«Η Coffee Berry προέκυψε κατόπιν έρευνας γενικά στην αγορά του franchising, αλλά και ειδικά στις εναλλακτικές λύσεις που υπήρχαν στον χώρο του street cafe. Το ξεχωριστό concept, η μακρόχρονη εμπειρία και οι υποδομές που διαθέτει η εταιρεία μας έκαναν να την επιλέξουμε χωρίς δεύτερη σκέψη».
Η δυναμική της αγοράς, το διευρυνόμενο μέγεθός της καθώς και οι αλλαγές των προτιμήσεων των καταναλωτών ήταν το πρώτο έναυσμα που ώθησαν την κα Τζούλια Μπακιρτζόγλου και τον κ. Θανάση Κόη να επενδύσουν στην εστίαση ξεκινώντας το δικό τους Coffee Berry στην Καλλιθέα, εδώ και ένα χρόνο.
«Η ενασχόλησή μας με την εστίαση δεν ήταν αποτέλεσμα εργασιακής εμπειρίας, αλλά ενδελεχούς έρευνας» εξηγούν. «Είδαμε ότι υπάρχει μια ανάγκη για ποιοτικό καφέ που να απευθύνεται στον σύγχρονο μετακινούμενο άνθρωπο, προσφέροντας εκτός από την ποιότητα και μια ξεχωριστή αγοραστική εμπειρία σε ένα ευχάριστο περιβάλλον». Το δεύτερο στοιχείο και το πιο σημαντικό, ήταν σε ποιο τομέα θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τις δεξιότητες που είχαν αποκτήσει από τη μέχρι τώρα εμπειρία τους. «Στα street cafe οι ιδιαίτερα κρίσιμες δεξιότητες που πρέπει να κατέχει κάποιος είναι το να μπορεί να χτίσει μια ομάδα συνεργατών που θα προσφέρουν στον τελικό καταναλωτή καθημερινά ένα αναγνωρίσιμο, τυποποιημένο αλλά και προσωπικό επίπεδο εξυπηρέτησης και να είναι ιδιαίτερα επικοινωνιακός».
Σημαντικό επίσης στοιχείο στην επιλογή τους ήταν να μπορέσουν να καλύψουν τις μελλοντικές τους ανάγκες, τόσο σε επίπεδο απόδοσης και περαιτέρω δυναμικής ανάπτυξης, για αυτό και «Απευθυνθήκαμε στη μεγάλη αγορά του street cafe, η οποία μας έδινε αυτή τη δυνατότητα. Το Coffee Berry διαθέτει ένα ξεχωριστό concept, ένα επιχειρηματικό μοντέλο με γρήγορο και θετικό cash flow, ικανοποιητική κερδοφορία αλλά ταυτόχρονα παρουσιάζει και κενές περιοχές στις οποίες θα μπορούμε να αναπτυχθούμε μελλοντικά. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η απόφασή μας ήταν τελείως συνειδητή».{gallery}coffee.berry/kallithea.gallery{/gallery}
Γιατί επιλέξατε λοιπόν να ενταχθείτε σε ένα δίκτυο franchise και πώς προέκυψε η Coffee Berry;
Η Coffee Berry προέκυψε κατόπιν έρευνας γενικά στην αγορά του franchising, αλλά και ειδικά στις εναλλακτικές λύσεις που υπήρχαν στον χώρο του street cafe. Επιλέξαμε το franchising γιατί θέλαμε να «απαλλαγούμε» από δραστηριότητες ρουτίνας, οι οποίες ενώ κοστίζουν αρκετά, δεν προσφέρουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη.
Πιο συγκεκριμένα, θέματα σχεδιασμού μάρκετινγκ, υποδομών και τροφοδοσίας είναι υψηλού κόστους και δεν είναι άμεσα αντιληπτά από τον καταναλωτή. Όλα αυτά προτιμούμε να μας τα προσφέρει ο franchisor.
Επίσης θέλαμε να εδράσουμε σε στέρεες βάσεις τη νέα μας δραστηριότητα. Θέλαμε έναν franchisor ο οποίος θα μπορούσε να μας στηρίξει τόσο σε επίπεδο παραγωγής όσο και σε επίπεδο back office και σχεδιασμού. Η Coffee Berry και κυρίως η Delmocca, η οποία βρίσκεται από πίσω, τα διέθετε όλα αυτά.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων προσπαθήσαμε να δούμε αν υπήρχε η κουλτούρα franchise, η διάθεση στήριξης και ένα οργανωμένο πλάνο από πλευράς εταιρείας. Επιβεβαιωθήκαμε, καθώς η πολυετής εμπειρία της Delmocca μπορούσε να υποστηρίξει ανεξάρτητα καφέ σε οριζόντια και κάθετη δομή και έτσι το franchising αποτελούσε στρατηγική επιλογή για εμάς. Το κατάστημά σας στην Καλλιθέα άνοιξε πριν περίπου 1 χρόνο και μάλιστα σε πολύ κεντρικό σημείο.
Η έμφαση στη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού και στο τοπικό μάρκετινγκ είναι οι βασικοί παράγοντες επιτυχίας του brand.
Πώς σας υποδέχθηκε η τοπική αγορά; Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε;
Το σημείο ήταν μια επιλογή την οποία είχαμε ορίσει εξαρχής. Θέλαμε μια περιοχή που να έχει υψηλή κινητικότητα, μέσο εισόδημα, να είναι πολυσυλλεκτική, να έχει μεγάλο αριθμό διερχομένων (πεζοί και αυτοκίνητα) και ταυτόχρονα να έχει προοπτικές για delivery.
Η έρευνα μας οδήγησε στη συγκεκριμένη διασταύρωση στην Καλλιθέα, η οποία πληρούσε απόλυτα όλους τους στόχους. Υπήρχε βέβαια πολύς ανταγωνισμός στον χώρο, όπως Coffee Island, Βενέτης και ανεξάρτητα καφέ.
Ο ανταγωνισμός συνήθως αναγνωρίζεται είτε ως απειλή είτε ως ευκαιρία. Εμείς το είδαμε σαν ευκαιρία και ότι πρόκειται για μια μεγάλη αγορά. Ήμασταν σίγουροι για το προϊόν, το concept και το επίπεδο υπηρεσίας που μπορούσαμε να προσφέρουμε και για αυτό νιώσαμε άνετα από την πρώτη στιγμή να στοχεύσουμε σε αυτή την αγορά.
Οι προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν πολλές και εντοπίζονταν κυρίως στο ότι έπρεπε να κερδίζουμε καθημερινά ένα μικρό μερίδιο από τον ανταγωνισμό. Το καταφέραμε μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλάνο μάρκετινγκ και με πολλή δουλειά, προβάλλοντας κυρίως τις αξίες, το μοντέλο εξυπηρέτησης και τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα.
Με αργά και σταθερά βήματα ανεβαίνουμε τόσο σε επίπεδο take away όσο και σε delivery. Ο σύγχρονος καταναλωτής επιβραβεύει ολοκληρωμένες προτάσεις και αυτό είναι βασικό στοιχείο στην πορεία και στην καριέρα μας.
Πώς θα περιγράφατε τη συνεργασία σας τον πρώτο χρόνο της λειτουργίας του καταστήματος; Τι είδους υποστήριξη λάβατε από την αρχή έως σήμερα;
Ο συνολικός απολογισμός είναι ιδιαίτερα θετικός. Γνωρίζαμε τα δυνατά μας σημεία και η επιλογή μας εν τέλει δικαιώθηκε. Υπήρχε από την πρώτη στιγμή ένας οργανωμένος σχεδιασμός, ένα ευέλικτο μοντέλο εξυπηρέτησης, ένα εξαιρετικό προϊοντικό μείγμα, σωστή τροφοδοσία, έξυπνος σχεδιασμός προωθητικού υλικού και ολοκληρωμένο
πλάνο μάρκετινγκ.
Σίγουρα όπως κάθε νέο concept στην αρχή έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις και ευκαιρίες. Το σημαντικό είναι πως διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας, θέληση για συνεχή εξέλιξη και καινοτομία, οι απόψεις μας ακούγονται και εξετάζονται με προσοχή και υπάρχει συνέπεια στο concept και στον καταναλωτή και τίθενται γερά θεμέλια για την οικοδόμηση ενός γερού brand.
Ο αρχικός μας στόχος για περαιτέρω ανάπτυξη και ικανοποιητικές αποδόσεις μέχρι σήμερα επιτυγχάνεται απόλυτα.
Που οφείλεται η επιτυχία της Coffee Berry; Ποια χαρακτηριστικά του concept την καθορίζουν;
Το μείγμα είναι αυτό που καθορίζει την επιτυχία ενός brand και όχι τα επιμέρους στοιχεία. Η ολοκληρωμένη πρόταση που καλύπτει προϊόν, τιμολογιακή πολιτική, περιβάλλον, ανθρώπινο δυναμικό, τοποθεσία, επικοινωνία, in store marketing και εξέλιξη.
Η Coffee Berry διαθέτει αυτό το πακέτο το οποίο μπορεί και ανταποκρίνεται στις συνεχείς εναλλασσόμενες ανάγκες του καταναλωτή. Ευελπιστούμε πως αυτό το στοιχείο δεν πρόκειται να χαθεί στο χρόνο.
Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην επιτυχημένη λειτουργία του καταστήματός σας;
Όλα τα παραπάνω και ακόμα δύο παράγοντες. Η έμφαση στην επιλογή του προσωπικού και στη συνεχή εκπαίδευσή του και στο τοπικό μάρκετινγκ, χτίζοντας προσωπικές σχέσεις με τους πελάτες και την ευρύτερη γειτονιά.
Τι απολαμβάνετε περισσότερο από τη συνεργασία σας με τη Coffee Berry; Θα συνιστούσατε την εταιρεία σε ένα φίλο-γνωστό σας;
Και βέβαια θα τη συνιστούσα, τονίζοντας όμως ότι τίποτα δεν χαρίζεται. Είναι σημαντικό να διαθέτεις τις απαραίτητες δεξιότητες και να αντιλαμβάνεσαι τα key drivers που καθορίζουν αυτή τη δουλειά. Περισσότερο απολαμβάνουμε τη συνεχή εμπλοκή, την παρακολούθηση, το πάθος για καλή εξυπηρέτηση και καλό service.
Αυτά τα στοιχεία αν τα διέθετε κάποιος φίλος ή συνεργάτης, θα του σύστηνα ανεπιφύλακτα την Coffee Berry.
Ο αρχικός μας στόχος για περαιτέρω ανάπτυξη και ικανοποιητικές αποδόσεις μέχρι σήμερα επιτυγχάνεται απόλυτα.
Αν ξεκινούσατε τώρα, θα αλλάζατε κάτι; Αν ναι τι θα ήταν αυτό;
Πάντα θα υπάρχει κάτι που δεν το κάναμε καλά στο ξεκίνημά μας και εντοπίζουμε πράγματα τα οποία θα μπορούσαμε να τα είχαμε κάνει διαφορετικά. Το σημαντικό είναι να αναγνωρίζουμε τα λάθη μας και να τα μετασχηματίζουμε σε τεχνογνωσία και για το δικό μας κατάστημα αλλά και
για το δίκτυο γενικά. Προσπαθούμε διαρκώς να αναδεικνύουμε τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις και να κεφαλαιοποιούμε την εμπειρία μας.
Τι θα συμβουλεύατε έναν υποψήφιο franchisee που θέλει να επενδύσει στον χώρο των street cafe;
Να μην παρασύρεται από διαφημίσεις. Να επιλέξει με βάση τις δικές του εμπειρίες και δεξιότητες, την κουλτούρα franchise, τις υποδομές, την οργάνωση και την επιθυμία για στήριξη-από πλευράς εταιρείας.
Τα street cafe μπορούν να προσφέρουν μια εξαιρετική ισορροπία μεταξύ προσωπικής ζωής και δουλειάς, όμως την πρώτη περίοδο θα πρέπει να αφιερώσει πολύ χρόνο για να γνωρίσει την αγορά, τους παράγοντες που την επηρεάζουν και την περιοχή του. Ο καθένας μόνος του κατακτά την επιτυχία, αξιοποιώντας όλα τα στοιχεία που του δίνει ο franchisor.