Πελατοκεντρικότητα, η λέξη κλειδί που χαρακτηρίζει το σύγχρονο κατάστημα καφέ σύμφωνα με τον κ. Ανδρέα Σταυρόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Coffee Dive. Ένα σύγχρονο κατάστημα καφέ θα πρέπει να είναι σε θέση να μεταλαμπαδεύσει στον πελάτη τη γνώση του σχετικά με τον καφέ, εξηγεί. Ο κόσμος του καφέ είναι αέναος. Δεν τελειώνει.
Ειδικά στην Ελλάδα τώρα αρχίσαμε να τον ανακαλύπτουμε. Ενώ στον υπόλοιπο κόσμο πειραματίζονται με νέες διαδικασίες επεξεργασίας και διασταυρώσεις ποικιλιών. Και δυστυχώς για εμάς, η γνώση που υπάρχει δεν διαχέεται ενώ αυτή που μεταφέρεται συνήθως δίνεται λάθος. Δεν φτάνει στον τελικό πελάτη. Ο μέσος Έλληνας πελάτης ακόμα κινείται με βάση την τιμή ή τη φίρμα. Δεν είναι εκπαιδευμένος. Δεν γνωρίζει τι πίνει. Δεν γνωρίζει καν πώς γίνεται ο καφές. Κάτι αντίστοιχο με την δεκαετία του ’80 που αρχίσαμε να ανακαλύπτουμε πως υπάρχει και άλλο κρασί εκτός από τη ρετσίνα.
Όλο και περισσότερα καταστήματα από άλλους χώρους προσθέτουν τον καφέ στο προϊοντικό τους μείγμα εντείνοντας ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό. Πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η συνολική αγορά του καφέ σήμερα και με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξει ο υποψήφιος franchisee;
Η εικόνα της αγοράς αυτή τη στιγμή είναι θολή. Υπάρχουν τόσες πολλές επιχειρήσεις που προσφέρουν καφέ κάθε ποιότητας και αυτό είναι καλό. Είναι καλό γιατί ο καταναλωτής πλέον μπορεί και συγκρίνει. Να συγκρίνει πέρα από την τιμή και την φίρμα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το ξεκαθάρισμα της αγοράς. Έχοντας ζήσει την ανάπτυξη της αγοράς του καφέ στην Αυστραλία ακολουθήθηκε σχεδόν η ίδια διαδρομή.
Με δεδομένο αυτό ο Franchisee θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερο βάρος στην εξειδίκευση και να επενδύσει στη γνώση. Γνώση που χρειάζεται για να μοιραστεί και να πείσει τον πελάτη του πως αυτός ξέρει!
Οι άνθρωποι των Coffee Dive δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο τελικό στάδιο της παρασκευής του καφέ, ώστε να αναδεικνύονται όλα τα ανώτερα γευστικά χαρακτηριστικά του.
Ποια θέματα θα πρέπει να συνεκτιμήσουν τα δίκτυα σε αυτό το τοπίο που διαμορφώνεται και πού θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους;
Δεν έχει καμία διαφορά από αυτό που θα πρέπει να κάνει ο Franchisee. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ του αντικειμένου. Η εποχή του αρπακόλα φτάνει στο τέλος της ακόμα και στον κόσμο του καφέ.
Ποια είναι τα βασικά σημεία διαφοροποίησης της δική σας επιχειρηματικής πρότασης και με ποιες ενέργειες και στρατηγική το υποστηρίζετε, τόσο σε επίπεδο καταναλωτή όσο και σε επίπεδο franchisee;
Η δική μας επιχειρηματική πρόταση στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες:
- Εξειδίκευση στον καφέ
- Ενημέρωση του τι γίνεται στην παγκόσμια αγορά και δη στην αγορά της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας που αυτή τη στιγμή είναι πρωτοπόροι
- Εκπαίδευση τόσο εσωτερική όσο και στους franchisees αλλά και στους πελάτες μέσα από σεμινάρια και events καφεγνωσίας
Αυτό το τρίπτυχο μας επιτρέπει να εξελισόμαστε και να μεταλλασόμαστε προσφέροντας χρόνο με τον χρόνο πιο ιδιαίτερες ποικιλίες και τρόπους παρασκευής.
Προϊοντικά καλύπτουμε τις ανάγκες του τελικού καταναλωτή μέσα από μια γκάμα 15 διαφορετικών μοναδικών single origin specialty grade καφέδων οι περισσότεροι εκ των οποίων απευθύνονται στην αγορά της Αυστραλίας μόνο. Κάθε καφές καβουρντίζετε μέσα σε κάθε ένα κατάστημα μας προσφέροντας πάντα φρεσκο καβουρντισμένο καφέ στους πελάτες μας. Έχοντας αυτοματοποιήσει τη διαδικασία καβουρντίσματος, προσφέρουμε μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους στον Franchisee γιατί προμηθεύουμε ακαβούρντιστο καφέ και όχι καβουρντισμένο στου Franchisees και άρα χαμηλότερη τιμή.
Η προσήλωση στην τελειότητα είναι ένα στοιχείο που κάνει τα Coffee Dive να ξεχωρίζουν και αυτό είναι εμφανές. Οι άνθρωποι των Coffee Dive δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στο τελικό στάδιο της παρασκευής του καφέ, ώστε να αναδεικνύονται όλα τα ανώτερα γευστικά χαρακτηριστικά του. Οδηγούμενοι από την αγάπη και τη δέσμευσή τους να προσφέρουν το τέλειο αποτέλεσμα, σερβίρουν με χαμόγελο ένα μοναδικό φλιτζάνι καφέ κάθε φορά, με βάση τις γευστικές προτιμήσεις του καταναλωτή.
Τι θα συμβουλεύατε τους υποψήφιους franchisees πριν την τελική επιλογή;
Δεν νομίζω πως είμαι ο καταλληλότερος για να δώσω συμβουλή. Όλα εξαρτώνται από το τι οδηγεί τον κάθε ένα franchisee να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο αντικείμενο. Σίγουρα το κέρδος είναι ένα κίνητρο. Όμως αυτό δεν φτάνει. Για να φτάσει κάποιος να βγάλει κέρδος από την όποια επιλογή του θα πρέπει να λειτουργεί με αγάπη και σεβασμό τόσο για το προϊόν που προσφέρει όσο και απέναντι στον πελάτη / καταναλωτή.
Για εμάς, η εύρεση συνεργατών με τους οποίους θα μοιρασθούμε το κοινό όραμα και θα δημιουργήσουμε μια δυνατή και σταθερά αναπτυσσόμενη αλυσίδα είναι αυτοσκοπός.