONVENIENCE STORE στον Χολαργό.
Εδώ και μερικούς μήνες αποφάσισαν να αποκτήσουν και δεύτερο κατάστημα στον Βύρωνα, ενώ ήδη σκέφτονται να επεκτείνουν τη συνεργασία τους με την εταιρεία, αναζητώντας και τρίτο σημείο!