Αρχική MagazineΝέο τεύχοςΌλα τα τεύχηΤΕΥΧΟΣ 79 Cultivos Coffee – Παναγιώτης Πηλίτσης: Ο κόσμος έρχεται εδώ για την εμπειρία
Cultivos Coffee – Π. Πηλίτσης: Kόσμος έρχεται για την εμπειρία

Cultivos Coffee – Παναγιώτης Πηλίτσης: Ο κόσμος έρχεται εδώ για την εμπειρία

σύνταξη sotirisroot
0 σχόλια

O Παναγιώτης Πηλίτσης, franchisee του Cultivos Coffee στον Κορυδαλλό και στη Νέα Σμύρνη, μιλώντας στο FRANCHISE SUCCESS MEDIA GROUP, χαρακτηρίζει ως μονόδρομο τη δραστηριοποίηση με ένα Cultivos Coffee, για όποιον θέλει να ανοίξει το δικό του κατάστημα franchise. Για τον ίδιο αποτελεί το «concept του μέλλοντος» και ανήκει στη νέα γενιά καταστημάτων καφέ, αυτό που ονομάζεται πέμπτο κύμα καφέ.

Όπως σημειώνει, ο ανταγωνισμός στο χώρο του καφέ είναι πολύ μεγάλος και θα πρέπει τα concepts να διαφοροποιούνται ώστε να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Προσθέτει πως το format καταστημάτων με καθιστικό και διευρυμένες επιλογές στο φαγητό δείχνει να είναι αυτό στο οποίο κατευθύνεται η αγορά.

Ο κ. Πηλίτσης ξεκίνησε την πορεία του στην Cultivos με το κατάστημα στον Κορυδαλλό, άνοιξε το ‘2ο προσωπικό κατάστημα Cultivos στη Νέα Σμύρνη, ενώ μιλά και για τα σχέδιά του να ανοίξει άλλα δύο καταστήματα Cultivos στο μέλλον.

Πώς ξεκίνησε η εμπειρία σας με το Cultivos;

Έχω εργαστεί για χρόνια στο χώρο της εστίασης, ενώ έχω εργαστεί στο παρελθόν και σε άλλα franchise, αλλά πάντα ήθελα να κάνω κάτι δικό μου. Είχα ψάξει αρκετά και δεν βρήκα κάτι που να με ικανοποιεί. Πάνω στην έρευνά μου, έμαθα πως η taf είχε κάνει το δικό της franchise. Ήρθα σε επαφή με την ομάδα του Cultivos, ήταν κάτι που μου άρεσε και έτσι ξεκίνησα.

Ποια ήταν η πρότερη εμπειρία σας στην εστίαση;

Είμαι 33 χρονών, εργάζομαι στην εστίαση από τα 18 μου και έχω περάσει από όλα τα πόστα. Έχω κάνει delivery, σερβιτόρος, λάντζα, βοηθός bartender και barista.

Τι ήταν διαφορετικό στο Cultivos;

Το προϊόν πρώτα απ’ όλα, είναι τελείως διαφορετικό από τα υπόλοιπα των αντίστοιχων franchise. Εστιάζει στην ανώτερη ποιότητα του καφέ, στην πρώτη ύλη και στον εξοπλισμό. Έχουν πολύ καλό εξοπλισμό και προσέχουν πολύ την ποιότητα, άρα δίνεις πολύ καλύτερο αποτέλεσμα στον πελάτη.

Το γεγονός ότι είμαστε speciality coffee franchise κάνει τη διαφορά σε σχέση με άλλες αλυσίδες. Εμείς παίρνουμε τον καφέ, προσέχουμε τις ημερομηνίες ψησίματος, ζυγίζουμε κάθε δόση του καφέ, και όταν βάζουμε και όταν βγάζουμε τον καφέ, άρα έχουμε συνέπεια στο αποτέλεσμα για την κάθε φορά που έρχεται ο πελάτης στο κατάστημα.

Έχουμε και τη μηχανή La Marzocco modbar, η οποία είναι under the counter μηχανή και είναι το πρώτο πράγμα που προσέχει ο πελάτης όταν μπει στο μαγαζί. Με αυτόν τον τρόπο, επιτρέπει στον πελάτη την άνετη επικοινωνία με τον barista ενώ βλέπει τον καφέ να παρασκευάζεται μπροστά του. Είναι μια ολόκληρη εμπειρία, η οποία ολοκληρώνεται με την υψηλή αισθητική του καταστήματος.

Έπαιξε ρόλο ότι το concept είναι έμπνευση της taf;

Για εμένα, ναι. Είναι μια σοβαρή εταιρεία που δεν κοιτά μόνο το κέρδος, έχει σοβαρό προσωπικό και καταρτισμένους barista που σε εκπαιδεύουν.

Τι κάνει το Cultivos να ξεχωρίζει;

Αρχικά το όνομα της taf είναι ένας παράγοντας που κάνει τον κόσμο να μας επισκέπτεται. Πολλές φορές ο κόσμος βλέπει το σήμα της taf και μας εμπιστεύεται άμεσα γιατί ξέρει ότι ο καφές της είναι πολύ καλής ποιότητας. Αυτό βοηθάει και στις πωλήσεις μέσω retail. Η μηχανή modbar είναι επίσης κάτι που τραβάει το ενδιαφέρον των πελατών – πολλές φορές οι πελάτες έμπαιναν μέσα για να δουν, τραβούσαν βίντεο και ρωτούσαν για αυτή.

To Cultivos δίνει επίσης ευελιξία στον franchisee στην επιλογή των αλμυρών και γλυκών επιλογών του κάθε καταστήματος. Μετά υπάρχει και το κομμάτι cake & bake με το οποίο προσφέρουμε στον πελάτη φρέσκα, χειροποίητα γλυκά (carrot cakes, banana bread, brownies, cinnamon rolls, cookies, muffins), ένα κομμάτι με καθημερινή κερδοφορία σταθερά, καθώς είναι διάσημα προϊόντα. Πολύ σημαντική είναι και η δυνατότητα να κάνεις μαγαζί με καθιστικό και service, χρεώνοντας το καθιστικό, καθώς μαζί με το delivery αυξάνεις την κερδοφορία της επιχείρησης.

Πώς αλλάζει ο καταναλωτής και τι ζητά πλέον;

Ο καταναλωτής όταν μάθει σε καλό, ποιοτικό καφέ με τις σωστές αναλογίες, σωστά φτιαγμένο, από καθαρισμένες μηχανές δεν μπορεί να γυρίσει πίσω γιατί συνηθίζει. Πρέπει βέβαια να σημειώσουμε ότι διαφορετικές περιοχές έχουν και διαφορετικά κοινά.

Το retail ανεβαίνει;

Το Retail πουλά πολύ από την αρχή και στις δύο περιοχές. Αλλά εδώ υπάρχει μια διαφορά. Στον Κορυδαλλό για παράδειγμα ο κόσμος προτιμά το blend, ενώ στη Νέα Σμύρνη τους single origin καφέδες. Διαθέτουμε μια μεγάλη ποικιλία από επιλογές στο retail με περίπου 20 είδη στο κατάστημα, για όλα τα γούστα.

Ποια εργαλεία δίνουν κερδοφόρα λειτουργία στο τρέχον περιβάλλον;

Νομίζω μεγάλο ρόλο παίζει η διαχείριση του προσωπικού με την αναλογία του τζίρου. Η taf έχει μια πολύ καλή κοστολόγηση ως προς τους συνεργάτες, δίνοντάς τους ένα καλό περιθώριο κέρδους. Το φαγητό και το format με το καθιστικό ανεβάζουν σε μεγάλο βαθμό την κερδοφορία, συν το retail. Δημιουργείς μια πιστότητα στον πελάτη, τον κάνεις να έρχεται ξανά στο κατάστημα. Ταυτόχρονα, μεγάλη σημασία έχει και η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να βελτιώνεται συνεχώς στη δουλειά του, και να είναι ικανοποιημένο με βάση τη συμφωνία που έχετε επισυνάψει.

Όταν ανεβαίνει η δουλειά πολλοί ρίχνουν την ποιότητα. Αυτό είναι μεγάλος λάθος. Πρέπει να εξελίσσεσαι συνεχώς. Σε αυτό, η Cultivos βρίσκεται συνεχώς δίπλα στους συνεργάτες για να τους βοηθά να εξελίσσονται και δεν είναι ποτέ στάσιμη.

Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν μια ελκυστική σχέση επένδυσης-απόδοσης;

Το Cultivos Coffee είναι ελκυστικό γιατί έχει μια ομάδα, η οποία φροντίζει για τα θέματα ποιότητας, δηλαδή εκπαίδευση προσωπικού και στήσιμο καταστήματος, και σε συμβουλεύει για το πώς να διαχειριστείς διαφορετικές καταστάσεις. Με την πάροδο του χρόνου, το Cultivos Coffee έχει γίνει ένα αναγνωρίσιμο brand και έχει αποκτήσει το δικό του πιστό κοινό.

Ποιες είναι οι διαδικασίες ένθεσης που ακολουθούνται από το δίκτυο Cultivos;

Το δίκτυο Cultivos Coffee βρίσκεται εξ αρχής κοντά στον συνεργάτη για να τον μυήσει στη σωστή λειτουργία καταστήματος, να τον εκπαιδεύσει γύρω το προϊόν του καφέ και τη λειτουργία των μηχανών που διαθέτει το κατάστημα, τι πρεσβεύει ο κάθε καφές και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Όσον αφορά τους υπαλλήλους, αυτοί λαμβάνουν πλήρη εκπαίδευση για όλο το φάσμα των καθημερινών τους καθηκόντων. Η taf παρέχει και πιστοποιήσεις SCA στο εκπαιδευτικό της κέντρο, που είναι πολύ σημαντικές για όποιον θέλει να εξελιχθεί επαγγελματικά στο χώρο του καφέ, τις οποίες μπορούν να πάρουν σε χαμηλότερο κόστος.

Σε ποια κοινά απευθύνεται το Cultivos;

Το Cultivos απευθύνεται σε άτομα ηλικιών 20-40 ετών. Δίνουν ιδιαίτερη εστίαση στην ποιότητα του καφέ, στον espresso, στον καφέ φίλτρου και έχουν και ελληνικό. Το Cultivos απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό, αυτό που θέλει να βγει έξω να πιει καλό καφέ, ένα κοινό που θέλει κάτι ιδιαίτερο στο φαγητό ή το ποτό του, είναι ένα πιο εναλλακτικό concept. Βέβαια, αυτό εξαρτάται και από την κάθε περιοχή, καθώς η καθεμιά έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά.

Το κοινό του Cultivos αναζητά σε εμάς την υψηλή ποιότητα. Υπάρχει και κόσμος ο οποίος έρχεται για την εμπειρία. Δεν πιστεύω πως υπάρχει κάτι αντίστοιχο σε άλλα franchise.

Ποια στοιχεία συνθέτουν μια μοναδική εμπειρία πελάτη στο Cultivos;

Στο μοντέλο του take-away, είναι η εμπειρία της παρασκευής του προϊόντος, η συνέπεια, ο τρόπος που το παρασκευάζεις. Εφαρμόζουμε πολύ πιστά τη ζύγιση του καφέ που είναι το πιο σημαντικό πράγμα, μιλάμε στον πελάτη και του εξηγούμε τα στάδια της διαδικασίας της παρασκευής, ενώ πολλές φορές ρωτάνε και οι ίδιοι για να μάθουν. Σε όσους θέλουν να αγοράσουν καφέ για το σπίτι από retail, τους συμβουλεύουμε με βάση τι ακριβώς είναι αυτό που ζητάνε στον καφέ τους. Στο μοντέλο με καθιστικό έχεις μια τελείως διαφορετική εμπειρία με service και brunch.

 Πώς χτίζεται ένα καλό κλίμα με την ομάδα του προσωπικού;

Αυτό που ζητάω από το προσωπικό είναι να μην κάνει ποτέ εκπτώσεις στην ποιότητα, όση δουλειά και να έχει το μαγαζί. Δεν ρίχνω ποτέ την ποιότητα για το κέρδος. Από εκεί και πέρα τους δίνω στόχους, με βάση το τι ευθύνες θέλει ο καθένας να αναλάβει, οι οποίοι είναι και οικονομικοί. Μια φορά το μήνα κάνουμε meeting, ώστε να είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε σε οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να δημιουργηθεί.

Τι συμβουλή θα δίνατε σε έναν υποψήφιο franchisee που θα ήθελε να δραστηριοποιηθεί στην αγορά του καφέ;

Για μένα το ιδανικό θα είναι να ξέρει όλα τα πόστα του μαγαζιού και να ξέρει να διαχειρίζεται όλες τις καταστάσεις που μπορούν να εμφανιστούν μπροστά του. Το δεύτερο είναι πως, ακόμα και να μη δουλεύει ο ίδιος, να περνά αρκετά χρόνο στο μαγαζί, ώστε να παρακολουθεί τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν. Το πιο σημαντικό για μένα είναι να επενδύεις συνέχεια στη δουλειά σου.

Θα προτείνατε το Cultivos Coffee σε έναν υποψήφιο franchisee;

Ναι. Το προτείνω για το προϊόν του, την αισθητική του και την εξαιρετική υποστήριξη της εταιρείας, ενώ χτίζετε όλοι μαζί σταδιακά τη φήμη του brand στην αγορά. Το Cultivos Coffee δίνει πραγματική αποκλειστικότητα περιοχής για να μεγιστοποιήσει ο συνεργάτης την κερδοφορία του. Εμείς έχουμε και πελάτες που έρχονται από διαφορετικές περιοχές κάθε μέρα μόνο και μόνο για να πάρουν τον καφέ τους και ας μην είμαστε στο δρόμο τους. Έτσι χτίζεις αξιοπιστία σαν επιχείρηση και αληθινές σχέσεις με τους πελάτες σου.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Μετά τον Κορυδαλλό και τη Νέα Σμύρνη θα ήθελα να ανοίξω δύο ακόμη καταστήματα Cultivos, το ένα με format καθιστικού. Η αγορά φαίνεται να κινείται προς καταστήματα με καθιστικό που δίνουν και επιλογές brunch.

Πηγή

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ