Αρχική ResourcesΣυνεντεύξεις Coffeebrands: «Αρχική επένδυση και υποστήριξη, τα κύρια σημεία προσοχής του franchisee»

Coffeebrands: «Αρχική επένδυση και υποστήριξη, τα κύρια σημεία προσοχής του franchisee»

σύνταξη Loukia Karrori
0 σχόλια

Ένα σύγχρονο κατάστημα καφέ οφείλει να εξελίσσει το προϊόν και τον τρόπο εξυπηρέτησης, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του πλέον εκπαιδευμένου καταναλωτή. Σε αυτά τα στοιχεία στάθηκε ο κ. Δημήτρης Καμπάνας, Υπεύθυνος Δικτύου Ελλάδος της Cοffeebrands, σε συνέντευξή του για το αφιέρωμα «Καφές & Franchising» στο τεύχος 68.

coffeebrands kabanasΚύριε Καμπάνα, ο κλάδος της καφεστίασης παραμένει σταθερά ελκυστικός επί σειρά ετών, σε μια αγορά που ο ανταγωνισμός αυξάνεται συνεχώς καθώς προστίθενται νέα σημεία πώλησης. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά -σε όλα τα επίπεδα- του σύγχρονου καταστήματος καφέ που θα ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες των εκπαιδευμένων πλέον καταναλωτών;

Ένα σύγχρονο coffeeshop οφείλει να είναι ένα κατάστημα εστίασης εξελιγμένο σε όλα τα επίπεδα. Η επιλογή τόσο των ποικιλιών καφέ, τις οποίες προσφέρει, όσο και η μέθοδος παρασκευής των ροφημάτων, είναι τα στοιχεία που το προσδιορίζουν, καθώς και η δυνατότητά του να εξυπηρετήσει, πέραν από τους παραδοσιακούς τρόπους (take way και dine in), με την παροχή υπηρεσιών delivery, κυρίως μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Ενόψει του γεγονότος ότι ο καταναλωτής πλέον γνωρίζει, ξεχωρίζει και προτιμά τους ποιοτικούς καφέδες, ένα σύγχρονο κατάστημα καφέ οφείλει να προσφέρει καφέ ανώτερης και σταθερής ποιότητας σε, κατά το δυνατόν, ανταγωνιστική τιμή.

Όσον αφορά την εξυπηρέτηση, δεν πρέπει να περιορίζεται σε ένα χαμόγελο, αλλά η γενικότερη εικόνα του καταστήματος και των προσφερόμενων σε αυτό υπηρεσιών, δηλαδή η αισθητική και η καθαριότητά του, η ταχύτητα λήψης και παράδοσης μίας παραγγελίας αλλά και ο τρόπος παράδοσής της πρέπει να ανταποκρίνεται στην επιθυμία του σύγχρονου καταναλωτή, ο οποίος θέλει να αισθάνεται ξεχωριστός.

Παράλληλα όλο και περισσότερα καταστήματα από άλλους χώρους προσθέτουν τον καφέ στο προϊοντικό τους μείγμα, εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό. Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η συνολική αγορά του καφέ σήμερα και με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξει ο υποψήφιος franchisee;

Πράγματι, καταστήματα από άλλους χώρους προσθέτουν τον καφέ στο προϊοντικό τους μείγμα σε μία προσπάθεια να αυξήσουν τον τζίρο τους. Όμως, εν έτει 2018, σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, δεν αρκεί να προσφέρεις απλά καφέ στο κατάστημά σου. Η σωστή παρασκευή καφέ στηρίζεται στο τετράπτυχο: πρώτη ύλη (καφές και ποιότητα νερού), μηχανή παρασκευής καφέ, barista και τεχνογνωσία (ως προς τον τρόπο παρασκευής). Η όποια έκπτωση στα ανωτέρω, δεν αποδίδει ένα ικανοποιητικό για τον καταναλωτή αποτέλεσμα. Συνεπώς, τα καταστήματα που έχουν απλά προσθέσει τον καφέ στο προϊοντικό τους μείγμα, χωρίς να έχουν εστιάσει στην παραγωγή ενός άρτιου, από όλες τις ανωτέρω απόψεις, ροφήματος καφέ, δεν αποτελούν άμεσο ανταγωνιστή των coffeeshops. Η συνολική αγορά έχει προσανατολιστεί σε καταστήματα, τα οποία είναι εξειδικευμένα στον τομέα τους, προσφέροντας στον καταναλωτή ένα άρτιο αποτέλεσμα καφέ, μία ευχάριστη εμπειρία, την οποία θα θέλει να ξαναδοκιμάσει.

Ο υποψήφιος franchisee θα πρέπει, συνεπώς, να επιλέξει με γνώμονα τα ανωτέρω, δηλ. την εξειδίκευση, το συνολικό κόστος επένδυσης, το περιθώριο κέρδους και την αποκλειστικότητα της διάθεσης των προϊόντων, όπου μόνο από το κατάστημά του θα μπορεί να προσφέρει στην περιοχή ευθύνης του, προκειμένου να αποκτήσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Ποια θέματα θα πρέπει να συνεκτιμήσουν τα δίκτυα σε αυτό το τοπίο που διαμορφώνεται και πού θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους;

Δεδομένου του έντονου ανταγωνισμού και του εκπαιδευμένου καταναλωτή, ένα δίκτυο καταστημάτων καφέ πρέπει να εστιάσει την προσοχή του στη χρήση ποιοτικών προϊόντων, τα οποία θα διατίθενται αποκλειστικά μέσω του δικτύου του, στη διαρκή εκπαίδευση του franchisee και του προσωπικού του και στην προσεκτική επιλογή του σημείου λειτουργίας του καταστήματος αλλά και στη συνεχή συνεργασία με τον franchisee για την παροχή συμβουλών και κατευθύνσεων.

coffeebrands logoΣε ό,τι αφορά τον franchisee παρέχουμε μία σειρά από προνόμια που εγγυώνται την επιτυχία του, όπως αρχική και συνεχή εκπαίδευση, δίκαιες τιμές αγοράς πρώτων υλών και εξοπλισμού, δοκιμασμένο μενού και τιμοκατάλογο προϊόντων, τα οποία συνεχώς εξελίσουμε και βελτιώνουμε.

Ποια είναι τα βασικά σημεία διαφοροποίησης της δική σας επιχειρηματικής πρότασης και με ποιες ενέργειες και στρατηγική το υποστηρίζετε, τόσο σε επίπεδο καταναλωτή όσο και σε επίπεδο franchisee;

Η Coffeebrands δημιουργήθηκε με γνώμονα την προσφορά του τέλειου ροφήματος espresso στους καταναλωτές. Διαθέτουμε ένα πλήρες χαρτοφυλάκιο προϊόντων, τα οποία διατίθενται αποκλειστικά στα καταστήματα Coffeebrands, ενώ ο καφές μας, ο Megisto Espresso είναι ένα premium χαρμάνι καφέ, με πλούσια γεύση και δυνατό άρωμα. Παράλληλα, ανταποκρινόμενοι στη νέα τάση και ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την εμπειρία απόλαυσης που προσφέρουμε στους καταναλωτές, προχωρήσαμε σε μία μεγάλη επένδυση, δημιουργώντας ένα νέο βιολογικό χαρμάνι καφέ, τον Megisto Espresso bio. Πρόκειται για έναν μοναδικό, 100% βιολογικό καφέ εσπρέσο, ο οποίος καβουρδίζεται και ψύχεται στον φρέσκο και καθαρό αέρα του εθνικού πάρκου των Δολομιτών, μια περιοχή παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, με αμόλυντο και προστατευμένο περιβάλλον, από 12 βιολογικά πιστοποιημένες ποικιλίες καφέ.

Ο Megisto Espresso bio είναι ένα super premium χαρμάνι, που αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Coffeebrands για ποιότητα και υπεροχή. Η βιολογική του πιστοποίηση εγγυάται ότι ο καφές καλλιεργείται χωρίς τη χρήση τεχνητών λιπασμάτων ή χημικών εντομοκτόνων. Παράλληλα, έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία του concept Juice Spot, χάρη στο οποίο, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν γευστικούς φρεσκοστυμμένους χυμούς, επιλέγοντας μέσα από μια ευρεία γκάμα ειδικά σχεδιασμένων συνταγών, οι οποίες καλύπτουν όλες τις ανάγκες και τις γευστικές απαιτήσεις και σερβίρονται σε φιάλες pet.

Η εταιρεία μας έχει κατορθώσει να προσφέρει στον καταναλωτή μία ευρεία γκάμα εξαιρετικής ποιότητας προϊόντων, τα οποία διατίθενται σε ανταγωνιστικές τιμές, ώστε να παρέχεται σε αυτόν η δυνατότητα να απολαμβάνει την εμπειρία Coffeebrands σε καθημερινή βάση, είτε ως πελάτης take away, είτε ως dine in, είτε στα πλαίσια delivery. Σε ό,τι αφορά τον franchisee, παρέχουμε μία σειρά από προνόμια, τα οποία εγγυώνται την επιτυχία του, όπως αρχική και συνεχή εκπαίδευση, δίκαιες τιμές αγοράς πρώτων υλών και εξοπλισμού, δοκιμασμένο μενού και τιμοκατάλογο προϊόντων που εξελίσσουμε και βελτιώνουμε συνεχώς αλλά και συνεχή υποστήριξη σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, έχοντας δημιουργήσει την ιστοσελίδα www.coffeebrandsdelivery.gr αλλά και την εφαρμογή coffeebrands delivery app, η οποία είναι διαθέσιμη μέσω του Google Play Store για τις συσκευές Android και μέσω του App Store για τις συσκευές ios, παρέχεται η δυνατότητα online παραγγελίας στον καταναλωτή, η οποία αποτελεί σήμερα την ισχυρή τάση της αγοράς στις παραγγελίες delivery, με μηδενική για τον franchisee προμήθεια. Με αυτόν τον τρόπο, αφενός εξασφαλίζουμε τη μέγιστη δυνατή κερδοφορία για τον franchisee μας, αφετέρου μας παρέχεται η δυνατότητα να τρέξουμε διάφορες προωθητικές ενέργειες για την αύξηση του τζίρου των καταστημάτων μας. 

Τα προαναφερόμενα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τα καταστήματά μας, σχεδιάζονται για να προσφέρουν την πληρέστερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση του πελάτη, σε ένα ευχάριστο και ιδιαίτερα φιλικό περιβάλλον, αποτελούν την ιδανική πρόταση franchise στον τομέα της καφεστίασης.

coffeebrands.esoteriko

Τι θα συμβουλεύατε τους υποψήφιους franchisees πριν την τελική επιλογή;

Δεδομένου ότι στην επιχειρηματικότητα το ζητούμενο, εν τέλει, είναι το κέρδος, ο υποψήφιος franchisee θα πρέπει, κατ’ αρχάς, να λάβει σοβαρά υπόψη του το ύψος της αρχικής επένδυσης. Δηλαδή, να είναι σε ύψος, το οποίο θα μπορεί να αποσβέσει κατά την πορεία των ετών λειτουργίας της επιχείρησής του.

Περαιτέρω, θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη το είδος και τον βαθμό υποστήριξης που θα έχει από την εταιρεία με την οποία θα συνεργαστεί, τόσο πριν από την έναρξη των εργασιών του, όσο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της επιχείρησής του.

Τέλος, θα πρέπει να επιλέξει ένα δίκτυο, τα προϊόντα του οποίου αφενός θα χαρακτηρίζονται από υψηλή ποιότητα, αφετέρου θα διατίθενται κατ΄ αποκλειστικότητα από το κατάστημά του στην περιοχή ευθύνης του, προκειμένου να διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των λοιπών καταστημάτων καφέ της περιοχής του.

Σχετικά άρθρα

Αυτή η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία πλοήγησης. Συμφωνώ